Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Marichen12
Indlæg: 751
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 290
Likede indlæg: 2046

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Marichen12 » 9. aug 2016, 11:42

kidkomb skrev:
Marichen12 skrev:
kidkomb skrev:Birgit er bred i stellet.


Og fuld af løgn!

Arh, du er bare smal i stellet min kære :slem:


:lol:

Jeg plejer ellers nok at blive beskyldt for at have gode, fødedygtige hofter :fløjt: :slem:
1
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf ManicNinja » 9. aug 2016, 12:28

kidkomb skrev:Birgit er bred i stellet.


Birgit er vred i stellet, er hun.
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Marichen12
Indlæg: 751
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 290
Likede indlæg: 2046

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Marichen12 » 9. aug 2016, 12:31

ManicNinja skrev:
kidkomb skrev:Birgit er bred i stellet.


Birgit er vred i stellet, er hun.


Helt sikkert - bare tænk på at hun har født 5!!!! børn uden smerte!
1
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Animi » 9. aug 2016, 12:48

Lemonella skrev:Jeg hedder ikke Birgit :D ,men mine to knægte er altså født hurtigt, nemt og smertefrit og nogen gange når kvinder fortæller deres rædselsberetninger fra grufulde og smertefulde fødsler, så kan jeg godt bryde ind og fortælle, at det altså ikke altid gør ondt.
Nogen kvinder er bare heldigere end andre. Sorry. :blush:


Jamen, det handler jo heller ikke om at Birgit (og du :D ) ikke må komme med jeres egne erfaringer, om nemme og smertefrie fødsler. For selvfølgelig må I det! Det handler mere om når sure gamle Birgit fortæller/hentyder til andre, at det altså ikke kan have gjort ondt på dem, når det ikke gjorde ondt på hende - fordi Birgit ved åbenbart bare bedst :lol:
Senest rettet af Animi 9. aug 2016, 12:51, rettet i alt 1 gang.
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf ManicNinja » 9. aug 2016, 12:49

Lemonella skrev:
Animi skrev:Folk der tror at deres personlige erfaringer kan bruges som den endegyldige sandhed.
For hvis der er nogen der på facebook vover at skrive at de syntes det var hårdt og gjorde ondt at føde, skal der nok være mindst én gammel dame der kommer med kommentaren "PJAT! Jeg har født 5 børn, og det gjorde bestemt ikke særlig ondt!!!"

Okay så - så kan resten af verdens kvinder godt pakke deres erfaringer sammen, for Birgit har talt!


Jeg hedder ikke Birgit :D ,men mine to knægte er altså født hurtigt, nemt og smertefrit og nogen gange når kvinder fortæller deres rædselsberetninger fra grufulde og smertefulde fødsler, så kan jeg godt bryde ind og fortælle, at det altså ikke altid gør ondt.
Nogen kvinder er bare heldigere end andre. Sorry. :blush:


Men det, du siger dér, er jo så - heldigvis :) - heller ikke det samme som nærmest at fortælle andre kvinder, at fødsler altså ikke kan gøre ondt, blot fordi det ikke var det, DU oplevede.

Mon ikke det var det, der faldt Animi for brystet her?

EDIT: Dér var jeg åbenbart for langsom - selv om jeg var hurtig. :D
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf dgd2007 » 9. aug 2016, 12:53

Lemonella skrev:Jeg hedder ikke Birgit :D ,men mine to knægte er altså født hurtigt, nemt og smertefrit og nogen gange når kvinder fortæller deres rædselsberetninger fra grufulde og smertefulde fødsler, så kan jeg godt bryde ind og fortælle, at det altså ikke altid gør ondt.
Nogen kvinder er bare heldigere end andre. Sorry. :blush:

:D

lockherup.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Studsgaard » 9. aug 2016, 13:11

Lemonella skrev:
Animi skrev:
Lemonella skrev:Jeg hedder ikke Birgit :D ,men mine to knægte er altså født hurtigt, nemt og smertefrit og nogen gange når kvinder fortæller deres rædselsberetninger fra grufulde og smertefulde fødsler, så kan jeg godt bryde ind og fortælle, at det altså ikke altid gør ondt.
Nogen kvinder er bare heldigere end andre. Sorry. :blush:


Jamen, det handler jo heller ikke om at Birgit (og du :D ) ikke må komme med jeres egne erfaringer, om nemme og smertefrie fødsler. For selvfølgelig må I det! Det handler mere om når sure gamle Birgit fortæller/hentyder til andre, at det altså ikke kan have gjort ondt på dem, når det ikke gjorde ondt på hende - fordi Birgit ved åbenbart bare bedst :lol:


Ja okay, det forstår jeg godt. :D
Det kan bare irriterer mig helt enormt, at mange kvinder, er så hurtige ude med deres frygtelige fødsels-oplevelser. Specielt til førstegangsfødende.
Jeg er selv en af dem der simpelthen var hunderæd for, at føde. Mest fordi min mor var så sød, at fortælle om hendes grufulde fødsler der varede flere dage med uudholdelige smerter. Samt alle de af mine veninder der havde født. Jeg var virkelig rystende bange for, at føde.

Så jeg var lykkelig for mine to nemme fødsler og fortalte gerne om dem til førstegangsgravide. Bare som modvægt til rædselsberetningerne. :)


Jeg har oplevet det samme som dig. Jeg syntes at det gør ondt, men ikke mere end det er til at klare og jeg har oplevet galdesten der var været. Så jeg har også forsøgt at modvirke alle skrækhistorierne der fortælles rundt omkring, sådan for at berolige - og jeg er slet ikke i tvivl om andre føler langt størrer smerte ved fødsler end mig, men heldigvis er det ikke alle, så selvom det er godt at være forberedt på det gør ondt, syntes jeg det er synd alle skrækhistorierne er det der fortælles mest således nogen bliver skræmt
2
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Dirtylittledevil » 9. aug 2016, 16:05

Alle de store beslutninger der følger med at få en kæreste. Nu mener han at jeg skal flytte med ham når han får sit nye sted meget snart, og så bare fremleje mit nuværende hus. Min hjerne eksploderer snart.
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Animi » 9. aug 2016, 20:24

Min lillesøster, der kan finde problemer over alt! Det kan virkelig være frustrerende bare at skulle høre på brok, brok, brok, uden hun er villig til at gøre noget ved det.
En opdigtet eksempel, der alligevel er præcis som vores samtale i dag.

Hende: Jeg er blevet inviteret til fest i dag, men jeg orker ikke.
Mig: Jamen, så bliv hjemme.
Hende: Ej, det kan jeg ikke, for så bliver de andre måske sure.
Mig: Så stik dem evt en lille hvid løgn, om at du har fået det dårligt.
Hende: Jeg vil altså ikke lyve, det er ikke særlig pænt!
Mig: Så skriv sandheden, at du ikke orker det og har brug for en hjemmeaften.
Hende: Jamen, så bliver de måske sure.
Mig: Så tag afsted, og hyg dig et par timer. Så kan du altid tage hjem lidt tidligere hvis det bliver for meget.
Hende: Jamen, jeg ooooorker det bare ikke...

Og sådan kører det i ring :træt:
7
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Novella » 9. aug 2016, 21:58

At det er blevet så pissekoldt, at jeg ikke kan sove, fordi jeg fryser. Jeg orker ikke gå ned og hente vinterdynen i skuret. Nu har jeg fundet nattøj frem, og så håber jeg at det er nok. Hrmf.
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf ManicNinja » 9. aug 2016, 23:46

Novella skrev:At det er blevet så pissekoldt, at jeg ikke kan sove, fordi jeg fryser. Jeg orker ikke gå ned og hente vinterdynen i skuret. Nu har jeg fundet nattøj frem, og så håber jeg at det er nok. Hrmf.


Koldt? Tænk, jeg synes nattetemperaturerne lige nu er LIGE tilpas - aldrig sovet bedre. Og to dyner er stadig for meget (har pakket den ene væk, fordi den sært nok lå fremme). Nattøj er der heller ikke noget af. Men okay, man kan vist heller ikke regne med mig, hvad temperaturer angår: Har stadig vinduer åbne stort set hele dagen igennem - og vinduet i soveværelset er også stadig åbent om natten. Får det ALT for varmt ellers! :wacko:
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Bøtte » 10. aug 2016, 03:54

At jeg hver morgen ved denne tid vågner og ikke kan sove igen, ligemeget hvornår jeg så er faldet i søvn om aftenen.
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14465

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Pjeps » 10. aug 2016, 04:00

At det er blevet så lorte koldt.

Jeg har først sommerferie om 1,5 uge og jeg vil have hedebølge og Indian summer !
3
:ninja:
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23203

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Mani » 10. aug 2016, 05:40

Jamen er der nogen, som har sat gang i september her i første halvdel af august. Denne morgen er sådan en jeg ville sætte pris på i midt/slut september - kold, klar og solrig - men det skal sgu da være varmt om sommeren! Nå!
4
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf LadyFox » 10. aug 2016, 07:12

FruDulle skrev:Jeg er med på vejrbrok. Føj der er koldt. Barnet gik hue med i børnehave i dag :rulle:

Den er jeg med på! Jeg vågnede længe før vækkeuret ringede fordi jeg lå under dynen og frøs. :(
0
...

Tilbage til "Generelt"