Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Fru Sunshine » 2. jun 2016, 04:19

DetSorteCirkus skrev:At utilpashed ved høje temperaturer ofte bliver forvekslet med brok og negativitet.
Jeg tror sådan set, at de fleste ville føle det begrænsende og ubehageligt, hvis noget så basalt som vejret gjorde det svært for dem at færdes udendørs og klare almindelige hverdagsgøremål.

Tja - det gør jeg ved meget lave temperaturer. Og det er endnu ikke lykkedes for nogen at opfinde tøj, der kan holde kulden ude, så jeg også kan bevæge mig.
Det må man bestemt heller ikke ytre, selv om det er den slags vejr vi har 3/4 af året i DK.
Det er egentlig røvirriterende.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Fru Sunshine » 2. jun 2016, 06:00

Lemonella skrev:
DetSorteCirkus skrev:At utilpashed ved høje temperaturer ofte bliver forvekslet med brok og negativitet.
Jeg tror sådan set, at de fleste ville føle det begrænsende og ubehageligt, hvis noget så basalt som vejret gjorde det svært for dem at færdes udendørs og klare almindelige hverdagsgøremål.


Hvor har du dog ret! Det er fuldstændigt legalt, at brokke sig over regn, storm, kulde og sne, men Gud nåde og trøste os der tillader os, at sige vi synes det er for varmt.

Jeg bliver seriøst utilpas af temperaturer over 25 grader. Jeg bliver svimmel og får kvalme. Jeg sover ikke ordentligt om natten og fungerer dårligt om dagen.
Jeg føler mig klam og ulækker og nej det er ikke fordi jeg har for meget tøj på eller glemmer, at drikke væske nok. Jeg kan bare ikke have varmen og min krop kan ikke tåle solens stråler.

Det er det altså ikke. For os der har det omvendt, skal vi skam nok få læst og påskrevet, hvis vi tillader os at have det skidt den del af året, hvor temperaturerne er under 20 grader.

Jeg synes, det er rigtig træls for alle os, der bliver så stærkt påvirket af temperaturerne om det så er i den ene eller den anden retning, og jeg tror at vi alle hører ret meget for det, når vi pipper om det vejr, der gør os dårlige.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Ado » 2. jun 2016, 06:18

I Danmark må man kun kun elske varmen. Hvis man elsker efterår/vinter, er man åbenbart sær. Det er fandeme plat og grænseløst irriterende.
Weberfolket må godt sidde i november og sige: "Uhh, om seks måneder skal vi grille!". Det medfører et hav af likes og hjerter. Men hvis man i juni siger: "Årh, om et halvt år er det december", er modtagelsen til at tage og føle på.
5
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Fru Sunshine » 2. jun 2016, 06:18

Lemonella skrev:
Fru Sunshine skrev:
Lemonella skrev:
DetSorteCirkus skrev:At utilpashed ved høje temperaturer ofte bliver forvekslet med brok og negativitet.
Jeg tror sådan set, at de fleste ville føle det begrænsende og ubehageligt, hvis noget så basalt som vejret gjorde det svært for dem at færdes udendørs og klare almindelige hverdagsgøremål.


Hvor har du dog ret! Det er fuldstændigt legalt, at brokke sig over regn, storm, kulde og sne, men Gud nåde og trøste os der tillader os, at sige vi synes det er for varmt.

Jeg bliver seriøst utilpas af temperaturer over 25 grader. Jeg bliver svimmel og får kvalme. Jeg sover ikke ordentligt om natten og fungerer dårligt om dagen.
Jeg føler mig klam og ulækker og nej det er ikke fordi jeg har for meget tøj på eller glemmer, at drikke væske nok. Jeg kan bare ikke have varmen og min krop kan ikke tåle solens stråler.

Det er det altså ikke. For os der har det omvendt, skal vi skam nok få læst og påskrevet, hvis vi tillader os at have det skidt den del af året, hvor temperaturerne er under 20 grader.

Jeg synes, det er rigtig træls for alle os, der bliver så stærkt påvirket af temperaturerne om det så er i den ene eller den anden retning, og jeg tror at vi alle hører ret meget for det, når vi pipper om det vejr, der gør os dårlige.


Det er så bare ikke altid det der bliver givet udtryk for her, eller den anden debat. Der kunne vi jo "bare flytte til Norge eller Grønland, hvis vi brokkede os over varmen. Eller også får man skudt i skoene, at "bare vent til det bliver koldt, så brokker I jer også over det".
Det var/er mere normalt, at elske sol og varme, end kulde og regn.

Når det så er sagt. Så har du fuldstændig ret i, at det ikke er sjovt ikke, at kunne klare enten for høje eller for lave temperaturer.

I mine unge dage havde jeg det omvendt af i dag. Jeg kunne ikke få sol og varme nok, så jeg kender til begge slags ubehag.
Jeg må dog indrømme, at jeg bedre kan klæde mig på til, at modstå kulden end jeg kan klæde mig af til, at klare varmen.


Jeg tror, det handler om, hvad vi føler os ramt af, for jeg hører hele tiden "så flyt dog sydpå."

Jeg kan godt forstå, at det er svært, når man ikke kan få mere tøj af, når varmen gør en dårlig. Man kan godt sige, at man jo bare kan tage mere tøj på, når man fryser, men det er nu ikke så lige til, når man står der som en udstoppet polarforsker, fordi man har så meget på, at man ikke kan bevæge sig - og stadig fryser.
Jeg foretrækker så langt at være indenfor, når det er koldt. Det er så min fordel ved at det ikke er varme, jeg døjer med.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf ManicNinja » 2. jun 2016, 08:50

Lemonella skrev:
DetSorteCirkus skrev:At utilpashed ved høje temperaturer ofte bliver forvekslet med brok og negativitet.
Jeg tror sådan set, at de fleste ville føle det begrænsende og ubehageligt, hvis noget så basalt som vejret gjorde det svært for dem at færdes udendørs og klare almindelige hverdagsgøremål.


Hvor har du dog ret! Det er fuldstændigt legalt, at brokke sig over regn, storm, kulde og sne, men Gud nåde og trøste os der tillader os, at sige vi synes det er for varmt.

Jeg bliver seriøst utilpas af temperaturer over 25 grader. Jeg bliver svimmel og får kvalme. Jeg sover ikke ordentligt om natten og fungerer dårligt om dagen.
Jeg føler mig klam og ulækker og nej det er ikke fordi jeg har for meget tøj på eller glemmer, at drikke væske nok. Jeg kan bare ikke have varmen og min krop kan ikke tåle solens stråler.


Grænsen er 20 grader her - men ellers er jeg helt på linje. Vejret i disse dage er ulideligt.

Jeg er heller ingen vinterfan - pga mørket. Forår og efterår og en halvkølig sommer er derimod lige mig.
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8192

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Anilara » 2. jun 2016, 10:06

Litteraturlister.
4
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Daine » 2. jun 2016, 10:37

Ado skrev:I Danmark må man kun kun elske varmen. Hvis man elsker efterår/vinter, er man åbenbart sær. Det er fandeme plat og grænseløst irriterende.
Weberfolket må godt sidde i november og sige: "Uhh, om seks måneder skal vi grille!". Det medfører et hav af likes og hjerter. Men hvis man i juni siger: "Årh, om et halvt år er det december", er modtagelsen til at tage og føle på.

Jeg synes dit opslag på FB var fint og hyggeligt :lun: Jeg kunne mærke, at den julestemning der altid ligger lige under overfladen hos mig, stak næsen frem og fremkaldte et minde om hygge, tændte stearinlys, gløgg, duften af gran og vaniljekranse. Åårh :lun:
4
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Sophaya » 2. jun 2016, 10:54

At ejendomsmægleren hverken tager sin telefon eller ringer tilbage!
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf 2SHY » 2. jun 2016, 14:38

At Stofa har så store problemer med pixeleringer for tiden. Især ID er nogle gange nærmest umulig at se :sur:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Fru Sunshine » 2. jun 2016, 14:41

Ado skrev:I Danmark må man kun kun elske varmen. Hvis man elsker efterår/vinter, er man åbenbart sær. Det er fandeme plat og grænseløst irriterende.
Weberfolket må godt sidde i november og sige: "Uhh, om seks måneder skal vi grille!". Det medfører et hav af likes og hjerter. Men hvis man i juni siger: "Årh, om et halvt år er det december", er modtagelsen til at tage og føle på.

Man må da ikke elske varmen.

Men det er rigtigt nok, at man overhovedet ikke må nævne jul før i december, hvis man ikke vil have verbale klø. Det er nok det, der bliver skældt mest ud over rundt omkring.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Ado » 2. jun 2016, 15:07

Fru Sunshine skrev:
Ado skrev:I Danmark må man kun kun elske varmen. Hvis man elsker efterår/vinter, er man åbenbart sær. Det er fandeme plat og grænseløst irriterende.
Weberfolket må godt sidde i november og sige: "Uhh, om seks måneder skal vi grille!". Det medfører et hav af likes og hjerter. Men hvis man i juni siger: "Årh, om et halvt år er det december", er modtagelsen til at tage og føle på.

Man må da ikke elske varmen.

Men det er rigtigt nok, at man overhovedet ikke må nævne jul før i december, hvis man ikke vil have verbale klø. Det er nok det, der bliver skældt mest ud over rundt omkring.

Altså; det jeg har erfaring med, er at blive latterliggjort, fordi jeg hader alt over 22 grader.

"Nyd det da. Nu er det her endelig!"
"Ja ja. Og så brokker du dig, når det bliver koldt. Jeg kender typen".
"Det er da noget sært noget at sige".

Hvis Karen siger i februar: "Øj, jeg glæder mig til sommer. Jeg hader vinter!", så er mit bud, at 90% er enige med hende.
Hvis Heidi siger i juli: "Kæft, jeg glæder mig til efterår. Jeg hader sommer!", så er mit bud, at 90% er uenige med mig og stempler mig som en brokkerøv.
4
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 2. jun 2016, 15:11

Daine skrev:Hvad irriterer dig grænseløst?


I reglen bare andre mennesker, men i disse tider også temperaturen! Jeg kan ikke udstå varmt vejr og solskin! Nogen kommer til at bøde for det!
3
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf icelady » 2. jun 2016, 15:12

Varmen.

Og det kunne jeg for så vidt lige så godt have lagt i "Dét må man ikke sige...." for det er åbenbart dybt forkasteligt at sige.

alene 3 gange i dag har jeg rendt ind i bekendte/venner og hver gang røg vi ind på snak om vejret og jeg siger: "jeg glæder mig til køligere vejr."

"Eiiiiij altså, Ice, det må du ikke sige. Det er da skønt med varmen og solen. Nyd det nu."


Jeg kan såmænd godt nyde det Men satme ikke i flere dage; jeg storsveder, har konstant tørst, hovedpine og elselskabet elsker mig, fordi min blæser kører på fuld drøn!
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Alphilia » 2. jun 2016, 15:15

DSB. I dag er der ikke strøm på køreledningerne.
Distortion.
*gammel og sur i dag*
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 2. jun 2016, 15:19

icelady skrev:Varmen.

Og det kunne jeg for så vidt lige så godt have lagt i "Dét må man ikke sige...." for det er åbenbart dybt forkasteligt at sige.

alene 3 gange i dag har jeg rendt ind i bekendte/venner og hver gang røg vi ind på snak om vejret og jeg siger: "jeg glæder mig til køligere vejr."

"Eiiiiij altså, Ice, det må du ikke sige. Det er da skønt med varmen og solen. Nyd det nu."


Jeg kan såmænd godt nyde det Men satme ikke i flere dage; jeg storsveder, har konstant tørst, hovedpine og elselskabet elsker mig, fordi min blæser kører på fuld drøn!


Hep. Min ventilator kører også mange timer for tiden, men den bruger heldigvis kun 27 watt i timen. Det svarer til 648 watt i døgnet - hvilket koster mellem 1-2 kroner. Til under en daler i døgnet, så får den lov at køre løs. Så posh er jeg!
2
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.

Tilbage til "Generelt"