Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4992
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 290
Likede indlæg: 8010

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Nicolait » 28. apr 2024, 13:39

Når nyhedsmedier omtaler USA som Guds eget land.

https://www.bt.dk/udland/trumps-flirt-m ... pastor-nok

Det er latterligt at bruge den slags begreber i en “seriøs” artikel.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
K.toldam
Indlæg: 4151
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1787

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf K.toldam » 28. apr 2024, 13:55

Nicolait skrev:Når nyhedsmedier omtaler USA som Guds eget land.

https://www.bt.dk/udland/trumps-flirt-m ... pastor-nok

Det er latterligt at bruge den slags begreber i en “seriøs” artikel.


Syntes ellers lige i den her artikel, passer det ellers meget godt ind
0
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4992
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 290
Likede indlæg: 8010

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Nicolait » 28. apr 2024, 13:58

K.toldam skrev:
Nicolait skrev:Når nyhedsmedier omtaler USA som Guds eget land.

https://www.bt.dk/udland/trumps-flirt-m ... pastor-nok

Det er latterligt at bruge den slags begreber i en “seriøs” artikel.


Syntes ellers lige i den her artikel, passer det ellers meget godt ind


Havde USA været en virksomhed, var de blevet sanktioneret for vildledende markedsføring. :lol2:
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
K.toldam
Indlæg: 4151
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1787

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf K.toldam » 28. apr 2024, 14:23

Nicolait skrev:
K.toldam skrev:
Nicolait skrev:Når nyhedsmedier omtaler USA som Guds eget land.

https://www.bt.dk/udland/trumps-flirt-m ... pastor-nok

Det er latterligt at bruge den slags begreber i en “seriøs” artikel.


Syntes ellers lige i den her artikel, passer det ellers meget godt ind


Havde USA været en virksomhed, var de blevet sanktioneret for vildledende markedsføring. :lol2:


Heldigvis er de ikke det :fløjt:
0
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2572
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8611

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Raenil » 28. apr 2024, 16:54

Pjeps skrev:
Raenil skrev:
Pjeps skrev:Jeg havde bestilt varer på nemlig i går, en masse af min yndlings danskvand som er umulig at opdrive. Men den havde de så ikke alligevel og havde byttet den ud med en anden smagsvariation som jeg ikke bryder mig om. Jeg ringede så og fik annulleret hele ordren.

De har så trukket pengene , næsten 900 kr i dag og jeg skriver til dem.

Fordi det var en haste annullering , så skal de overføre pengene manuelt som tager 3-4 bankdage :8:

Men de kan satme godt trække penge på øjeblik hvis man skal købe noget . Godt man ikke er helt flad sidst på måneden, for så ville 900 kr alligevel have været noget at skulle gå og vente på.


Menøh - det må de vel ikke? Altså, trække pengene før varen er sendt?
https://taenk.dk/raadgivning/rettighede ... er-afsendt

Det lyder da som om du har fundet en af årsagerne til at det er sådan.

Jeg forstår godt at pengene bliver trukket, når det er en haste annullering, men jeg forstår ikke det skal tage 3-4 dage før de ryger retur. Alle andre mennesker kan lave en straks overførsel samme dag , hvorfor kan et firma ikke gøre det samme.

Hvad er en hasteanullering?
Jeg kan ikke se at det giver dem lov at trække beløbet, bare fordi de finder på deres egne begreber.
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6397
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 774
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14752

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Pjeps » 28. apr 2024, 19:34

Raenil skrev:
Pjeps skrev:
Raenil skrev:
Pjeps skrev:Jeg havde bestilt varer på nemlig i går, en masse af min yndlings danskvand som er umulig at opdrive. Men den havde de så ikke alligevel og havde byttet den ud med en anden smagsvariation som jeg ikke bryder mig om. Jeg ringede så og fik annulleret hele ordren.

De har så trukket pengene , næsten 900 kr i dag og jeg skriver til dem.

Fordi det var en haste annullering , så skal de overføre pengene manuelt som tager 3-4 bankdage :8:

Men de kan satme godt trække penge på øjeblik hvis man skal købe noget . Godt man ikke er helt flad sidst på måneden, for så ville 900 kr alligevel have været noget at skulle gå og vente på.


Menøh - det må de vel ikke? Altså, trække pengene før varen er sendt?
https://taenk.dk/raadgivning/rettighede ... er-afsendt

Det lyder da som om du har fundet en af årsagerne til at det er sådan.

Jeg forstår godt at pengene bliver trukket, når det er en haste annullering, men jeg forstår ikke det skal tage 3-4 dage før de ryger retur. Alle andre mennesker kan lave en straks overførsel samme dag , hvorfor kan et firma ikke gøre det samme.

Hvad er en hasteanullering?
Jeg kan ikke se at det giver dem lov at trække beløbet, bare fordi de finder på deres egne begreber.



Det var en annullering der kom ca 6 timer før jeg skulle have varerne, da bilen var læsset, da de skrev at de kom kl xx men at de havde erstattet min ordre med en vare jeg ikke ville have i stedet for det udsolgte jeg havde bestilt
0
:ninja:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14989
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1190
Likede indlæg: 25225

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf sigge » 1. maj 2024, 07:13

At min arbejds-PC ikke vil lade mig ændre standardprogram til åbning af pdf'er fra Edge til et andet program. Jeg vil hellere have f.eks. Bluebeam eller Pdf-editor som standard-program, fordi jeg bedre kan arbejde med pdf-filer i dem. Jeg kan godt åbne pdf-filer med et af de programmer ved at højrelklikke i min stifinder og sige "åbn med", men jeg vil gerne bare kunne dobbeltklikke på en fil, der så åbner i et pdf-program, men nu er det så i Edge.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2572
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8611

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Raenil » 1. maj 2024, 07:47

Musikken på McDonalds Vesterbrogade understøtter alle mine fordomme om alt hvad der er galt med København.
Jeg vil bare gerne have lov at sidde og blæse luft ned i min kaffe, men det er lidt svært med morgenafslapningen, når HipHip musikken blæser ud af højttalerne. Suk.

Jeg kan faktisk godt lide København, men jeg kan også rigtig godt lide at komme hjem til Grauballe igen.
1
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16450
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1418
Likede indlæg: 30657

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf TinaW » 1. maj 2024, 09:38

Der er pt. en besked tråd på AULA vedr. arrangement for 9. og 10. klasses eleverne om aftenen på sidste skoledag.
Og i stedet for at kun svare direkte til ham, der har oprettet tråden, så svarer virkelig mange af forældrene bare alle.
Så bliver bombarderet med beskeder om at den og den kan køre, holde opsyn, hjælpe med at rydde op dagen efter osv.
3
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 245
Likede indlæg: 4182

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Galoldriel » 3. maj 2024, 05:19

At jeg nærmest skal gå slalom mellem børn, der går med næsen i deres mobiltelefoner, når jeg følger min datter i skole. Her på egnen er det helt normalt, at børn får smartphones fra 0. klasse. De har i forvejen ret ringe sans for at bevæge sig rundt, når der er andre til stede (det har mange ældre børn og voksne også), og når man lægger mobilen oveni, er den helt gal.

Når sådan en mobilzombie er ved at gå ind i mig, siger jeg "kig op", og det virker, som om de er faldet ned fra en fremmed planet. Som om de komplet har glemt, der er andre mennesker til stede. Så er de altså for små til at have sådan en telefon. Vores børn har haft "gammeldags" telefoner, der bare kan ringe og sende sms'er. Det har fungeret fint.
10
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
IrmaPigen
Indlæg: 7825
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12523

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf IrmaPigen » 4. maj 2024, 08:10

Ser det der program med diamant-familien.

Det irriterer mig, de ikke har lært hvornår man bruger er og har....

Vi har vokset op sammen...
Nej, I er vokset op sammen...
Senest rettet af IrmaPigen 5. maj 2024, 01:00, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17046
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1079
Likede indlæg: 21282

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Misantropen » 4. maj 2024, 10:27

Galoldriel skrev:At jeg nærmest skal gå slalom mellem børn, der går med næsen i deres mobiltelefoner, når jeg følger min datter i skole. Her på egnen er det helt normalt, at børn får smartphones fra 0. klasse. De har i forvejen ret ringe sans for at bevæge sig rundt, når der er andre til stede (det har mange ældre børn og voksne også), og når man lægger mobilen oveni, er den helt gal.

Når sådan en mobilzombie er ved at gå ind i mig, siger jeg "kig op", og det virker, som om de er faldet ned fra en fremmed planet. Som om de komplet har glemt, der er andre mennesker til stede. Så er de altså for små til at have sådan en telefon. Vores børn har haft "gammeldags" telefoner, der bare kan ringe og sende sms'er. Det har fungeret fint.

Når jeg lufter hunde går vi indimellem i et område som bl.a skolebørn benytter til og fra skole. Der er så mange børn der går med snotten i telefonen og overhovedet ikke ænser deres omgivelser. Nu er det her så i et område hvor der ikke er trafik fra andet end cyklister m.m., så der er ikke den store risiko for ulykker, men jeg synes det er så trist at se på.
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17406
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3598
Likede indlæg: 42493

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf LaMariposa » 5. maj 2024, 04:58

De der irriterende reklamer, der fylder hele skærmen. Reklamer er fint nok, men det der? Det blev så ikke den opskrift, jeg endte med at bruge.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10232
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 18386

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf .Magic. » 5. maj 2024, 06:26

Fint vejr uden ret meget regn i flere dage og den dag vi så skal hente hø regner det :rulle: :cuss:
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15521
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1252
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25958

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Delfin » 6. maj 2024, 09:00

At komme hjem til en fryser, hvor døren ikke har lukket helt tæt til. Jeg har jo kun mig selv at takke, men det var ikke lige afrimning af fryser, jeg havde forestillet mig ovenpå min 7. nattevagt i træk. Jeg ville jo bare slappe af NÅ!
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23

Tilbage til "Generelt"