Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf ManicNinja » 17. nov 2016, 09:25

Charly skrev:
ManicNinja skrev:
Charly skrev:At der er så pissekoldt på min arbejdsplads. Jeg fryser hele tiden (og det er ikke kun mig, selvom jeg er en frossenpind). Og det trækker, så min nakke og min ryg er helt ødelagt - går til fys en gang om ugen for at få løsnet det op.


Arbejdsmiljørepræsentant?

Er pænt ligeglad og spørger om jeg ikke kan tage en trøje på?!

Har taget den videre til HR.


Gudfader! Så skal vedkommende sgu ikke have tillæg for at være AR!
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3077
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Charly » 17. nov 2016, 09:28

ManicNinja skrev:
Charly skrev:
ManicNinja skrev:
Charly skrev:At der er så pissekoldt på min arbejdsplads. Jeg fryser hele tiden (og det er ikke kun mig, selvom jeg er en frossenpind). Og det trækker, så min nakke og min ryg er helt ødelagt - går til fys en gang om ugen for at få løsnet det op.


Arbejdsmiljørepræsentant?

Er pænt ligeglad og spørger om jeg ikke kan tage en trøje på?!

Har taget den videre til HR.


Gudfader! Så skal vedkommende sgu ikke have tillæg for at være AR!

Får man det alle steder? For det kunne jeg faktisk ikke forestille mig, at man gør her...

Men altså, ret skal være ret. HR vil rigtig gerne løse det. Det kræver bare at spenderbuksen låses ud af skabet som står i vores euopæiske hovedkvarter - og nøglen ligger i det amerikanske hovedkvarter (aka Fort Knox).
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24620
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36766

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Daine » 17. nov 2016, 09:35

Charly skrev:
Fyrst Eberhard skrev:
ManicNinja skrev:
Charly skrev:At der er så pissekoldt på min arbejdsplads. Jeg fryser hele tiden (og det er ikke kun mig, selvom jeg er en frossenpind). Og det trækker, så min nakke og min ryg er helt ødelagt - går til fys en gang om ugen for at få løsnet det op.


Arbejdsmiljørepræsentant?

Det ændrer ikke en skid, Ninja. Hvis chefens spenderbukser hænger i det dybeste skab, aflåst, og gravet ned, er der ikke noget at gøre. Jeg har selv været sådan et sted.

Charly, jeg foreslår at du stiller en terrassevarmer ved din plads. I protest.

Det er nemlig lige præcis der spenderbuksen hænger i dette her firma.

Hmmm, terassevarmer siger du - ikke noget dårligt forslag!

http://www.elgiganten.dk/product/hushol ... rmeblaser#
Sådan i ramme alvor. Det første år jeg var på min nuværende arbejdsplads var personalerummet ikke opvarmet om vinteren og det var SÅ koldt (men vi skulle jo kun være der, når vi holdt pause, så hvorfor dog beklage sig :sarkasme: ). Så tog en kollega en varmeblæser med, det var helt vildt så stor en forskel sådan et bette apparat gjorde! Nu har vi på 10. år en lille elradiator, for jeg nægter at sidde og fryse.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf ManicNinja » 17. nov 2016, 10:28

Fyrst Eberhard skrev:
ManicNinja skrev:
Fyrst Eberhard skrev:
ManicNinja skrev:
Charly skrev:At der er så pissekoldt på min arbejdsplads. Jeg fryser hele tiden (og det er ikke kun mig, selvom jeg er en frossenpind). Og det trækker, så min nakke og min ryg er helt ødelagt - går til fys en gang om ugen for at få løsnet det op.


Arbejdsmiljørepræsentant?

Det ændrer ikke en skid, Ninja. Hvis chefens spenderbukser hænger i det dybeste skab, aflåst, og gravet ned, er der ikke noget at gøre. Jeg har selv været sådan et sted.

Charly, jeg foreslår at du stiller en terrassevarmer ved din plads. I protest.


Men nu kendte jeg jo ud fra Charlys indlæg alene netop ikke noget til baggrund eller chefs holdninger ;)

Hos os har vi en fuldstændigt fantastisk arbejdsmiljørepræsentant. Vi har været afsindigt plagede af træk og støj. Hun har banket flere fine praktiske løsninger igennem til os og i det hele taget skabt fokus hos ledelsen på problemerne. Vores TR er til gengæld lige til at lukke op og skide i. Men det er så en anden historie ...

Det stod mellem linjerne. Og du skal slet ikke hidse dig op. Slet ikke. Jeg er i et godmodigt lune i dag.


Hidse mig op? Du må være vant til nogle letantændelige fruentimmere, Fyrst ... Frygt ej! :D Forklarede sådan set bare, hvordan jeg læste indlægget.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14786
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24881

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf sigge » 17. nov 2016, 10:36

Charly: Hvis der vitterligt er koldt, så kunne det i sidste ende også være et emne for AT. Jeg hørte i radioen tidligere på ugen, at en byggeplads i Århus har fået flere strakspåbud fra AT, fordi der var for koldt inde i bygningen, til at håndværkerne kunne arbejde forsvarligt. Ifølge radioavisen havde de fået påbud om, at der skulle være min. 15°C inde i bygningen. Så hvis der er sådanne skrappe krav på en byggeplads, hvor folk trods alt udfører fysisk arbejde, må der jo også gælde noget tilsvarende for kontoarbejde.
Hvis træk derimod er det største problem, er det jo noget sværere at måle på end temperaturen. Så der ved jeg ikke lige, hvad man kan gøre.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Aspargsen » 17. nov 2016, 10:37

Af der ikke er harmoni mellem tiden jeg falder i søvn og tidspunktet hvor mit vækkeur ringer
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 17. nov 2016, 11:24

Ballademager skrev:
kidkomb skrev:
Ballademager skrev:At Donald Trump vil trække USA ud af den klimaaftale, som man har kæmpet SÅ hårdt for at få igennem. Klinaet går en dyster tid imøde med ham ved roret.

Enig. Jeg forstår simpelthen ikke hvad den mand ikke forstår om klima!
Man kan mene mange ting om global opvarmning og jeg er da selv en af dem, der er småskeptisk omkring forurening og opvarmning.
Jorden har set perioder med både varme og kulde før og vi skal ikke bilde os selv ind at vi ved alt.
Men det rokker overhovedet og på ingen måde ved at sandsynligheden for at det er sådan, er absolut større end at det ikke er.
Forurening er skidt for natur og mennesker og det burde virkelig være grund nok!


Republikanske politikere er generelt ret ligeglad med klima og miljø. Det er bare ikke vigtigt. Som i overhovedet. De vil hellere beskytte oliestaterne.

Med hensyn til global opvarmning eller ej, så kan det helt sikkert diskuteres, men som du selv er inde på, så kan vi ikke blive ved med at gå og vente på beviser.

Præcis, det er bare et af de steder, hvor vi ikke har råd til at vente på om det nu er også er helt præcis sådan det forholder sig.
Folk der har børn (underforstået politikere) bør da kære sig om miljøet synes jeg. De har ligesom en jordklode de skal give videre.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1487
Likede indlæg: 22934

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf POCKETKITTEN » 17. nov 2016, 11:29

Tandpine. Jeg popper panodiler tre gange om dagen og gurgler saltvand, fordi min tandlæge ikke synes, min visdomstand skal ud endnu.

Google byder på særdeles tvivlsomme husmoderråd om at tygge nelliker og børste tænder i håndsæbe. Jeg er snart desperat nok til at gøre det.
4
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24620
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36766

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Daine » 17. nov 2016, 11:33

POCKETKITTEN skrev:Tandpine. Jeg popper panodiler tre gange om dagen og gurgler saltvand, fordi min tandlæge ikke synes, min visdomstand skal ud endnu.

Google byder på særdeles tvivlsomme husmoderråd om at tygge nelliker og børste tænder i håndsæbe. Jeg er snart desperat nok til at gøre det.

Jeg ville nok vælge enten at slå i bordet overfor min tandlæge eller finde en ny tandlæge. Ikke om jeg ville æde piller flere gange om dagen pga tandpine, når løsningen ligger lige for.
9
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1487
Likede indlæg: 22934

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf POCKETKITTEN » 17. nov 2016, 11:57

Daine skrev:
POCKETKITTEN skrev:Tandpine. Jeg popper panodiler tre gange om dagen og gurgler saltvand, fordi min tandlæge ikke synes, min visdomstand skal ud endnu.

Google byder på særdeles tvivlsomme husmoderråd om at tygge nelliker og børste tænder i håndsæbe. Jeg er snart desperat nok til at gøre det.

Jeg ville nok vælge enten at slå i bordet overfor min tandlæge eller finde en ny tandlæge. Ikke om jeg ville æde piller flere gange om dagen pga tandpine, når løsningen ligger lige for.


Jah, det burde jeg måske. Problemet er, at den kun lige er brudt igennem, så den skal opereres ud.

Måske skulle jeg tage en alvorsnak med ham. Men kender I det med, at man booker en tid til læge eller tandlæge, og når man så endelig møder op, er smerterne væk - og man føler sig dum og bliver enig med fagpersonen om at se tiden an? Det sker altid for mig.
1
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Juki » 17. nov 2016, 12:01

POCKETKITTEN skrev:
Daine skrev:
POCKETKITTEN skrev:Tandpine. Jeg popper panodiler tre gange om dagen og gurgler saltvand, fordi min tandlæge ikke synes, min visdomstand skal ud endnu.

Google byder på særdeles tvivlsomme husmoderråd om at tygge nelliker og børste tænder i håndsæbe. Jeg er snart desperat nok til at gøre det.

Jeg ville nok vælge enten at slå i bordet overfor min tandlæge eller finde en ny tandlæge. Ikke om jeg ville æde piller flere gange om dagen pga tandpine, når løsningen ligger lige for.


Jah, det burde jeg måske. Problemet er, at den kun lige er brudt igennem, så den skal opereres ud.

Måske skulle jeg tage en alvorsnak med ham. Men kender I det med, at man booker en tid til læge eller tandlæge, og når man så endelig møder op, er smerterne væk - og man føler sig dum og bliver enig med fagpersonen om at se tiden an? Det sker altid for mig.

Samme her! Det er så typisk :rulle:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Studsgaard » 17. nov 2016, 12:12

POCKETKITTEN skrev:Tandpine. Jeg popper panodiler tre gange om dagen og gurgler saltvand, fordi min tandlæge ikke synes, min visdomstand skal ud endnu.

Google byder på særdeles tvivlsomme husmoderråd om at tygge nelliker og børste tænder i håndsæbe. Jeg er snart desperat nok til at gøre det.


Altså tandlægerne bruger jo et eller andet der smager af nelliker når de er ved at rodbehandle en tand, men tandlæge sagde også det var lavet af et eller andet nellike ekstrakt halløj (jeg var sku ikke så opmærksom) så det er jo nok det bedste af de råd.
Men jeg tvivler på om det vil gavne da saften fra nellikerne jo nok ikke kommer ind til roden af tanden, hvor smerterne kommer fra.
0
Brugeravatar
Suzan
Indlæg: 442
Tilmeldt: 3. sep 2015, 12:29
Kort karma: 31
Likede indlæg: 556

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Suzan » 17. nov 2016, 12:13

Kundeservice :stoned: hos MyTrendyPhone
0
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Anne Droid » 17. nov 2016, 12:19

Dsb og alle deres aflysninger. Jeg er på vej til jobsamtale og mit tog blev aflyst. Dsb kan ikke hjælpe når der ikke er mere end 30 min til næste tog. Dvs. i stedet for at have god tid til at gå fra stationen (tager 20 min), har jeg uder 15 minutter.
0
Klimatosse
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Hunkat » 17. nov 2016, 13:30

Referatet fra det møde i min frivillige forening som jeg ikke kunne være til.

1) De gik i gang ca. en time efter mødet startede...
2) Det punkt min gruppe skulle fremlægge er bare sprunget over på trods af at de vidste vi sad på skype og ventede på at de skulle nå til det.
3) Det punkt min gruppe specifikt havde bedt om at være en del af blev vi slet ikke hørt om på trods af at vi stadig sad på skype. Den anden leder af gruppen blev ringet op i bogstavligt talt 1,5 min og nåede ikke at sige noget før de gik videre og han blev hægtet af igen.

Det er simpelthen ikke okay.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen

Tilbage til "Generelt"