Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf ManicNinja » 20. okt 2015, 11:19

Akehurst2 skrev:
ManicNinja skrev:
icelady skrev:
ManicNinja skrev:
icelady skrev:Jamen for ind i finghullet...... :rulle:


Sorry, jeg rabler - men denne gamle kending af et udtryk, som jeg ikke har hørt i årevis, fik mig til at skraldgrine. :lol: Tak for det! :kys:


Så ved du måske hvor det stammer fra :gruble:


Desværre ikke. Har for mig selv gættet på, at det er en forvanskning af et eller andet - måske fangehul? Hvilken mening det så skulle give. :) :gruble: Det er så her, vi mangler MGY ... Kunne også tænkes, at dgd2007 kunne svare?


Jeg tror, det må staves fænghullet: http://ordnet.dk/ods/ordbog?query=F%C3%A6nghul

Om det så gør nogen klogere ved jeg ikke :-D


Hahahaha! Nej, dét kan der sgu være noget om. :lol: Men dejligt meningsløs brug af ordet, i hvert fald (eller også sov jeg bare ikke nok i nat :gruble: )
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf icelady » 20. okt 2015, 21:58

At google chrome er gået ned. :cuss:

Kan til nød få lov at bruge mozilla. :mellow: Men nøj, den er langsom.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Dirtylittledevil » 21. okt 2015, 12:25

"Sidste sæson havde jeg en kæreste, men vi slog op lige inden Maggie blev født. Vi er stadig gode venner." fra http://www.bt.dk/film-og-tv/silas-holst ... r-ikke-ude
Ja uha-uha tænk hvis nogen kom til at sige de havde slået op uden at få med at de var gode venner :-D det er simpelthen så irriterende og påfaldende hvor utroligt gode venner alle ex'ere er med hinanden nu om dage :-D
1
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Dirtylittledevil » 22. okt 2015, 11:48

Når man er ude på gaden og uheldigvis havner lige foran en klapredame, sådan én hvis fine sko nærmest lyder som en lille eksplosion når de sættes i jorden, og hun ligger lige bagved én med sit KLAP-KLAP-KLAP, indtil man nervøst svedende og på grænsen til panikanfald må trække helt ind og få hende til at klapre forbi.
3
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf dgd2007 » 22. okt 2015, 17:54

Der var en af de endeløse udsendelser om 2. verdenskrig på DR K - nærmere betsmet slaget om Stalingrad ...
Det var jeg faktisk lige i humør til, så jeg satte mig godt til rette.
Og nu ved jeg godt, de sikkert gør det for, at ikke skal kede mig og hele tiden have noget at se på ...
... men jeg føler mig sgu behandlet som et barn, når man får en ren pærevælling af orignale optagelser, computernaimationer, skuespillere forklædt som tyske og russiske soldater - eller som laver en genopførelse af en samtale mellem Hitler og von Paulus. Til sidst ved man jo dårligt nok, hvad der er virkeligt, og hvad der fri fantasi. Man kan snart ikke kalde den slags for "dokumentar" længere! :wacko:
1
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf ExCoastal » 22. okt 2015, 18:06

At folk ikke kan finde ud af deres egne emailadresser.

Tilbage i 1996, oprettede jeg email konti hos både Yahoo og Hotmail, der ganske simpelt er mit efternavn. Intet andet. Jeg har et halvsjældent efternavn, så dengang var det nemt nok at snuppe de emailadresser.

Men jeg får så mange emails, der er gået galt i byen. Der er jo mange med samme efternavn, og det irriterer mig grænseløst, at de ikke kan finde ud af at skrive deres korrekte emailadresse.

Jeg får fakturaer på alverdens ting, invitation til et møde i en modelbyggerklub i Sydafrika, invitation til møde i en volleyball klub i Texas, indkaldelse til retsmøde hos politiet i Esbjerg, utallige kvitteringer på alt muligt og senest en kvittering på en masse mad til en fest. Utroligt at folk ikke kan finde ud af det.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf icelady » 22. okt 2015, 18:43

Kommunens politik, der absolut ikke er beregnet til at hjælpe psykisk syge unge!

Datteren har erkendt at det at bo alene ikke er noget, hun kan styre...hvilket 6 indlæggelser på cirka et år er bevis på. Så bofællesskab er noget hun rigtig gerne vil.. men næh nej... "Når hun har en lejlighed må hun jo kunne klare at bo alene." :rulle: :rulle: :cuss:


Jeg forventer ikke hun får tilbudt plads i bofællesskab her og nu, langt fra...men det pisser mig i dén grad af, når de siger at når hun allerede bor alene, går dte jo godt og at hun så automatisk vil ryge bagerst i køen konstant!

Lad hende da endelig blive boende, med endnu flere indlæggelser til følge, for det er jo klart helt sikkert billigere!!!!!!!!! *smiley der hamrer hoved ind i væg*
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Daphne » 23. okt 2015, 13:39

Folk, der vil af med deres dyr eller disses afkom på Facebook og truer med aflivning, hvis de ikke bliver hentet inden få dage. De skulle simpelthen have rammet en sneskovl op et vist sted! Og i øvrigt sørge for at neutralisere deres dyr eller slet ikke anskaffe sig dem i første omgang! :sur: :sur: :sur:
3
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf hotlips » 23. okt 2015, 14:35

dgd2007 skrev:Der var en af de endeløse udsendelser om 2. verdenskrig på DR K - nærmere betsmet slaget om Stalingrad ...
Det var jeg faktisk lige i humør til, så jeg satte mig godt til rette.
Og nu ved jeg godt, de sikkert gør det for, at ikke skal kede mig og hele tiden have noget at se på ...
... men jeg føler mig sgu behandlet som et barn, når man får en ren pærevælling af orignale optagelser, computernaimationer, skuespillere forklædt som tyske og russiske soldater - eller som laver en genopførelse af en samtale mellem Hitler og von Paulus. Til sidst ved man jo dårligt nok, hvad der er virkeligt, og hvad der fri fantasi. Man kan snart ikke kalde den slags for "dokumentar" længere! :wacko:


de hedder nu også drama dokumentarer.jeg synes ideen er fin nok,jeg tror det er nemmere at fange mange på den måde som ikke ville gide se det normalt.
0
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2340

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Æske » 23. okt 2015, 15:42

At den fine bil jeg havde kigget på blev solgt lige for næsen af mig :rulle:
0
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Dirtylittledevil » 23. okt 2015, 15:46

Når kommunikation på datingside foregår således:

Ham: Lang smøre om sig selv

Mig: 2-3 spørgsmål om det han har skrevet + et par kommentarer til det han har skrevet + lidt om min egen situation

Ham: Svarer på mine spørgsmål der handler om ham selv + endnu en lang smøre om sig selv.

Mig: Jeg skriver bare "Okay" og en :)

Jeg gider simpelthen ikke at skære ud i pap for et voksent menneske at det er vigtigt at vise interesse og ikke kun snakke om sig selv.
2
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf decibell » 23. okt 2015, 20:41

Daphne skrev:Folk, der vil af med deres dyr eller disses afkom på Facebook og truer med aflivning, hvis de ikke bliver hentet inden få dage. De skulle simpelthen have rammet en sneskovl op et vist sted! Og i øvrigt sørge for at neutralisere deres dyr eller slet ikke anskaffe sig dem i første omgang! :sur: :sur: :sur:


Den var også på min FB her til aften (hvis det er den samme? Hvalpe efter en sort hund var det), og havde det været en på min liste, havde jeg skrevet min ærlige mening om, hvordan det var p... uansvarligt og egoistisk at tillade, at den blev gravid (og hvis det var et uheld, så ikke få fjernet hvalpene, inden de blev født), og slettet idioten bagefter. Nu er det så noget, en af mine venner delte, og jeg kan se, at de åbenbart har fået afsat alle hvalpe, gudskelov. Men hold k.... jeg var harm over det. De betragter sgu bare dyrene som ting, der kan smides ud med affaldet. :sur:
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Daphne » 23. okt 2015, 20:54

decibell skrev:
Daphne skrev:Folk, der vil af med deres dyr eller disses afkom på Facebook og truer med aflivning, hvis de ikke bliver hentet inden få dage. De skulle simpelthen have rammet en sneskovl op et vist sted! Og i øvrigt sørge for at neutralisere deres dyr eller slet ikke anskaffe sig dem i første omgang! :sur: :sur: :sur:


Den var også på min FB her til aften (hvis det er den samme? Hvalpe efter en sort hund var det), og havde det været en på min liste, havde jeg skrevet min ærlige mening om, hvordan det var p... uansvarligt og egoistisk at tillade, at den blev gravid (og hvis det var et uheld, så ikke få fjernet hvalpene, inden de blev født), og slettet idioten bagefter. Nu er det så noget, en af mine venner delte, og jeg kan se, at de åbenbart har fået afsat alle hvalpe, gudskelov. Men hold k.... jeg var harm over det. De betragter sgu bare dyrene som ting, der kan smides ud med affaldet. :sur:


Det var lige præcis den, der fik bægeret til at flyde over! Jeg blev simpelthen så gal, men ja - heldigvis blev hvalpene da afsat! For et par dage siden var det en kvinde, der skulle af med sin kat, fordi "børnene ikke kunne finde ud af at være søde ved den"!?! :stoned: Så lær dog dine børn at omgås dyr (hvis det ikke bare var en dårlig undskyldning, for der var masser af billeder med katten som puttede ved børnene) i stedet for at smide den ud og true med aflivning, hvis ingen henter den! Arhmen jeg bliver så gal!! :cuss: :cuss:
1
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf ManicNinja » 23. okt 2015, 21:18

Dirtylittledevil skrev:"Sidste sæson havde jeg en kæreste, men vi slog op lige inden Maggie blev født. Vi er stadig gode venner." fra http://www.bt.dk/film-og-tv/silas-holst ... r-ikke-ude
Ja uha-uha tænk hvis nogen kom til at sige de havde slået op uden at få med at de var gode venner :-D det er simpelthen så irriterende og påfaldende hvor utroligt gode venner alle ex'ere er med hinanden nu om dage :-D


Hvis du nu - hver gang de siger sådan - vælger at høre det som: "Og tænk, vi har ikke engang slået hinanden ihjel. Endnu", så bliver det straks nemmere at håndtere og mere sådan normalt og nede på jorden. Det virkede for mig.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Spjaerten » 23. okt 2015, 21:30

At jeg 1) ikke har fået tak for fødselsdagsgave givet til familiemedlem (min mor afleverede den for 3 uger siden) 2) at samme person ikke har givet mig en gave (vi deler fødselsdag).

Er så færdig med at være på gave med vedkommende!
0
Tryk på * :slem:

Tilbage til "Generelt"