Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Fru Sunshine » 22. jan 2017, 19:03

decibell skrev:
Fru Sunshine skrev:
decibell skrev:
Fru Sunshine skrev:At jeg igen lader mig påvirke så kraftigt af dem uretfærdighed, der hersker når det kommer til sommerspillet.
Jeg VED jo, hvordan de opererer, og jeg VED at årets instruktør dyrker nepotisme i stor stil.

Hvorfor kan jeg så ikke bare slippe vreden?


Fordi det betyder meget for dig. :kram: Der er bare ting, der sætter sig dybere i os, og så kan det være svært at komme videre.

Du har nok ret. Jeg troede bare, at jeg var mere afklaret, end jeg er.
Og så er jeg harmdirrende vred på mange af de andre spilleres vegne.


Så er det jo også både egen skuffelse og harme på andres vegne, der styrer, og det er ikke så lidt. Måske skal du forsøge at acceptere, at du ikke er afklaret og så give dig selv lov til at føle det, du føler. Ras ud, band og svovl over dem og tal dig ud af det.

Tak Deci.
Jeg går jo også lidt med følelsen af, at jeg ikke kan tillade mig at være så vred.
Jeg har jo fået to roller, hvor andre ingenting har fået, og jeg kan jo godt forstå, at de synes, det er noget skaberi, at jeg er så rasende.
Sagen er bare den, at jeg ville have været fint tilfreds, hvis ønskerollen var gået til en, der var bedre end mig.

Men jeg gør det da. Spiller mine roller til perfektion - og lader instruktørens kæledægge kvæles i den rolle, uden at løfte en finger for at hjælpe.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5338
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Studsgaard » 22. jan 2017, 19:28

Fru Sunshine skrev:
decibell skrev:
Fru Sunshine skrev:
decibell skrev:
Fru Sunshine skrev:At jeg igen lader mig påvirke så kraftigt af dem uretfærdighed, der hersker når det kommer til sommerspillet.
Jeg VED jo, hvordan de opererer, og jeg VED at årets instruktør dyrker nepotisme i stor stil.

Hvorfor kan jeg så ikke bare slippe vreden?


Fordi det betyder meget for dig. :kram: Der er bare ting, der sætter sig dybere i os, og så kan det være svært at komme videre.

Du har nok ret. Jeg troede bare, at jeg var mere afklaret, end jeg er.
Og så er jeg harmdirrende vred på mange af de andre spilleres vegne.


Så er det jo også både egen skuffelse og harme på andres vegne, der styrer, og det er ikke så lidt. Måske skal du forsøge at acceptere, at du ikke er afklaret og så give dig selv lov til at føle det, du føler. Ras ud, band og svovl over dem og tal dig ud af det.

Tak Deci.
Jeg går jo også lidt med følelsen af, at jeg ikke kan tillade mig at være så vred.
Jeg har jo fået to roller, hvor andre ingenting har fået, og jeg kan jo godt forstå, at de synes, det er noget skaberi, at jeg er så rasende.
Sagen er bare den, at jeg ville have været fint tilfreds, hvis ønskerollen var gået til en, der var bedre end mig.

Men jeg gør det da. Spiller mine roller til perfektion - og lader instruktørens kæledægge kvæles i den rolle, uden at løfte en finger for at hjælpe.


Jeg kan godt forstå du er vred, også selvom du har fået to roller. Det er jo heller ikke første gang det er sket, og andre er sikkert også vrede. Men hvis man siger noget får man slet ingen rolle næste gang.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Fru Sunshine » 22. jan 2017, 19:36

Studsgaard skrev:Jeg kan godt forstå du er vred, også selvom du har fået to roller. Det er jo heller ikke første gang det er sket, og andre er sikkert også vrede. Men hvis man siger noget får man slet ingen rolle næste gang.

A. siger, at jeg ikke må gå til audition igen, når jeg reagerer så voldsomt.

Men jeg gør det nok alligevel, hvis det er et godt stykke og en instruktør helt udefra.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5338
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Studsgaard » 22. jan 2017, 20:35

Fru Sunshine skrev:
Studsgaard skrev:Jeg kan godt forstå du er vred, også selvom du har fået to roller. Det er jo heller ikke første gang det er sket, og andre er sikkert også vrede. Men hvis man siger noget får man slet ingen rolle næste gang.

A. siger, at jeg ikke må gå til audition igen, når jeg reagerer så voldsomt.

Men jeg gør det nok alligevel, hvis det er et godt stykke og en instruktør helt udefra.

Ja hvis det er en anden instruktør (er det ikke det hver andet år eller husker jeg forkert?)
Ellers så vil jeg også sige du ikke skal.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Fru Sunshine » 22. jan 2017, 21:09

Studsgaard skrev:
Fru Sunshine skrev:
Studsgaard skrev:Jeg kan godt forstå du er vred, også selvom du har fået to roller. Det er jo heller ikke første gang det er sket, og andre er sikkert også vrede. Men hvis man siger noget får man slet ingen rolle næste gang.

A. siger, at jeg ikke må gå til audition igen, når jeg reagerer så voldsomt.

Men jeg gør det nok alligevel, hvis det er et godt stykke og en instruktør helt udefra.

Ja hvis det er en anden instruktør (er det ikke det hver andet år eller husker jeg forkert?)
Ellers så vil jeg også sige du ikke skal.

Det plejer at være en ude fra hvert andet år, så det er det i 2018.
Det skal så også være et fantastisk stykke.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Jydepigen
Indlæg: 1113
Tilmeldt: 12. dec 2016, 13:39
Kort karma: 87
Likede indlæg: 885

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Jydepigen » 23. jan 2017, 09:42

Når jeg kan se at min date har læst min besked, men ikke har svaret - og vi skal mødes i aften! Så synes det er ret dårlig stil :gruble:
Generelt bare når folk læser beskeden og ikke svarer - det kræver 30 sek. af deres liv. :nej:
3
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Pandesteg » 23. jan 2017, 09:44

Har fået voldsom kvalme og hovedpine - håber godt nok ikke der er noget sygdom under optræk!
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf dgd2007 » 23. jan 2017, 10:17

Lemonella skrev:[...]
Måske det er derfor, at nogen mennesker ikke har en "læst" tingy på deres mobil. Bare så folk ikke kan se, deres sms er læst :gruble:

Hvad betyder dette :forvirret:
0
Brugeravatar
Jydepigen
Indlæg: 1113
Tilmeldt: 12. dec 2016, 13:39
Kort karma: 87
Likede indlæg: 885

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Jydepigen » 23. jan 2017, 10:17

FruDulle skrev:
Jydepigen skrev:Når jeg kan se at min date har læst min besked, men ikke har svaret - og vi skal mødes i aften! Så synes det er ret dårlig stil :gruble:
Generelt bare når folk læser beskeden og ikke svarer - det kræver 30 sek. af deres liv. :nej:


Jeg svarer sjældent med det samme. Jeg kan nemt være igang med noget der mere vigtigt end at svare på en besked, selvom jeg har læst den. Hvis der er noget som haster antager jeg at man ringer op.


Kan sagtens forstå dig, og helt sikkert en dårlig vane, jeg har med at svare rigtig hurtigt, da jeg har kontorjob og har telefonen liggende ved siden af.
Det er nok bare fordi, at hvis jeg er vant til at personen svarer på min besked indenfor rimelig tid, så synes jeg det er mærkeligt, intet svar at få.

Fx. hvis jeg ønsker personen en god dag, og man alligevel læser beskeden, tager det nok 7 sek. at skrive: Tak, i lige måde.

Nok bare mig der bliver stresset over at have beskeder jeg ikke har svaret på. Pleasergenet er noget lort :nej:
0
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2339

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Æske » 23. jan 2017, 10:19

Lemonella skrev:
Jydepigen skrev:Når jeg kan se at min date har læst min besked, men ikke har svaret - og vi skal mødes i aften! Så synes det er ret dårlig stil :gruble:
Generelt bare når folk læser beskeden og ikke svarer - det kræver 30 sek. af deres liv. :nej:


Jeg svarer altså heller ikke altid lige med det samme. Nogen gange når jeg kan se eller høre, at der kommer en sms og jeg står med hænderne i en gang bolledej, så må det vente. Eller jeg laver andet, der gør, at jeg ikke lige har tid til, at svare.
Jeg lever også med, at folk ikke svarer mig tilbage med det samme.

Måske det er derfor, at nogen mennesker ikke har en "læst" tingy på deres mobil. Bare så folk ikke kan se, deres sms er læst :gruble:


Det er ihvertfald derfor, den er slået fra hos mig - jeg skal nok svare, når det passer mig. I starten irriterede det mig også på Messenger, at den ikke kan slås fra.
3
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Brugeravatar
Jydepigen
Indlæg: 1113
Tilmeldt: 12. dec 2016, 13:39
Kort karma: 87
Likede indlæg: 885

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Jydepigen » 23. jan 2017, 10:20

Lemonella skrev:
Jydepigen skrev:Når jeg kan se at min date har læst min besked, men ikke har svaret - og vi skal mødes i aften! Så synes det er ret dårlig stil :gruble:
Generelt bare når folk læser beskeden og ikke svarer - det kræver 30 sek. af deres liv. :nej:


Jeg svarer altså heller ikke altid lige med det samme. Nogen gange når jeg kan se eller høre, at der kommer en sms og jeg står med hænderne i en gang bolledej, så må det vente. Eller jeg laver andet, der gør, at jeg ikke lige har tid til, at svare.
Jeg lever også med, at folk ikke svarer mig tilbage med det samme.

Måske det er derfor, at nogen mennesker ikke har en "læst" tingy på deres mobil. Bare så folk ikke kan se, deres sms er læst :gruble:


Jeg har heller ikke en "læst kl. xx.xx" på mine beskeder (fuldstændig med vilje!). Dog ham der gjorde den funktion aktiv på hans beskeder i går.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf dgd2007 » 23. jan 2017, 10:25

Lemonella skrev:På nogen mobiler, kan man se, at ens sms er læst. På nogen kan man vist slå det fra. Smart, hvis man ikke synes, at folk skal vide om deres sms er læst. Så behøver de nemlig ikke bekymrer sig om, hvorfor der ikke bliver svaret lige med det samme. :)

Altså at modtager-tlf. skulle sende en besked til afsender-tlf., når man åbner en sms???

Det lyder da mystisk.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf LadyFox » 23. jan 2017, 10:25

Jydepigen skrev:
FruDulle skrev:
Jydepigen skrev:Når jeg kan se at min date har læst min besked, men ikke har svaret - og vi skal mødes i aften! Så synes det er ret dårlig stil :gruble:
Generelt bare når folk læser beskeden og ikke svarer - det kræver 30 sek. af deres liv. :nej:


Jeg svarer sjældent med det samme. Jeg kan nemt være igang med noget der mere vigtigt end at svare på en besked, selvom jeg har læst den. Hvis der er noget som haster antager jeg at man ringer op.


Kan sagtens forstå dig, og helt sikkert en dårlig vane, jeg har med at svare rigtig hurtigt, da jeg har kontorjob og har telefonen liggende ved siden af.
Det er nok bare fordi, at hvis jeg er vant til at personen svarer på min besked indenfor rimelig tid, så synes jeg det er mærkeligt, intet svar at få.

Fx. hvis jeg ønsker personen en god dag, og man alligevel læser beskeden, tager det nok 7 sek. at skrive: Tak, i lige måde.

Nok bare mig der bliver stresset over at have beskeder jeg ikke har svaret på. Pleasergenet er noget lort :nej:

Jeg svare med det samme hvis folk skriver noget der kræver hurtigt svar - som i sådan noget med "Hey, jeg sidder i bussen på vej til dig nu, hvad var det nu din adresse var?" eller ligene.
"Ha' en god dag" beskeder ser jeg som snik-snak og det svare jeg på når jeg på når jeg har tid/lyst. Og ind i mellem glemmer jeg at svare på den slags.
Dertil høre det at jeg nægter at være en slave af min telefon, og jeg kvæles ved den indstilling nogle har til mobiltelefoner - at fordi man kan have den på sig altid, skal man altid være til rådighed. Jeg er ikke altid til rådighed, og der behøver ikke engang være fordi at jeg laver noget vigtigt, det kan også bare være fordi jeg sidder og spiller Candy Crush.
2
...
Brugeravatar
Jydepigen
Indlæg: 1113
Tilmeldt: 12. dec 2016, 13:39
Kort karma: 87
Likede indlæg: 885

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Jydepigen » 23. jan 2017, 10:28

dgd2007 skrev:
Lemonella skrev:På nogen mobiler, kan man se, at ens sms er læst. På nogen kan man vist slå det fra. Smart, hvis man ikke synes, at folk skal vide om deres sms er læst. Så behøver de nemlig ikke bekymrer sig om, hvorfor der ikke bliver svaret lige med det samme. :)

Altså at modtager-tlf. skulle sende en besked til afsender-tlf., når man åbner en sms???

Det lyder da mystisk.


Når jeg fx. modtager en sms fra en ven der har IPhone, ligesom mig, så kan man slå funktionen "læst besked" til - så står der nedenunder den besked jeg har sendt til ham, hvad kl. han har læst den.
0
Brugeravatar
Jydepigen
Indlæg: 1113
Tilmeldt: 12. dec 2016, 13:39
Kort karma: 87
Likede indlæg: 885

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Jydepigen » 23. jan 2017, 10:32

Kan godt høre, at jeg måske lidt er alene omkring det at svare hurtigt på folks beskeder. Desværre mit pleasergen der gør at jeg gerne vil svare hurtigt og kan få stress over ikke at få svaret, nu når jeg alligevel har set beskeden. Selvfølgelig er jeg ikke fuldstændig afhængig af min telefon - kan sagtens lade den ligge under træning, vigtige selskaber osv. Men hvis jeg har set en besked bliver der højst sandsynligt også svaret på den.
2

Tilbage til "Generelt"