Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16950
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21067

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Misantropen » 12. nov 2018, 13:30

Persnikedy skrev:At jeg ikek fik kigget ordenligt bag på de her da jeg købte dem med julekonfekt i tankerne. Hvorfor står de overhoved sammen med krymmel og andet pynt hvis de ikke må spises?
Det er i hvert fald ikke konditer gulv og sølv hvis jeg ikek kan spise det bagefter når det er meningen at sådan noget skal direkte på kagerne/konfekten

Er det ikke også lettere umuligt at fjerne fra diverse kager og desserter når det først er kommet på?

Jeg forestiller mig det er lidt som det bladguld man kan få.
1
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Persnikedy » 12. nov 2018, 13:34

Misantropen skrev:
Persnikedy skrev:At jeg ikek fik kigget ordenligt bag på de her da jeg købte dem med julekonfekt i tankerne. Hvorfor står de overhoved sammen med krymmel og andet pynt hvis de ikke må spises?
Det er i hvert fald ikke konditer gulv og sølv hvis jeg ikek kan spise det bagefter når det er meningen at sådan noget skal direkte på kagerne/konfekten

Er det ikke også lettere umuligt at fjerne fra diverse kager og desserter når det først er kommet på?

Jeg forestiller mig det er lidt som det bladguld man kan få.


Jeg havde selv smagt på det (jeg har ikek den store selvopretholdelses drift) og det var lidt alla det bladguld man kan få.

Jeg skrev faktisk til dem og spurgte om hvorfor det var solgt som noget kage/konfekt pynt når man ikek måtte spise det, og nu kom svaret og de forklarede det heldigvis meget godt:

Vi er fra Fødevarestyrelsen pålagt at skrive som vi gør på produktet.
Da guld og sølvstøv ikke har et næringsindhold må det ikke betegnes som en fødevare. Guldstøv består af kobber og zink, som vi også får via kost, og ved indtagelse af store mængder vil det ved nogle ophobes i kroppen. Derfor skal vi anbefale af det fjernes inden indtagelse.
Vi er dog ikke herre over hvor supermarkedet placere vores produkter, men jeg ville heller ikke være nervøs for at pynte mine kager med det fine støv og spise det.
Men jeg ville dog aldrig "pakke" en hel kage ind i det og indtage det, mest pga af jeg ikke ville bryde mig om smagen eller om at tygge i det.
Håber det giver svar på dit spørgsmål, ellers er du velkommen til at kontakte mig igen
pft og rigtig god dag
Med venlig hilsen
10
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21765

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Pandesteg » 12. nov 2018, 13:37

^Jeg har haft sådan noget guldflims hvor det også stod på og vi spiste det altså bare. Man smager det ikke og det er uendeligt små mængder man bruger. Tror den bøtte jeg havde holdt i 5 år eller sådan noget.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16950
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21067

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Misantropen » 12. nov 2018, 13:38

Persnikedy skrev:
Misantropen skrev:
Persnikedy skrev:At jeg ikek fik kigget ordenligt bag på de her da jeg købte dem med julekonfekt i tankerne. Hvorfor står de overhoved sammen med krymmel og andet pynt hvis de ikke må spises?
Det er i hvert fald ikke konditer gulv og sølv hvis jeg ikek kan spise det bagefter når det er meningen at sådan noget skal direkte på kagerne/konfekten

Er det ikke også lettere umuligt at fjerne fra diverse kager og desserter når det først er kommet på?

Jeg forestiller mig det er lidt som det bladguld man kan få.


Jeg havde selv smagt på det (jeg har ikek den store selvopretholdelses drift) og det var lidt alla det bladguld man kan få.

Jeg skrev faktisk til dem og spurgte om hvorfor det var solgt som noget kage/konfekt pynt når man ikek måtte spise det, og nu kom svaret og de forklarede det heldigvis meget godt:

Vi er fra Fødevarestyrelsen pålagt at skrive som vi gør på produktet.
Da guld og sølvstøv ikke har et næringsindhold må det ikke betegnes som en fødevare. Guldstøv består af kobber og zink, som vi også får via kost, og ved indtagelse af store mængder vil det ved nogle ophobes i kroppen. Derfor skal vi anbefale af det fjernes inden indtagelse.
Vi er dog ikke herre over hvor supermarkedet placere vores produkter, men jeg ville heller ikke være nervøs for at pynte mine kager med det fine støv og spise det.
Men jeg ville dog aldrig "pakke" en hel kage ind i det og indtage det, mest pga af jeg ikke ville bryde mig om smagen eller om at tygge i det.
Håber det giver svar på dit spørgsmål, ellers er du velkommen til at kontakte mig igen
pft og rigtig god dag
Med venlig hilsen

Fint svar, men stadig lidt mærkeligt.

Men de sikrer sig vel bare mod potentielt skadelige episoder, ligesom advarsler på elektronik og småting med kvælingsfare.
Senest rettet af Misantropen 12. nov 2018, 13:39, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf AgentPixie » 12. nov 2018, 13:39

At vores vand ofte er brunt. Få nu bare udskiftet de gamle lorterør.
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1791
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 129
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2279

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf computermus » 12. nov 2018, 13:39

vibbsen skrev:
Prosperity74 skrev:
Planten skrev:Christiane Schaumburgs stemme. Den irriterer mig. Grænseløst!


Også her og bare at se på hende :tie:


Hende og Sarah Grünefeld er nok så tv's pt. mest irriterende kombination.....Langt langt værre end Dr Death and the Toothfairy og Suzanne Bjerrehus og Karen Thisted

At man så i det hele taget har sat de to fnisedukker sammen, det synes jeg er dybt besynderligt. Jeg kan ikke tage at man ikke kan opføre sig professionelt når man er på direkte tv. En ting er at man selvfølgelig kan komme til at grine under en direkte tvudsendelse, men man bør kunne stoppe sig selv igen.
4
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Mani » 12. nov 2018, 15:34

At min bil er standet i Dokk1s parkeringsanlæg.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14589

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Pjeps » 12. nov 2018, 15:49

Regnvejret, jeg gider ikke ud i regn, men jeg skal altså lige et smut i silvan :sur:
0
:ninja:
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11591
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18649

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf PaleSeptember » 12. nov 2018, 15:50

Årstiden.....
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 12. nov 2018, 16:23

At jeg er bange for at være her alene når det er mørkt :sur:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 12. nov 2018, 16:23

Og at jeg synes at alle udendørs væglamper er tudegrimme. Undtagen dem til 8000kr.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 13. nov 2018, 09:55

Min kollega som altid kommer på arbejde lige meget hvor syg hun er.
Fordi sygdom for hende bare er noget der skal arbejdes væk. Og "jeg har aldrig haft en sygedag".
Jamen, fucking bravo så, så kan du smitte alle os andre der ikke kommer lige så nemt igennem en forkølelse eller influenza som du gør.
Fjols.
22
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24633
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36798

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Daine » 13. nov 2018, 10:27

Efter frisørbesøg i får, hvor jeg fik lysnet mit hår, stinker det stadig forfærdeligt af de kemikalier der blev brugt. Det er så slemt, at jeg har fået hovedpine af det :sur:

Overvejer at tage endnu en hårvask i forsøget på at få lugten væk.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16228
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1406
Likede indlæg: 30206

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf TinaW » 13. nov 2018, 10:39

At min chef ikke sørger for at melde alt relevant ud i forbindelse med en opgave og jeg derfor har fået sendt noget afsted til en, som ikke skulle have været sendt til vedkommende endnu. Men så kommuniker dog, menneske.
1
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8819

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Skorstenen » 13. nov 2018, 11:56

kidkomb skrev:Min kollega som altid kommer på arbejde lige meget hvor syg hun er.
Fordi sygdom for hende bare er noget der skal arbejdes væk. Og "jeg har aldrig haft en sygedag".
Jamen, fucking bravo så, så kan du smitte alle os andre der ikke kommer lige så nemt igennem en forkølelse eller influenza som du gør.
Fjols.


Jeg ville overhovedet ikke have problemer med at sige: "Yrsa Margrethe - hør lige her, det er superfint for dig og dine flotte sygestatistik at du kommer mens du er er syg, men kan du så ikke bruge en feriedag på det? Jeg gider faktisk ikke at blive smittet"
2

Tilbage til "Generelt"