Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14722
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19074

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Flora » 10. nov 2015, 19:24

dgd2007 skrev:
Flora skrev:At to i familien fylder rundt/halvrundt i denne måned, så nu skal jeg bruge de næste to weekender på suppe-steg-is-familie-tamtam med hele den pukkelryggede. Magter det virkelig ikke :wacko: :panik: :nerve:

Det er da også ubetænksomt :D


Jep. Det kunne de eddermame godt have timet noget bedre :D
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Bøtte » 10. nov 2015, 21:01

dgd2007 skrev:Det er da også ubetænksomt :D

Nu er han heldigvis blevet voksen, men vi har en nevø, der har fødseldag mellem jul og nytår ... så hver gang man lige troede, man skulle slappe af efter juleræset, så skulle man til føs'da' :wacko:

Stakkels barn, for øvrigt ... ikke lige det mest lukrative tidspunkt at fødselsdag på ... sådan rent gavemæssigt ;)



Med et barn, der har fødselsdag tre dage før jul, bliver jeg simpelthen så ked af sådanne udmeldinger. Det er sgu da ikke min datters skyld (og heller ikke min, for hun skulle faktisk først komme midt i januar), at hun har fødselsdag der lige før jul. Det er jo ikke noget man planlægger for at irritere familien, eller planlægger i det hele taget, ja, man kan planlægge udenom, men det gør man jo heller ikke, når man brændende ønsker sig et barn.
Og nu hvor vi har brugt et pænt stykke tid på at lave en søskende uden den store succes, er jeg faktisk fuldstændig ligeglad med hvornår den kommer, bare den kommer. Om så det er juleaften!

Og ja, der kom lige en masse (uberettiget) galde, men jeg har netop forklaret min datter, at farfar ikke kommer til hendes fødselsdag (han gider nemlig ikke fordi det er tæt på jul), endnu kan jeg sige at han ikke kan, fordi han skal noget andet, men om få år opfatter hun da hvorfor han melder afbud. Og det er synd, for hun er da om nogen uden skyld i, hvornår hun har fødselsdag.

... og nu skal jeg nok trække min kæphesttilbage i stalden :genert:
2
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24620
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36767

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Daine » 10. nov 2015, 22:20

At jeg er nødt til at møde lidt i halv otte i morgen tidlig. Jeg havde lige planlagt at DENNE uge skulle være den første i flere måneder, hvor jeg mødte til normal tid hele ugen. Men nu kommer der så en TDC tekniker og skal skifte en internet-router-dims-noget og han kommer mellem 7.30 og 16 ...
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14722
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19074

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Flora » 10. nov 2015, 22:22

Daine skrev:At jeg er nødt til at møde lidt i halv otte i morgen tidlig. Jeg havde lige planlagt at DENNE uge skulle være den første i flere måneder, hvor jeg mødte til normal tid hele ugen. Men nu kommer der så en TDC tekniker og skal skifte en internet-router-dims-noget og han kommer mellem 7.30 og 16 ...


Det er altid så dejligt når den slags mennesker kan give SÅ præcist et tidspunkt :sarkasme:
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24620
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36767

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Daine » 10. nov 2015, 22:26

Flora skrev:
Daine skrev:At jeg er nødt til at møde lidt i halv otte i morgen tidlig. Jeg havde lige planlagt at DENNE uge skulle være den første i flere måneder, hvor jeg mødte til normal tid hele ugen. Men nu kommer der så en TDC tekniker og skal skifte en internet-router-dims-noget og han kommer mellem 7.30 og 16 ...


Det er altid så dejligt når den slags mennesker kan give SÅ præcist et tidspunkt :sarkasme:


Jep. Jeg kan godt gå med til, at det kan være svært at komme med er nøjagtigt tidspunkt, men kunne de så ikke arbejde i 4-timers intervaller? Mellem 8 & 12 eller 12 & 16, det var noget nemmere at forholde sig til, fremfor dagsinterval.
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 438
Likede indlæg: 5664

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf DenBlødeJyde » 11. nov 2015, 11:33

Nogle gange irriterer det mig, at jeg har valgt en uddannelse, der primært målretter sig den offentlige sektor. Jeg er kommunalt ansat, og arbejdsmiljøet er mildest talt elendigt. Jeg kunne søge andre græsgange, men de fleste job i min branche ligger i en eller anden form i det offentlige, og tvivler på, at det er ret meget anerledes andre steder. Det kan jeg i hvertfald høre, at det ikke er. Ikke, hvis jeg vil blive ved med, at beskæftige mig med det samme....
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Pandesteg » 11. nov 2015, 12:16

At jeg droppede at cykle på arbejde i morges. Vil fanme håbe det snart begynder at regne lige om lidt, så det kan retfærdiggøre at jeg ikke cyklede. :sur:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Puffi
Indlæg: 1085
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:06
Kort karma: 311
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2284

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Puffi » 11. nov 2015, 12:19

Pandesteg skrev:At jeg droppede at cykle på arbejde i morges. Vil fanme håbe det snart begynder at regne lige om lidt, så det kan retfærdiggøre at jeg ikke cyklede. :sur:


Hahaha sådan har jeg det også når jeg tager bilen :lol: "Jamen, de sagde regn i vejrudsigten, så må du godt tage bilen". "Det er godt nok mørkt og siiiiiiikke nogle skyer, der hænger derude langt væk". :-D :blush:
1
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Pandesteg » 11. nov 2015, 12:26

Puffi skrev:
Pandesteg skrev:At jeg droppede at cykle på arbejde i morges. Vil fanme håbe det snart begynder at regne lige om lidt, så det kan retfærdiggøre at jeg ikke cyklede. :sur:


Hahaha sådan har jeg det også når jeg tager bilen :lol: "Jamen, de sagde regn i vejrudsigten, så må du godt tage bilen". "Det er godt nok mørkt og siiiiiiikke nogle skyer, der hænger derude langt væk". :-D :blush:


Jeg hader ikke at kunne cykle på arbejde, så det irriterer mig grænseløst, at jeg har "misset" en dag. :cuss: Og derudover er det dyrt med off. transport og tager dobbelt så lang tid. Men det regnede en del i morges og eftersom de også har lovet regn til eftermiddag, så droppede jeg cyklen. Men nu ser vejret jo pænt ud. :nej:

Men heldigvis kan jeg så ordne nogle ting efter arbejde, så det ikke er helt spildt.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf lulu-p » 11. nov 2015, 12:41

Vejret. Jeg har mulighed for at gå lidt tidligere i dag, og planen var en løbetur inden jeg hentede barn. Men jeg gider da virkelig ikke løbe i det her vejr.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Only Me
Indlæg: 1171
Tilmeldt: 14. okt 2015, 21:19
Kort karma: 49
Likede indlæg: 363

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Only Me » 11. nov 2015, 14:00

At det er lang tid siden jeg brugte dette udstyr.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Altid glad for at hjælpe. :)
Billede
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Karkluden » 11. nov 2015, 15:47

Bøtte skrev:
dgd2007 skrev:Det er da også ubetænksomt :D

Nu er han heldigvis blevet voksen, men vi har en nevø, der har fødseldag mellem jul og nytår ... så hver gang man lige troede, man skulle slappe af efter juleræset, så skulle man til føs'da' :wacko:

Stakkels barn, for øvrigt ... ikke lige det mest lukrative tidspunkt at fødselsdag på ... sådan rent gavemæssigt ;)



Med et barn, der har fødselsdag tre dage før jul, bliver jeg simpelthen så ked af sådanne udmeldinger. Det er sgu da ikke min datters skyld (og heller ikke min, for hun skulle faktisk først komme midt i januar), at hun har fødselsdag der lige før jul. Det er jo ikke noget man planlægger for at irritere familien, eller planlægger i det hele taget, ja, man kan planlægge udenom, men det gør man jo heller ikke, når man brændende ønsker sig et barn.
Og nu hvor vi har brugt et pænt stykke tid på at lave en søskende uden den store succes, er jeg faktisk fuldstændig ligeglad med hvornår den kommer, bare den kommer. Om så det er juleaften!

Og ja, der kom lige en masse (uberettiget) galde, men jeg har netop forklaret min datter, at farfar ikke kommer til hendes fødselsdag (han gider nemlig ikke fordi det er tæt på jul), endnu kan jeg sige at han ikke kan, fordi han skal noget andet, men om få år opfatter hun da hvorfor han melder afbud. Og det er synd, for hun er da om nogen uden skyld i, hvornår hun har fødselsdag.

... og nu skal jeg nok trække min kæphesttilbage i stalden :genert:

Jeg kan godt forstå, det er hårdt, når folk melder afbud, og det ville jeg nu heller ikke gøre, medmindre jeg reelt havde sagt ja tak til andet først, men det ER bare svært, når man har fødselsdag på eller i nærheden af helligdage. Jeg har fødselsdag i starten af maj, og der har været en del år, hvor alle nærmest meldte afbud til min fødselsdag pga. konfirmationer. Eller ikke orkede at komme, fordi de lige havde været til konfirmationer hele weekenden. Det ER ikke sjovt, og må være endnu værre, for julen falder jo de samme datoer hvert år, men jeg kan altså godt forstå, at folk synes, det er hårdt.
Personligt synes jeg også, at jul/nytår er meget trættende og socialt i forvejen, og jeg ville virkelig skulle gribe mig selv hårdt i nakken for også at tage til fødselsdag. Jeg ville gøre det, for fødselaren skal jo ikke straffes, og jeg ville sikkert nyde det, når jeg var der, men jeg ville synes, det var hårdt.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24470

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Moxy-lady » 11. nov 2015, 16:56

GnueN skrev:Et par medkursister, jeg deler tilværelse med i hvert fald et par dage endnu...

En er en lærer sidst i 50erne, som tilsyneladende altid kun er halvvejs gennem sit potpourri af morfar-jokes om negerkys og hvordan pindsvin elsker - og så går hver eneste frokost med at bitche over, hvordan unge mennesker i dag... eller bare yngre mennesker end ham selv (hvilket tilsyneladende er hele verden), er ugidelige og egoistiske sinker uden mål med tilværelsen. Sjovt når han nu selv igennem de seneste to uger ikke har tømt så meget som én eneste opvaskemaskine, dækket bord eller bidraget med noget som helst andet end et kontinuerligt kommentarspor til livet som ivrig ekstrabladslæser, og så selvfølgelig lige stanken af Old Spice og cigaretrøg... og så horer han sådan cirka 90% af rejesalaten ved hver eneste frokost. Cunt!

Så er der den obligatoriske menopausale afblegede blondine-trunte fra Rynkeby med gipsgebis, nikotinfingre, skindbukser og sådan en pjusket lilla-farvet "pelsjakke"-ting, der mest af alt ligner en massegrav for fraggler, når hun smider den på gulvet - eller i hvert fald noget ens første instinkt lige umiddelbart byder én at trampe ihjel ved første øjekast. Hun er selvfølgelig særligt sensitiv, dyrehvisker og autodidakt krystalhealer med speciale i mundlort, når hun ikke lige sælger kattegrus fra sin webbutik, og har på ti dage formået både at skifte værelse to gange og beskylde en uforvarende Securitas-vagt for lureri, fordi en "ond præsens" - og selvfølgelig ikke de 19 tarteletter hun høvlede aftenen forinden - trængte sig på kl. lort om morgenen og sendte hende i vild flugt ud på gangen. Hendes selvindsigt og styrkebaserede skoling i farlige og ufarlige auraer (min er selvfølgelig meget farlig) til trods, skal hun nurses igennem selv det mest basale shit i kursusmaterialet, og hvert eneste af hendes oplæg er en alenlang marathon af sjælelige rallerier over alt lige fra posttraumatisk stress (fra hendes tid i postvæsenet!) og til hvor SVÆRT det bare er at stå og præsentere foran otte andre mennesker - hvoraf i hvert fald én bruger den ene halvdel af tiden på at tælle fliser i gulvet og den anden del på at ønske sig ud foran et godstog på banelegemet ovre på den anden side af gaden...

Det har været to lange uger - og jeg vil gerne hjem snart! Billede


Du burde have en blog... Jeg ville læse alt hvad du skrev :love:

Smukt, smukt, smukt :lol:
7
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Dirtylittledevil » 11. nov 2015, 17:00

Moxy-lady skrev:
GnueN skrev:Et par medkursister, jeg deler tilværelse med i hvert fald et par dage endnu...

En er en lærer sidst i 50erne, som tilsyneladende altid kun er halvvejs gennem sit potpourri af morfar-jokes om negerkys og hvordan pindsvin elsker - og så går hver eneste frokost med at bitche over, hvordan unge mennesker i dag... eller bare yngre mennesker end ham selv (hvilket tilsyneladende er hele verden), er ugidelige og egoistiske sinker uden mål med tilværelsen. Sjovt når han nu selv igennem de seneste to uger ikke har tømt så meget som én eneste opvaskemaskine, dækket bord eller bidraget med noget som helst andet end et kontinuerligt kommentarspor til livet som ivrig ekstrabladslæser, og så selvfølgelig lige stanken af Old Spice og cigaretrøg... og så horer han sådan cirka 90% af rejesalaten ved hver eneste frokost. Cunt!

Så er der den obligatoriske menopausale afblegede blondine-trunte fra Rynkeby med gipsgebis, nikotinfingre, skindbukser og sådan en pjusket lilla-farvet "pelsjakke"-ting, der mest af alt ligner en massegrav for fraggler, når hun smider den på gulvet - eller i hvert fald noget ens første instinkt lige umiddelbart byder én at trampe ihjel ved første øjekast. Hun er selvfølgelig særligt sensitiv, dyrehvisker og autodidakt krystalhealer med speciale i mundlort, når hun ikke lige sælger kattegrus fra sin webbutik, og har på ti dage formået både at skifte værelse to gange og beskylde en uforvarende Securitas-vagt for lureri, fordi en "ond præsens" - og selvfølgelig ikke de 19 tarteletter hun høvlede aftenen forinden - trængte sig på kl. lort om morgenen og sendte hende i vild flugt ud på gangen. Hendes selvindsigt og styrkebaserede skoling i farlige og ufarlige auraer (min er selvfølgelig meget farlig) til trods, skal hun nurses igennem selv det mest basale shit i kursusmaterialet, og hvert eneste af hendes oplæg er en alenlang marathon af sjælelige rallerier over alt lige fra posttraumatisk stress (fra hendes tid i postvæsenet!) og til hvor SVÆRT det bare er at stå og præsentere foran otte andre mennesker - hvoraf i hvert fald én bruger den ene halvdel af tiden på at tælle fliser i gulvet og den anden del på at ønske sig ud foran et godstog på banelegemet ovre på den anden side af gaden...

Det har været to lange uger - og jeg vil gerne hjem snart! Billede


Du burde have en blog... Jeg ville læse alt hvad du skrev :love:

Smukt, smukt, smukt :lol:


Så meget enig!
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Pussikat82 » 11. nov 2015, 17:08

Et opkald fra kærestens far. Nu er de så åbenbart begge syge (det var ikke det, opkaldet handlede om). De vil ringe i morgen, hvis de er for sløje til at komme. Det er rigtig synd for dem, men jeg har forberedt en minijulefrokost til os, dvs. købt ind og allerede lavet en del af maden :nerve: Argh!
Senest rettet af Pussikat82 11. nov 2015, 17:08, rettet i alt 1 gang.
0
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.

Tilbage til "Generelt"