Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf HappyPaww » 22. mar 2019, 07:40

BlueBunny skrev:Folk der lugter rigtig kraftigt af (cigaret-)røg.

... ja jeg er begyndt at tage s-toget og jeg synes godt nok det er stramt med lugte og lyde :genert:

Jeg bemærker bare at utroligt mange tilsyneladende almindelige mennesker, tydeligvis har alkoholproblemer, siden denlan stinke af det kl. 8 om morgenen...
0
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1815
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 632
Likede indlæg: 8534

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf englishchannel » 23. mar 2019, 05:09

Jeg ved ikke om jeg overreagerer, men min tætte veninde irriterer mig pt. Vi bor i forskellige lande og kommunikerer derfor hovedsageligt over WhatsApp, hvor vi skriver sammen dagligt. Over de seneste 2-3 uger har hun dog jævnligt ignoreret ting, jeg har skrevet, for at snakke om noget andet.

F.eks. har jeg en (heldigvis midlertidig) spidsbelastningsperiode på mit arbejde, der gør at jeg de seneste uger er vågnet ved 3-4-tiden de fleste nætter uden at kunne sove igen, hvilket selvfølgelig påvirker mig en del. I går morges blev det for meget for mig, og jeg skrev nogle tudebeskeder til hende om, hvor skidt det stod til. Jeg fik en besked fra hende nogle timer senere, hvor hun sendte mig et screenshot af, at hun havde bestilt tid til at få ordnet øjenbryn, men slet ikke reagerede på mine andre beskeder.

Der var været flere af den slags episoder, blandt andet blev jeg interviewet som forbillede af mit gamle universitet, hvilket jeg stolt sendte hende et screenshot af. Det blev ignoreret i 16 timer, før hun sendte mig en besked med noget helt andet (vist nok en serie, hun var i gang med at se).

Jeg ved ikke om jeg bør konfrontere hende med det, for det sårer mig ærlig talt at hun ikke reagerer på ting, der fylder i mit liv. Jeg reagerer på alt, hun skriver, og hvis det er følsomme ting sørger jeg altid for at spørge ind og juble/trøste. Men jeg ved ikke om jeg bare forventer for meget?
7
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf HappyPaww » 23. mar 2019, 05:49

englishchannel skrev:Jeg ved ikke om jeg overreagerer, men min tætte veninde irriterer mig pt. Vi bor i forskellige lande og kommunikerer derfor hovedsageligt over WhatsApp, hvor vi skriver sammen dagligt. Over de seneste 2-3 uger har hun dog jævnligt ignoreret ting, jeg har skrevet, for at snakke om noget andet.

F.eks. har jeg en (heldigvis midlertidig) spidsbelastningsperiode på mit arbejde, der gør at jeg de seneste uger er vågnet ved 3-4-tiden de fleste nætter uden at kunne sove igen, hvilket selvfølgelig påvirker mig en del. I går morges blev det for meget for mig, og jeg skrev nogle tudebeskeder til hende om, hvor skidt det stod til. Jeg fik en besked fra hende nogle timer senere, hvor hun sendte mig et screenshot af, at hun havde bestilt tid til at få ordnet øjenbryn, men slet ikke reagerede på mine andre beskeder.

Der var været flere af den slags episoder, blandt andet blev jeg interviewet som forbillede af mit gamle universitet, hvilket jeg stolt sendte hende et screenshot af. Det blev ignoreret i 16 timer, før hun sendte mig en besked med noget helt andet (vist nok en serie, hun var i gang med at se).

Jeg ved ikke om jeg bør konfrontere hende med det, for det sårer mig ærlig talt at hun ikke reagerer på ting, der fylder i mit liv. Jeg reagerer på alt, hun skriver, og hvis det er følsomme ting sørger jeg altid for at spørge ind og juble/trøste. Men jeg ved ikke om jeg bare forventer for meget?

Det lyder mærkeligt - og virkelig strengt af hende! Er i ellers “ligeværdige” i jeres kommunikation - altså skriver hun også til dig om også følelsesmæssige/store ting?
Og har det stået på længe eller er det noget nyt? Måske er der sket noget i hendes liv der gør at hun ikke har det store overskud til at svare :gruble: Og ellers tænker jeg at hun er ved at trække sig lidt fra dig, og mest vil have tingene på et overfladisk plan...

Men ellers står jeg faktisk lidt i en lignende situation - her bliver jeg dog på det nærmeste ignoreret af en af mine tætteste veninder gennem ti år :( Så jeg har faktisk her til morgen skrevet en besked til hende og “konfronteret” hende.
Har du prøvet at sige det direkte til hende?
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf LaMariposa » 23. mar 2019, 05:53

HappyPaww skrev:
BlueBunny skrev:Folk der lugter rigtig kraftigt af (cigaret-)røg.

... ja jeg er begyndt at tage s-toget og jeg synes godt nok det er stramt med lugte og lyde :genert:

Jeg bemærker bare at utroligt mange tilsyneladende almindelige mennesker, tydeligvis har alkoholproblemer, siden denlan stinke af det kl. 8 om morgenen...


Studsede lidt over det samme, da jeg sad i et fly forleden (på business sammen med en masse jakkesæt, der formentlig skulle direkte til møde), og der var et par stykker, der lige skulle have et glas rødvin kl. 7.30. Siger ikke, at de har et alkoholmisbrug, men jeg kunne ikke lade være med at undre mig.
3
:lun: Be brave
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1815
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 632
Likede indlæg: 8534

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf englishchannel » 23. mar 2019, 06:13

HappyPaww skrev:
englishchannel skrev:Jeg ved ikke om jeg overreagerer, men min tætte veninde irriterer mig pt. Vi bor i forskellige lande og kommunikerer derfor hovedsageligt over WhatsApp, hvor vi skriver sammen dagligt. Over de seneste 2-3 uger har hun dog jævnligt ignoreret ting, jeg har skrevet, for at snakke om noget andet.

F.eks. har jeg en (heldigvis midlertidig) spidsbelastningsperiode på mit arbejde, der gør at jeg de seneste uger er vågnet ved 3-4-tiden de fleste nætter uden at kunne sove igen, hvilket selvfølgelig påvirker mig en del. I går morges blev det for meget for mig, og jeg skrev nogle tudebeskeder til hende om, hvor skidt det stod til. Jeg fik en besked fra hende nogle timer senere, hvor hun sendte mig et screenshot af, at hun havde bestilt tid til at få ordnet øjenbryn, men slet ikke reagerede på mine andre beskeder.

Der var været flere af den slags episoder, blandt andet blev jeg interviewet som forbillede af mit gamle universitet, hvilket jeg stolt sendte hende et screenshot af. Det blev ignoreret i 16 timer, før hun sendte mig en besked med noget helt andet (vist nok en serie, hun var i gang med at se).

Jeg ved ikke om jeg bør konfrontere hende med det, for det sårer mig ærlig talt at hun ikke reagerer på ting, der fylder i mit liv. Jeg reagerer på alt, hun skriver, og hvis det er følsomme ting sørger jeg altid for at spørge ind og juble/trøste. Men jeg ved ikke om jeg bare forventer for meget?

Det lyder mærkeligt - og virkelig strengt af hende! Er i ellers “ligeværdige” i jeres kommunikation - altså skriver hun også til dig om også følelsesmæssige/store ting?
Og har det stået på længe eller er det noget nyt? Måske er der sket noget i hendes liv der gør at hun ikke har det store overskud til at svare :gruble: Og ellers tænker jeg at hun er ved at trække sig lidt fra dig, og mest vil have tingene på et overfladisk plan...

Men ellers står jeg faktisk lidt i en lignende situation - her bliver jeg dog på det nærmeste ignoreret af en af mine tætteste veninder gennem ti år :( Så jeg har faktisk her til morgen skrevet en besked til hende og “konfronteret” hende.
Har du prøvet at sige det direkte til hende?


Tak for dit svar :kys: Og øv at du står i en lignende situation. Jeg håber, at der kommer noget godt ud af "konfrontationen".

Jeg vil helt klart mene, at vores kommunikation er ligeværdig. Jeg er præget af at være opvokset med en far, der altid kom (og stadig kommer) med enormt lange enetaler om sig selv uden nogensinde at vise interesse for andre, så jeg er hyperfokuseret på at mine samtaler er balancerede og at jeg ikke ender med at snakke i 100 år om mig selv til en, der kun smalltalker om vejret. Hun giver også meget af sig selv, skal være maid of honour til mit bryllup om seks uger og kaldte mig sin bedste veninde for få uger siden. Så jeg ville undre mig, hvis hun er ved at trække sig.

Og det begyndte nok for 2-3 uger siden, så jeg kan ikke lade være med at frygte, at jeg har gjort noget, der har gjort hende sur. Jeg synes også bare, at det bliver så hårdt at konfrontere hende, når hun på ingen måde virker uvenlig ellers.
0
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1815
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 632
Likede indlæg: 8534

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf englishchannel » 23. mar 2019, 06:20

LaMariposa skrev:
HappyPaww skrev:
BlueBunny skrev:Folk der lugter rigtig kraftigt af (cigaret-)røg.

... ja jeg er begyndt at tage s-toget og jeg synes godt nok det er stramt med lugte og lyde :genert:

Jeg bemærker bare at utroligt mange tilsyneladende almindelige mennesker, tydeligvis har alkoholproblemer, siden denlan stinke af det kl. 8 om morgenen...


Studsede lidt over det samme, da jeg sad i et fly forleden (på business sammen med en masse jakkesæt, der formentlig skulle direkte til møde), og der var et par stykker, der lige skulle have et glas rødvin kl. 7.30. Siger ikke, at de har et alkoholmisbrug, men jeg kunne ikke lade være med at undre mig.


Med forbehold for at jeg aldrig drikker i forbindelse med mit arbejde, kunne det altså godt være mig :genert: Jeg drikker ikke mere alkohol end de fleste, men jeg har større lyst til det om morgenen og formiddagen end om aftenen, så jeg kan også drikke vin på nogle (for de fleste) underlige tidspunkter. Ydermere dulmer et glas hvidvin virkelig min milde flyskræk, så jeg har ikke tal på, hvor ofte jeg har drukket morgenalkohol i diverse lufthavne.

Men igen: Det er så kun i forbindelse med ferier og i weekenden. Jeg kunne aldrig finde på at drikke alkohol inden jeg skulle på arbejde.
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Sof » 23. mar 2019, 07:51

Jeg tror der er noget med lufthavne og måske endnu mere på business hvor det er gratis med alkohol. Det er lidt som om at det indre ur ikke findes på samme måde der.

Min kæreste drikker sjældent, ikke engang hver måned får han noget. Men alt efter hvilken kollega han rejser med, har jeg fået snaps(altså Snapchat, ikke snaps-snaps) med en G&T på et fly kl morgenmad.

Ligesom da jeg selv rejste med arbejdet, var det jævnligt at vi mødtes på bar i lufthavnen.
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Spjaerten » 23. mar 2019, 12:53

Knækkede stangen på mine briller i morges.

475kr for et nyt stel (koster faktisk1900kr inkl glas normalt, så mega god pris) men øvvvvv
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Pjeps » 23. mar 2019, 16:17

At min overbo ryster tæpper ud over altanen, som sønnen på 1-2 år sidder og spiser på. Der ligger jævnligt kiksestykker osv på min altan.

Da der i dag kom pastaskruer flyvende mens jeg sad der, blev jeg enig om at gå op og aflevere dem med en pæn henstilling.
Og det lød oprigtigt som om at hun ikke var klar over at de røg ind til mig, og jeg fik en undskyldning. Lad os se om det så stopper nu.
6
:ninja:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 24. mar 2019, 08:01

Vi havde venner på besøg igår og den ene ser vi meget sjældent. Jeg husker nu hvorfor.
Han har seriøst aldrig inviteret os hjem til ham, han kommer aldrig med noget og han æder og drikker så grådigt så det er ulækkert. Jeg bliver super irriteret af at tænke på hvad han har kostet os i kroner og øre gennem årene. Og selvom det lyder småligt, så er det altså sådan man kommer til at tænke efter 10 år åbenbart.
Man som i jeg.
6
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf computermus » 24. mar 2019, 09:03

At en af min mors gamle arbejdskollegaer,som vi har inviteret med på en lille miniferie, som altid ynder at sætte sig selv i fokus. Jeg håbede at det ville blive hyggeligt og alle tegn var der også, men det holder faktisk kun en dags tid. For i går præsterede hun at få åbnet et af vinduerne som vi så overhovedet ikke kan få lukket igen. Det er sådan et vindue , man vidst kalder vippe vindue, der kan åbne på 2 måder .
Ydermere så rejste hun sig hele tiden fra bordet når vi spiste og gik hen til brændeovnen, for at stå og glo på ilden, i stedet for at sidde og spise sammen med os .
Til sidst blev jeg så irriteret at jeg nok talte med lidt store bogstaver, for hvad ligner det at en kvinde på 70 år ikke kan blive siddende ved bordet når der spises.
Det lettede lige at få ud .
5
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf sigge » 24. mar 2019, 14:53

Jeg nåede kun at arbejde i 1 time, så crashede den fil, det havde taget mig 45 min. at åbne.
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Guilded_Lily » 24. mar 2019, 17:23

At min ferie allerede er slut. Den uge gik alt for hurtigt. Ja ja, jeg har påskeferie om tre uger, men jeg er kørt træt i et projekt, vi har gang i, som først kulminerer før ferien, og så bliver det bare nogle lange timer. Jeg er også bagud med elevplaner. Plus jeg skal holde oplæg for kolleger om lidt over en uge.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf lillebjoern » 25. mar 2019, 12:15

Kalimsofie skrev:
lillebjoern skrev:Jeg ville gerne donere nogle penge til hjælpearbejdet i Mozambique. Jeg kunne ikke finde andre organisationer end det internationale Save the Children, hvor der blev doneret specifikt til redningsarbejdet efter cyklonen. Jeg vidste godt, at det langt fra var 100% af donationen der gik direkte til hjælpearbejdet, men da jeg har doneret, står der en lang tekst med "tak for din donation", osv., og til allersidst: "Ten percent of funds donated for emergencies go to helping our emergency team prepare for and provide critical assistance when and where children need us the most."

Ti procent?! :ticks: Er jeg så naiv? Jeg troede i det mindste, at det var 50%... :cuss: Det bliver da sidste gang, at jeg donerer gennem de store organisationer. Jeg håber det fremover er muligt at donere til organisationer, hvor man ikke bare lægger sine penge i rigmænds lommer...


Men fordi kun 10% går til nødhjælp, betyder det jo ikke, at 90% ryger i rigmænds lommer. Der bruges væsentligt flere midler på humanitært udviklingsarbejde generelt, som ikke er akut. Save the Children har jo mange flere udviklingsprojekter end akut nødhjælp i krisesituationer. Så en stor del af pengene ryger jo nok i den pulje, fordi det giver mere mening og de har midler nok til det umiddelbare hjælpearbejde?

Edit: Folkekirkens Nødhjælp og ADRA Danmark har forresten direkte indsamlinger til ofre for Idai, hvis det er :)


Hov, har slet ikke fået svaret dig :) Du har forhåbentligt ret, synes bare det er en mærkelig måde at formulere det på. Skal jeg så forstå det som at 10% af min donation går direkte til Idai-ødelæggelserne og de resterende 90% til resten af organisationens arbejde (selvfølgelig ikke medregnet administrative gebyrer)? For igen - det er da rigtig fint, hvis det forholder sig sådan, men stadig mærkværdigt, når man vælger at donere specifikt til ødelæggelserne i Mozambique.
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Kalimsofie » 25. mar 2019, 13:07

lillebjoern skrev:
Kalimsofie skrev:
lillebjoern skrev:Jeg ville gerne donere nogle penge til hjælpearbejdet i Mozambique. Jeg kunne ikke finde andre organisationer end det internationale Save the Children, hvor der blev doneret specifikt til redningsarbejdet efter cyklonen. Jeg vidste godt, at det langt fra var 100% af donationen der gik direkte til hjælpearbejdet, men da jeg har doneret, står der en lang tekst med "tak for din donation", osv., og til allersidst: "Ten percent of funds donated for emergencies go to helping our emergency team prepare for and provide critical assistance when and where children need us the most."

Ti procent?! :ticks: Er jeg så naiv? Jeg troede i det mindste, at det var 50%... :cuss: Det bliver da sidste gang, at jeg donerer gennem de store organisationer. Jeg håber det fremover er muligt at donere til organisationer, hvor man ikke bare lægger sine penge i rigmænds lommer...


Men fordi kun 10% går til nødhjælp, betyder det jo ikke, at 90% ryger i rigmænds lommer. Der bruges væsentligt flere midler på humanitært udviklingsarbejde generelt, som ikke er akut. Save the Children har jo mange flere udviklingsprojekter end akut nødhjælp i krisesituationer. Så en stor del af pengene ryger jo nok i den pulje, fordi det giver mere mening og de har midler nok til det umiddelbare hjælpearbejde?

Edit: Folkekirkens Nødhjælp og ADRA Danmark har forresten direkte indsamlinger til ofre for Idai, hvis det er :)


Hov, har slet ikke fået svaret dig :) Du har forhåbentligt ret, synes bare det er en mærkelig måde at formulere det på. Skal jeg så forstå det som at 10% af min donation går direkte til Idai-ødelæggelserne og de resterende 90% til resten af organisationens arbejde (selvfølgelig ikke medregnet administrative gebyrer)? For igen - det er da rigtig fint, hvis det forholder sig sådan, men stadig mærkværdigt, når man vælger at donere specifikt til ødelæggelserne i Mozambique.


Det er egentlig også en stenet formulering fra deres side - der er noget kommunikation, der klart kunne forbedres, og jeg kan udmærket forstå, du reagerer på det.

For mange organisationer er det væsentligt nemmere at rejse penge til katastrofesituationer, fordi det er der, folk får lyst til at bidrage. Imidlertid ligger størstedelen af deres arbejde i det ikke-akutte program- og projektarbejde, som skal forbedre livsvilkår på den lange bane. Det er bare svært at få folk til at bidrage til det i samme grad. Derfor bruger de ofte katastrofeindsamlingspenge til det andet også. De har jo i virkeligheden bare én stor pulje, de smider alle penge i, og så går det til alle organisationens indsatser - akutte som ikke-akutte. Nu har Save the Children ikke ligeså omfangsrigt arbejde i akutte situationer som eks. Unicef eller Red Cross, som har et helt andet beredskab. Derfor er det nok kun ca. 10%, der går til Idai. Til gengæld vil måske 80%* af dit bidrag gå til vedvarende projekter for udsatte børn i verden - og det er heldigvis en god ting :)


*kender ikke lige Save the Children’s administrationsandel, men i DK ligger det typisk på 4-7% af indsamlede midler.
0

Tilbage til "Generelt"