Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15361
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25709

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Delfin » 17. mar 2016, 11:33

Ledelsens spareplaner
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Pussikat82 » 17. mar 2016, 15:32

Når jeg spiser chips, kan jeg godt lide, at de er så hele som muligt, dvs. ikke blevet kvast, mens de er i posen. Derfor mærker jeg forsigtigt på poserne, om chipsene er hele indeni og tester, om posen er tæt. Kassepersonalet i butikkerne udviser ofte ingen hensyn til den type skrøbelige varer, og kaster ofte chipsposerne ned ad båndet, når man står og skal betale :sur: I dag, da jeg købt en pose chips sammen med nogle ret hård og tungere varer, lægger jeg naturligvis posen på til sidst, så den ikke bliver kørt over af de andre varer. Men kassedamen kørte varerne igennem, så chipsposen kom til at ligge sammen med de andre varer, og da der kom en ny kunde, valgte hun at køre den der kassebåndsarm til siden, så den TOTALT maste mine chips, der nu lå mellem kassebåndsarmen og de tunge varer! :evil: Fatter ikke, at det kan være så svært at tage hensyn!
5
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15647
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21041

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf 2SHY » 17. mar 2016, 15:36

Pussikat82 skrev:Når jeg spiser chips, kan jeg godt lide, at de er så hele som muligt, dvs. ikke blevet kvast, mens de er i posen. Derfor mærker jeg forsigtigt på poserne, om chipsene er hele indeni og tester, om posen er tæt. Kassepersonalet i butikkerne udviser ofte ingen hensyn til den type skrøbelige varer, og kaster ofte chipsposerne ned ad båndet, når man står og skal betale :sur: I dag, da jeg købt en pose chips sammen med nogle ret hård og tungere varer, lægger jeg naturligvis posen på til sidst, så den ikke bliver kørt over af de andre varer. Men kassedamen kørte varerne igennem, så chipsposen kom til at ligge sammen med de andre varer, og da der kom en ny kunde, valgte hun at køre den der kassebåndsarm til siden, så den TOTALT maste mine chips, der nu lå mellem kassebåndsarmen og de tunge varer! :evil: Fatter ikke, at det kan være så svært at tage hensyn!

Det er nemlig skide irriterende :sur: Det samme gælder for grøntsager og mælk, yoghurt og andet i den stil. Jeg har nogle gange nærmest ikke kunnet få mælk fri fordi de bliver ved med at køre med båndet og andre gange har jeg frygtet at mælkekartonen ville eksplodere ud over det hele. Af og til ønsker jeg det sker, så de måske kan lære lidt af det :genert:
5
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Pussikat82 » 17. mar 2016, 15:42

2SHY skrev:
Pussikat82 skrev:Når jeg spiser chips, kan jeg godt lide, at de er så hele som muligt, dvs. ikke blevet kvast, mens de er i posen. Derfor mærker jeg forsigtigt på poserne, om chipsene er hele indeni og tester, om posen er tæt. Kassepersonalet i butikkerne udviser ofte ingen hensyn til den type skrøbelige varer, og kaster ofte chipsposerne ned ad båndet, når man står og skal betale :sur: I dag, da jeg købt en pose chips sammen med nogle ret hård og tungere varer, lægger jeg naturligvis posen på til sidst, så den ikke bliver kørt over af de andre varer. Men kassedamen kørte varerne igennem, så chipsposen kom til at ligge sammen med de andre varer, og da der kom en ny kunde, valgte hun at køre den der kassebåndsarm til siden, så den TOTALT maste mine chips, der nu lå mellem kassebåndsarmen og de tunge varer! :evil: Fatter ikke, at det kan være så svært at tage hensyn!

Det er nemlig skide irriterende :sur: Det samme gælder for grøntsager og mælk, yoghurt og andet i den stil. Jeg har nogle gange nærmest ikke kunnet få mælk fri fordi de bliver ved med at køre med båndet og andre gange har jeg frygtet at mælkekartonen ville eksplodere ud over det hele. Af og til ønsker jeg det sker, så de måske kan lære lidt af det :genert:


Det sker tit med skrøbelige ting, synes jeg. Også krydderurter. For et par uger siden var hele kassebåndet smurt ind i jord, fordi de åbenbart havde haft planter deroppe, så vores varer, især mælken, blev smurt ind i jord :sur: Måtte stå og vaske kartonerne, da vi kom hjem.
0
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16245
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32458

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf icelady » 17. mar 2016, 18:45

Vores nye smarte, fancy, internet-forbundne vaskeri.

De har sat prisen op, uden at varsle det. Det viser sig så, det er en fejl.

Men fremfor at få det rettet i systemet, så skal boligforening fremover sidde og refundere dét, der er betalt for meget. Pænt hul i hovedet.

Derudover...og hvad der irriterer mig mest er, at man åbenbart ikke kan vaske om søndagen. Via nettet kan man reservere tid, og jeg har gået en måned frem i tiden og hver søndag står der "Lukket."

Jamen gør da lige opmærksom på ændringer, FØR I indfører dem.

Og jeg synes det er latterligt hvis de virkelig lukker for vask om søndagen.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Bimmerdyret » 17. mar 2016, 18:58

:cuss: :cuss: :cuss: MINIONS!!!!

ARGH... de er alle vegne.
NEJ, du bliver ikke mere voksen, moralsk eller dybsindig fordi du plastrer din FB væg til med køleskabsmagnetcitater og minions,
11
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11295
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23349

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Mani » 17. mar 2016, 19:14

Bimmerdyret skrev::cuss: :cuss: :cuss: MINIONS!!!!

ARGH... de er alle vegne.
NEJ, du bliver ikke mere voksen, moralsk eller dybsindig fordi du plastrer din FB væg til med køleskabsmagnetcitater og minions,

Undskyld :fløjt:
2
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Pixie88 » 17. mar 2016, 19:15

Min underbo. Vi bor i en gammel bygning så her er lydt (ikke super lydt dog) og vi hører absolut intet til naboen eller overboen.. men underboen!!! Han snakker i telefon hele dagen, som i HELE dagen og også gerne om natten og han snakker sindssyg højt. Vi sidder pt og ser south park i stuen og alligevel kan vi høre hans fucking stemme, selvom han er i sit køkken.
Det værste er om natten nogle gange, der snakker han i sit soveværelse som er lige under vores, det gør det umuligt for os at falde i søvn pga den konstante monotone lyd fra hans evige kævlen.
Jeg har overvejet at spørge om han ikke i det mindste kan snakke i tlf i stuen om natten, men jeg er lidt usikker på, om man kan stille den slags "krav". Han har jo ret til at gøre hvad han vil i sit eget hjem.
Problemet kunne sikkert blive formindsket hvis vi lagde gulvtæpper i hele hytten men 1) jeg synes det er pisse grimt og jeg har støvallergi 2) jeg gider ikke bruge 8-10.000 kr på tæpper når han kan snakke lidt lavere eller udvise hensyn. Og det er ikke fordi han er gammel og døv, han er i 30'erne.
0
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Bimmerdyret » 17. mar 2016, 21:18

Mani skrev:
Bimmerdyret skrev::cuss: :cuss: :cuss: MINIONS!!!!

ARGH... de er alle vegne.
NEJ, du bliver ikke mere voksen, moralsk eller dybsindig fordi du plastrer din FB væg til med køleskabsmagnetcitater og minions,

Undskyld :fløjt:

:lol:
1
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Badesandalen » 18. mar 2016, 07:53

At jeg er helt blank når det kommer til mad for tiden. Jeg aner ikke hvad vi skal spise, der er ikke noget jeg har lyst til og jeg gider slet ikke at lave det. Jeg gider ikke engang at tænke på det. :(
1
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf HappyPaww » 18. mar 2016, 09:03

Badesandalen skrev:At jeg er helt blank når det kommer til mad for tiden. Jeg aner ikke hvad vi skal spise, der er ikke noget jeg har lyst til og jeg gider slet ikke at lave det. Jeg gider ikke engang at tænke på det. :(

Kan anbefale måltidskasser fx fra Ret Nemt eller aarstiderne :gogo: Det er en super god måde at få lidt nyt ind på :)
1
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16245
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32458

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf icelady » 18. mar 2016, 09:32

icelady skrev:Kommunen! :rulle:

For 14 dage siden sendte det Bofællesskab, datteren har fået tilbudt plads i, et prisoverslag til datterens sagsbehandler, til godkendelse.

Hendes bostøtte har hver dag i en uge forsøgt at få fat i sagsbehandler og får endelig i går den besked at "Hun er sygemeldt."

"Jamen så er der vel en anden, der kan overtage sagen? Hun har trods alt fået tilbudt boligen fra 1. april?"

"Nej, der kan godt gå et par uger."


Flot, Randers Kommune...flot! :rulle: :cuss: Bare pis på de borgere, der har brug for jer. :cuss: :cuss:


(og ja, før folk kommer med "Jamen de er også hårdt spændt for"...det vil jeg ærlig talt skide på. Det kan og burde ikke være så svært at bruge 15 minutter på at læse sagen igennem og hive det med på det ugentlige møde).



Jamem det skal jo heller ikke være fordi der skal være nogen hjælp at hente i den her by!

Der kommer ny sagsbehandler på, som fluks kigger på hendes sag. Det er jo super.

De mangler så nogle få oplysninger, men desværre kan de over 4 dage ikke få fat i lederen af bofællesskabet.... og med ferie for døren har de valgt at give lejligheden til en anden, fordi "vedkommendes sag var parat til godkendelse."

:cuss: :cuss: :cuss:

Datteren er slået lettere ud... men kender jeg hende ret kommer der en reaktion og dén bliver ikke sjov. :(
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Badesandalen » 18. mar 2016, 09:40

HappyPaww skrev:
Badesandalen skrev:At jeg er helt blank når det kommer til mad for tiden. Jeg aner ikke hvad vi skal spise, der er ikke noget jeg har lyst til og jeg gider slet ikke at lave det. Jeg gider ikke engang at tænke på det. :(

Kan anbefale måltidskasser fx fra Ret Nemt eller aarstiderne :gogo: Det er en super god måde at få lidt nyt ind på :)


Tak for tippet! Jeg har godt set dem blive omtalt meget positivt nede i 'mad og drikke', så jeg må hellere kigge lidt på det og vende det med manden. Det ville være dejligt ikke at skulle have aftensmaden hængende over hovedet når jeg er i denne mad-dal. :gogo:
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46275

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf LadyFox » 18. mar 2016, 09:44

icelady skrev:
icelady skrev:Kommunen! :rulle:

For 14 dage siden sendte det Bofællesskab, datteren har fået tilbudt plads i, et prisoverslag til datterens sagsbehandler, til godkendelse.

Hendes bostøtte har hver dag i en uge forsøgt at få fat i sagsbehandler og får endelig i går den besked at "Hun er sygemeldt."

"Jamen så er der vel en anden, der kan overtage sagen? Hun har trods alt fået tilbudt boligen fra 1. april?"

"Nej, der kan godt gå et par uger."


Flot, Randers Kommune...flot! :rulle: :cuss: Bare pis på de borgere, der har brug for jer. :cuss: :cuss:


(og ja, før folk kommer med "Jamen de er også hårdt spændt for"...det vil jeg ærlig talt skide på. Det kan og burde ikke være så svært at bruge 15 minutter på at læse sagen igennem og hive det med på det ugentlige møde).



Jamem det skal jo heller ikke være fordi der skal være nogen hjælp at hente i den her by!

Der kommer ny sagsbehandler på, som fluks kigger på hendes sag. Det er jo super.

De mangler så nogle få oplysninger, men desværre kan de over 4 dage ikke få fat i lederen af bofællesskabet.... og med ferie for døren har de valgt at give lejligheden til en anden, fordi "vedkommendes sag var parat til godkendelse."

:cuss: :cuss: :cuss:

Datteren er slået lettere ud... men kender jeg hende ret kommer der en reaktion og dén bliver ikke sjov. :(

Ej hvor lyder det dog uretfærdigt. :(
0
...
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16245
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32458

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf icelady » 18. mar 2016, 09:50

LadyFox skrev:Ej hvor lyder det dog uretfærdigt. :(



Logisk set kan jeg godt forstå dem, når nu de ikke kan få de oplysninger, de har brug for. :) Set i dét lys er det såmænd retfærdigt nok.

Omvendt, så har kommune, lokalpsyk & egen læge udtalt, at hun snarest muligt skal i bofællesskab, da hendes hverdag i dén grad trænger til struktur/orden/osv.

Nu ryger hun så på venteliste igen, og pt ved de ikke, hvornår der er plads i bofællesskabet.

Og når man står lidt på sidelinjen og kan se, hvordan ens datter langsomt smuldrer, så er det svært ikke at blive lidt bitter over, at systemet arbejder, som det nu engang gør.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler

Tilbage til "Generelt"