Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 479
Likede indlæg: 5992

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Guilded_Lily » 22. sep 2018, 22:17

At jeg skal tidligt op i morgen for at køre datteren til klassefødselsdag i svømmehallen. Kunne de da ikke have ventet til middag!
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1437
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 12933

Indlægaf Fru Sunshine » 22. sep 2018, 22:25

Ado skrev:
dgd2007 skrev:
Ado skrev:Jaaa! Den! Den er fantastisk.

Ja, den var sjov. Men den er jo ældgammel. :D

Ja. Men humoren holder stadig. :D Vi har lige genset alle sæsoner. Dog var de første to mærkbart bedst.

Har I streamet dem? Og i så fald hvor?

Det var så sjovt.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
IrmaPigen
Kort karma: 398
Likede indlæg: 4706

Indlægaf IrmaPigen » 23. sep 2018, 07:24

Kærestens datter. Som mener hun skal bestemme alt. Nui, det er trælst at høre på.
0
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1414
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 16651
Kontakt:

Indlægaf Ado » 23. sep 2018, 08:40

Fru Sunshine skrev:
Ado skrev:
dgd2007 skrev:
Ado skrev:Jaaa! Den! Den er fantastisk.

Ja, den var sjov. Men den er jo ældgammel. :D

Ja. Men humoren holder stadig. :D Vi har lige genset alle sæsoner. Dog var de første to mærkbart bedst.

Har I streamet dem? Og i så fald hvor?

Det var så sjovt.

Nej, vi fik alle sæsonerne på dvd af min søn. Eller rettere; min kæreste gjorde. :D
1
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
mulledit
Kort karma: 49
Likede indlæg: 806

Indlægaf mulledit » 24. sep 2018, 08:04

kartoffelpizza skrev:
mulledit skrev:At voksne mennesker, uden børn, VIL have fri i skolernes ferier. Bare fordi.

VED du at det er “bare fordi”?
For det bliver jeg og en del andre kollegaer skudt i skoene af dem med børn, men hvis ens ægtefælle fx arbejder i børnehave/skole, så skal man ofte have ferie omkring 28-29-30 for at holde med dem.....
plus jeg undrer mig over hvorfor alle med børn skal have fri netop 28-29-30 og bruger skolernes ferie som argument. Den går da fra 26-32? Hvorfor kan de ikke selv holde 26, 27 og 31 fx som en kollega foreslog mig at gøre.. (jeg skulle aå giftes i weekenden uge 31, så holdt 31-32 + i maj)

altså der var et argument som var " jeg synes også det kunne være hyggeligt at have ferie der" !!!!!!!!!!!

I 28, 29 og 30 er der det man kalder nødpasning i offentlige institutioner, men vi presses til at holde ungerne hjemme, da det helst er her pædagoger osv. også gerne vil have fri. Da min ældste søn gik i BH var nødpasning ikke en mulighed, da det ikke duer for ham. Vi har aldrig kunne få oplyst placering, hvilke kendte pædagoger osv. som ville være til stede.

Vores den ældste går nu på privat skole, her er der simpelthen helt lukket i nogle ferie/helligdage.

Jeg ville elske at holde fri på andre tidspunkter, men det er bare ikke muligt så længe de er så små.

På begge mine forældres og svigerfars arbejde er det en intern regel om at medarbejdere med børn, har første ret til fri i skolernes ferier, så vi har ikke andre muligheder end at selv holde det.

Vi er 4 på mit kontor, der må være mindst 2, kun jeg har børn. Jeg kunne så kæmpe mig til en dag mellem jul og nytår :stoned:
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:

IG blogger under navnet Strawberryonion
Trappestige
Kort karma: 37
Likede indlæg: 658

Indlægaf Trappestige » 24. sep 2018, 10:02

At jeg er så dårlig til at forstå ting med tal nogle gange. Jeg lagde en ordre hos en webshop, fordi de umiddelbart havde det bedste udvalg. Der står at “alle priser er med moms” under deres betingelser. Alligevel er der tillagt moms til den endelige pris. Der står også “fragtfri over X kr.”, hvorfor jeg bliver ved at putte i kurven, for at undgå fragten på 47 kr. Men jeg har også betalt for fragten. Jeg kan nu gætte mig til at de mener fragtfri over X beløb uden momsen iregnet, men altså der står jo MED moms! Nu er de slet ikke de billigste mere jo, men for at få prisgaranti skal man gøre opmærksom på det før køb i en dertilhørende formular. Dog skal man også skrive sit ordrenummer i formularen, hvilket jo ikke giver nogen mening, eftersom man jo ikke må klikke på køb før de har godkendt det... Jeg fatter hat af den side! :rulle:
0
Straniera
Kort karma: 12
Likede indlæg: 869

Indlægaf Straniera » 24. sep 2018, 10:25

Når folk bruger "man" i stedet for "jeg".

"Er du klar til din jobsamtale i morgen?"

"Jah, men man er da lidt nervøs. Man kan jo godt mærke, at det her virkelig betyder noget" :boo:
12
Brugeravatar
Minionine
Kort karma: 89
Likede indlæg: 1139

Indlægaf Minionine » 24. sep 2018, 10:27

Trappestige skrev:At jeg er så dårlig til at forstå ting med tal nogle gange. Jeg lagde en ordre hos en webshop, fordi de umiddelbart havde det bedste udvalg. Der står at “alle priser er med moms” under deres betingelser. Alligevel er der tillagt moms til den endelige pris. Der står også “fragtfri over X kr.”, hvorfor jeg bliver ved at putte i kurven, for at undgå fragten på 47 kr. Men jeg har også betalt for fragten. Jeg kan nu gætte mig til at de mener fragtfri over X beløb uden momsen iregnet, men altså der står jo MED moms! Nu er de slet ikke de billigste mere jo, men for at få prisgaranti skal man gøre opmærksom på det før køb i en dertilhørende formular. Dog skal man også skrive sit ordrenummer i formularen, hvilket jo ikke giver nogen mening, eftersom man jo ikke må klikke på køb før de har godkendt det... Jeg fatter hat af den side! :rulle:

Momsen plejer at være indregnet I beløbet der står på varen I webshoppen. Når man skal til at betale, kan man se de varer man har købt uden moms og så står momsen lige nedenunder (men tilsammen giver det det samme som varerne stod til). Ved køb over x antal kroner for fri fragt er inklusiv moms. Ellers er det godt nok en underlig webshop :forvirret2:
3
Trappestige
Kort karma: 37
Likede indlæg: 658

Indlægaf Trappestige » 24. sep 2018, 10:48

Minionine skrev:
Trappestige skrev:At jeg er så dårlig til at forstå ting med tal nogle gange. Jeg lagde en ordre hos en webshop, fordi de umiddelbart havde det bedste udvalg. Der står at “alle priser er med moms” under deres betingelser. Alligevel er der tillagt moms til den endelige pris. Der står også “fragtfri over X kr.”, hvorfor jeg bliver ved at putte i kurven, for at undgå fragten på 47 kr. Men jeg har også betalt for fragten. Jeg kan nu gætte mig til at de mener fragtfri over X beløb uden momsen iregnet, men altså der står jo MED moms! Nu er de slet ikke de billigste mere jo, men for at få prisgaranti skal man gøre opmærksom på det før køb i en dertilhørende formular. Dog skal man også skrive sit ordrenummer i formularen, hvilket jo ikke giver nogen mening, eftersom man jo ikke må klikke på køb før de har godkendt det... Jeg fatter hat af den side! :rulle:

Momsen plejer at være indregnet I beløbet der står på varen I webshoppen. Når man skal til at betale, kan man se de varer man har købt uden moms og så står momsen lige nedenunder (men tilsammen giver det det samme som varerne stod til). Ved køb over x antal kroner for fri fragt er inklusiv moms. Ellers er det godt nok en underlig webshop :forvirret2:

Det er rigtigt, det med momsen kan jeg godt se nu. :D Men jeg skal have penge tilbage for fragt.

Edit: Og de har lige nu, som i liiige nu, ændret prisen for gratis fragt fra 480 kr. til 600 kr., inde på hjemmesiden, bedst som jeg skulle til at skrive til dem. Hvad fanden er det for noget. :lol:
3
bluetof1
Kort karma: 764
Likede indlæg: 4780

Indlægaf bluetof1 » 24. sep 2018, 11:17

Nå. Jeg ville egentlig tage op til min mand fordi mine planer i dag og morgen er blevet flyttet.
Men min topirriterende kat har ikke været hjemme siden i går morges kl. 5 og nu tør jeg ikke tage afsted fordi hvad så hvis hun kommer hjem mens der ikke er nogen her og ikke kan komme ind.
Normalt passer min nabo hende når jeg ikke er hjemme, men hun kan jo ikke sidde på spring for at holde øje med om hun kommer hjem. Hun plejer at komme og gå og er hjemme til spisetid kl. 7 og kl. 18, men det kan jeg jo ikke regne med nu hvor hun er udeblevet til tre måltider.
0
Har lige barberet ben for første gang i meget, meget lang tid. Min bodyoil kunne ikke længere fugte min hud. Til gengæld havde jeg virkelig blank pels.
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 426
Likede indlæg: 5315

Indlægaf Skralde » 24. sep 2018, 20:19

Det dér farverige "Tillykke" noget som Facebook åbenbart synes er det fedeste. Hver gang jeg skal skrive tillykke til nogen ender det altid med at der står tillylketiltillykketillyktillykke eller sådan noget lign. Jeg har på fornemmelsen at det kun virker rigtigt på iPhone, men altså seriøst - hvis man skal lave sådan noget pjat, så få det dog i det mindste til at virke ordentligt for alle.
Næste gang en har fødselsdag skriver jeg dæleme "gratulerer" - også selv om der får mig til at lyde som en på 70. Sgu. :genert:
14
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 398
Likede indlæg: 4475

Indlægaf lillebjoern » 25. sep 2018, 06:14

At min elkedel har stået tændt hele natten. Eller, den har tændt sig selv og så slukket igen hele natten. Jeg opdagede det i morges, da jeg så, at den tændte af sig selv (og hørte lyden til det i går inden jeg faldt i søvn, men skænkede det ikke en tanke). Jeg er bare bange for, at det har kostet dyrt på elregningen....
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 481
Likede indlæg: 8817

Indlægaf HappyPaww » 25. sep 2018, 07:03

Skralde skrev:Det dér farverige "Tillykke" noget som Facebook åbenbart synes er det fedeste. Hver gang jeg skal skrive tillykke til nogen ender det altid med at der står tillylketiltillykketillyktillykke eller sådan noget lign. Jeg har på fornemmelsen at det kun virker rigtigt på iPhone, men altså seriøst - hvis man skal lave sådan noget pjat, så få det dog i det mindste til at virke ordentligt for alle.
Næste gang en har fødselsdag skriver jeg dæleme "gratulerer" - også selv om der får mig til at lyde som en på 70. Sgu. :genert:

Tror faktisk den stadig vil gøre det “på svensk”, da den også gør det automatisk hvis man fx skriver congratulations :D
1
Brugeravatar
PaleSeptember
Kort karma: 175
Likede indlæg: 3189

Indlægaf PaleSeptember » 25. sep 2018, 09:49

Skralde skrev:Det dér farverige "Tillykke" noget som Facebook åbenbart synes er det fedeste. Hver gang jeg skal skrive tillykke til nogen ender det altid med at der står tillylketiltillykketillyktillykke eller sådan noget lign. Jeg har på fornemmelsen at det kun virker rigtigt på iPhone, men altså seriøst - hvis man skal lave sådan noget pjat, så få det dog i det mindste til at virke ordentligt for alle.

Den gør det også ved "gratulerer", "grattis", "congratulations" og på alle mulige andre sprog (har mange udenlandske venner).
1
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 432
Likede indlæg: 8795

Indlægaf sigge » 25. sep 2018, 10:42

PaleSeptember skrev:

Den gør det også ved "gratulerer", "grattis", "congratulations" og på alle mulige andre sprog (har mange udenlandske venner).

Så er der ikke anden udvej end at begynde at bruge de knapt så kønne "lydsprogsstavemåder" som teløk eller værre endnu tælløx. :D
5
Christmas isn't a date, it's a state of mind.

Tilbage til "Generelt"