Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14697
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19027

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Flora » 20. jun 2016, 20:14

LadyFox skrev:
Flora skrev:
LadyFox skrev:Min fod! Den gør stadig NAS! Den er hævet, og det har stået på et par uger efterhånden. Og jeg har på intet tidspunkt slået den :(


Kan det være noget senebetændelse? Jeg havde i hvert fald en gang en fod der gjorde ondt og var hævet selvom jeg ikke havde slået den. Jeg mener lægen sagde det var senebetændelse pga. overbelastning. Det er nogle år siden så kan altså ikke helt huske det, men tror jeg fik noget penicillin eller lignende for det. Lægen fik det i hvert fald til at gå væk.. :D

Så måske et smut forbi lægen var en god idé?

Det føles som en mild forstuvning synes jeg - så hvis senebetændelse føles i den stil så er det meget muligt. :) Men som skrevet ovenover så har jeg en tid hos lægen den første - og der må jeg lige vende den med ham, hvis det stadig gør ondt der.


Det føles lidt i stil med en forstuvning ja, så det kunne godt være det. Men kan jo sikkert også være alt muligt andet. Men ja, vend det med lægen når du alligevel skal derop :gogo:
1
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Karkluden » 21. jun 2016, 04:16

At der skal være de der "hurtig uddannelse vs livserfaring"-kampe. Jeg gider det sgu ikke. Hverken på sociale medier eller irl.
Jeg ser rigtig mange "uh, jeg/mit barn er bare ekstraordinært noget særligt, fordi han/jeg blev student som 10-årig" og ligeså mange "hvad skal man med 25-årige pædagoger, de ved jo intet om LIIIIIVET (sagt med Ghita Nørby-stemme)". Lidt sat på spidsen, men I forstår nok.
Og det er sgu trættende.
Nogle kommer lidt kvikt igennem det hele, og står færdiguddannede tidligt, som jeg fx gjorde. 23-årig sygeplejerske.
Nogle skal lige omkring noget forskelligt uddannelse, have flere uddannelser eller bare arbejde en masse år før de finder noget de vil fortsætte med. Eller måske har de noget sygdom/andet med sig, der gør, at det trækker ud. Så de er færdige, når de er 30, 40 eller 55. Ligeså superduper.

Hvorfor den kamp?! Nej, jeg har fx ikke livserfaringen. Men så har jeg nok noget andet - jeg er ekstremt fleksibel pga. min livssituation, jeg er ung og energisk, jeg er meget tilpasningsvillig og jeg er åben for alt muligt mærkeligt (og disclaimer: det kan man også være som ældre, men nu tager vi eksempler, ikke..). Så har min kollega, der er uddannet sent netop en god livserfaring, og har måske mere ro og selvsikkerhed. Har en masse kompetencer fra alle mulige andre ting i livet.
Hvorfor skal det så stilles op som, at det ene er bedre end det andet. Hold kæft, en fed energi, der kommer når vi kombinerer de to ting!!
Især når vi så kombinerer det med de kollegaer med 20 års erfaring i faget. Så opstår magien.

Men næh nej, lad os da bruge tiden på at battle superstudent som 17-årig mod 38-årig livserfaring-sent i gang med uddannelse. For det giver jo virkelig noget til samfundet.
4
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12603
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 909
Likede indlæg: 12320

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Guilded_Lily » 21. jun 2016, 14:16

At jeg er så skide uorganiseret! Uanset, hvor mange mapper jeg har til diverse ting og sager på mit job, ligger der ALTID kæmpe bunker af papir, som jeg ikke kan finde ud af at kategorisere, så jeg kan finde dem igen på et givdigt tidspunkt. Nu har jeg brugt to timer på at forsøge at rydde op på min microkontorplads, og der er stadig bunker af rod, og jeg har ikke plads til flere bøger og mapper!

Nu orker jeg ikke mere og kører hjem! Så må jeg forberede og skrive årsplaner i næste uge...
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 21. jun 2016, 14:30

At vi, som samfund, taber så mange unge mennesker på gulvet, der kunne have blevet de mest fantastiske håndværkere (og andre erhverv, hvor man før kunne stå i lære) fordi de død og pine skal tæskes igennem et fuldstændig ligegyldigt uddannelsesforløb.
-selvfølgelig er det uddannelsesforløb ikke ligegyldigt for alle, men sådan helt generelt forekommer det mig inderligt ligegyldigt for dem, som i forvejen har haft det svært med skole. Mennesker, der har besvær med det boglige, excellerer ofte på andre områder og det er da dét, der er det væsentlige!
Jeg kan slet ikke forstå, hvorfor man ikke opererer med mesterlære osv.
Det gør mig virkelig irriteret.
I det hele taget alt den fokus på uddannelse.
Mange fag er man overhovedet ikke dygtig til, bare fordi man har styr på pensum.
12
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12921
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3532
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55521
Kontakt:

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Ado » 21. jun 2016, 14:53

Folk der krænger sig selv og deres triste sarte skrækkelige historier ud på Facebook, når de gerne vil vinde en konkurrence.
14
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Badesandalen » 21. jun 2016, 15:24

Tiden. Den kan tydeligvis ikke finde ud af det selv, så hvorfor kan jeg ikke bare få lov til at styre den? Det bedste ville faktisk være hvis tid var individuelt; så selvom vores alles tid matcher, så går den hurtigere, langsommere og bliver somme tider stoppet helt alt efter de forskellige individer.

Nej?

Okay, så er det bare ekstremt irriterende at dagen er gået så hurtigt, at det allerede er tirsdag, juni og sommer, og at det samtidigt kun er juni og at der stadig er måneder til de ting der skal ske sker. Jeg hader at vente. :træt2:
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Hunkat » 21. jun 2016, 16:58

Det studienævn jeg skal administrere for.

De giver dispensationer totalt hovedløst! Næsten hvadsomhelst går igennem, uden spørgsmål og uden at spørge os om det kan lade sig gøre. "Det har jeg lyst til" er åbenbart et gangbart argument.

Jeg bliver sindsyg.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5598
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22810

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf POCKETKITTEN » 21. jun 2016, 17:50

At mine hænder lugter af røg, når jeg har røget. Selvom jeg vasker dem grundigt og med det samme. Adrk.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Oveditlevsen » 21. jun 2016, 17:56

kidkomb skrev:At vi, som samfund, taber så mange unge mennesker på gulvet, der kunne have blevet de mest fantastiske håndværkere (og andre erhverv, hvor man før kunne stå i lære) fordi de død og pine skal tæskes igennem et fuldstændig ligegyldigt uddannelsesforløb.
-selvfølgelig er det uddannelsesforløb ikke ligegyldigt for alle, men sådan helt generelt forekommer det mig inderligt ligegyldigt for dem, som i forvejen har haft det svært med skole. Mennesker, der har besvær med det boglige, excellerer ofte på andre områder og det er da dét, der er det væsentlige!
Jeg kan slet ikke forstå, hvorfor man ikke opererer med mesterlære osv.
Det gør mig virkelig irriteret.
I det hele taget alt den fokus på uddannelse.
Mange fag er man overhovedet ikke dygtig til, bare fordi man har styr på pensum.


Mesterlære lever da i bedste velgående :forvirret:
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf HappyPaww » 21. jun 2016, 17:56

POCKETKITTEN skrev:At mine hænder lugter af røg, når jeg har røget. Selvom jeg vasker dem grundigt og med det samme. Adrk.

Andre kan lugte det endnu mere..! Min kæreste kan vaske hænder og ansigt + børste tænder, og jeg kan stadig med det samme lugte, hvis han har røget :badr:
Senest rettet af HappyPaww 21. jun 2016, 19:40, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 21. jun 2016, 19:01

Oveditlevsen skrev:
Mesterlære lever da i bedste velgående :forvirret:

Man skal have gennemført ex matematik 4, for at kunne blive tømrer. Og dansk 2. Jeg har lige googlet og googlet og jeg kan simpelthen ikke finde noget, der beskriver hvor svært det er.
Ved du det?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9158

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Kommodedyret » 21. jun 2016, 19:04

Når man skal tidligt i seng. :(
2
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5338
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Studsgaard » 21. jun 2016, 19:15

kidkomb skrev:
Oveditlevsen skrev:
Mesterlære lever da i bedste velgående :forvirret:

Man skal have gennemført ex matematik 4, for at kunne blive tømrer. Og dansk 2. Jeg har lige googlet og googlet og jeg kan simpelthen ikke finde noget, der beskriver hvor svært det er.
Ved du det?


Jeg googlede og det her dukkede op.
0
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7518
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8607

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf decibell » 21. jun 2016, 19:30

En Windows 10-opdatering, jeg vel at mærke IKKE sagde ja til forinden (og har udsat længe), som nu efter flere timer er på 92 % og "konfiguration af indstillinger 69 %". Det startede uden varsel, mens jeg sad og skrev noget andet ret vigtigt, og det har det garanteret ikke fået gemt. :sur: Og jeg skal i seng.
2
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12921
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3532
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55521
Kontakt:

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Ado » 21. jun 2016, 19:33

Jeg elsker glade studenter. De er livsglæde samlet på ladet af en lastbil. Men jeg elsker ikke deres vilde havefest en tirsdag aften, som bliver mere og mere højrøstet. Bevares, de må og skal være glade og fejre det. Men sgu ikke en tirsdag aften i midtbyen i et kvarter med tætbebyggede byhuse. Vi er altså nogen, der skal op på arbejde.
0
Donna Martin Graduates!

Tilbage til "Generelt"