Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Muspel
Indlæg: 3876
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 766
Likede indlæg: 10729

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Muspel » 23. apr 2019, 16:29

Google maps og ruteplanlægning. Jeg skulle til en mindre by udenfor Viborg i dag. Så nemt ud på google maps. Skulle bare vente 30 minutter i Viborg, så ville der være en bus - vel ankommet til Viborg viser det sig at være en flexbus, der skulle være forudbestilt. Suk. Så nu er jeg strandet her. Til nogen forhåbentligt kan hente mig om en time. :tie:

... og nogen ryger i venteværelset


... og jeg er influenza-ramt
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5875
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 828
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14618

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 24. apr 2019, 21:28

Min ene veninde.

Hvis jeg skriver om medicinske udtryk og giver en forklaring på hvad de er, så flipper hun skråt fordi hun føler jeg snakker ned til hende ved ikke at tro at hun kan forstå dem uden hjælp.
Hvis jeg skriver medicinske udtryk og ikke giver en forklaring, så er det også galt og så føler hun sig dum fordi hun ikke ved hvad det er.

Jamen så find da for helvede ud af om du vil have en forklaring eller ej. Og nej, det er ikke en nedladende måde hun får forklaringen på, hendes anke går på at man går ud fra at hun ikke ved det og dét er nedladende.
Så går jeg udfra at hun ved det (eller kan finde ud af at google!) og så er det også forkert fordi hun føler sig dum over at skulle spørge.

Det kan virkelig irritere mig grænseløst, for lige meget hvad jeg gør får jeg fingrene i klemme over at hun føler sig det ene eller det andet. Personligt hvis der er noget jeg ikke forstår, så spørger jeg eller søger på internettet. Sværere er det ikke. Jeg er begyndt at tro at måske er hun bare dum når det er hendes default følelse lige meget hvordan man gør tingene :rulle:
2
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16840
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20889

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Misantropen » 24. apr 2019, 22:29

TakeAChanceOnMe skrev:Min ene veninde.

Hvis jeg skriver om medicinske udtryk og giver en forklaring på hvad de er, så flipper hun skråt fordi hun føler jeg snakker ned til hende ved ikke at tro at hun kan forstå dem uden hjælp.
Hvis jeg skriver medicinske udtryk og ikke giver en forklaring, så er det også galt og så føler hun sig dum fordi hun ikke ved hvad det er.

Jamen så find da for helvede ud af om du vil have en forklaring eller ej. Og nej, det er ikke en nedladende måde hun får forklaringen på, hendes anke går på at man går ud fra at hun ikke ved det og dét er nedladende.
Så går jeg udfra at hun ved det (eller kan finde ud af at google!) og så er det også forkert fordi hun føler sig dum over at skulle spørge.

Det kan virkelig irritere mig grænseløst, for lige meget hvad jeg gør får jeg fingrene i klemme over at hun føler sig det ene eller det andet. Personligt hvis der er noget jeg ikke forstår, så spørger jeg eller søger på internettet. Sværere er det ikke. Jeg er begyndt at tro at måske er hun bare dum når det er hendes default følelse lige meget hvordan man gør tingene :rulle:

I hvilke sammenhænge er det?

Jeg kan selv godt irriteres når der bruges fagudtryk i situationer hvor det ikke er nødvendigt. Ikke fordi jeg ikke selv kan google hvis jeg ikke kender betydningen, men fordi det kan fjerne dynamikken i en samtale når den skal sættes på standby imens der googles.

Jeg har flere venner og bekendte der kan være slemme til at bruge fagudtryk. Arbejder man i et andet fag kan man nemt blive hægtet af samtalen eller føle sig udenfor fordi den er ulige, selvom det ikke er ens egen skyld man ikke bliver inkluderet. Især hvis man ikke har en særlig interesse i deres fag.

Hvis din veninde har det som mig er det ikke noget personligt mod dig eller din faglighed :) Er det muligt at forklare dig uden brug af udtryk hun ikke kender?
8
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5875
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 828
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14618

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 25. apr 2019, 08:07

Misantropen skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Min ene veninde.

Hvis jeg skriver om medicinske udtryk og giver en forklaring på hvad de er, så flipper hun skråt fordi hun føler jeg snakker ned til hende ved ikke at tro at hun kan forstå dem uden hjælp.
Hvis jeg skriver medicinske udtryk og ikke giver en forklaring, så er det også galt og så føler hun sig dum fordi hun ikke ved hvad det er.

Jamen så find da for helvede ud af om du vil have en forklaring eller ej. Og nej, det er ikke en nedladende måde hun får forklaringen på, hendes anke går på at man går ud fra at hun ikke ved det og dét er nedladende.
Så går jeg udfra at hun ved det (eller kan finde ud af at google!) og så er det også forkert fordi hun føler sig dum over at skulle spørge.

Det kan virkelig irritere mig grænseløst, for lige meget hvad jeg gør får jeg fingrene i klemme over at hun føler sig det ene eller det andet. Personligt hvis der er noget jeg ikke forstår, så spørger jeg eller søger på internettet. Sværere er det ikke. Jeg er begyndt at tro at måske er hun bare dum når det er hendes default følelse lige meget hvordan man gør tingene :rulle:

I hvilke sammenhænge er det?

Jeg kan selv godt irriteres når der bruges fagudtryk i situationer hvor det ikke er nødvendigt. Ikke fordi jeg ikke selv kan google hvis jeg ikke kender betydningen, men fordi det kan fjerne dynamikken i en samtale når den skal sættes på standby imens der googles.

Jeg har flere venner og bekendte der kan være slemme til at bruge fagudtryk. Arbejder man i et andet fag kan man nemt blive hægtet af samtalen eller føle sig udenfor fordi den er ulige, selvom det ikke er ens egen skyld man ikke bliver inkluderet. Især hvis man ikke har en særlig interesse i deres fag.

Hvis din veninde har det som mig er det ikke noget personligt mod dig eller din faglighed :) Er det muligt at forklare dig uden brug af udtryk hun ikke kender?


Nej, det var decideret i en samtale om en anden persons medicinske tilstand. Men hun gør det lige meget hvad, hvis hun spørger indtil noget i forhold til min BSc og forklarer udtryk jeg ved ikke alle kender, så er det nedladende. Hvis man ikke sender en forklaring med er man også nedladende fordi at hun så føler sig dum.

Desuden har hun selv en interesse i at arbejde indenfor medicin, så det er ikke fordi jeg påtvinger hende et emne hun ikke har interesse for. Hun er bare træls at danse med fordi man lige meget hvad træder hende over tæerne.

Det sagde jeg til hende og hun undskyldte faktisk, for hun kunne godt selv se at lige meget hvad så har hun påtalt det som et problem.
2
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5378
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10391

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf lillebjoern » 25. apr 2019, 16:26

Når der i opskrifter står det tager 25 minutter, og midt inde i opskriften skal der laves en eller anden marinade/sovs/dej der skal ligge i køleskabet i et par timer eller natten over... Man lærer på den hårde måde at læse opskrifter igennem :rulle:
4
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Persnikedy » 25. apr 2019, 16:31

lillebjoern skrev:Når der i opskrifter står det tager 25 minutter, og midt inde i opskriften skal der laves en eller anden marinade/sovs/dej der skal ligge i køleskabet i et par timer eller natten over... Man lærer på den hårde måde at læse opskrifter igennem :rulle:



Så ved du da hvad du skal have i morgen :devil:




:blomst:
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5378
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10391

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf lillebjoern » 25. apr 2019, 17:25

Persnikedy skrev:
lillebjoern skrev:Når der i opskrifter står det tager 25 minutter, og midt inde i opskriften skal der laves en eller anden marinade/sovs/dej der skal ligge i køleskabet i et par timer eller natten over... Man lærer på den hårde måde at læse opskrifter igennem :rulle:



Så ved du da hvad du skal have i morgen :devil:




:blomst:


Ja, det er om at se det positive i tingene :D
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16840
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20889

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Misantropen » 26. apr 2019, 08:43

Den der følelse af at være kommet hjemmefra i tøj, der i det øjeblik man forlader matriklen, er for småt, kort og varmt så man sveder som et svin hver gang man er i ro indenfor(selvfølgelig steder hvor der er mange fremmede)

Top det med at sidde i en frisørstol og blive konfronteret med det i et spejl der generelt sjældent er godt for selvværdet :whine:
3
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 26. apr 2019, 09:19

Misantropen skrev:Den der følelse af at være kommet hjemmefra i tøj, der i det øjeblik man forlader matriklen, er for småt, kort og varmt så man sveder som et svin hver gang man er i ro indenfor(selvfølgelig steder hvor der er mange fremmede)

Top det med at sidde i en frisørstol og blive konfronteret med det i et spejl der generelt sjældent er godt for selvværdet :whine:


Spejle hos frisøren og i prøverum er generelt bare mega latterlige.
3
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16840
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20889

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Misantropen » 26. apr 2019, 12:06

FormerlyKnownAs skrev:
Misantropen skrev:Den der følelse af at være kommet hjemmefra i tøj, der i det øjeblik man forlader matriklen, er for småt, kort og varmt så man sveder som et svin hver gang man er i ro indenfor(selvfølgelig steder hvor der er mange fremmede)

Top det med at sidde i en frisørstol og blive konfronteret med det i et spejl der generelt sjældent er godt for selvværdet :whine:


Spejle hos frisøren og i prøverum er generelt bare mega latterlige.

Ja :mellow:

Min frisør er heldigvis fantastisk :lun: Jeg følte mig hurtigt mindre opsigtsvækkende da hun var gået i gang. Nu er jeg kommet hjem og har fået smidt sko, strømper og skiftet de varme bukser ud med nogle tynde, korte natshorts så alt er godt igen :-D
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 26. apr 2019, 14:30

Vores underbo har klaget over at vi larmer. At vores søn går/hopper rundt kl 6 om morgenen og kl 17. Velkommen til betonbyggeri, man kan høre alt. Og så er det er familievenligt kompleks. Der er børn.

Og nej...han hopper ikke rundt kl 6 om morgen. Naturligvis gør han ikke det. Vi kan også høre vores overbos hvert eneste skridt. Men det klager vi altså ikke over.
1
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2276

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf computermus » 26. apr 2019, 14:52

Det gør jeg selv. Jeg kan ikke få mig selv til at skrive til børnehavens personale ,når der ,som idag ,ikke er grovfejet i garderoben hos de store børnehavebørn .
I dag lå der store sten spredt ud over gulvet i den ene halvdel af garderoben ,mens den anden halvdel var pænt fejet.
Men nu er stenene fejet sammen i en bunke midt på gulvet og der er vasket gulv uden omkring dem.
Bare de så ikke bliver sure på mandag når de ser det og sedlen som jeg skriver til dem .
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16010
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1396
Likede indlæg: 29804

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf TinaW » 26. apr 2019, 18:13

At jeg ikke har fået svar på, hvorvidt den klassekammerat vi skal have med i biografen i morgen, skal til fodboldstævne inden eller ej.
Jeg vil gerne have min tidsplan nogenlunde på plads og det kan jeg ikke før, jeg ved om vi skal hente ham, eller om han møder os ved biografen.
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 28. apr 2019, 12:41

Folk der ikke kan komme til aftalt tid.
Jeg har en kammerat der konsekvent kommer for sent. Altså en halv til en hel time for sent. Lige nu går vi og venter på ham og hans kæreste der skulle have været her mellem kl. 13 og 14.
Jeg sagde egentlig mest ja til besøg fordi det er så sjældent mine kammerater fra Jylland er i nærheden. Men når vi i bund og grund har travlt med mange andre ting, så pisser det mig af at skulle være sådan lidt på standby når man går og venter. Den tid kunne bruges meget mere effektivt.
5
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25522

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Delfin » 28. apr 2019, 18:50

computermus skrev:Det gør jeg selv. Jeg kan ikke få mig selv til at skrive til børnehavens personale ,når der ,som idag ,ikke er grovfejet i garderoben hos de store børnehavebørn .
I dag lå der store sten spredt ud over gulvet i den ene halvdel af garderoben ,mens den anden halvdel var pænt fejet.
Men nu er stenene fejet sammen i en bunke midt på gulvet og der er vasket gulv uden omkring dem.
Bare de så ikke bliver sure på mandag når de ser det og sedlen som jeg skriver til dem .


Skal pædagogerne seriøst feje i garderoben? Det har jeg godt nok aldrig været ude for på mine arbejdspladser. Vi har fejet under bordene efter frokost og tømt skraldespande, men det var også det. Det er da spild af pædagogtimer, når det forvejen er totalt presset og meget lidt personale på arbejde i ydertimerne.

Jeg ved selvfølgelig godt, at det ikke er noget, du har besluttet.Jeg undrer mig bare over prioriteringerne.
3
14 11 14

Tilbage til "Generelt"