Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9555
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26707

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Santa » 9. mar 2018, 22:30

At mine nærmeste kolleger i dag og i løbet af den sidste uge, har vist sig at være smålige og egoistiske.
Uden omtanke eller rimelighed.
Kvinde er kvinde værst, og jeg må konstatere at jeg skiller mig ud med min retfærdighedssans og fairness.
Der er sq en god grund til at jeg foretrækker mandligt selskab.
Bitches.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Lisva
Indlæg: 1198
Tilmeldt: 11. apr 2016, 15:01
Kort karma: 135
Likede indlæg: 4408

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Lisva » 9. mar 2018, 23:52

Chichu skrev:
ManicNinja skrev:
Lisva skrev:
Chichu skrev:
Lisva skrev:Min fagforening udbetaler ikke en krone under strejke og lockout. :cuss:


What? :forvirret: hvad er det for fagforening?


DJØF. De tilbyder udelukkende "konfliktlån".


What? Kæft, det er langt ude!? :8:


Ah, ro på :) ;)

Konfliktlån er en væsentlig mere omkostningseffektiv måde at kanalisere midler fra en fagforenings strejkekasse over til medlemmerne. Forskellen mellem konfliktlån og konfliktunderstøttelse er først og fremmest, at man som det fællesskab en fagforening er slipper for at betale skat af midlerne. Konfliktunderstøttelse: det tæller som skattepligtig indtægt og medlemmerne dræner konfliktkassen over i skattekassen, konfliktlån: midlerne går ubeskåret til medlemmerne og dermed holder konfliktkassen næsten dobbelt så lang tid.

Optager man et konfliktlån betaler man mindre i fagforeningskontingent svarende til afbetalingen på lånet i hele lånets løbetid. Der er ingen ekstra omkostninger for det enkelte medlem (udover at strejkekassen skal fyldes op igen, men det skal den jo uanset model og med lånemodel går det bare dobbelt så hurtigt).

Dertil kommer, at der er en nødkasse, som kan tage sig af lånene for medlemmer, som fx går på pension eller falder ud af arbejdsmarkedet.

Jeg synes virkelig at det alt i alt er den mest attraktive model for os som Djøf'ere.


Det ændrer jo ikke på, at jeg stadig er nødt til at optage et lån og efterfølgende afdrage på det. Med mit kontingent og min månedlige indtægt vil det ved f.eks. 1 måneds lockout kræve nedsættelse i 10-12 år, hvis jeg skal komme i nærheden af det beløb, jeg normalt tjener. Jeg beklager, men jeg kan virkelig ikke se det attraktive i det. Og det irriterer mig altså grænseløst.
3
Chichu
Indlæg: 339
Tilmeldt: 12. sep 2015, 20:24
Kort karma: 20
Likede indlæg: 834

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Chichu » 10. mar 2018, 06:58

Lisva skrev:
Chichu skrev:
ManicNinja skrev:
Lisva skrev:
Chichu skrev:
Lisva skrev:Min fagforening udbetaler ikke en krone under strejke og lockout. :cuss:


What? :forvirret: hvad er det for fagforening?


DJØF. De tilbyder udelukkende "konfliktlån".


What? Kæft, det er langt ude!? :8:


Ah, ro på :) ;)

Konfliktlån er en væsentlig mere omkostningseffektiv måde at kanalisere midler fra en fagforenings strejkekasse over til medlemmerne. Forskellen mellem konfliktlån og konfliktunderstøttelse er først og fremmest, at man som det fællesskab en fagforening er slipper for at betale skat af midlerne. Konfliktunderstøttelse: det tæller som skattepligtig indtægt og medlemmerne dræner konfliktkassen over i skattekassen, konfliktlån: midlerne går ubeskåret til medlemmerne og dermed holder konfliktkassen næsten dobbelt så lang tid.

Optager man et konfliktlån betaler man mindre i fagforeningskontingent svarende til afbetalingen på lånet i hele lånets løbetid. Der er ingen ekstra omkostninger for det enkelte medlem (udover at strejkekassen skal fyldes op igen, men det skal den jo uanset model og med lånemodel går det bare dobbelt så hurtigt).

Dertil kommer, at der er en nødkasse, som kan tage sig af lånene for medlemmer, som fx går på pension eller falder ud af arbejdsmarkedet.

Jeg synes virkelig at det alt i alt er den mest attraktive model for os som Djøf'ere.


Det ændrer jo ikke på, at jeg stadig er nødt til at optage et lån og efterfølgende afdrage på det. Med mit kontingent og min månedlige indtægt vil det ved f.eks. 1 måneds lockout kræve nedsættelse i 10-12 år, hvis jeg skal komme i nærheden af det beløb, jeg normalt tjener. Jeg beklager, men jeg kan virkelig ikke se det attraktive i det. Og det irriterer mig altså grænseløst.


Med mindre du har tænkt dig at melde dig ud af Djøf, så er det jo en teknikalitet om beløbet de næste x år skal betales direkte til Djøf eller til Djøf gennem Lån og Spar.

En konfliktunderstøttelse handler uanset hvilken model om, at vi lever af vores fælles opsparing, som så skal bygges op igen bagefter. Det koster os penge, det er ikke gratis for den enkelte. Det bliver måske mere tydeligt med lånemodellen, men det gælder for begge modeller.

Og det står dig jo også frit for om du vil modtage konfliktlånet. Så lang tid kommer en total lockout næppe til at køre.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12726
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 916
Likede indlæg: 12458

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Guilded_Lily » 10. mar 2018, 09:16

Lemonella skrev:At jeg sidder her i min lænestol, pakket ind i min dyne og med et glas vand ved min side.
Jeg har hovedpine, let feber, kvalme og en ret hurtig mave, der larmer, rumler og gør ondt.
Det har jeg slet ikke tid til nå! Jeg skal til familiefødselsdag med lækker mad og drikke. Kakao, boller og lagkage.
Bagefter skal kæresten og jeg en tur i IKEA.

Det skal jeg så ikke, siger kæresten. Han har tilbudt at blive hjemme og pusle om mig. Det har jeg sagt pænt nej tak til. Han skal sgu ikke lide under at jeg ikke er fit for fight. Så han er sendt afsted og jeg kan så hygge mig med min dyne og et glas vand.


Øv! God bedring :ae:
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 11. mar 2018, 17:22

https://www.bt.dk/blogs/michael-dyrby-v ... aler-dansk

Enig! Så sig dog undskyld! I gjorde ikke jeres arbejde ordentligt OG I gik racisternes ærinde?
Hvad er det dog for noget ikke at dementere, når det er så tydeligt sjusk og/eller fordrejning af sandheden og politisk spin?
Ad! Tv2. Skam jer!
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf ExCoastal » 11. mar 2018, 19:13

Hvorfor vi allerede er gået til sommertid? Det var jo smart, hvis det blev gjort samtidig med resten af verden.
0
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10763

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Muspel » 11. mar 2018, 21:05

ExCoastal skrev:Hvorfor vi allerede er gået til sommertid? Det var jo smart, hvis det blev gjort samtidig med resten af verden.


Fuck hvor blev jeg forvirret af dette indlæg - og nåede at tænke - whaaat? Hvaf er jeg gået glip af...


Indtil jeg kom i tanke om, at du bor i USA :fløjt:
7
hthy
Indlæg: 575
Tilmeldt: 17. aug 2015, 22:48
Kort karma: 32
Likede indlæg: 699

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf hthy » 12. mar 2018, 00:34

ExCoastal skrev:Hvorfor vi allerede er gået til sommertid? Det var jo smart, hvis det blev gjort samtidig med resten af verden.


Det undrede vi os også over, da vi for 2 år siden var i Cuba og søndag morgen opdagede at telefonerne ikke passede med armbåndsurene, men værtinden på vores Casa Particulares kunne fortælle os at Cuba changed time. Vores danske rejseleder havde heller ikke været klar over det og lokalguiden har nok ikke tænkt på at informere rejseselskabet,



Har det altid været sådan ?.
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf ExCoastal » 12. mar 2018, 01:03

hthy skrev:
ExCoastal skrev:Hvorfor vi allerede er gået til sommertid? Det var jo smart, hvis det blev gjort samtidig med resten af verden.


Det undrede vi os også over, da vi for 2 år siden var i Cuba og søndag morgen opdagede at telefonerne ikke passede med armbåndsurene, men værtinden på vores Casa Particulares kunne fortælle os at Cuba changed time. Vores danske rejseleder havde heller ikke været klar over det og lokalguiden har nok ikke tænkt på at informere rejseselskabet,



Har det altid været sådan ?.


Vi vidste det nu godt, det havde været nævnt i nyhederne både om fredagen og lørdagen. Tilbage i midt 90erne skiftede vi samtidig med Europa, men præsident George W ændrede datoerne (ved ikke præcis hvorfor).
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Daine » 12. mar 2018, 07:38

Jeg skulle endelig huske en pose med en nederdel der skulle retur til H&M butikken. Hvad ligger hjemme på bordet? Posen :sur:
Nu håber jeg de har lang returtid, for skal nok først til Herning i næste uge. FFS!!
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Studsgaard » 12. mar 2018, 08:47

Mit øje. Det fucker helt op igen.
Tredie gang på 4-5 uger.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf LadyFox » 12. mar 2018, 13:49

Lockout.

Det er så irriterende at lærene på min uddannelse står til lockout, og os der går på uddannelsen stadig skal møde ind og krydses af 3 gange om dagen af et nødberedskab uden at kunne modtage undervisning. Dels er grundforløbet kun på 20 uger, så det bliver hurtigt vildt meget af vores tid der skal bruges på det. Og så er det da fuldstændigt spild af tid at sidde på uddannelsen og lave noget vi lige så godt kunne lave derhjemme.
4
...
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Studsgaard » 12. mar 2018, 14:06

LadyFox skrev:Lockout.

Det er så irriterende at lærene på min uddannelse står til lockout, og os der går på uddannelsen stadig skal møde ind og krydses af 3 gange om dagen af et nødberedskab uden at kunne modtage undervisning. Dels er grundforløbet kun på 20 uger, så det bliver hurtigt vildt meget af vores tid der skal bruges på det. Og så er det da fuldstændigt spild af tid at sidde på uddannelsen og lave noget vi lige så godt kunne lave derhjemme.

Det virker godtnok dumt. Hvorfor skal i være der?
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf LadyFox » 12. mar 2018, 14:08

Studsgaard skrev:
LadyFox skrev:Lockout.

Det er så irriterende at lærene på min uddannelse står til lockout, og os der går på uddannelsen stadig skal møde ind og krydses af 3 gange om dagen af et nødberedskab uden at kunne modtage undervisning. Dels er grundforløbet kun på 20 uger, så det bliver hurtigt vildt meget af vores tid der skal bruges på det. Og så er det da fuldstændigt spild af tid at sidde på uddannelsen og lave noget vi lige så godt kunne lave derhjemme.

Det virker godtnok dumt. Hvorfor skal i være der?

Fordi vi jo ikke er lockoutede :/
1
...
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Studsgaard » 12. mar 2018, 14:10

LadyFox skrev:
Studsgaard skrev:
LadyFox skrev:Lockout.

Det er så irriterende at lærene på min uddannelse står til lockout, og os der går på uddannelsen stadig skal møde ind og krydses af 3 gange om dagen af et nødberedskab uden at kunne modtage undervisning. Dels er grundforløbet kun på 20 uger, så det bliver hurtigt vildt meget af vores tid der skal bruges på det. Og så er det da fuldstændigt spild af tid at sidde på uddannelsen og lave noget vi lige så godt kunne lave derhjemme.

Det virker godtnok dumt. Hvorfor skal i være der?

Fordi vi jo ikke er lockoutede :/

Men det giver jo ingen mening.
0

Tilbage til "Generelt"