Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12603
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 909
Likede indlæg: 12320

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Guilded_Lily » 28. apr 2019, 19:14

Der er en vipstjert, der har kastet sin kærlighed på begge biler. Jeg kan sgu snart køre i vaskehal på daglig basis!
0
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Persnikedy » 28. apr 2019, 20:05

Delfin skrev:
computermus skrev:Det gør jeg selv. Jeg kan ikke få mig selv til at skrive til børnehavens personale ,når der ,som idag ,ikke er grovfejet i garderoben hos de store børnehavebørn .
I dag lå der store sten spredt ud over gulvet i den ene halvdel af garderoben ,mens den anden halvdel var pænt fejet.
Men nu er stenene fejet sammen i en bunke midt på gulvet og der er vasket gulv uden omkring dem.
Bare de så ikke bliver sure på mandag når de ser det og sedlen som jeg skriver til dem .


Skal pædagogerne seriøst feje i garderoben? Det har jeg godt nok aldrig været ude for på mine arbejdspladser. Vi har fejet under bordene efter frokost og tømt skraldespande, men det var også det. Det er da spild af pædagogtimer, når det forvejen er totalt presset og meget lidt personale på arbejde i ydertimerne.

Jeg ved selvfølgelig godt, at det ikke er noget, du har besluttet.Jeg undrer mig bare over prioriteringerne.


Det skulle vi også i den børnehave jeg arbejdede i da jeg var 20 (små 15år siden). Rengøringspersonalet var der til rengøring, ikke til svinesti som jeg så pænt fik at vide, og sådan en flok der har været ude på legepladsen kan virkleig svine
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2276

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf computermus » 28. apr 2019, 20:28

Delfin skrev:
computermus skrev:Det gør jeg selv. Jeg kan ikke få mig selv til at skrive til børnehavens personale ,når der ,som idag ,ikke er grovfejet i garderoben hos de store børnehavebørn .
I dag lå der store sten spredt ud over gulvet i den ene halvdel af garderoben ,mens den anden halvdel var pænt fejet.
Men nu er stenene fejet sammen i en bunke midt på gulvet og der er vasket gulv uden omkring dem.
Bare de så ikke bliver sure på mandag når de ser det og sedlen som jeg skriver til dem .


Skal pædagogerne seriøst feje i garderoben? Det har jeg godt nok aldrig været ude for på mine arbejdspladser. Vi har fejet under bordene efter frokost og tømt skraldespande, men det var også det. Det er da spild af pædagogtimer, når det forvejen er totalt presset og meget lidt personale på arbejde i ydertimerne.

Jeg ved selvfølgelig godt, at det ikke er noget, du har besluttet.Jeg undrer mig bare over prioriteringerne.

Ja,de skal grovfeje. Det har de i vores børnehaver altid skulle gøre. Jeg har da enkelte gange sagt til dem,på en dag hvor jeg godt kunne se at det brændte lidt sammen for dem, at de ikke skulle tænke på garderoberne, men dermed er altså ikke ment at det bare er i orden at børnenes tøj,støvler ,sko og legetøj ligger spredt i garderoben efter lukketid.
Det der er vigtigt for mig er at de rydder op ,så er det ikke så vigtigt for mig at der ligger sand og enkelte småsten i garderoben. Men hvis der som i fredags ligger store sten,under børnenes hylder, så er det ikke altid at jeg ser dem ,før de sidder fast i støvsugerøret og så er det sket med at støvsuge den dag fordi stenen ikke er til at rokke, hverken frem eller tilbage . Og så HADER jeg når jeg ikke kan få støvsuget i børnehaven. Så dukker følelsen ,af at jeg ikke har gjort det godt nok,op .
4
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4873
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 287
Likede indlæg: 7832

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Nicolait » 28. apr 2019, 20:56

Hold i ryggen.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25520

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Delfin » 28. apr 2019, 21:21

computermus skrev:
Delfin skrev:
computermus skrev:Det gør jeg selv. Jeg kan ikke få mig selv til at skrive til børnehavens personale ,når der ,som idag ,ikke er grovfejet i garderoben hos de store børnehavebørn .
I dag lå der store sten spredt ud over gulvet i den ene halvdel af garderoben ,mens den anden halvdel var pænt fejet.
Men nu er stenene fejet sammen i en bunke midt på gulvet og der er vasket gulv uden omkring dem.
Bare de så ikke bliver sure på mandag når de ser det og sedlen som jeg skriver til dem .


Skal pædagogerne seriøst feje i garderoben? Det har jeg godt nok aldrig været ude for på mine arbejdspladser. Vi har fejet under bordene efter frokost og tømt skraldespande, men det var også det. Det er da spild af pædagogtimer, når det forvejen er totalt presset og meget lidt personale på arbejde i ydertimerne.

Jeg ved selvfølgelig godt, at det ikke er noget, du har besluttet.Jeg undrer mig bare over prioriteringerne.

Ja,de skal grovfeje. Det har de i vores børnehaver altid skulle gøre. Jeg har da enkelte gange sagt til dem,på en dag hvor jeg godt kunne se at det brændte lidt sammen for dem, at de ikke skulle tænke på garderoberne, men dermed er altså ikke ment at det bare er i orden at børnenes tøj,støvler ,sko og legetøj ligger spredt i garderoben efter lukketid.
Det der er vigtigt for mig er at de rydder op ,så er det ikke så vigtigt for mig at der ligger sand og enkelte småsten i garderoben. Men hvis der som i fredags ligger store sten,under børnenes hylder, så er det ikke altid at jeg ser dem ,før de sidder fast i støvsugerøret og så er det sket med at støvsuge den dag fordi stenen ikke er til at rokke, hverken frem eller tilbage . Og så HADER jeg når jeg ikke kan få støvsuget i børnehaven. Så dukker følelsen ,af at jeg ikke har gjort det godt nok,op .


Det er ikke dig, der ikke gør det godt nok, når personalet ikke følger de aftaler, der ligger.

Oprydning klart personalets ansvar, min anke går mere på decideret rengøringsopgaver, men det er jo kommunens prioriteringer, jeg synes den er gal med. De kunne også vælge at betale flere rengøringstimer, så der også var tid til grovfejning, men det er selvfølgelig billigere at pædagogerne skal gøre det, samtidig med at de snakker med forældre, sender børnene godt hjem og får ryddet op på stuerne og stolet op, tømt opvaskemaskiner, ryddet op på legepladsen, og hvad der ellers skal nås af de par stykker, der er tilbage. Jeg måtte ofte drøne rundt der til sidst for ikke at ende med at hænge over tid for at nå det sidste. Jeg bliver mere og mere glad for, at jeg ikke knokler rundt i daginstitutioner. Det var slemt nok, da jeg stoppede for 13 år siden, men det er kun blevet værre, efter hvad jeg hører fra andre pædagoger.

Ps. Forældrene kan også få et fur med på vejen, hvis de ikke efterlader deres barns garderobeplads pænt med fodtøj og andet lagt op på hylden
Senest rettet af Delfin 28. apr 2019, 21:40, rettet i alt 1 gang.
1
14 11 14
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25520

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Delfin » 28. apr 2019, 21:23

Persnikedy skrev:
Delfin skrev:
computermus skrev:Det gør jeg selv. Jeg kan ikke få mig selv til at skrive til børnehavens personale ,når der ,som idag ,ikke er grovfejet i garderoben hos de store børnehavebørn .
I dag lå der store sten spredt ud over gulvet i den ene halvdel af garderoben ,mens den anden halvdel var pænt fejet.
Men nu er stenene fejet sammen i en bunke midt på gulvet og der er vasket gulv uden omkring dem.
Bare de så ikke bliver sure på mandag når de ser det og sedlen som jeg skriver til dem .


Skal pædagogerne seriøst feje i garderoben? Det har jeg godt nok aldrig været ude for på mine arbejdspladser. Vi har fejet under bordene efter frokost og tømt skraldespande, men det var også det. Det er da spild af pædagogtimer, når det forvejen er totalt presset og meget lidt personale på arbejde i ydertimerne.

Jeg ved selvfølgelig godt, at det ikke er noget, du har besluttet.Jeg undrer mig bare over prioriteringerne.


Det skulle vi også i den børnehave jeg arbejdede i da jeg var 20 (små 15år siden). Rengøringspersonalet var der til rengøring, ikke til svinesti som jeg så pænt fik at vide, og sådan en flok der har været ude på legepladsen kan virkleig svine

Klart der skal ryddes op, og hvis det er helt vanvittigt tager man selvfølgelig også en kost, men at prioritere det som en fast del af personalets arbejde, virker bare dumt i mine øjne, når man kan risikere at stå alene med 17-20 børn eller flere. Det skete også ofte dengang jeg var aktiv
0
14 11 14
Ava
Indlæg: 115
Tilmeldt: 23. mar 2018, 10:30
Kort karma: 29
Likede indlæg: 290

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Ava » 29. apr 2019, 02:16

Delfin skrev:
computermus skrev:Det gør jeg selv. Jeg kan ikke få mig selv til at skrive til børnehavens personale ,når der ,som idag ,ikke er grovfejet i garderoben hos de store børnehavebørn .
I dag lå der store sten spredt ud over gulvet i den ene halvdel af garderoben ,mens den anden halvdel var pænt fejet.
Men nu er stenene fejet sammen i en bunke midt på gulvet og der er vasket gulv uden omkring dem.
Bare de så ikke bliver sure på mandag når de ser det og sedlen som jeg skriver til dem .


Skal pædagogerne seriøst feje i garderoben? Det har jeg godt nok aldrig været ude for på mine arbejdspladser. Vi har fejet under bordene efter frokost og tømt skraldespande, men det var også det. Det er da spild af pædagogtimer, når det forvejen er totalt presset og meget lidt personale på arbejde i ydertimerne.

Jeg ved selvfølgelig godt, at det ikke er noget, du har besluttet.Jeg undrer mig bare over prioriteringerne.


Det er slet ikke unormalt, nej.

Der er også sparet så hårdt på den daglige rengøring i mange børnehaver, at pædagogerne skal have ryddet op, stolet op, tømt affald og grovfeje for at rengøringspersonalet kan nå deres ting.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25520

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Delfin » 29. apr 2019, 12:26

Ava skrev:
Delfin skrev:
computermus skrev:Det gør jeg selv. Jeg kan ikke få mig selv til at skrive til børnehavens personale ,når der ,som idag ,ikke er grovfejet i garderoben hos de store børnehavebørn .
I dag lå der store sten spredt ud over gulvet i den ene halvdel af garderoben ,mens den anden halvdel var pænt fejet.
Men nu er stenene fejet sammen i en bunke midt på gulvet og der er vasket gulv uden omkring dem.
Bare de så ikke bliver sure på mandag når de ser det og sedlen som jeg skriver til dem .


Skal pædagogerne seriøst feje i garderoben? Det har jeg godt nok aldrig været ude for på mine arbejdspladser. Vi har fejet under bordene efter frokost og tømt skraldespande, men det var også det. Det er da spild af pædagogtimer, når det forvejen er totalt presset og meget lidt personale på arbejde i ydertimerne.

Jeg ved selvfølgelig godt, at det ikke er noget, du har besluttet.Jeg undrer mig bare over prioriteringerne.


Det er slet ikke unormalt, nej.

Der er også sparet så hårdt på den daglige rengøring i mange børnehaver, at pædagogerne skal have ryddet op, stolet op, tømt affald og grovfeje for at rengøringspersonalet kan nå deres ting.


Rydde op, stole op, aftørring af legetøjshylder, affald etc. har man nu altid gjort, og fejning efter mad, så børnene ikke skal lege rundt i tabte madrester.
Det er decideret større rengøring, der er nyt for mig. Pas på - det næste kan blive, at de sparer endnu mere på rengøringen, for når der er tid til at feje, kan personalet da ligeså godt også svinge gulvkluden. Jeg har selv nogle rengøringsopgaver som pædagogisk nattevagt, og det giver fin mening for mig, i og med at jeg har masser af tid til det, så det handler ikke om, at jeg ikke gider eller er for 'ophøjet' til det, men det giver ikke mening, at man i lukketiden, hvor der er færrest på arbejde, skal nå endnu flere praktiske opgaver, sammen med trætte børn, der egentlig bare godt gider have en pædagog, der har tid til at være til stede. Det er jo ikke sådan, at man lige kan feje i en ledig stund midt på dagen, det skal jo være lige inden lukketid, så det ikke bliver svinet til igen.
0
14 11 14
Ava
Indlæg: 115
Tilmeldt: 23. mar 2018, 10:30
Kort karma: 29
Likede indlæg: 290

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Ava » 29. apr 2019, 14:37

Delfin skrev:
Ava skrev:
Delfin skrev:Det er slet ikke unormalt, nej.

Der er også sparet så hårdt på den daglige rengøring i mange børnehaver, at pædagogerne skal have ryddet op, stolet op, tømt affald og grovfeje for at rengøringspersonalet kan nå deres ting.


Rydde op, stole op, aftørring af legetøjshylder, affald etc. har man nu altid gjort, og fejning efter mad, så børnene ikke skal lege rundt i tabte madrester.
Det er decideret større rengøring, der er nyt for mig. Pas på - det næste kan blive, at de sparer endnu mere på rengøringen, for når der er tid til at feje, kan personalet da ligeså godt også svinge gulvkluden. Jeg har selv nogle rengøringsopgaver som pædagogisk nattevagt, og det giver fin mening for mig, i og med at jeg har masser af tid til det, så det handler ikke om, at jeg ikke gider eller er for 'ophøjet' til det, men det giver ikke mening, at man i lukketiden, hvor der er færrest på arbejde, skal nå endnu flere praktiske opgaver, sammen med trætte børn, der egentlig bare godt gider have en pædagog, der har tid til at være til stede. Det er jo ikke sådan, at man lige kan feje i en ledig stund midt på dagen, det skal jo være lige inden lukketid, så det ikke bliver svinet til igen.


Vi er slet ikke uenige, og jeg tror helt sikkert at der hen over tid vil blive pålagt pædagogerne flere og flere rengøringsopgaver, som man så kan pille ud af den almindelige daglige rengøring og dermed spare penge. Om pædagogerne så har tid til at få det gjort er så en anden sag, for hvis ikke, så kan rengøringen hurtigt komme til at halte (endnu) mere.
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf dgd2007 » 1. maj 2019, 00:38

Det kan godt irritere mig halvgrænseløst hvis man har tilbudt at hjælpe nogen med noget, og de så er syv lange og syv brede om at give en de oplysninger man skal bruge for at komme i gnag og/eller regne ud hvor meget tid man skal bruge til det.
Det er lidt respektløst,som om de regner med man bare sidder i pausetilstand og kan aktiveres anytime, når de en gang kan overkomme at give de oplysninger! :evil:
7
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 1. maj 2019, 07:57

Den elendige udgave af just eat som er her i byen. Det er noget bras.

Bestilte frokost 12.12. 60 min levering. 13.12 var de ikke engang på vej. Heller ikker 13.30. Først 13.55 ringede buddet at han var her. Nej tak. Jeg har sendt mand og mega sulte barn på cafe istedet.

Kundeservice svarede heller ikke på telefon :rulle:

Nu sletter jeg den app, for det er det samme show hver gang.
0
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4643
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8385

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Tibbler » 1. maj 2019, 19:10

At jeg ikke kan se billederne på EDCs hjemmeside. Jeg kan sagtens se billeder hos alle de andre ejendomsmæglere, bare ikke EDC :gruble:
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16938
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf LaMariposa » 1. maj 2019, 19:48

Steder, hvor man SKAL have en profil, for at købe f.eks. billetter. Hold nu op, hvor er det irriterende.
7
:lun: Be brave
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Prosperity74 » 1. maj 2019, 19:48

Mit rosacea der driller lige for tiden :sur:
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 2. maj 2019, 03:25

Prosperity74 skrev:Mit rosacea der driller lige for tiden :sur:


Fitness træner Frida Hallqvist har det også og hun er lige nu igang med en kur for det som Hun dagligt skriver om på IG. Msåke det var noget at følge med i :)
1

Tilbage til "Generelt"