Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf LaMariposa » 16. apr 2019, 16:10

Rasmus Paludan irriterer mig grænseløst. Han er da simpelthen en kæmpe idiot. Det er fint nok med ytringsfriheden og alt det der, men det er jo ikke det samme som at man partout skal bruge den til at krænke andre ved enhver given lejlighed. Men mod dumhed kæmper selv guderne forgæves...
12
:lun: Be brave
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14670
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24663

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf sigge » 17. apr 2019, 07:06

Jeg har lige været på værksted og få sat sommerdæk på her til morgen. Da jeg var kommet ca. 20 km sydpå af motorvejen i retning mod mit arbejde, opdagede jeg så, at dæktryksindikatoren lyste.* Da kørte jeg allerede 130 km/t og kunne ikke mærke noget på bilen, som indikerede en rigtig punktering. Nå, ind på den næste rasteplads og gå rundt om bilen, men jeg kunne vitterligt ikke se, at et af dækkene så fladt ud (min bil er ikke så hightech, at den kan vise, hvilket hjul den er gal med, den har bare en gul advarselslampe i instrumentbrættet). Jeg ringede til værkstedet for at høre, om de har et værksted i den by, jeg arbejder, som de samarbejder med, så jeg kunne køre ind til dem og få det tjekket, for jeg gider ærligt talt ikke gå i gang med at forsøge at fylde luft på, når jeg ikke kan se, hvilket hjul der mangler. Det har de så ikke, og han øh-bøh'ede lidt og blev enig med sig selv om, at når jeg ikke kunne se eller mærke, at et hjul var fladt, skulle jeg bare prøve at køre videre og så komme ind efter påske, hvis lampen stadig lyste. Argh, det er så irriterende sådan noget. Jeg har ikke været ude for før, at den lyser umiddelbart efter hjulskift, for når jeg får det gjort på værksted, regner jeg med, at de tjekker det, inden de udleverer bilen igen.


*Jeg ved ikke, om dæktryksindikatoren havde lyst før og måske allerede, da jeg kørte ud fra værkstedet, for solen lyste ind i instrumentbrættet, og den advarselslampe er gul og sidder helt oppe i øverste højre hjørne, så jeg kan godt have overset den. Men det var så først 20 km senere, jeg opdagede, at den lyste.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Tiger » 17. apr 2019, 07:26

^^Hvis de har glemt at nulstille dæktryksmåleren, kan det godt være derfor, den reagerer. Been there, done that.

Det er altid en god ide at tjekke dæktryk på alle hjul og evt nulstille efter hjulskift. Synes efterhånden at vi har oplevet flere gange, at det ikke er fyldt korrekt på ift. anbefalinger osv.

Jeg ville tjekke alle 4 dæk, fylde i hvis nødvendigt og nulstille dæktryksmåleren efterfølgende.
3
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16018
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1396
Likede indlæg: 29811

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf TinaW » 17. apr 2019, 07:26

sigge skrev:Jeg har lige været på værksted og få sat sommerdæk på her til morgen. Da jeg var kommet ca. 20 km sydpå af motorvejen i retning mod mit arbejde, opdagede jeg så, at dæktryksindikatoren lyste.* Da kørte jeg allerede 130 km/t og kunne ikke mærke noget på bilen, som indikerede en rigtig punktering. Nå, ind på den næste rasteplads og gå rundt om bilen, men jeg kunne vitterligt ikke se, at et af dækkene så fladt ud (min bil er ikke så hightech, at den kan vise, hvilket hjul den er gal med, den har bare en gul advarselslampe i instrumentbrættet). Jeg ringede til værkstedet for at høre, om de har et værksted i den by, jeg arbejder, som de samarbejder med, så jeg kunne køre ind til dem og få det tjekket, for jeg gider ærligt talt ikke gå i gang med at forsøge at fylde luft på, når jeg ikke kan se, hvilket hjul der mangler. Det har de så ikke, og han øh-bøh'ede lidt og blev enig med sig selv om, at når jeg ikke kunne se eller mærke, at et hjul var fladt, skulle jeg bare prøve at køre videre og så komme ind efter påske, hvis lampen stadig lyste. Argh, det er så irriterende sådan noget. Jeg har ikke været ude for før, at den lyser umiddelbart efter hjulskift, for når jeg får det gjort på værksted, regner jeg med, at de tjekker det, inden de udleverer bilen igen.


*Jeg ved ikke, om dæktryksindikatoren havde lyst før og måske allerede, da jeg kørte ud fra værkstedet, for solen lyste ind i instrumentbrættet, og den advarselslampe er gul og sidder helt oppe i øverste højre hjørne, så jeg kan godt have overset den. Men det var så først 20 km senere, jeg opdagede, at den lyste.


De har garanteret glemt at omstille bilen til sommerdækkene. Det passer med, at man har kørt de der 15-20 km, før det indikeres.
Det var det samme med min her i forrige uge, hvor de havde skiftet dæk.
Lørdag begyndte lampen at lyse (og min siger heller ikke hvilket dæk) og jeg tjekkede dæktrykket i alle 4 dæk. Alt var som det skulle være.
Så ind med den mandag og få dem til at "fortælle" bilen, at det altså er sommerdækkene og ikke vinterdækkene, der er på nu.
1
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16018
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1396
Likede indlæg: 29811

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf TinaW » 17. apr 2019, 09:07

At blive bebrejdet at en arbejdsopgave ikke er sat i værk, når personen der bebrejder ikke har sørget for de rette værktøjer til, at opgaven kan udføres. Og det var klart aftalen at personen skulle med ind over, de første gange opgaven skulle udføres, samt vedkommende skulle sørge for nogle ændringer, inden dette kunne ske.
Men jeg har intet hørt, siden vi talte om opgaven i december, før i dag, hvor der så kommer en mail om, hvorfor opgaven ligger stille.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf dgd2007 » 17. apr 2019, 11:25

Tiger skrev:^^Hvis de har glemt at nulstille dæktryksmåleren, kan det godt være derfor, den reagerer. Been there, done that.

Det er altid en god ide at tjekke dæktryk på alle hjul og evt nulstille efter hjulskift. Synes efterhånden at vi har oplevet flere gange, at det ikke er fyldt korrekt på ift. anbefalinger osv.

Jeg ville tjekke alle 4 dæk, fylde i hvis nødvendigt og nulstille dæktryksmåleren efterfølgende.

Det lyder sandsynligt. Det har jeg også været ude for. Jeg har selvfølgelig glemt hvordan man nulstillede, hvis jeg skulle komme ud for det igen, fordi mit normale værksted gør det altid af sig selv. Men det står sikkert i instruktionsbogen.
1
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16018
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1396
Likede indlæg: 29811

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf TinaW » 17. apr 2019, 11:27

dgd2007 skrev:
Tiger skrev:^^Hvis de har glemt at nulstille dæktryksmåleren, kan det godt være derfor, den reagerer. Been there, done that.

Det er altid en god ide at tjekke dæktryk på alle hjul og evt nulstille efter hjulskift. Synes efterhånden at vi har oplevet flere gange, at det ikke er fyldt korrekt på ift. anbefalinger osv.

Jeg ville tjekke alle 4 dæk, fylde i hvis nødvendigt og nulstille dæktryksmåleren efterfølgende.

Det lyder sandsynligt. Det har jeg også været ude for. Jeg har selvfølgelig glemt hvordan man nulstillede, hvis jeg skulle komme ud for det igen, fordi mit normale værksted gør det altid af sig selv. Men det står sikkert i instruktionsbogen.


Vores kan man vist slet ikke nulstille selv, fordi sensoren sidder i selve ventilen (tror jeg nok)
Det var i hvert fald den forklaring vi blev bildt ind af Mitsubishi forhandleren :D
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf dgd2007 » 17. apr 2019, 11:34

TinaW skrev:Vores kan man vist slet ikke nulstille selv, fordi sensoren sidder i selve ventilen (tror jeg nok)
Det var i hvert fald den forklaring vi blev bildt ind af Mitsubishi forhandleren :D

På min VW skulle man holde et eller andet inde i et halvt eller helt minut, når man havde sikret at dæktrykket var som det skulle være på alle hjul. Jeg kan bare ikke huske hvad man skulle trykke på, men det var noget man har adgang til indefra. :)
1
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Tiger » 17. apr 2019, 11:37

TinaW skrev:
dgd2007 skrev:
Tiger skrev:^^Hvis de har glemt at nulstille dæktryksmåleren, kan det godt være derfor, den reagerer. Been there, done that.

Det er altid en god ide at tjekke dæktryk på alle hjul og evt nulstille efter hjulskift. Synes efterhånden at vi har oplevet flere gange, at det ikke er fyldt korrekt på ift. anbefalinger osv.

Jeg ville tjekke alle 4 dæk, fylde i hvis nødvendigt og nulstille dæktryksmåleren efterfølgende.

Det lyder sandsynligt. Det har jeg også været ude for. Jeg har selvfølgelig glemt hvordan man nulstillede, hvis jeg skulle komme ud for det igen, fordi mit normale værksted gør det altid af sig selv. Men det står sikkert i instruktionsbogen.


Vores kan man vist slet ikke nulstille selv, fordi sensoren sidder i selve ventilen (tror jeg nok)
Det var i hvert fald den forklaring vi blev bildt ind af Mitsubishi forhandleren :D


Det lyder underligt. For hver gang man putter luft i, skal man jo nulstille dæktryksmåleren?

Men det kan sagtens være det er anderledes på jeres bil. Vi nulstiller bare på vores store skærm, der styrer en del af indstillingerne for bilen.
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf dgd2007 » 17. apr 2019, 11:41

Tiger skrev:Det lyder underligt. For hver gang man putter luft i, skal man jo nulstille dæktryksmåleren?
[...]

Ej, den skulle da gerne kunne huske den seneste indstilling - undtagen når der decideret er skiftet hjul/dæk?
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16018
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1396
Likede indlæg: 29811

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf TinaW » 17. apr 2019, 11:41

Tiger skrev:
TinaW skrev:
dgd2007 skrev:
Tiger skrev:^^Hvis de har glemt at nulstille dæktryksmåleren, kan det godt være derfor, den reagerer. Been there, done that.

Det er altid en god ide at tjekke dæktryk på alle hjul og evt nulstille efter hjulskift. Synes efterhånden at vi har oplevet flere gange, at det ikke er fyldt korrekt på ift. anbefalinger osv.

Jeg ville tjekke alle 4 dæk, fylde i hvis nødvendigt og nulstille dæktryksmåleren efterfølgende.

Det lyder sandsynligt. Det har jeg også været ude for. Jeg har selvfølgelig glemt hvordan man nulstillede, hvis jeg skulle komme ud for det igen, fordi mit normale værksted gør det altid af sig selv. Men det står sikkert i instruktionsbogen.


Vores kan man vist slet ikke nulstille selv, fordi sensoren sidder i selve ventilen (tror jeg nok)
Det var i hvert fald den forklaring vi blev bildt ind af Mitsubishi forhandleren :D


Det lyder underligt. For hver gang man putter luft i, skal man jo nulstille dæktryksmåleren?

Men det kan sagtens være det er anderledes på jeres bil. Vi nulstiller bare på vores store skærm, der styrer en del af indstillingerne for bilen.


Vores lyser såfremt trykket i et eller flere dæk er for lavt (vel også hvis det er for højt) og når trykket så er indenfor den grænse der er fastsat i bilens hukommelse, så går lampen automatisk ud.
Min mands bil indikerer hvilket dæk det drejer sig om, min er en mindre og billigere model, så der må jeg selv rode med at finde ud af, hvilket dæk :D
2
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Tiger » 17. apr 2019, 11:55

dgd2007 skrev:
Tiger skrev:Det lyder underligt. For hver gang man putter luft i, skal man jo nulstille dæktryksmåleren?
[...]

Ej, den skulle da gerne kunne huske den seneste indstilling - undtagen når der decideret er skiftet hjul/dæk?


Manualen siger nulstilling ved skift af dæktryk eller skift af hjul. Og jeg har efterhånden oplevet værksteder fucke op med dæktryk i stor grad = ikke følge dæktrykket, der står på bilen. Dvs. at fylder man ikke det samme antal bar i hver gang, vil bilen reagere. Og har værkstedet fx fyldt 2.4 bar på, selvom der skal være 2.7 bar foran med vinterdæk, reagerer måleren uden tvivl, når jeg fylder det korrekte på. Vi har også oplevet at der ikke var samme antal bar på de to bagerste hjul efter hjulskift osv. og/eller at der var alt for meget luft i dækkene.

Jeg tror nogle af de nyeste biler er ret fintfølende. Jeg har haft en del problemer og derfor nulstiller jeg hver gang.
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12603
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 909
Likede indlæg: 12321

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Guilded_Lily » 19. apr 2019, 10:27

Jeg har mobilhåndled. Tydeligt tegn på, jeg har lavet for lidt og siddet for meget på min flade hele ferien! Og nu kan jeg ikke holde på skuffejernet for længe ad gangen til at få ordnet haven. Gah!
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5392
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13851

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf RavenClaw » 19. apr 2019, 13:41

Min veninde og jeg skal til påskefrokost med en flok venner. Vi bor ikke langt fra hinanden, så vi har aftalt at følges derhen. Vi skal være der klokken 16, men hun skrev for 10 minutter siden, at hun tidligst er klar til at tage afsted 16.30.... Det er snart hver evig eneste gang, at hun ikke tager sig sammen til at gøre sig klar i tide.
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf dgd2007 » 19. apr 2019, 14:36

SAGA skrev:At jeg ikke tør sige fra overfor min kærestes mor. At han er nødt til at “sætte hende på plads” på mine vegne.

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvilke situationer det drejer sig om - men er det egentlig ikke meget fair/almindeligt at man tager ansvaret for sine egne forældre, frem for at overlade det til svigerdatter/-søn? :gruble:
1

Tilbage til "Generelt"