Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 21. jun 2016, 19:47

Studsgaard skrev:
kidkomb skrev:
Oveditlevsen skrev:
Mesterlære lever da i bedste velgående :forvirret:

Man skal have gennemført ex matematik 4, for at kunne blive tømrer. Og dansk 2. Jeg har lige googlet og googlet og jeg kan simpelthen ikke finde noget, der beskriver hvor svært det er.
Ved du det?


Jeg googlede og det her dukkede op.

Mangler der et link? Ellers forstår jeg ikke hvad du mener tror jeg :blush:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5338
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Studsgaard » 21. jun 2016, 20:17

kidkomb skrev:
Studsgaard skrev:
kidkomb skrev:
Oveditlevsen skrev:
Mesterlære lever da i bedste velgående :forvirret:

Man skal have gennemført ex matematik 4, for at kunne blive tømrer. Og dansk 2. Jeg har lige googlet og googlet og jeg kan simpelthen ikke finde noget, der beskriver hvor svært det er.
Ved du det?


Jeg googlede og det her dukkede op.

Mangler der et link? Ellers forstår jeg ikke hvad du mener tror jeg :blush:


Ups ja. Jeg glemte linket http://khs.dk/eud-business/andre-grundf ... sterlaere/

Det her er bare et af de ting der dukkede op. Så mesterlære findes - jeg har dog ikke nærlæst hvad kravene er
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 21. jun 2016, 20:19

Det findes, men selv om man slipper for en del skole, så er der nogle adgangskrav. Jeg kan bare ikke finde ud af, hvor højt niveau matematik trin 4 er feks
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf ManicNinja » 22. jun 2016, 04:13

Når folk mener, at de skal have "bolo" eller "tofler" at spise. Eller er "intra" i et eller andet emne. De to første kan jeg nødtvungent forstå. Det sidste giver INGEN mening whatsoever. Hvor er a'et i 'interesseret'?

Det er lidt noget andet med folk, der siger/skriver sludder som "alligevellet" og "jeg har fået afvide, at". Her siger erfaring mig, at der er tale om personer, som simpelthen ikke véd, hvad tingene hedder. Men de første eksempler ... Folk véd jo godt, at det hedder "kartofler" - og at de, altså ikke kartoflerne, er ældre end fem år.

Sjovt nok kan jeg lige leve med ordet 'deller' i stedet for 'frikadeller'. Men generelt synes jeg bare, den slags forkortelser er pattet barnesprog og får lyst til at råbe: "Tag dig dog sammen!" ind i hovedet på voksne mennesker, der skriver sådan. Hvilket jo så er enormt voksent ... I know. :genert:
Senest rettet af ManicNinja 22. jun 2016, 14:17, rettet i alt 1 gang.
12
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Bøtte » 22. jun 2016, 07:24

Eller betaler med en halvtreller :tie:
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf ina » 22. jun 2016, 08:12

At jeg ikke kan finde ud af at læse til eksamen. Jeg lægger en plan, men overholder den ikke.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16203
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1066
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32404

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf icelady » 22. jun 2016, 08:55

At jeg ikke kan huske hvilken tråd, debatten om den franske sang der bliver spillet meget i radioen, lå i.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14698
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19027

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Flora » 22. jun 2016, 08:57

icelady skrev:At jeg ikke kan huske hvilken tråd, debatten om den franske sang der bliver spillet meget i radioen, lå i.



Her :)

http://debatten.net/forum/viewtopic.php?f=5&t=193&start=5340
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12925
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3532
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55528
Kontakt:

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Ado » 22. jun 2016, 09:45

Folk, der kan få ethvert emne i en samtale, drejet over på dem selv. For helvede, hvor har jeg lyst til at ruske dem.
5
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25524

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Delfin » 22. jun 2016, 10:11

ManicNinja skrev:Når folk mener, at de skal have "bolo" eller "tofler" at spise. Eller er "intra" i et eller andet emne. De to første kan jeg nødtvungent forstå. Det sidste giver INGEN mening whatsoever. Hvor er a'et i 'interesseret'?

Det er lidt noget andet med folk, der siger/skriver sludder som "alligevellet" og "jeg har fået afvide, at". Her siger erfaring mig, at der er tale om personer, som simpelthen ikke véd, hvad tingene hedder. Men de første eksempler ... Folk véd jo godt, at det hedder "kartofler" - og at de, altså ikke kartoflerne, er ældre end fem år.

Sjovt nok kan jeg lige leve med ordet 'deller' i stedet for 'frikadeller'. Men generelt synes jeg bare, den slags fortortelser er pattet barnesprog og får lyst til at råbe: "Tag dig dog sammen!" ind i hovedet på voksne mennesker, der skriver sådan. Hvilket jo så er enormt voksent ... I know. :genert:


Det irriterer mig, at jeg ikke kan regne ud, hvad "bolo" er.
3
14 11 14
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2339

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Æske » 22. jun 2016, 10:14

Delfin skrev:
ManicNinja skrev:Når folk mener, at de skal have "bolo" eller "tofler" at spise. Eller er "intra" i et eller andet emne. De to første kan jeg nødtvungent forstå. Det sidste giver INGEN mening whatsoever. Hvor er a'et i 'interesseret'?

Det er lidt noget andet med folk, der siger/skriver sludder som "alligevellet" og "jeg har fået afvide, at". Her siger erfaring mig, at der er tale om personer, som simpelthen ikke véd, hvad tingene hedder. Men de første eksempler ... Folk véd jo godt, at det hedder "kartofler" - og at de, altså ikke kartoflerne, er ældre end fem år.

Sjovt nok kan jeg lige leve med ordet 'deller' i stedet for 'frikadeller'. Men generelt synes jeg bare, den slags fortortelser er pattet barnesprog og får lyst til at råbe: "Tag dig dog sammen!" ind i hovedet på voksne mennesker, der skriver sådan. Hvilket jo så er enormt voksent ... I know. :genert:


Det irriterer mig, at jeg ikke kan regne ud, hvad "bolo" er.


Spaghetti bolognese, tror jeg :)
1
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 22. jun 2016, 11:05

Der ligger en majet smart og trendy "restaurant" i Frederiksberg centret med, bum bum, jeg tror det var palæo-mad.
En af deres retter hedder "bolo" og er en kødsovs på grøntsagspasta.
God damn :stoned:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf ManicNinja » 22. jun 2016, 11:33

Ado skrev:Folk, der kan få ethvert emne i en samtale, drejet over på dem selv. For helvede, hvor har jeg lyst til at ruske dem.


Du skal bare lade dem være. Voilà! Én mindre de kan snakke om sig selv til (læs: på). Bedste straf ever!
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7461
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19499

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Animi » 22. jun 2016, 12:26

Dem der på Facebook ift Malthe-sagen i NY skal fortælle hvor gode de er og at de aaaaaaldrig ville kunne finde på at knække sammen til afhøringen og komme med nogen som helst falske tilståelser :rulle:
Jeg gad virkelig godt se dem først være i et af de værste fængsler i NY, for derefter at blive psykisk nedbrudt i afhøringen og se hvad de så har at sige til det!
6
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4564
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 665
Likede indlæg: 20868

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf catnip » 22. jun 2016, 12:41

Animi skrev:Dem der på Facebook ift Malthe-sagen i NY skal fortælle hvor gode de er og at de aaaaaaldrig ville kunne finde på at knække sammen til afhøringen og komme med nogen som helst falske tilståelser :rulle:
Jeg gad virkelig godt se dem først være i et af de værste fængsler i NY, for derefter at blive psykisk nedbrudt i afhøringen og se hvad de så har at sige til det!


Dem der er store i kæften og råber højest, er altid dem der er mest usikre...
2
- Nevertheless she persisted -

Tilbage til "Generelt"