Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Cornus
Indlæg: 145
Tilmeldt: 10. okt 2022, 08:11
Kort karma: 1
Likede indlæg: 24

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Cornus » 10. apr 2024, 15:55

...at jeg nu har fået mig en ny bærbar, hvor man er nødt til at gå online på det trådløse...

Kabelnet er mere sikkert...

Og så ville det være dejligt, hvis man kunne pille batteriet ud, så man ikke var afhængig af det.
Senest rettet af Cornus 12. apr 2024, 12:20, rettet i alt 1 gang.
1
Sofakartoflen
Indlæg: 3899
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 437
Likede indlæg: 9259

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Sofakartoflen » 12. apr 2024, 10:44

At mobile pay er lavet om.

På den gamle var det ikke muligt bare at "komme til" at betale med et forkert kort. Det kan man åbenbart nu, og jeg kan ikke lige gennemskue, hvor jeg skal indstille noget for at forhindre, at jeg betaler med det kort, der er knyttet til vores budgetbetalinger.
Nu skal jeg have fat i min datter, for jeg kan ikke spørge min søn, selvom han bor tæt på, fordi det var da jeg købte bryllupsgave til ham, at det gik galt.

Hvor er det dog irriterende, at man aldrig kan gå ud fra, at ting fungerer.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16487
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1421
Likede indlæg: 30811

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf TinaW » 12. apr 2024, 11:20

Sofakartoflen skrev:At mobile pay er lavet om.

På den gamle var det ikke muligt bare at "komme til" at betale med et forkert kort. Det kan man åbenbart nu, og jeg kan ikke lige gennemskue, hvor jeg skal indstille noget for at forhindre, at jeg betaler med det kort, der er knyttet til vores budgetbetalinger.
Nu skal jeg have fat i min datter, for jeg kan ikke spørge min søn, selvom han bor tæt på, fordi det var da jeg købte bryllupsgave til ham, at det gik galt.

Hvor er det dog irriterende, at man aldrig kan gå ud fra, at ting fungerer.


Kan du ikke bare fjerne det kort der er knyttet til jeres budgetkonto? Ellers tror jeg at man kan vælge et primært kort/konto.
Jeg har kun min egen lønkonto tilknyttet mobilepay.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19716
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2453
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46516

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf LadyFox » 12. apr 2024, 11:22

At jeg endnu ikke ved hvad der skal ske med de penge jeg har betalt for meget i skat.
Andre år har de fundet ud af om der var gæld eller ej på nuværende tidspunkt.
0
...
Sofakartoflen
Indlæg: 3899
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 437
Likede indlæg: 9259

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Sofakartoflen » 12. apr 2024, 11:28

TinaW skrev:
Sofakartoflen skrev:At mobile pay er lavet om.

På den gamle var det ikke muligt bare at "komme til" at betale med et forkert kort. Det kan man åbenbart nu, og jeg kan ikke lige gennemskue, hvor jeg skal indstille noget for at forhindre, at jeg betaler med det kort, der er knyttet til vores budgetbetalinger.
Nu skal jeg have fat i min datter, for jeg kan ikke spørge min søn, selvom han bor tæt på, fordi det var da jeg købte bryllupsgave til ham, at det gik galt.

Hvor er det dog irriterende, at man aldrig kan gå ud fra, at ting fungerer.


Kan du ikke bare fjerne det kort der er knyttet til jeres budgetkonto? Ellers tror jeg at man kan vælge et primært kort/konto.
Jeg har kun min egen lønkonto tilknyttet mobilepay.


Jeg havde netop et primært kort i den gamle udgave af Mobile pay. Vi har nogle regninger, der skal betales på kort for at undgå gebyr, derfor har jeg haft et andet kort tilknyttet. Jeg har aldrig brugt det "aktivt", det har fungeret som en slags bankoverførsel via mobilepay, og jeg skulle vælge det aktivt, fordi det var mit kort til min lønkonto, der var det primære kort

Jeg gik bare ud fra, at det fungerede på samme måde, og det er så åbenbart ikke tilfældet.

Det er selvfølgelig ikke værre, end at jeg kan flytte pengene tilbage på netbank. Men jeg håber da, at der er en mulighed for at vælge primær kort; det syntes jeg var dejlig nemt.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16487
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1421
Likede indlæg: 30811

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf TinaW » 12. apr 2024, 12:43

LadyFox skrev:At jeg endnu ikke ved hvad der skal ske med de penge jeg har betalt for meget i skat.
Andre år har de fundet ud af om der var gæld eller ej på nuværende tidspunkt.


Har du ringet til gældsstyrelsen og spurgt, hvad det drejer sig, det der skal undersøges?
Jeg ringede sidste år og det var noget med 2,xx i renter for for sent betalt grøn ejerafgift tilbage i 2013, som de ikke vidste om de måtte inddrive eller ej.
De er heldigvis væk nu, så enten trak de dem fra sidste år eller også har de droppet at i drive dem.
Det er så latterligt.
Men desværre skriver de, at det kan tage flere måneder før de ved om de må tilbageholde eller ej.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14797
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 689
Likede indlæg: 19236

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Flora » 12. apr 2024, 12:45

Sofakartoflen skrev:
TinaW skrev:
Sofakartoflen skrev:At mobile pay er lavet om.

På den gamle var det ikke muligt bare at "komme til" at betale med et forkert kort. Det kan man åbenbart nu, og jeg kan ikke lige gennemskue, hvor jeg skal indstille noget for at forhindre, at jeg betaler med det kort, der er knyttet til vores budgetbetalinger.
Nu skal jeg have fat i min datter, for jeg kan ikke spørge min søn, selvom han bor tæt på, fordi det var da jeg købte bryllupsgave til ham, at det gik galt.

Hvor er det dog irriterende, at man aldrig kan gå ud fra, at ting fungerer.


Kan du ikke bare fjerne det kort der er knyttet til jeres budgetkonto? Ellers tror jeg at man kan vælge et primært kort/konto.
Jeg har kun min egen lønkonto tilknyttet mobilepay.


Jeg havde netop et primært kort i den gamle udgave af Mobile pay. Vi har nogle regninger, der skal betales på kort for at undgå gebyr, derfor har jeg haft et andet kort tilknyttet. Jeg har aldrig brugt det "aktivt", det har fungeret som en slags bankoverførsel via mobilepay, og jeg skulle vælge det aktivt, fordi det var mit kort til min lønkonto, der var det primære kort

Jeg gik bare ud fra, at det fungerede på samme måde, og det er så åbenbart ikke tilfældet.

Det er selvfølgelig ikke værre, end at jeg kan flytte pengene tilbage på netbank. Men jeg håber da, at der er en mulighed for at vælge primær kort; det syntes jeg var dejlig nemt.


Jeg tjekkede lige deres spørgsmål og svar-afsnit, og der skriver de, at muligheden for at have et primært kort ikke er fulgt med til den nye version, så det kan du ikke vælge. Hvis man ikke aktivt vælger andet, vil betalingen ske fra det kort, der sidst er brugt. Så der er vist ikke så meget andet at gøre end at være ekstra opmærksom på, at man betaler fra det kort, man vil. Der er dog mulighed for at navngive kortene, så de ikke bare hedder Visa/dankort eller hvad de nu hedder. Det kan være, det så bliver nemmere at skelne imellem dem. Det er bare at trykke på de enkelte kort øverst på startsiden og så skrive et andet navn i feltet Navn.
2
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1288
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 249
Likede indlæg: 4223

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Galoldriel » 12. apr 2024, 13:33

At det åbenbart er en naturlov, at mine børn begynder at råbe og skrige ad hinanden i samme øjeblik, jeg fx skal i bad. Det driver mig til vanvid!
0
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19716
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2453
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46516

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf LadyFox » 12. apr 2024, 14:38

TinaW skrev:
LadyFox skrev:At jeg endnu ikke ved hvad der skal ske med de penge jeg har betalt for meget i skat.
Andre år har de fundet ud af om der var gæld eller ej på nuværende tidspunkt.


Har du ringet til gældsstyrelsen og spurgt, hvad det drejer sig, det der skal undersøges?
Jeg ringede sidste år og det var noget med 2,xx i renter for for sent betalt grøn ejerafgift tilbage i 2013, som de ikke vidste om de måtte inddrive eller ej.
De er heldigvis væk nu, så enten trak de dem fra sidste år eller også har de droppet at i drive dem.
Det er så latterligt.
Men desværre skriver de, at det kan tage flere måneder før de ved om de må tilbageholde eller ej.


Jeg har i mange år haft offentlig gæld, så det de undersøger det hvert år.
De år der nu er gået hvor jeg ikke har haft offentlig gæld, har jeg haft noget privat gæld der inddrive de her penge. Det har jeg også i år - det er dog meget forskelligt fra år til år om de har inddrevet dem.
Men på trods ad de har skulle undersøge det hos mig hvert år i mange år, har jeg aldrig oplevet at de ikke var færdige og havde meldt ud på nuværende tidspunkt.
Så jeg har hele tiden vist at det var lidt fifty-fifty om jeg ville få pengene udbetalt, jeg synes bare det er irriterende ikke at vide det.
0
...
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15727
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1645
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21142

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf 2SHY » 13. apr 2024, 11:15

Folk der taler i telefon i fitnesscenteret. Pas nu din træning og tag hyggesludderen senere
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
fisken80
Indlæg: 22606
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1145
Likede indlæg: 53162

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf fisken80 » 13. apr 2024, 14:47

2SHY skrev:Folk der taler i telefon i fitnesscenteret. Pas nu din træning og tag hyggesludderen senere


Folk der snakker mere end de træner, uanset om det er i telefon eller med hinanden. Der hvor jeg træner kommer der nogle damer som jeg i mit stille sind har døbt snakketanterne. De ævler løs uafbrudt fra de kommer til de går. De træner imens, men det ser ikke særlig effektivt ud.
Og jeg ved godt at jeg burde være ligeglad og at de selvfølgelig gerne må snakke. Men det irriterer mig alligevel.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2573
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8622

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Raenil » 16. apr 2024, 05:12

Apple og deres “Ikke for mange muligheder, for så bliver gamle mennesker forvirrede”.

Uarg! Jeg vil have lov at ændre snooze-tiden på mit vækkeur. Det er ikke raketvidenskab!
1
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10257
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1225
Likede indlæg: 18481

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf .Magic. » 16. apr 2024, 06:47

At det er så svært at få fat i en dyrlæge hernede. Min omplaceringskanin har forstoppelse og jeg har givet smertestillende og fibreplex, men vil faktisk gerne have ham til doktoren. Det er jo så lidt svært når ingen af dem tager telefonen :sur:

Det er et tilbagevendende problem hernede at folk har svært ved at få fat i en dyrlæge :rulle:
0
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1288
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 249
Likede indlæg: 4223

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Galoldriel » 16. apr 2024, 09:44

Det er så sikkert som amen i kirken, at ethvert opslag på Facebook, som omhandler fartkontrol, bliver mødt med et "det er bare en pengemaskine", "jeg kan godt finde ud af at køre sikkert, så jeg gider ikke rette mig efter fartgrænserne" - og så videre.

Jeg læste en kommentar fra en mand, som mente, at politiet ikke skulle give bøder alene ud fra overskridelse af hastighedsgrænsen men ud fra en vurdering af personens køreegenskaber, hvor lang tid, vedkommende havde haft kørekort, om der var andre biler på strækningen, etc.

Så fat det dog: Hvis du bryder loven, og det bliver opdaget, har det konsekvenser. Hvis du ikke ønsker at møde disse konsekvenser, så lad være med at bryde loven.
14
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2573
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8622

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Raenil » 16. apr 2024, 13:21

Galoldriel skrev:Jeg læste en kommentar fra en mand, som mente, at politiet ikke skulle give bøder alene ud fra overskridelse af hastighedsgrænsen men ud fra en vurdering af personens køreegenskaber, hvor lang tid, vedkommende havde haft kørekort, om der var andre biler på strækningen, etc.

Det forekommer mig fuldstændig usandsynligt at han bare vil tage en tilfældig politimands mening for gode varer. Hans historik for at acceptere autoriteter er vel i forvejen ikke stor.
3

Tilbage til "Generelt"