Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf dgd2007 » 5. nov 2018, 14:16

Misantropen skrev:Folk der bruger deres profession som argument for at deres mening betyder noget. "Jeg er jo læge/pædagog/kok etc. så derfor er mit ord lov og der kan ikke være andre muligheder/sandheder".

Folk der altid skal flette deres profession ind i samtaler, selvom det er irrelevant. "Bøger er en fantastisk måde at slappe af på og fordybe sig(Jeg er forlægger) Jeg har altid elsket at læse".

Folk der synes de selv er vældig kloge på grund af deres profession og derfor bruger fagudtryk/latinske ord overfor alle, selvom det ikke er kollegaer de snakker med eller noget arbejdsrelateret.

Måske de er for selvfede til at forstå hvor uintelligent og irriterende det er.

På den anden side kan det vel også være lidt belastende for folk der rent faktisk arbejder med noget hver dag, at høre folk udtale sig skråsikkert om emnet, selvom de tydelig ikke har forstand på det. :lol:
7
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf dgd2007 » 5. nov 2018, 14:25

Zinde skrev:Ja! Jeg har en bekendt, der er sygeplejerske og gift med en læge. Hun får altid flettet sin mands profession (og løn) ind i samtalen, og når hun taler til mig (jeg er også sygeplejerske), bruger hun latinske udtryk, selv om vi sidder sammen med mennesker, der ikke forstår det. Det er så kikset!

En (desværre afdød) ven havde en lidt bizar humor. Blandt andet kunne han en serie om "jødiske mødre" - som åbenbart er kendt for gerne at ville promovere deres sønners status.
Fx: "Hjælp! Min søn, lægen, drukner." :)
6
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Misantropen » 5. nov 2018, 14:26

dgd2007 skrev:
Misantropen skrev:Folk der bruger deres profession som argument for at deres mening betyder noget. "Jeg er jo læge/pædagog/kok etc. så derfor er mit ord lov og der kan ikke være andre muligheder/sandheder".

Folk der altid skal flette deres profession ind i samtaler, selvom det er irrelevant. "Bøger er en fantastisk måde at slappe af på og fordybe sig(Jeg er forlægger) Jeg har altid elsket at læse".

Folk der synes de selv er vældig kloge på grund af deres profession og derfor bruger fagudtryk/latinske ord overfor alle, selvom det ikke er kollegaer de snakker med eller noget arbejdsrelateret.

Måske de er for selvfede til at forstå hvor uintelligent og irriterende det er.

På den anden side kan det vel også være lidt belastende for folk der rent faktisk arbejder med noget hver dag, at høre folk udtale sig skråsikkert om emnet, selvom de tydelig ikke har forstand på det. :lol:

Ja, det kan det da. Det har bare ikke rigtig noget med mit indlæg at gøre.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf LadyFox » 5. nov 2018, 14:40

Det irriterer mig grænseløst at jeg bare skal blive ved med at have de der dage hvor alt bare modarbejder mig...

I sidste uge var det de det håndværker, plus i fredags hvor min nøgle knækkede i låsen på min cykel da jeg skulle på arbejde, så nu er jeg på offentlig transport...

I nat har jeg næsten ikke sovet, mit vække ur vækkede mig ikke, så jeg stod op 10 min inden jeg skulle ud af døren, så det blev uden bad, kort tur med hunden - helt perfekt når jeg er lånt ud til en anden afdeling denne uge...
Og så strehker togene selvfølgelig. Så udover ikke at komme i bad, fik jeg da også lov at løbe på arbejde, perfekt kombi, eller noget....

Jeg gider snart ikke stå op mere... Eller jeg er også træt af at ligge i min sofa....
1
...
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Misantropen » 5. nov 2018, 14:40

Zinde skrev:
Misantropen skrev:Folk der bruger deres profession som argument for at deres mening betyder noget. "Jeg er jo tømrer/læge/pædagog/kok/mekaniker/pilot etc. så derfor er mit ord lov og der kan ikke være andre muligheder/sandheder".

Folk der altid skal flette deres profession ind i samtaler, selvom det er irrelevant. "Bøger er en fantastisk måde at slappe af på og fordybe sig(Jeg er forlægger) Jeg har altid elsket at læse".

Folk der synes de selv er vældig kloge på grund af deres profession og derfor bruger fagudtryk/latinske ord overfor alle, selvom det ikke er kollegaer de snakker med eller noget arbejdsrelateret.

Måske de er for selvfede til at forstå hvor uintelligent og irriterende det er.

Ja! Jeg har en bekendt, der er sygeplejerske og gift med en læge. Hun får altid flettet sin mands profession (og løn) ind i samtalen, og når hun taler til mig (jeg er også sygeplejerske), bruger hun latinske udtryk, selv om vi sidder sammen med mennesker, der ikke forstår det. Det er så kikset!

Jeg synes det kan være slemt nok at tale fagsprog med folk jeg kender privat, selvom vi alle ved hvad ordene betyder, men den der type der gør det konsekvent overfor alle.. Jamen jeg ved ikke hvad det skal til for når det ikke skyldes en uskyldig forglemmelse.
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55657
Kontakt:

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Ado » 5. nov 2018, 14:42

Misantropen skrev:Folk der bruger deres profession som argument for at deres mening betyder noget. "Jeg er jo tømrer/læge/pædagog/kok/mekaniker/pilot etc. så derfor er mit ord lov og der kan ikke være andre muligheder/sandheder".

Folk der altid skal flette deres profession ind i samtaler, selvom det er irrelevant. "Bøger er en fantastisk måde at slappe af på og fordybe sig(Jeg er forlægger) Jeg har altid elsket at læse".

Folk der synes de selv er vældig kloge på grund af deres profession og derfor bruger fagudtryk/latinske ord overfor alle, selvom det ikke er kollegaer de snakker med eller noget arbejdsrelateret.

Måske de er for selvfede til at forstå hvor uintelligent og irriterende det er.

Du skrev lige det jeg tit tænker. Jeg synes det er fantastisk, når folk er stolte af deres uddannelse/arbejde. Men for nogen bliver det nærmest en altoverskyggende identitet og netop ladet med en vis form for arrogance og storhedsvanvid.
Jeg har mødt kokke, der for det første hashtagger deres opslag med deres profession også selv om opslaget handler om, at de har renset tagrender. Men også kokke, som man fandeme ikke kan tale med, fordi de ser sig selv som madorakler, der har den eneste sandhed om enhver tænkelig madret. Jeg bliver lidt træt.
3
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Misantropen » 5. nov 2018, 14:51

Ado skrev:
Misantropen skrev:Folk der bruger deres profession som argument for at deres mening betyder noget. "Jeg er jo tømrer/læge/pædagog/kok/mekaniker/pilot etc. så derfor er mit ord lov og der kan ikke være andre muligheder/sandheder".

Folk der altid skal flette deres profession ind i samtaler, selvom det er irrelevant. "Bøger er en fantastisk måde at slappe af på og fordybe sig(Jeg er forlægger) Jeg har altid elsket at læse".

Folk der synes de selv er vældig kloge på grund af deres profession og derfor bruger fagudtryk/latinske ord overfor alle, selvom det ikke er kollegaer de snakker med eller noget arbejdsrelateret.

Måske de er for selvfede til at forstå hvor uintelligent og irriterende det er.

Du skrev lige det jeg tit tænker. Jeg synes det er fantastisk, når folk er stolte af deres uddannelse/arbejde. Men for nogen bliver det nærmest en altoverskyggende identitet og netop ladet med en vis form for arrogance og storhedsvanvid.
Jeg har mødt kokke, der for det første hashtagger deres opslag med deres profession også selv om opslaget handler om, at de har renset tagrender. Men også kokke, som man fandeme ikke kan tale med, fordi de ser sig selv som madorakler, der har den eneste sandhed om enhver tænkelig madret. Jeg bliver lidt træt.

Det er så irriterende! Det er ligesom dem der altid skal gøre opmærksom på hvor sød, dejlig, skøn og fantastisk deres kæreste er, som om det ikke er en selvfølge man finder sin kæreste dejlig :stoned:

Lige præcis det du siger med den faglige stolthed er så rigtigt! Det er da superfedt at opleve engagerede folk der brænder for deres job og elsker deres fag, men hvorfor skal det udpensles at de altså ER dygtige og vellidte? Jeg tvivler ikke på dine evner, men vis det dog med handlinger i stedet for fine, men tomme, ord.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Misantropen » 5. nov 2018, 15:00

Mistermor skrev:
Misantropen skrev:Folk der bruger deres profession som argument for at deres mening betyder noget. "Jeg er jo tømrer/læge/pædagog/kok/mekaniker/pilot etc. så derfor er mit ord lov og der kan ikke være andre muligheder/sandheder".

Folk der altid skal flette deres profession ind i samtaler, selvom det er irrelevant. "Bøger er en fantastisk måde at slappe af på og fordybe sig(Jeg er forlægger) Jeg har altid elsket at læse".

Folk der synes de selv er vældig kloge på grund af deres profession og derfor bruger fagudtryk/latinske ord overfor alle, selvom det ikke er kollegaer de snakker med eller noget arbejdsrelateret.

Måske de er for selvfede til at forstå hvor uintelligent og irriterende det er.


Jeg synes - i alt fald her på debatten, at det er yderst relevant, hvad folk beskæftiger sig med.
Det betyder ikke, at jeg tænker, at en psykolog altid har ret, hvis vi debatterer noget, hvor psykologisk viden er relevant, men jeg tænker, at deres holdning bygger på noget andet end lommepsykologi, og det kan jeg godt lide at vide.

Af samme årsag skriver jeg ofte selv, at jeg er tidligere pædagog. I mine øjne handler det om, at jeg har set væsentlig flere børn end f.eks. min kæreste, som arbejder på en fabrik. Det betyder ikke, at jeg altid har ret i spørgsmål omkring børn, men at hvis jeg skulle vægte vores argumenter - og jeg derfor var et andet menneske på debatten - ville jeg tænke, at det kunne være, at pædagogen vidste mere om børn end fabriksarbejderen. Så hvis man søgte et råd, var det værd at vide.

Alt andet lige er en tømrer da mere vidende om byggeri end mig. Det må han gerne pointere i en debat om carporte, gyngestativer eller sommerhuse.

Jeg snakker om situationer hvor det er irrelevant hvad ens profession er. Ikke de situationer hvor det er yderst relevant og brugbart med andres viden og erfaringer.
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Misantropen » 5. nov 2018, 15:10

Lemonella skrev:
Misantropen skrev:
Ado skrev:
Misantropen skrev:Folk der bruger deres profession som argument for at deres mening betyder noget. "Jeg er jo tømrer/læge/pædagog/kok/mekaniker/pilot etc. så derfor er mit ord lov og der kan ikke være andre muligheder/sandheder".

Folk der altid skal flette deres profession ind i samtaler, selvom det er irrelevant. "Bøger er en fantastisk måde at slappe af på og fordybe sig(Jeg er forlægger) Jeg har altid elsket at læse".

Folk der synes de selv er vældig kloge på grund af deres profession og derfor bruger fagudtryk/latinske ord overfor alle, selvom det ikke er kollegaer de snakker med eller noget arbejdsrelateret.

Måske de er for selvfede til at forstå hvor uintelligent og irriterende det er.

Du skrev lige det jeg tit tænker. Jeg synes det er fantastisk, når folk er stolte af deres uddannelse/arbejde. Men for nogen bliver det nærmest en altoverskyggende identitet og netop ladet med en vis form for arrogance og storhedsvanvid.
Jeg har mødt kokke, der for det første hashtagger deres opslag med deres profession også selv om opslaget handler om, at de har renset tagrender. Men også kokke, som man fandeme ikke kan tale med, fordi de ser sig selv som madorakler, der har den eneste sandhed om enhver tænkelig madret. Jeg bliver lidt træt.

Det er så irriterende! Det er ligesom dem der altid skal gøre opmærksom på hvor sød, dejlig, skøn og fantastisk deres kæreste er, som om det ikke er en selvfølge man finder sin kæreste dejlig :stoned:

Lige præcis det du siger med den faglige stolthed er så rigtigt! Det er da superfedt at opleve engagerede folk der brænder for deres job og elsker deres fag, men hvorfor skal det udpensles at de altså ER dygtige og vellidte? Jeg tvivler ikke på dine evner, men vis det dog med handlinger i stedet for fine, men tomme, ord.


Det der med de søde, dejlige, fantastiske kærester, synes jeg da er helt okay, men når det nu åbenbart irriterer dig så meget, kan du så ikke bare nøjes med at læse i de tråde, hvor diverse kærester, er nogen narhoveder og klaphatte? Så slipper du da for det sukkersøde. :lol:

Det var bare et eksempel.

Pointen er ikke at man ikke må nævne hvorfor man er glad for sin kæreste. Pointen er at det kan være irrelevant for det øvrige man siger eller skriver.

Men jo, ellers kunne jeg da sagtens lade være med at gå ind i sådanne åbenlyse tråde, hvis de findes herinde.
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf dgd2007 » 5. nov 2018, 15:14

Misantropen skrev:Ja, det kan det da. Det har bare ikke rigtig noget med mit indlæg at gøre.

It's not all about you! :naughty: :D
2
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Misantropen » 5. nov 2018, 15:40

dgd2007 skrev:
Misantropen skrev:Ja, det kan det da. Det har bare ikke rigtig noget med mit indlæg at gøre.

It's not all about you! :naughty: :D

Jo, det er Billede

Billede
5
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf ExCoastal » 5. nov 2018, 20:49

Politiske reklamer. Jeg har sådan set ikke noget imod reklamer, hvor en kandidat beskriver sine mærkesager, man de negative reklamer er til at brække sig over.

Det er heldigvis overstået i morgen!
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf dgd2007 » 5. nov 2018, 20:56

ExCoastal skrev:Politiske reklamer. Jeg har sådan set ikke noget imod reklamer, hvor en kandidat beskriver sine mærkesager, man de negative reklamer er til at brække sig over.

Det er heldigvis overstået i morgen!

Arh, mon ikke vi kan regne med at Mr. DT fortsætter uafbrudt indtil november 2020? :fløjt:
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf ExCoastal » 5. nov 2018, 21:07

dgd2007 skrev:
ExCoastal skrev:Politiske reklamer. Jeg har sådan set ikke noget imod reklamer, hvor en kandidat beskriver sine mærkesager, man de negative reklamer er til at brække sig over.

Det er heldigvis overstået i morgen!

Arh, mon ikke vi kan regne med at Mr. DT fortsætter uafbrudt indtil november 2020? :fløjt:


Helt sikkert, men jeg tænker på reklamer for kandidater til både lokale poster, senatet, huset og guvernørposten. Samt alle de lokale forslag. Det er heldigvis snart forbi.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf sigge » 6. nov 2018, 07:38

For helvede hvor jeg hader kiggekøer! :cuss:

Hvorfor skal jeg spilde min tid med at snegle afsted med 20 km/t på en 6 km lang motorvejsstrækning bare fordi en eller anden bøv gerne vil sidde og glo på blå blink i den modsatte vejbane? Argh!



Pyh, det lettede at få det ud. :D
8
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Generelt"