Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Angerboda
Indlæg: 513
Tilmeldt: 4. okt 2015, 22:55
Kort karma: 96
Likede indlæg: 852

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Angerboda » 21. aug 2019, 10:22

TakeAChanceOnMe skrev:
Angerboda skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Min chef vælger konsekvent at stave mit navn forkert. Jeg har arbejdet her i 10 måneder og har påtalt det, for jeg synes egentlig at det er ret respektløst at insistere på at kalde mig noget der ikke er mit navn.

Jeg har påtalt det før og fik svaret “betyder det virkelig noget?”


Kan du ikke svare noget i retningen af: "Nå nej, det betyder måske ikke noget, Carsten" (med mindre han hedder Carsten, så opfinder du et andet navn til ham). :gruble: :gruble:


Jeg har overvejet det, men kan ikke få mig selv til det. Jeg stavede hendes efternavn forkert ved et uheld og det var hun ikke specielt okay med. Jeg havde tilføjet et ekstra d, ikke andet.


Haha, dobbeltmorale dér. :lol:
Så er du bare nødt til at begynde at autocorrecte hver eneste af hendes fejl.
2
Livet det kan komme an, og det skal ske som sker
Ingen kan nogensinde elske dig højere end jeg! :blomst:
gro71
Indlæg: 915
Tilmeldt: 2. nov 2015, 12:26
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3261

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf gro71 » 21. aug 2019, 10:41

TakeAChanceOnMe skrev:
Angerboda skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Min chef vælger konsekvent at stave mit navn forkert. Jeg har arbejdet her i 10 måneder og har påtalt det, for jeg synes egentlig at det er ret respektløst at insistere på at kalde mig noget der ikke er mit navn.

Jeg har påtalt det før og fik svaret “betyder det virkelig noget?”


Kan du ikke svare noget i retningen af: "Nå nej, det betyder måske ikke noget, Carsten" (med mindre han hedder Carsten, så opfinder du et andet navn til ham). :gruble: :gruble:


Jeg har overvejet det, men kan ikke få mig selv til det. Jeg stavede hendes efternavn forkert ved et uheld og det var hun ikke specielt okay med. Jeg havde tilføjet et ekstra d, ikke andet.


Jeg havde da i dén grad fortsat med at stave navnet forkert - og i øvrigt spurgt hende om "det virkelig betyder noget", når hun så beklagede sig...

Sådan en ko.
5
libertá
Indlæg: 854
Tilmeldt: 29. jan 2018, 17:39
Kort karma: 15
Likede indlæg: 346

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf libertá » 21. aug 2019, 11:06

Et par ting, der irriterer mig (mere eller mindre grænseløst):

- folk, der cykler rundt med headset, så de ikke kan høre, når man f.eks. ringer eller dytter af dem. Det burde være ulovligt at lytte til musik, mens man færdes i trafikken.

- cyklister, der, hver gang de holder for rødt, liiiiiiiiiiige skal have fat i deres mobiltelefon og tjekke den. Sådan nogle mennesker må være de rene mobiltelefoninarkomaner, når de ikke kan cykle en tur uden at skulle tjekke telefonen konstant.

- at kvinder og par slipper ind gratis eller for halv pris i f.eks. swingerklubber. Det er diskriminerende. Men typisk at feministerne kun hyler op, når det er kvinden der er ofret....

- spyfluer. De flyver bare rundt og rundt og atter rundt og så summer de ad h. til. De er mega stressende at se på, fordi de har ikke ét øjebliks hvile.

- ekspertvældet. Jeg er træt af, at medierne altid skal have en såkaldt "ekspert" til at udtale sig om helt banale ting, som vi andre også kan se. F.eks. hvis en mor ryger et barn op i fjæset, så skal de have en "ekspert" til at udtale: "Det er dybt skadeligt for at lille barn at blive udsat for passiv rygning". Well, det kan vi andre også regne ud. Man behøver altså ikke hyre eksperter til selv de mest banale kommentarer. Eller "Ekspert udtaler: "Det kan være traumatisk at blive forladt af sin kæreste".". Ja, jeg hører hele tiden hundrede af den slags ekspertkommentarer, hvor jeg tænker, at det er meget trættende hele tiden at skulle høre såkaldte "eksperter" sige ting, jeg selv kan regne ud. Det virker som en undervurdering af mit og andres intellekt.
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 21. aug 2019, 11:29

kidkomb skrev:Jeg har købt en telefon. Jeg får sendt en forkert. Jeg skriver til butik. Ejer svarer straks og er meget serviceminded og jeg får tilbud om afslag/anden kompensation eller at få den byttet til den rigtige. Jeg beslutter at få den byttet til den jeg oprindelig har bestilt. Han sender hurtigt returlabel og jeg poster den samme dag. Jeg kan se på Track&Trace at han har fået den udleveret kl halv ti fredag morgen, men jeg har hørt lige præcis ingenting fra ham siden. Det synes jeg er virkelig irriterende.

Jep. Der kom besked fra ham i går om at den kunne han desværre ikke skaffe. Spade! Han vidste sgu da udmærket godt at det ikke var den tlf han sendte til mig, men håbede at jeg ikke ville opdage noget.
Tusind tak for at have spildt to uger af min tid, din idiot.
Nu har jeg bestilt telefonen et andet sted.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Ghattner » 21. aug 2019, 15:40

libertá skrev:Et par ting, der irriterer mig (mere eller mindre grænseløst):

- folk, der cykler rundt med headset, så de ikke kan høre, når man f.eks. ringer eller dytter af dem. Det burde være ulovligt at lytte til musik, mens man færdes i trafikken.

- cyklister, der, hver gang de holder for rødt, liiiiiiiiiiige skal have fat i deres mobiltelefon og tjekke den. Sådan nogle mennesker må være de rene mobiltelefoninarkomaner, når de ikke kan cykle en tur uden at skulle tjekke telefonen konstant.



I morges så jeg en ung fyr med et af de der headset der fylder halvdelen af hovedet og lukker ca. hele verden ude fra hans lille verden. Af forskellige årsager skulle jeg henvende mig til ham, men han var helt væk, og selv med fagter og alt muligt, da han passerede mgi var han svær at nå. Tænker det går galt i trafikken en dag...

Jeg er også helt med på de cyklister der tager den frem i lyskryds. Også fordi npr det så endelig bliver grønt og de stadig fedter med mobilen, så bliver deres opstart meget slingrende.

I dag var jeg i øvrigt vidne til en mor der cyklede og sms'ede med hendes barn bagpå. Hun slingrede gevaldigt. Jeg gjorde alt for at sende hende dræberøjne og overvejde at råbe af hende, selvom det nok ikke havde gjort sagen bedre.
2
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6932

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf MrMister » 21. aug 2019, 15:59

Ghattner skrev:
libertá skrev:Et par ting, der irriterer mig (mere eller mindre grænseløst):

- folk, der cykler rundt med headset, så de ikke kan høre, når man f.eks. ringer eller dytter af dem. Det burde være ulovligt at lytte til musik, mens man færdes i trafikken.

- cyklister, der, hver gang de holder for rødt, liiiiiiiiiiige skal have fat i deres mobiltelefon og tjekke den. Sådan nogle mennesker må være de rene mobiltelefoninarkomaner, når de ikke kan cykle en tur uden at skulle tjekke telefonen konstant.



I morges så jeg en ung fyr med et af de der headset der fylder halvdelen af hovedet og lukker ca. hele verden ude fra hans lille verden. Af forskellige årsager skulle jeg henvende mig til ham, men han var helt væk, og selv med fagter og alt muligt, da han passerede mgi var han svær at nå. Tænker det går galt i trafikken en dag...

Jeg er også helt med på de cyklister der tager den frem i lyskryds. Også fordi npr det så endelig bliver grønt og de stadig fedter med mobilen, så bliver deres opstart meget slingrende.

I dag var jeg i øvrigt vidne til en mor der cyklede og sms'ede med hendes barn bagpå. Hun slingrede gevaldigt. Jeg gjorde alt for at sende hende dræberøjne og overvejde at råbe af hende, selvom det nok ikke havde gjort sagen bedre.


Det er samme cyklister, der nærmest styrter, når den motoriserede ladcykel blæser forbi dem med 5 cms afstand, fordi de naturligvis ikke hører ringklokke eller holder til siden.

I samme boldgade: Første parket i helvede er reserveret til dem, typisk yngre kvinder på den tunge bedstemorcykel, man lige har passeret, som ved rødt lys naturligvis skal overhale alle dem, for hvem stoplinjen gælder -.-
0
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 21. aug 2019, 23:14

Hærværk. Al slags hærværk. Det irriterer mig SÅ grusomt! Det har ALDRIG været sjovt at ødelægge andres ting. Aldrig!
Mennesker der ødelægger andres ting med vilje bør tæves med en frossen and og skides på af 10 havmåger.
13
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11594
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18650

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf PaleSeptember » 22. aug 2019, 07:05

Mig selv. Og at jeg er så grådlabil for tiden.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Misantropen » 22. aug 2019, 12:32

:gris:
Senest rettet af Misantropen 25. aug 2019, 22:36, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17192
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41805

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf LaMariposa » 23. aug 2019, 05:04

Bolsonaro :(
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12726
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 916
Likede indlæg: 12457

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Guilded_Lily » 23. aug 2019, 08:31

1. Hele min weekend er bundet op på aktiviteter. Selvom jeg har hele morgenen og aftenen lørdag hjemme, føles det som om, jeg slet ikke får slappet af denne weekend - og det starter i eftermiddag.

2. Mit ene øje løber konstant i vand - og min mascara er ikke vandfast. Jeg har selvfølgelig heller ikke fået min pudder med, så jeg ligner én, der enten har øjenbetændelse eller har siddet og tudet (fx. over denne weekend).
0
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10761

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Muspel » 23. aug 2019, 12:44

Jeg kører hver dag mellem Aarhus og Skanderborg. Og jeg bliver hver dag sur på folk, der ikke kan finde ud af når der er tre baner på motorvejen. NEJ du skal ikke bare ligge i den midterste bane med 105 fordi der 500 meter henne er en lastbil. Du skal stadig holde til højre.
9
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9555
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26707

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Santa » 23. aug 2019, 14:44

At min arbejdstid er sådan skruet sammen i år, at ons-tors-fredag er tætpakkede, og at jeg derfor ikke rigtig nyder at fredagen slutter en time tidligere end sidste år. Jeg er bare TRÆT, når jeg kommer hjem.
Og det gør min forberedelsestid lidt udsat, for den er så samlet man-tirsdag, og hvis jeg så skal til møde/konference osv der, så fr jeg svært ved at nå forberedelse.
3
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Lykke
Indlæg: 6937
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Lykke » 23. aug 2019, 16:42

Alle de insta/bloggere som skal fortælle om ALT!

Regnskoven - doner lige nogle penge dit rige svin!
Husk at købe brugt!!
Husk at bruge min rabatkode til Ellos!
Silica kan simpelthen fjerne tungmetaller i kroppen.
Brug min rabatkode til et ur!

Jeg burde virkelig droppe de sociale medier.
1
Messifan10
Indlæg: 14
Tilmeldt: 6. aug 2019, 08:11
Kort karma: 0
Likede indlæg: 20

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Messifan10 » 23. aug 2019, 16:51

Mig selv
0

Tilbage til "Generelt"