Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9555
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26707

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Santa » 26. jun 2018, 18:24

No1 skrev:
Santa skrev:At jeg ikke kan finde ud af at formindske billeder på min iPad, så de kan sættes ind på debatten.



Tag et screenshot af billedet, og beskær det. Det hjælper på min iPhone fx.

Æv, det virkede ikke. Men tak.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Daine » 26. jun 2018, 18:47

Santa skrev:
No1 skrev:
Santa skrev:At jeg ikke kan finde ud af at formindske billeder på min iPad, så de kan sættes ind på debatten.



Tag et screenshot af billedet, og beskær det. Det hjælper på min iPhone fx.

Æv, det virkede ikke. Men tak.

Jeg plejer at tage et screenshot af billedet, dreje ipaden og så tage et nyt screenshot af det første screenshot og så beskære det sidste. Den skal så lige laves om til jpeg derefter, min ipad gemmer som png og det kan debatten ikke modtage. Men selvom det lyder virkelig omstændeligt, så tager det max 30 sekunder :D
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf JoyNips » 26. jun 2018, 18:47

Santa skrev:
No1 skrev:
Santa skrev:At jeg ikke kan finde ud af at formindske billeder på min iPad, så de kan sættes ind på debatten.



Tag et screenshot af billedet, og beskær det. Det hjælper på min iPhone fx.

Æv, det virkede ikke. Men tak.


Hent appen Resizer.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9555
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26707

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Santa » 26. jun 2018, 19:39

Tak for tip om app, men min iPad er for gammel til den, så jeg må vente til kæresten har udført sin sorte magi.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Flora » 26. jun 2018, 20:30

Jeg fik fat i en telefonsvarer tidligere på dagen, der lød cirka sådan her:

Med personens stemme: Svend Bent
*Pause, der er lang nok til, at man kan nå at sige, hvem man er og hvad man vil*
Med mekanisk stemme: er optaget. Læg en besked.

Idiot!
3
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22963

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf POCKETKITTEN » 26. jun 2018, 21:40

Min bror har brugt over to år på HF enkeltfag. Nu har han dumpet næsten alle sine eksamener, så han kan ikke præstere et gennemsnit i nærheden af 2. Han er doven og vred og ligeglad og garanteret depressiv og vil ikke tale og ingen kan trænge igennem.

Mine forældre, som lader ham bo gratis hjemme, har postet 5.000 kroner og mange penge til offentlig transport i den mislykkede studentereksamen, og han giver dem bare fingeren og smækker med døren. Jeg er rasende frustreret.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Stitch » 27. jun 2018, 08:12

Santa skrev:Tak for tip om app, men min iPad er for gammel til den, så jeg må vente til kæresten har udført sin sorte magi.


Ellers app'en photogrid? Den virker på min gamle.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 439
Likede indlæg: 5665

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf DenBlødeJyde » 27. jun 2018, 10:51

At jeg har fundet en virkelig spændende stilling inden for et felt jeg synes er spændende, og som passer på min profil. Og så er den på 26 timer. Det kan jeg jo hverken leve eller dø af. Jeg kunne nok godt ringe og høre, om der kan være mulighed for flere timer, men der er godt nok langt fra 26 til 37. ØV!
2
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8819

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Skorstenen » 27. jun 2018, 13:04

NejJegErIkkeAsiat skrev:Folk der stiller sig lige nedenfor trappen på perronen for at tjekke info tavlen. Ja, for du er da det eneste menneske der skal med tog fra hovedbanen kl. 16 :rulle:
I sær på de rullende trapper kan det skabe panik når 20 mennesker langsomt nærmer sig den der idiot med den store kuffert der står på nederste trin og glor efter sit tog.


Når vedkommende netop har en stor kuffert med, så er det jo indlysende, at h*n ikke aner hvor h*n skal hen, og derfor kigger på infotavlen.
At infotavlen så er placeret åbenbart dumt, kan jo ikke være turistens problem.

Vi er jo altså ikke alle sammen fra hovedstaden med styr på alle køreplanerne derovre.
1
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Flora » 27. jun 2018, 13:31

Skorstenen skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Folk der stiller sig lige nedenfor trappen på perronen for at tjekke info tavlen. Ja, for du er da det eneste menneske der skal med tog fra hovedbanen kl. 16 :rulle:
I sær på de rullende trapper kan det skabe panik når 20 mennesker langsomt nærmer sig den der idiot med den store kuffert der står på nederste trin og glor efter sit tog.


Når vedkommende netop har en stor kuffert med, så er det jo indlysende, at h*n ikke aner hvor h*n skal hen, og derfor kigger på infotavlen.
At infotavlen så er placeret åbenbart dumt, kan jo ikke være turistens problem.

Vi er jo altså ikke alle sammen fra hovedstaden med styr på alle køreplanerne derovre.


Der er infotavler flere forskellige steder på perronerne på Københavns hovedbanegård, så man kan sagtens tjekke togtider andre steder end lige foran rulletrappen. Og selv hvis man tror, at den der sidder foran rulletrappen, er den eneste, så er det altså fint muligt at stå et sted, hvor man ikke står i vejen for dem, der kommer ned ad rulletrappen, mens man kigger på den :)
5
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2577
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7619

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 27. jun 2018, 13:52

Skorstenen skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Folk der stiller sig lige nedenfor trappen på perronen for at tjekke info tavlen. Ja, for du er da det eneste menneske der skal med tog fra hovedbanen kl. 16 :rulle:
I sær på de rullende trapper kan det skabe panik når 20 mennesker langsomt nærmer sig den der idiot med den store kuffert der står på nederste trin og glor efter sit tog.


Når vedkommende netop har en stor kuffert med, så er det jo indlysende, at h*n ikke aner hvor h*n skal hen, og derfor kigger på infotavlen.
At infotavlen så er placeret åbenbart dumt, kan jo ikke være turistens problem.

Vi er jo altså ikke alle sammen fra hovedstaden med styr på alle køreplanerne derovre.



Som allerede nævnt, der sidder masser af infotavler direkte frem - altså væk fra rulletrappen. Derfor ville det give klart mere mening at bevæge sig frem og dermed væk fra rulletrappen/tættere på tavlerne. Og lige meget hvad, så er det da vildt ubetænktsomt at stille sig forneden og spærre for alle andre.
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Slettet bruger » 27. jun 2018, 14:59

NejJegErIkkeAsiat skrev:
Skorstenen skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Folk der stiller sig lige nedenfor trappen på perronen for at tjekke info tavlen. Ja, for du er da det eneste menneske der skal med tog fra hovedbanen kl. 16 :rulle:
I sær på de rullende trapper kan det skabe panik når 20 mennesker langsomt nærmer sig den der idiot med den store kuffert der står på nederste trin og glor efter sit tog.


Når vedkommende netop har en stor kuffert med, så er det jo indlysende, at h*n ikke aner hvor h*n skal hen, og derfor kigger på infotavlen.
At infotavlen så er placeret åbenbart dumt, kan jo ikke være turistens problem.

Vi er jo altså ikke alle sammen fra hovedstaden med styr på alle køreplanerne derovre.



Som allerede nævnt, der sidder masser af infotavler direkte frem - altså væk fra rulletrappen. Derfor ville det give klart mere mening at bevæge sig frem og dermed væk fra rulletrappen/tættere på tavlerne. Og lige meget hvad, så er det da vildt ubetænktsomt at stille sig forneden og spærre for alle andre.


Derudover har man formentlig styr på køreplanen når man når perronen, ellers ville man jo bare være gået ned på en tilfældig af de ca. 10 perroner. Så det må være fordi de tjekker hvilket perronafsnit deres vogn holder på, og det har ikke rigtigt noget med lokalkendskab at gøre.

Det er vel lidt ligesom det med at stå til højre og gå til venstre på rulletrapper. Det er de rimelig gode til i København, men jyder kan ikke finde ud af det selv om det ikke er nogen speciel københavnsk regel.
3
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Kattefjæs » 27. jun 2018, 17:00

Det er da logik for perlehøns at man ikke stiller sig op for enden af en rulletrappe når der er folk bag én, uanset hvad. Det er både dumt og ubetænksomt og kan resultere i nogle rigtig kedelige ulykker.
9
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8819

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Skorstenen » 27. jun 2018, 18:59

Kattefjæs skrev:Det er da logik for perlehøns at man ikke stiller sig op for enden af en rulletrappe når der er folk bag én, uanset hvad. Det er både dumt og ubetænksomt og kan resultere i nogle rigtig kedelige ulykker.


Det kan vi godt blive enige om. Men. I forlanger simpelthen at os, der intet begreb har om køreplaner i Kbh, skal vide at:

1: Her må du ikke stå med din kuffert, infotavlen står godt nok placeret her, men den må du ikke kigge på, du står i vejen.
2: Der er flere infotavler andre steder du kan kigge på.

Hvor skal man vide det fra? Det står altså ikke i det der DSB-blad der ligger i toget fra Jylland :lol:

Synes da mere man skal klage over placeringen af infotavlen når den står så meget i vejen :)
6
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Slettet bruger » 27. jun 2018, 19:08

Skorstenen skrev:
Kattefjæs skrev:Det er da logik for perlehøns at man ikke stiller sig op for enden af en rulletrappe når der er folk bag én, uanset hvad. Det er både dumt og ubetænksomt og kan resultere i nogle rigtig kedelige ulykker.


Det kan vi godt blive enige om. Men. I forlanger simpelthen at os, der intet begreb har om køreplaner i Kbh, skal vide at:

1: Her må du ikke stå med din kuffert, infotavlen står godt nok placeret her, men den må du ikke kigge på, du står i vejen.
2: Der er flere infotavler andre steder du kan kigge på.

Hvor skal man vide det fra? Det står altså ikke i det der DSB-blad der ligger i toget fra Jylland :lol:

Synes da mere man skal klage over placeringen af infotavlen når den står så meget i vejen :)


Infoskærmen hænger fint, det er ikke vanskeligt at flytte sig fra rulletrappen og samtidig kunne kigge på infoskærmen. Derudover er man jo slet ikke på perronen til at starte med hvis man ikke ved at det er den rigtige perron, det ville ikke give mening. Oven for rulletrapperne er en kæmpe skærm med information om alle tog, hvornår de kører, og hvor de kører hen, den kigger man på, og bagefter vælger man rulletrappe, man kører ikke bare ned ad en tilfældig rulletrappe.
7

Tilbage til "Generelt"