Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Kattefjæs » 4. dec 2019, 15:26

DenBruneMunk skrev:
Haaber du forstaar det :)


Jo den gik lige :D
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11604
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18656

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf PaleSeptember » 4. dec 2019, 15:41

Jeg kom alt for sent i seng i går og havde 7 kg hankat med i soveværelset, som insisterede på at sove ovenpå mig. Resultat: Jeg er megatræt i dag :træt:
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32471

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf icelady » 4. dec 2019, 15:52

At se 23 afsnit af en julekalender nog det meste af afsnit 24 for så at opleve at disken fryser når der mangler et par minutter af afsnit 24!!!!!!!!!!!! :cuss: :cuss: :cuss: :cuss: :cuss: :cuss:
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Pølsemix » 4. dec 2019, 15:54

Fyrst Eberhard skrev:Det ville være skønt, hvis der er mulighed for, at alle eventuelt lige kunne lukke kagehullet, når de er i biografen.

På forhånd mange tak.

Og lægger deres telefon væk!
8
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11604
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18656

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf PaleSeptember » 5. dec 2019, 09:26

Min mave kører rundt og gør ondt, og jeg ved, der er maveinfluenza i omløb. Jeg skal til Holland i weekenden, kører i morgen til middag. Jeg KAN ikke blive syg!
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2559
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8583

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Raenil » 5. dec 2019, 11:13

Forældre der mener at de godt må parkere i Kys og Kør linjen. Med sikker trafikkaos til følge.
5
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Pussikat82 » 5. dec 2019, 12:42

Smerter.
0
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41854

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf LaMariposa » 5. dec 2019, 16:50

Min email er blevet lækket af et eller andet idiotfirma, som åbenbart har fået fat i min mail gennem et eller andet. Så nu bliver jeg bombardement med spam om, at jeg skal klikke på links for at få rabatter, vinde gavekort og al mulig andet lort. Får min. en mail om dagen. Når jeg så blokerer dem, så opretter de straks en ny mailadresse.

Så irriterende...
1
:lun: Be brave
Yetie
Indlæg: 1431
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5031

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Yetie » 5. dec 2019, 17:10

Kattefjæs skrev:
Man kunne tage nogle seriøse skridt mod at mærke madvarer bedre af hensyn til allergier. For eksempel æbleskiverne. Der kunne sagtens være en disclaimer på dem som tydeliggør at de ikke indeholder æbler. Det kan os allergikere selvfølgelig også finde ud af ved at læse varedeklarationen, men det er da mere forbrugervenligt at deklarere den slags i større skrift på pakkens forside. Her i UK har de fleste madvarer både en almindelig varedeklaration og så en allergideklaration som gør det væsentligt lettere for alle at regne ud hvad der er i deres mad. Og det er ikke en dårlig ting, for flere end nogensinde før dør af anafylaktisk chok som følge af fødevareallergi.



Men lovgivningen i Danmark, såvel som i England, byder at såkaldte allergener skal skrives så de tydeligt fremhæves (store bogstaver, understreget, fed skrift eller lignende). Æbler er ikke et allergen.

Altså hvad mener du ellers kan skal gøre for at gøre det mere forbrugervenligt over for allergikere? Hvis vi i virksomhederne skal fremhæve alt, hvad nogen måske kunne være allergisk overfor, så skal vi printe hele deklarationen på forsiden.
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Kattefjæs » 5. dec 2019, 17:32

Yetie skrev:
Kattefjæs skrev:
Man kunne tage nogle seriøse skridt mod at mærke madvarer bedre af hensyn til allergier. For eksempel æbleskiverne. Der kunne sagtens være en disclaimer på dem som tydeliggør at de ikke indeholder æbler. Det kan os allergikere selvfølgelig også finde ud af ved at læse varedeklarationen, men det er da mere forbrugervenligt at deklarere den slags i større skrift på pakkens forside. Her i UK har de fleste madvarer både en almindelig varedeklaration og så en allergideklaration som gør det væsentligt lettere for alle at regne ud hvad der er i deres mad. Og det er ikke en dårlig ting, for flere end nogensinde før dør af anafylaktisk chok som følge af fødevareallergi.



Men lovgivningen i Danmark, såvel som i England, byder at såkaldte allergener skal skrives så de tydeligt fremhæves (store bogstaver, understreget, fed skrift eller lignende). Æbler er ikke et allergen.

Altså hvad mener du ellers kan skal gøre for at gøre det mere forbrugervenligt over for allergikere? Hvis vi i virksomhederne skal fremhæve alt, hvad nogen måske kunne være allergisk overfor, så skal vi printe hele deklarationen på forsiden.


Jeg synes ikke det er den rette tråd at bruge til diskussioner som løber over flere sider og dage :p - kan du ikke oprette en tråd om emnet hvis du gerne vil debattere det?
1
Yetie
Indlæg: 1431
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5031

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Yetie » 5. dec 2019, 20:18

Kattefjæs skrev:
Yetie skrev:
Kattefjæs skrev:
Man kunne tage nogle seriøse skridt mod at mærke madvarer bedre af hensyn til allergier. For eksempel æbleskiverne. Der kunne sagtens være en disclaimer på dem som tydeliggør at de ikke indeholder æbler. Det kan os allergikere selvfølgelig også finde ud af ved at læse varedeklarationen, men det er da mere forbrugervenligt at deklarere den slags i større skrift på pakkens forside. Her i UK har de fleste madvarer både en almindelig varedeklaration og så en allergideklaration som gør det væsentligt lettere for alle at regne ud hvad der er i deres mad. Og det er ikke en dårlig ting, for flere end nogensinde før dør af anafylaktisk chok som følge af fødevareallergi.



Men lovgivningen i Danmark, såvel som i England, byder at såkaldte allergener skal skrives så de tydeligt fremhæves (store bogstaver, understreget, fed skrift eller lignende). Æbler er ikke et allergen.

Altså hvad mener du ellers kan skal gøre for at gøre det mere forbrugervenligt over for allergikere? Hvis vi i virksomhederne skal fremhæve alt, hvad nogen måske kunne være allergisk overfor, så skal vi printe hele deklarationen på forsiden.


Jeg synes ikke det er den rette tråd at bruge til diskussioner som løber over flere sider og dage :p - kan du ikke oprette en tråd om emnet hvis du gerne vil debattere det?


Bevares. Det var sådan set dig, der startede.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16243
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1409
Likede indlæg: 30223

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf TinaW » 6. dec 2019, 07:24

At en opgave jeg bad vores it-supporter om hjælp til, for et godt stykke tid siden åbenbart aldrig er blevet løst (og jeg burde selvfølgelig have fulgt op), så nu kan vores kunder ikke indberette aflæsninger via et link, da linket ikke virker.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Fru Sunshine » 6. dec 2019, 08:40

DenBruneMunk skrev:
Kattefjæs skrev:
DenBruneMunk skrev:Der er vi enige, for din betydning af uenig er jo klart en anden end min, på argumenterne, og derfor har vi forskellige begrundelse for uenighed, og så var det jo dig som var enig i at det kunne beskrives sådan hvis markedsføring var korrekt, så uenig men enig på nogle punkter vil jeg sige.

Jeg kan ikke se hvorfor du mener vanilje krans for nogle ikke har ændret karakter men du kan se det i æbleskiver, det er jo bare hvad som er in lige nu, og lige nu mener nogle på DR at vanilje er in og skal være korrekt når titel siger det, imorgen får de lyst til at tale æbleskiver :)

Glem nu ikke at der stadig findes vaniljekranse med vanilje, som der findes æbleskiver med æble :) Så ikke der er der forskel i produktnavn , kun hvem som bruger titlen.
Her mener jeg at begge produkter findes i 2019, som de oprindelig var tiltænkt, og i 2019 findes så også alternativerne som vi altså tillader derude i verden.


Jeg ville gerne svare dig men jeg forstaar ikke saetningerne. :lol: Dybest set ogsaa ligegyldigt, det er nok ikke noget der behoever blive diskuteret op og ned her i traaden.

Det må være svært at begå sig på forum, hvis din exit er at du aldrig forstår andre men kun kan præsentere dine egne argumenter? Mærkelig adfærd.

Jeg fattede så heller ikke, hvad du skrev. Det gør jeg sjældent.
Og jeg er endda vant til - og god til - at tyde det værste volapyk.

Det er afsenders ansvar at modtager forstår afsenders pointe.
9
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16243
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1409
Likede indlæg: 30223

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf TinaW » 6. dec 2019, 09:01

Jeg er irriteret på mig selv. Der er sket en fejl i opsætningen til bestilling af aflæsningskort, så vi har fået sendt aflæsningskort ud til de øvrige vandværkers kunder også.
Det er selvfølgelig min fejl, men jeg bad vores it-supporter se bestillingen igennem og han fangede heller ikke, at der lige sad et kryds i et felt, der ikke burde.
Denne her dag bliver da bare bedre og bedre.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf DenBruneMunk » 6. dec 2019, 09:04

Fru Sunshine skrev:
DenBruneMunk skrev:
Kattefjæs skrev:
DenBruneMunk skrev:Der er vi enige, for din betydning af uenig er jo klart en anden end min, på argumenterne, og derfor har vi forskellige begrundelse for uenighed, og så var det jo dig som var enig i at det kunne beskrives sådan hvis markedsføring var korrekt, så uenig men enig på nogle punkter vil jeg sige.

Jeg kan ikke se hvorfor du mener vanilje krans for nogle ikke har ændret karakter men du kan se det i æbleskiver, det er jo bare hvad som er in lige nu, og lige nu mener nogle på DR at vanilje er in og skal være korrekt når titel siger det, imorgen får de lyst til at tale æbleskiver :)

Glem nu ikke at der stadig findes vaniljekranse med vanilje, som der findes æbleskiver med æble :) Så ikke der er der forskel i produktnavn , kun hvem som bruger titlen.
Her mener jeg at begge produkter findes i 2019, som de oprindelig var tiltænkt, og i 2019 findes så også alternativerne som vi altså tillader derude i verden.


Jeg ville gerne svare dig men jeg forstaar ikke saetningerne. :lol: Dybest set ogsaa ligegyldigt, det er nok ikke noget der behoever blive diskuteret op og ned her i traaden.

Det må være svært at begå sig på forum, hvis din exit er at du aldrig forstår andre men kun kan præsentere dine egne argumenter? Mærkelig adfærd.

Jeg fattede så heller ikke, hvad du skrev. Det gør jeg sjældent.
Og jeg er endda vant til - og god til - at tyde det værste volapyk.

Det er afsenders ansvar at modtager forstår afsenders pointe.

Der skal være plads til alle, også dem som ikke er lige så gode til dansk, og dem som mener de er bedre end andre. Du vælger selv.

Glem ikke, at folk som ikke forstår, spørger ind til det, istedet for at hoppe videre, så dit argument falder lidt til jorden, hvis tilfældet er du har været i en debat tråd, og du afviste den på samme grundlag. Og så er det modtagers ansvar at videregive manglende forståelse end at konfrontere med ligegyldige undskyldninger fordi man ikke vil uddybe hvad er problemet.
1

Tilbage til "Generelt"