Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2521
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8478

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Raenil » 8. dec 2019, 15:51

FormerlyKnownAs skrev:Folk der spørger om ønskeliste og får den og så spørger om man mon ikke ville blive glad for noget helt andet, man prøver pænt at afslå, vedkommende bliver ved, man prøver igen høfligt at afslå, vedkommende bliver ved, man giver op og ender med en gave som man jo fra start ikke havde brug for eller ønskede sig...

Folk= bedsteforældre. Man= Mig på min datters vegne.


De havde nok købt noget...
1
Undtagelsen
Indlæg: 2235
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 219
Likede indlæg: 4556

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Undtagelsen » 8. dec 2019, 16:38

FormerlyKnownAs skrev:Folk der spørger om ønskeliste og får den og så spørger om man mon ikke ville blive glad for noget helt andet, man prøver pænt at afslå, vedkommende bliver ved, man prøver igen høfligt at afslå, vedkommende bliver ved, man giver op og ender med en gave som man jo fra start ikke havde brug for eller ønskede sig...

Folk= bedsteforældre. Man= Mig på min datters vegne.


Et nyt maleri, der matcher storebrors? :ninja:

(Hvad endte I egentlig med at gøre med det?)
15
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33854

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf JoyNips » 8. dec 2019, 18:22

Afvænning fra næsespray-afhængighed. Kæft, jeg er tæt i næsen. Hvis jeg stadig ikke kan trække vejret ordentligt tirsdag og jeg lyder som Janice fra Venner, så snupper jeg altså et pust. Skal til jobsamtale og magter ikke helt at skulle gispe efter luft...
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16938
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf LaMariposa » 8. dec 2019, 18:27

FormerlyKnownAs skrev:Folk der spørger om ønskeliste og får den og så spørger om man mon ikke ville blive glad for noget helt andet, man prøver pænt at afslå, vedkommende bliver ved, man prøver igen høfligt at afslå, vedkommende bliver ved, man giver op og ender med en gave som man jo fra start ikke havde brug for eller ønskede sig...

Folk= bedsteforældre. Man= Mig på min datters vegne.


Det der med at ville bedømme, om andres ønsker er "gode nok" er simpelthen SÅ irriterende. Jeg har været millimeter fra at melde mig ud af gaveræset i år på grund af netop det der.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Bøtte » 8. dec 2019, 19:58

JoyNips skrev:Afvænning fra næsespray-afhængighed. Kæft, jeg er tæt i næsen. Hvis jeg stadig ikke kan trække vejret ordentligt tirsdag og jeg lyder som Janice fra Venner, så snupper jeg altså et pust. Skal til jobsamtale og magter ikke helt at skulle gispe efter luft...



Skynd dig på apoteket og købe Sinus Rinse. Det er en næseskyller (som er nemmere end den klassiske) og det virker altså. Jeg har fået den anbefalet af ørelægen.
2
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6626
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1180
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9490

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf FrøkenM » 8. dec 2019, 20:23

At jeg har smadret et af mine Stjerneriflet Jul krus da jeg tømte opvasker :whine:
Nu skal jeg på jagt efter brudgaranti kvitteringen. Jeg har en bange anelse om, at den blev væk i flytningen. Jeg håber jeg har gemt den i min kvitterings-mappe så jeg slipper for at betale for min egen dumhed. Lesson learned: Så dyre krus skal ikke være i hænderne på en spastiker efter kl. 20 om aftenen :genert:
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 9. dec 2019, 00:19

Raenil skrev:De havde nok købt noget...


Ikke engang. Men min mand sagde det samme.

Undtagelsen skrev:
Et nyt maleri, der matcher storebrors? :ninja:

(Hvad endte I egentlig med at gøre med det?)


Åh Gud...dog ikke, men det kommer helt sikkert en dag. Godt husket :lol:

Jamen det er blevet i sommerhuset og hænger i legeværelset på en væg som man ikke umiddelbart kan se, med mindre man går derud.

LaMariposa skrev:
Det der med at ville bedømme, om andres ønsker er "gode nok" er simpelthen SÅ irriterende. Jeg har været millimeter fra at melde mig ud af gaveræset i år på grund af netop det der.


Vi har på min opfordring droppet julegaver mellem de voksne fordi vi alt muligt bras som vi netop ikke ønskede os. Men børnene skal have en gave og det er fint nok.

Min datter syntes i oktober i et legeland at en af de der hoppedyr var vanvittigt spændende. Hun var 10 mdr, den havde farver og hun havde aldrig set en før. Hun var 10 mdr...der var meget hun ikke havde set før. Men det kan bedste huske så det skal barnet da have. Det sådan et set fint nok vel. Udover volumen. Og at vi bor i lejlighed. Så den må blive i sommerhuset...
2
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Tricolette » 9. dec 2019, 08:25

Jeg var til julefrokost i fredags i en netværksgruppe fra FB. Havde en sjov aften, fik snakket og danset med mange, men var alligevel hjemme i fin tid (kl 1.00). Og vågnede lørdag frisk og uden en snert af tømmermænd.

Jeg var dog så uheldig at snuble og vælte et halvt glas rødvin ud over et bord, med det resultat at lidt af vinen ramte en kvinde ved bordet. Hun blev mega mopset og kunne knap acceptere en uforbeholden undskyldning.

Søndag bliver jeg så ramt af rygter. At jeg havde været hammer fuld osv. En venindes veninde, som jeg har mødt en enkelt gang, havde også været med, og har så "sladret" til vores fælles veninde. Jeg har en mistanke om, at hende med rødvinen er veninden. Jeg har mødt hende en enkelt gang, og da jeg desværre har mega svært ved at huske ansigter, så kan jeg ikke genkende hende.

Men den gode følelse af en dejlig fest, er nu bare total ødelagt af følelsen af "en kniv i ryggen".
3
Kakadu
Indlæg: 3478
Tilmeldt: 7. jul 2019, 20:27
Kort karma: 572
Likede indlæg: 10255

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Kakadu » 9. dec 2019, 10:19

Komma før infinitiv.
9
Hvis hesten er død, så stå af.
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9485
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 990
Likede indlæg: 26525

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Santa » 9. dec 2019, 10:34

Hele den her dag!
At trafikken drillede i morges, at en elev kaldte en kollega for grimme ting og nægtede at gøre som hun bad om, så jeg måtte tilkaldes og så kunne jeg overtage konflikten midt i min egen undervisning, at en anden kollega skrev en ret ligegyldig besked til mig i aula og markerede den som følsom, så jeg skulle bruge NEM-id for at læse den, at jeg skal være på arbejde til kl 19.00 og at jeg trænger SÅ meget til ferie!

Jeg vil hjem!
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12603
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 909
Likede indlæg: 12320

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Guilded_Lily » 9. dec 2019, 10:36

Santa skrev:Hele den her dag!
At trafikken drillede i morges, at en elev kaldte en kollega for grimme ting og nægtede at gøre som hun bad om, så jeg måtte tilkaldes og så kunne jeg overtage konflikten midt i min egen undervisning, at en anden kollega skrev en ret ligegyldig besked til mig i aula og markerede den som følsom, så jeg skulle bruge NEM-id for at læse den, at jeg skal være på arbejde til kl 19.00 og at jeg trænger SÅ meget til ferie!

Jeg vil hjem!


Har du fingeraftryklogin på app'en? I så fald behøver du ikke bruge NemID til følsomme beskeder.
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9485
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 990
Likede indlæg: 26525

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Santa » 9. dec 2019, 12:20

Guilded_Lily skrev:
Santa skrev:Hele den her dag!
At trafikken drillede i morges, at en elev kaldte en kollega for grimme ting og nægtede at gøre som hun bad om, så jeg måtte tilkaldes og så kunne jeg overtage konflikten midt i min egen undervisning, at en anden kollega skrev en ret ligegyldig besked til mig i aula og markerede den som følsom, så jeg skulle bruge NEM-id for at læse den, at jeg skal være på arbejde til kl 19.00 og at jeg trænger SÅ meget til ferie!

Jeg vil hjem!


Har du fingeraftryklogin på app'en? I så fald behøver du ikke bruge NemID til følsomme beskeder.

Jeg bruger ikke app'en til aula, den fungerer ikke ret godt, synes vi her.
Så tak, men i min kommune er der ingen vej udenom NEM-id ved følsomme beskeder før efter uge 8.... :cuss:
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12603
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 909
Likede indlæg: 12320

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Guilded_Lily » 9. dec 2019, 12:28

Santa skrev:
Guilded_Lily skrev:
Santa skrev:Hele den her dag!
At trafikken drillede i morges, at en elev kaldte en kollega for grimme ting og nægtede at gøre som hun bad om, så jeg måtte tilkaldes og så kunne jeg overtage konflikten midt i min egen undervisning, at en anden kollega skrev en ret ligegyldig besked til mig i aula og markerede den som følsom, så jeg skulle bruge NEM-id for at læse den, at jeg skal være på arbejde til kl 19.00 og at jeg trænger SÅ meget til ferie!

Jeg vil hjem!


Har du fingeraftryklogin på app'en? I så fald behøver du ikke bruge NemID til følsomme beskeder.

Jeg bruger ikke app'en til aula, den fungerer ikke ret godt, synes vi her.
Så tak, men i min kommune er der ingen vej udenom NEM-id ved følsomme beskeder før efter uge 8.... :cuss:


Træls. Jeg bruger heller ikke app'en ret meget, kun til lige at skimme beskeder - det var på den måde, jeg fandt ud af, jeg ikke behøvede NemID til følsomme beskeder. Alt andet er alt for uoverskueligt (læs: tomt) i app'en.
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15605
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20969

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf 2SHY » 9. dec 2019, 14:29

En kollega der har travlt med at påtage sig alt muligt og bliver sur og ked af at være brandslukker. Jamen hvis du har det sådan med det, så lad dog være med at gøre det! Ingen tvinger dig!
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf musling » 10. dec 2019, 06:55

m e n s t r u a t i o n ! ! !

Jeg forstår ikke, hvorfor kroppen er skabt så upraktisk.
En ting er, at vi skal tisse og pølle for at komme af med det vi indtager, men at kroppen månedligt skal bløde helt ukontrollabelt og det samtidigt skal gå ud over nattesøvn og trivsel irriterer mig. Det er latterligt. Det er dumt, som Jørgen Leth ville have sagt det.
16

Tilbage til "Generelt"