Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Summer
Kort karma: 12
Likede indlæg: 537

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Summer » 8. jun 2018, 19:44

Har opdaget at min indholdsfortegnelse i min bachelor er helt f*cked op. Der er 3-4 overskrifter som slet ikke står i indholdsfortegnelsen, og en masse underoverskrifter der heller ikke er der. Det hele så fint ud inden jeg gemte projektet som PDF.. :forvirret2:
Nogle der ved hvor meget det kan trække ned i karakteren? :gruble:
0
AgentPixie
Kort karma: 153
Likede indlæg: 2733

Indlægaf AgentPixie » 8. jun 2018, 20:22

En af min kærestes venner giver mig lange patter. Han er typen der tror på samtlige konspirationsteorier, såsom at 9/11 var et inside job, jorden er flad osv.
Den seneste nye er chemtrail. Noget med, at de der streger der ligger bag flyene, faktisk er kemikalier som bruges som crowd control, gør os syge, ikke i stand til at sætte spørgsmålstegn ved alle de shady ting, some verdens mest magtfulde har gang i, kontrollere vejret og jeg kunne blive ved.
De bruger det også til at gøre befolkninger sterile, for at bremse overpopulation.

Ej men, hold nu kæft. Ham og kæresten venter barn, og hans overdreven mistro til alt, gør mig oprigtigt bekymret ifht det her barns opvækst.
2
G’dew.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2663
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 26114

Indlægaf kidkomb » 8. jun 2018, 20:25

Nej. Nej, det gør du ikke. Er du svensker eller hvad? Ønsker du en form for censur?
Gah, jeg synes han er træls.
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/l ... ne/7191006
0
Min yndlingsstilling er søstjernen.
Straniera
Kort karma: 17
Likede indlæg: 1000

Indlægaf Straniera » 8. jun 2018, 20:57

AgentPixie skrev:En af min kærestes venner giver mig lange patter. Han er typen der tror på samtlige konspirationsteorier, såsom at 9/11 var et inside job, jorden er flad osv.
Den seneste nye er chemtrail. Noget med, at de der streger der ligger bag flyene, faktisk er kemikalier som bruges som crowd control, gør os syge, ikke i stand til at sætte spørgsmålstegn ved alle de shady ting, some verdens mest magtfulde har gang i, kontrollere vejret og jeg kunne blive ved.
De bruger det også til at gøre befolkninger sterile, for at bremse overpopulation.

Ej men, hold nu kæft. Ham og kæresten venter barn, og hans overdreven mistro til alt, gør mig oprigtigt bekymret ifht det her barns opvækst.

Åh nej dog, han lyder som en af mine ekskærester, der mente at han vidste, hvem der stod bag mordene på Lennon, Kennedy og at det ikke var Breivik, der stod bag og udførte Uttøya-massakren osv. osv... :rulle:
0
Muspel
Kort karma: 352
Likede indlæg: 5522

Indlægaf Muspel » 8. jun 2018, 21:56

Summer skrev:Har opdaget at min indholdsfortegnelse i min bachelor er helt f*cked op. Der er 3-4 overskrifter som slet ikke står i indholdsfortegnelsen, og en masse underoverskrifter der heller ikke er der. Det hele så fint ud inden jeg gemte projektet som PDF.. :forvirret2:

De opdager det garanteret ikke. :kram:
2
Brugeravatar
Sevii
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1342

Indlægaf Sevii » 8. jun 2018, 22:05

Sælgere. Normalt går jeg forbi dem. Siger nej tak i telefonen, men jeg har nu aldrig prøvet at de har sat sig ned ved siden af mig, når jeg sidder og spiser frokost. Det var fra dansk flygtningehjælp. Han begyndte at spørge hvor meget min frokost kostede, og de penge kunne jeg i stedet have givet til flygtninge. Han sagde også, at de havde kun brug for 2 kr. om dagen for at overleve, og derfor skulle jeg af med 80 om måneden (hvilket jeg ikke helt kan få til at gå op...), og da jeg så siger jeg ikke ønsker at skrive under på noget, men jeg hellere vil kigge på sådan noget i fred. Så bliver han vred, glemmer lidt de flygtninge han vil hjælpe og siger: “vil du ikke bare godt skrive dig på, så hjælper du mig”. Fordi hvis jeg meldte mig på nettet, ville han jo ikke få noget ud af det.
Undskyld. Jeg ved det er et nederen job, men sikke en idiot. :forvirret2:
Senest rettet af Sevii 8. jun 2018, 22:38, rettet i alt 1 gang.
13
:banan: :banan:
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 225
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 3785

Indlægaf Kattefjæs » 8. jun 2018, 22:10

Sevii skrev:Sælgere. Normalt går jeg forbi dem. Siger nej tak i telefonen, men jeg har nu aldrig prøvet at de har sat sig ned ved siden af mig, når jeg har spist. Det var fra dansk flygtningehjælp. Han begyndte at spørge hvor meget min frokost kostede, og de penge kunne jeg i stedet have givet til flygtninge. Han sagde også, at de havde kun brug for 2 kr. om dagen for at overleve, og derfor skulle jeg af med 80 om måneden (hvilket jeg ikke helt kan få til at gå op...), og da jeg så siger jeg ikke ønsker at skrive under på noget, men jeg hellere vil kigge på sådan noget i fred. Så bliver han vred, glemmer lidt de flygtninge han vil hjælpe og siger: “vil du ikke bare godt skrive dig på, så hjælper du mig”. Fordi hvis jeg meldte mig på nettet, ville han jo ikke få noget ud af det.

Sad du på en café og spiste, eller hvordan? :gruble:
0
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 75
Likede indlæg: 2490

Indlægaf Nicolait » 8. jun 2018, 22:35

Sevii skrev:Sælgere. Normalt går jeg forbi dem. Siger nej tak i telefonen, men jeg har nu aldrig prøvet at de har sat sig ned ved siden af mig, når jeg har spist. Det var fra dansk flygtningehjælp. Han begyndte at spørge hvor meget min frokost kostede, og de penge kunne jeg i stedet have givet til flygtninge. Han sagde også, at de havde kun brug for 2 kr. om dagen for at overleve, og derfor skulle jeg af med 80 om måneden (hvilket jeg ikke helt kan få til at gå op...), og da jeg så siger jeg ikke ønsker at skrive under på noget, men jeg hellere vil kigge på sådan noget i fred. Så bliver han vred, glemmer lidt de flygtninge han vil hjælpe og siger: “vil du ikke bare godt skrive dig på, så hjælper du mig”. Fordi hvis jeg meldte mig på nettet, ville han jo ikke få noget ud af det.

Hvis det var mig, i din situation, var jeg blevet edderspændt rasende. Jeg ville nok sende en klage til dem. Gerne via et offentligt opslag på deres Facebookside, så de blev nødt til at forholde sig til det.
12
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Sevii
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1342

Indlægaf Sevii » 8. jun 2018, 22:36

Kattefjæs skrev:

Nej, desværre, jeg sad på en bænk sammen med nogle kollegaer, så han synes det var helt fint at sætte sig sammen med os og begynde sin monolog. Jeg ved ikke helt om folk falder for det, eller om de bliver så presset de skriver under for at få dem til at gå væk.
0
:banan: :banan:
Summer

Indlægaf Summer » 8. jun 2018, 23:13

Sevii skrev:
Kattefjæs skrev:

Nej, desværre, jeg sad på en bænk sammen med nogle kollegaer, så han synes det var helt fint at sætte sig sammen med os og begynde sin monolog. Jeg ved ikke helt om folk falder for det, eller om de bliver så presset de skriver under for at få dem til at gå væk.

Det er da godt nok langt over stregen. :nerve:
0
Summer

Indlægaf Summer » 8. jun 2018, 23:17

Muspel skrev:
Summer skrev:Har opdaget at min indholdsfortegnelse i min bachelor er helt f*cked op. Der er 3-4 overskrifter som slet ikke står i indholdsfortegnelsen, og en masse underoverskrifter der heller ikke er der. Det hele så fint ud inden jeg gemte projektet som PDF.. :forvirret2:

De opdager det garanteret ikke. :kram:

Kan håbe på det. Det handler nok også lidt mere om, at jeg faktisk bare synes det er pinligt. :genert:
Idet mindste har jeg haft mulighed for at rette indholdsfortegnelsen, inden den blev sendt ind til biblioteket som offentliggør projektet.
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 935
Likede indlæg: 13588

Indlægaf dgd2007 » 9. jun 2018, 00:50

Dirtylittledevil skrev:At det nu igen er ved at være tid til Folkemødet på Bornholm. Jeg hader når alle mine elskede radio og TV programmer pludselig skal sendes i Folkemøde-udgave. Det er rodet og forvirrende, lyden er dårlig og folk virker uskarpe, nogle endda fulde.

Det er da hvad det er. Det var værre for mig nu her, hvor jeg ville høre nyt eller analyser af G7-topmødet, og så snakker BBC og CNN ikke om andet end en død tv-kok.
1
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 225
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 3785

Indlægaf Kattefjæs » 9. jun 2018, 07:15

Summer skrev:
Sevii skrev:
Kattefjæs skrev:

Det er da godt nok langt over stregen. :nerve:

Okay, men det er da også amoralsk og over grænsen for hvad der er acceptabelt.

Jeg har arbejdet for en velgørende organisation som i en meget kort periode havde gadehververe, og der var et meget strengt regelsæt for hvor og hvornår man måtte "slå til". Og da hed det sig netop at man ikke måtte afbryde nogen som sad enten i samtale, måltid el. lign. selv hvis de sad et "neutralt" sted, altså ikke på en cafe eller restaurant, men bare en bænk eller langs kanalen eller sådan noget. Man måtte generelt ikke få folk til at føle at de var nødt til at flytte sig fysisk fra hvad de nu end lavede, hvis de var i gang med en aktivitet. En mand som sidder og fisker er fx også off limits, selvom han sidder midt i offentligheden, for hvis han ikke gider tale med dig, så er han nødt til at pakke sammen og afbryde sin aktivitet for at flytte sig. Derfor var det kun ok at henvende sig til folk i offentligheden hvis de ikke umiddelbart så ud til at være i gang med en aktivitet som du risikerede at afbryde. Fx hvis de bare gik ned ad gaden eller sådan noget. Men hvis de gik ned ad gaden og stoppede for at kigge på tøj på et tøjstativ udenfor en butik, så var de off limits igen, for så var de i gang med en aktivitet som man ikke måtte afbryde.

Det holdt så kun meget kort tid at have gadehververe fordi, uanset retningslinjerne, så ville de utrolig gerne skrive folk op, så de gjorde netop alle de ting de ikke måtte, og det betød desværre at folk klagede, hvilket de jo var i deres gode ret til. Så det holdt ikke ret længe før den strategi blev genovervejet... Heldigvis.
6
Modesty Blame
Kort karma: 242
Likede indlæg: 3342

Indlægaf Modesty Blame » 9. jun 2018, 11:37

Nicolait skrev:
Dirtylittledevil skrev:
Nicolait skrev:
Dirtylittledevil skrev:At det nu igen er ved at være tid til Folkemødet på Bornholm. Jeg hader når alle mine elskede radio og TV programmer pludselig skal sendes i Folkemøde-udgave. Det er rodet og forvirrende, lyden er dårlig og folk virker uskarpe, nogle endda fulde.

Bare roligt Bamses billedbog sendes ikke fra Bornholm. :-p

Det skal du nu ikke være sikker på. Det griber om sig år for år! :panik:
Men gaahhh seriøst, der snakkes allerede om det folkemøde alle steder, og bagefter skal de snakke om det i ugevis også. Det er ligesom når ens morbror og hans kone ikke kan snakke om andet end deres dødkedelige årlige all-inclusivetur til Tyrkiet. Den tur er KUN sjov for dem som er med, vi andre gider ikke høre om den! :-D

Du har helt ret. Det virker også som om at alt og alle, der gerne vil sige noget, vil være til stede på bornholm. Det kunne være sjovt, hvis de lukkede for internettet og tv-signalet fra bornholm, mens der var folkemøde, så kunne tosserne stå og snakke alt det de ville, uden at vi andre skulle høre på det.

Bedste ide nogensinde.
2
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 935
Likede indlæg: 13588

Indlægaf dgd2007 » 9. jun 2018, 12:38

Modesty Blame skrev:Bedste ide nogensinde.

Ja ja, vil I hellere vente til i morgen i åndeløs spænding på, hvad den store leder nu har fundet på - uden nogen diskussion? :naughty:
Det skal man jo lige huske på, er alternativet.

Disclaimer: jeg er selvfølgelig enig i at det altid er anstrengende, når alle tv- og radio-stationer sender det samme i et par dage. Men man skal heller ikke gå for vidt i kritikken af ubestrideligt demokratiske tiltag. :)
0

Tilbage til "Generelt"