Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf dgd2007 » 9. okt 2018, 20:02

Dmitra skrev:Manglende nutids-r.

Har lige læst et opslag om et dødsfald, i hvert fald 10 af dem der har kommenteret skriver "kondolere", ikke en eneste får det r med, alle andre bruger ikke det ord så det var 10/10.

Og selvom manglende nutids-r altid irriterer mig, så er det specielt irriterende lige med det ord.

First world problem, I know, men grimt er det.

Det er måske især lidt underligt fordi det er sådan en nem regel: ALT (lige undtagen hjælpeverber som kan, vil, må, skal) ender på -r i nutid. :gruble:

Men sjovt nok læste jeg en artikel et eller andet sted om det, hvor de bl.a. kom ind på at for x-antal år siden ville det have været lige så håbløst at skrive "vi kondolerer". Dengang bøjede man nemlig verberne i flertal, og så skulle det være "vi kondolere". :)
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf dgd2007 » 9. okt 2018, 20:03

Æble skrev:Min mand skriver en besked til mig hver dag når han tager fra arbejde.

“Køre nu”

:mellow:

Det er jo grillbar-kinesisk: Tage med hjem eller spise her? :)
0
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Anne Droid » 9. okt 2018, 20:13

Trappestige skrev:
Misantropen skrev:
Trappestige skrev:NuSkin sælgere. Det er åbenbart blevet det nye tupperware. Så kan før-langtidsarbejdsløse skrive “Selvstændig” i deres status på FB, lave statusser på IG med #hardworkingmom#mompreneur#hjemmekontor#jeggjordedet#ingenproblemer#ladyboss#momboss

Hashtag fuckingrendmigirøvenmedditbullshit

Er det ligesom det der FitTea? :lol:

"Jaja, køb det her produkt og det løser alle dine problemer. Se bare alle de her talspersoner vi har til at promovere vores mystiske produkt. De aner godt nok ikke hvad de snakker om, men de kan posere med vores produkt og skrive en salgstale :)"


Kender ikke FitTea. Men NuSkin sælger en masse hudplejeprodukter som, mildest talt, alle udretter mirakler. ;)


Så tog min læge fejl. Det var ikke nældefeber og allergisk reaktion, det var et mirakel. Halleluja :afro:
0
Klimatosse
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf bluetof1 » 9. okt 2018, 20:18

Min eksmand irriterer mig grænseløst. Du godeste, hvor har han dog travlt med at diktere mit liv og lave aftaler henover hovedet på mig.
Pas dog dit eget kaos, så skal jeg nok styre mit stille og rolige liv uden det drama du genererede, din klovn :rulle:
1
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf dgd2007 » 9. okt 2018, 20:28

Dmitra skrev:Det vidste jeg faktisk ikke, det med bøjningen af verber i flertal.
[...]

Jo jo: Fuglene ere fløjne. :)

Og nu ved jeg selvfølglig ikke hvor mange gamle salmer og fædrelandssange I havde i skolen, men fx:
"Så rejse vi til vort Fædreland,
der ligger ej Dag i Dvale."
... var på menuen i min skoletid. :gammel:
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16961
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21094

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Misantropen » 10. okt 2018, 04:32

Trappestige skrev:
Misantropen skrev:
Trappestige skrev:NuSkin sælgere. Det er åbenbart blevet det nye tupperware. Så kan før-langtidsarbejdsløse skrive “Selvstændig” i deres status på FB, lave statusser på IG med #hardworkingmom#mompreneur#hjemmekontor#jeggjordedet#ingenproblemer#ladyboss#momboss

Hashtag fuckingrendmigirøvenmedditbullshit

Er det ligesom det der FitTea? :lol:

"Jaja, køb det her produkt og det løser alle dine problemer. Se bare alle de her talspersoner vi har til at promovere vores mystiske produkt. De aner godt nok ikke hvad de snakker om, men de kan posere med vores produkt og skrive en salgstale :)"


Kender ikke FitTea. Men NuSkin sælger en masse hudplejeprodukter som, mildest talt, alle udretter mirakler. ;)

Jeg ved ikke om det stadig eksisterer. Det er et par år siden det var vældig populært at være sponseret af. Jeg tror det var noget detox-halløj, men det kunne også alverdens ting og sager.
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55904
Kontakt:

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Ado » 10. okt 2018, 10:16

Dmitra skrev:Manglende nutids-r.

Har lige læst et opslag om et dødsfald, i hvert fald 10 af dem der har kommenteret skriver "kondolere", ikke en eneste får det r med, alle andre bruger ikke det ord så det var 10/10.

Og selvom manglende nutids-r altid irriterer mig, så er det specielt irriterende lige med det ord.

First world problem, I know, men grimt er det.

Den er blevet udvidet, så folk nu også skriver: Kondoler og gondolere.
9
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf MissHindenburg » 10. okt 2018, 10:17

En eller anden snotskovl på mit arbejde har givet mit private nummer til nogle kunder - så nu kan jeg lige tage mig af en henvendelse i min ferie - noget som andre sagtens kunne have gjort / det kunne vente til jeg var på job igen!
For fanden altså!
8
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Kattefjæs » 10. okt 2018, 10:56

MissHindenburg skrev:En eller anden snotskovl på mit arbejde har givet mit private nummer til nogle kunder - så nu kan jeg lige tage mig af en henvendelse i min ferie - noget som andre sagtens kunne have gjort / det kunne vente til jeg var på job igen!
For fanden altså!


Jeg var flippet skraat, og sikkert ogsaa sidelaens - det er en totalt uacceptabel invasion af dit privatliv, og i oevrigt misbrug af dine personlige oplysninger. Fuck jeg var blevet rasende, og jeg havde ikke holdt igen med at tage det videre.
11
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Stitch » 10. okt 2018, 10:59

MissHindenburg skrev:En eller anden snotskovl på mit arbejde har givet mit private nummer til nogle kunder - så nu kan jeg lige tage mig af en henvendelse i min ferie - noget som andre sagtens kunne have gjort / det kunne vente til jeg var på job igen!
For fanden altså!



Det har en kollega også gjort. Til nogle samarbejdspartnere der er located i Indien og Californien :deer: . Godt min mobil er på lydløs om natten.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55904
Kontakt:

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Ado » 10. okt 2018, 11:45

Rosa Espinosa skrev:Har været så dum at læse kommentarerne til Mads Christensens sokke-skandale, ved ellers bedre. Det er nogle vilde kommentarer folk derinde får fyret af. Nogen gange hader jeg godt nok teknologi og at det har givet alle en mulighed for at spyde galde ud til masserne.

Jeg har netop læst nogle flere af dem. Det er imponerende på en eller anden måde, at det kan vække så mange følelser i folk.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11604
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18656

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf PaleSeptember » 10. okt 2018, 14:58

Ado skrev:
Dmitra skrev:Manglende nutids-r.

Har lige læst et opslag om et dødsfald, i hvert fald 10 af dem der har kommenteret skriver "kondolere", ikke en eneste får det r med, alle andre bruger ikke det ord så det var 10/10.

Og selvom manglende nutids-r altid irriterer mig, så er det specielt irriterende lige med det ord.

First world problem, I know, men grimt er det.

Den er blevet udvidet, så folk nu også skriver: Kondoler og gondolere.


Der dukkede engang en tråd op i mit fb feed, hvor en havde skrevet "kondomer" - mega pinligt, at man ikke lige tjekker, hvad man skriver, inden man trykker send! Især i sådan en tråd :tie: :wacko:
8
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16961
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21094

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Misantropen » 10. okt 2018, 21:14

Ado skrev:
Rosa Espinosa skrev:Har været så dum at læse kommentarerne til Mads Christensens sokke-skandale, ved ellers bedre. Det er nogle vilde kommentarer folk derinde får fyret af. Nogen gange hader jeg godt nok teknologi og at det har givet alle en mulighed for at spyde galde ud til masserne.

Jeg har netop læst nogle flere af dem. Det er imponerende på en eller anden måde, at det kan vække så mange følelser i folk.

Sokke-skandale? :wacko:

Hvad er det og hvor foregår den?
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf dgd2007 » 11. okt 2018, 00:51

Dmitra skrev:At der er så mange journalister der ikke kender forskel på hvornår det er hans/hendes og hvornår det er sin/sit :tie:.

De er jo blevet uddannet i Århus, så deeet ... :-p
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf dgd2007 » 11. okt 2018, 00:59

... at jeg ikke kan spansk! :evil:
0

Tilbage til "Generelt"