Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14591

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Pjeps » 4. dec 2016, 11:45

At der stod i opskriften af der blev ca 50 æbleskiver ud af portionen, og nu har jeg bagt ca 100, det vil ingen ende tage. Det må satme være nogle store æbleskiver de laver der!
4
:ninja:
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf ManicNinja » 4. dec 2016, 12:11

Smiling_Goat skrev:Jeg er ikke sikker på, hvor dette indlæg hører til, men brace yourselfs, for jeg går Kidkomb lige om lidt.. (:D)

Jeg kan ikke forstå, hvorfor det skal være så sk*** svært at få en lejebolig i hovedstadsområdet. Vi er to voksne mennesker med fuldtidsarbejde, det burde fand*** da ikke tage den dårlige side af et år at finde en lejlighed. Jeg fatter det ikke. Vi er skrevet op i en halv milliard boligforeninger og venter og venter og venter. Vi er blevet tilbudt én lejlighed, og den lå lige så langt væk, som den vi bor i nu, så hvad er pointen? Vi bor i Næstved og pendler minimum 3 timer om dagen, og jeg er ved at blive vanvittig. Min (arbejdsløse) veninde derimod sagde nej tak til flere gode lejligheder, før hun sagde ja til en i Valby. Hvorfor blev hun tilbudt så mange? Fordi hun allerede boede i en af boligforeningens boliger.

Hvordan pokker er det fordrende for bevægeligheden, at det tilsyneladende er umuligt at få en bolig med mindre du allerede har en?! Når de store virksomheder samtidig alle sammen er lokaliseret i hovedstadsområdet, er det jo nærliggende at tænke, det vil være fornuftigt for karrieren at flytte derhen. Havde jeg vidst at jeg skulle have deltidsbolig i et DSB-tog i så lang tid, havde jeg sg* nok tænkt mig lidt grundigere om, før jeg bare sagde ja til at forlade Jylland. Den her livsstil hænger mig langt ud af halsen, og var det ikke fordi mit nuværende job er en fantastisk mulighed, havde jeg sg* nok opgivet.

Så sidder der nogen derude, der kunne tænke sig en fed lejlighed i Næstveds gågade i bytte for deres egen 2 eller 3-værelses i hovedstadsområdet - jeg er fuldstændig ligeglad med hvor - så skriv for pokker. Næstved er en dejlig by (i nærheden af en lækker strand,) så det er et fantastisk bytte, hvis du ikke selv arbejder i hovedstadsområdet. For altså, pendlingen er træls hver dag, men den kan sagtens overkommes, hvis den er fritidsbetonet. Man må i øvrigt godt bytte selvom man bor i en boligforenings bolig bare fyi.

Jeg er næsten villig til at betale for boligbytte - og kan måske overtales.


Lyder fucking frustrerende. :wacko:

Det er velkendt, at er man først inde i en boligforening, får man en hel del flere og bedre muligheder og bliver nemt tilbudt noget andet/større/bedre inden for samme forening. Ved egentlig ikke, hvorfor det er sådan. Men tja ...

Selv boede jeg i et kosteskab på 27 m2 i flere år (fik dog allerede efter et års tid tilbudt større lejligheder i samme ejendom, men var dengang arbejdsløs, så takkede nej - var glad for husleje under 3000). Da jeg så var kommet i job igen, dukkede tilbud om 73 m2 med have og nyistandsat køkken og bad til 4500 (excl forbrug og madordning) om måneden op. Også samme ejendom. Dén nappede jeg! Jeg bor seks km fra Rådhuspladsen. De lejligheder, jeg bor i, har ikke været i eksternt udbud i små tyve år ...

Så måske I skulle spekulere i at sige ja til ikke-optimal lejlighed, hvis I bliver tilbudt én, sådan at I hurtigere vil kunne flytte internt inden for pågældende boligselskab?

Derudover har ansatte på en del (større) arbejdspladser fortrinsret til udvalgte boligselskabers lejligheder. Har du undersøgt det? En af mine kolleger boede længere dernedad end Næstved, og han var ved at DØ over transporttiderne til Hovedstaden. Men udsigten til lejebolig i København var mindst 2-3 års ventetid (og så var der tale om virkeligt dårlige steder - lige oven i jernbane, ved motorvej el. lign.)

Så tjekkede han det her frynsegode og havde lille, rolig 2-værelses lejlighed ved grønne områder i København SV et halvt år senere ...
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1791
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 129
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2279

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf computermus » 4. dec 2016, 12:21

At den pakke som jeg venter på, er landet i Aalborg hos det udbringningsfirma som skal komme med den, men at buddet som skal komme med det , endnu ikke har modtaget det . Wtf ?
Se så at få afleveret min pakke, nå, og gerne snart tak.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf LadyFox » 4. dec 2016, 16:24

Smiling_Goat skrev:Jeg er ikke sikker på, hvor dette indlæg hører til, men brace yourselfs, for jeg går Kidkomb lige om lidt.. (:D)

Jeg kan ikke forstå, hvorfor det skal være så sk*** svært at få en lejebolig i hovedstadsområdet. Vi er to voksne mennesker med fuldtidsarbejde, det burde fand*** da ikke tage den dårlige side af et år at finde en lejlighed. Jeg fatter det ikke. Vi er skrevet op i en halv milliard boligforeninger og venter og venter og venter. Vi er blevet tilbudt én lejlighed, og den lå lige så langt væk, som den vi bor i nu, så hvad er pointen? Vi bor i Næstved og pendler minimum 3 timer om dagen, og jeg er ved at blive vanvittig. Min (arbejdsløse) veninde derimod sagde nej tak til flere gode lejligheder, før hun sagde ja til en i Valby. Hvorfor blev hun tilbudt så mange? Fordi hun allerede boede i en af boligforeningens boliger.

Hvordan pokker er det fordrende for bevægeligheden, at det tilsyneladende er umuligt at få en bolig med mindre du allerede har en?! Når de store virksomheder samtidig alle sammen er lokaliseret i hovedstadsområdet, er det jo nærliggende at tænke, det vil være fornuftigt for karrieren at flytte derhen. Havde jeg vidst at jeg skulle have deltidsbolig i et DSB-tog i så lang tid, havde jeg sg* nok tænkt mig lidt grundigere om, før jeg bare sagde ja til at forlade Jylland. Den her livsstil hænger mig langt ud af halsen, og var det ikke fordi mit nuværende job er en fantastisk mulighed, havde jeg sg* nok opgivet.

Så sidder der nogen derude, der kunne tænke sig en fed lejlighed i Næstveds gågade i bytte for deres egen 2 eller 3-værelses i hovedstadsområdet - jeg er fuldstændig ligeglad med hvor - så skriv for pokker. Næstved er en dejlig by (i nærheden af en lækker strand,) så det er et fantastisk bytte, hvis du ikke selv arbejder i hovedstadsområdet. For altså, pendlingen er træls hver dag, men den kan sagtens overkommes, hvis den er fritidsbetonet. Man må i øvrigt godt bytte selvom man bor i en boligforenings bolig bare fyi.

Jeg er næsten villig til at betale for boligbytte - og kan måske overtales.

Hvis i opfylder kriterierne for fleksibelt udlejning og ikke er bange for ghettoer søger i så i Tingbjerg? Der mener jeg ikke der går vanvittig langtid hvis man opfylder kravende for overhovedet at måtte flytte derud.
1
...
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Lys » 4. dec 2016, 16:26

Smiling_Goat skrev:
Lys skrev:Opfylder I betingelserne for fleksibel udlejning? Jeg har ikke selv erfaringer med det, så jeg ved ikke, om det reelt er en genvej.


Ja, vi er skrevet op på de fleksible lister, vi har kunnet finde.

ManicNinja skrev:Lyder fucking frustrerende. :wacko:

Det er velkendt, at er man først inde i en boligforening, får man en hel del flere og bedre muligheder og bliver nemt tilbudt noget andet/større/bedre inden for samme forening. Ved egentlig ikke, hvorfor det er sådan. Men tja ...

Selv boede jeg i et kosteskab på 27 m2 i flere år (fik dog allerede efter et års tid tilbudt større lejligheder i samme ejendom, men var dengang arbejdsløs, så takkede nej - var glad for husleje under 3000). Da jeg så var kommet i job igen, dukkede tilbud om 73 m2 med have og nyistandsat køkken og bad til 4500 (excl forbrug og madordning) om måneden op. Også samme ejendom. Dén nappede jeg! Jeg bor seks km fra Rådhuspladsen. De lejligheder, jeg bor i, har ikke været i eksternt udbud i små tyve år ...

Så måske I skulle spekulere i at sige ja til ikke-optimal lejlighed, hvis I bliver tilbudt én, sådan at I hurtigere vil kunne flytte internt inden for pågældende boligselskab?

Derudover har ansatte på en del (større) arbejdspladser fortrinsret til udvalgte boligselskabers lejligheder. Har du undersøgt det? En af mine kolleger boede længere dernedad end Næstved, og han var ved at DØ over transporttiderne til Hovedstaden. Men udsigten til lejebolig i København var mindst 2-3 års ventetid (og så var der tale om virkeligt dårlige steder - lige oven i jernbane, ved motorvej el. lign.)

Så tjekkede han det her frynsegode og havde lille, rolig 2-værelses lejlighed ved grønne områder i København SV et halvt år senere ...


Jeg er helt sikker på, at vores arbejdspladser ikke har den type ordninger, for de kender til vores jagt - vi boede i Jylland, da vi fik vores jobs - så jeg må tro, de ville have nævnt noget, hvis det var en mulighed.

Ja, jeg kan godt se hvad du mener med at acceptere en bolig, der ikke er optimal.. Det kan være, vi skal overveje det.


Hvad med gennem
jeres pensionskasser?
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. dec 2016, 19:45

At se og høre Thyra Frank lege minister. Hun er så tåkrummende ringe, at det ikke bare kan kaldes begyndervanskeligheder, og burde have takket nej i erkendelse af egne styrker og svagheder.
8
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf LadyFox » 4. dec 2016, 20:09

Smiling_Goat skrev:
Lys skrev:
Smiling_Goat skrev:
Lys skrev:Opfylder I betingelserne for fleksibel udlejning? Jeg har ikke selv erfaringer med det, så jeg ved ikke, om det reelt er en genvej.


Ja, vi er skrevet op på de fleksible lister, vi har kunnet finde.

ManicNinja skrev:Lyder fucking frustrerende. :wacko:

Det er velkendt, at er man først inde i en boligforening, får man en hel del flere og bedre muligheder og bliver nemt tilbudt noget andet/større/bedre inden for samme forening. Ved egentlig ikke, hvorfor det er sådan. Men tja ...

Selv boede jeg i et kosteskab på 27 m2 i flere år (fik dog allerede efter et års tid tilbudt større lejligheder i samme ejendom, men var dengang arbejdsløs, så takkede nej - var glad for husleje under 3000). Da jeg så var kommet i job igen, dukkede tilbud om 73 m2 med have og nyistandsat køkken og bad til 4500 (excl forbrug og madordning) om måneden op. Også samme ejendom. Dén nappede jeg! Jeg bor seks km fra Rådhuspladsen. De lejligheder, jeg bor i, har ikke været i eksternt udbud i små tyve år ...

Så måske I skulle spekulere i at sige ja til ikke-optimal lejlighed, hvis I bliver tilbudt én, sådan at I hurtigere vil kunne flytte internt inden for pågældende boligselskab?

Derudover har ansatte på en del (større) arbejdspladser fortrinsret til udvalgte boligselskabers lejligheder. Har du undersøgt det? En af mine kolleger boede længere dernedad end Næstved, og han var ved at DØ over transporttiderne til Hovedstaden. Men udsigten til lejebolig i København var mindst 2-3 års ventetid (og så var der tale om virkeligt dårlige steder - lige oven i jernbane, ved motorvej el. lign.)

Så tjekkede han det her frynsegode og havde lille, rolig 2-værelses lejlighed ved grønne områder i København SV et halvt år senere ...


Jeg er helt sikker på, at vores arbejdspladser ikke har den type ordninger, for de kender til vores jagt - vi boede i Jylland, da vi fik vores jobs - så jeg må tro, de ville have nævnt noget, hvis det var en mulighed.

Ja, jeg kan godt se hvad du mener med at acceptere en bolig, der ikke er optimal.. Det kan være, vi skal overveje det.


Hvad med gennem
jeres pensionskasser?


Vi har den samme pensionskasse, og de er først ved at etablere muligheden, så de kan ikke rigtigt hjælpe os endnu - men der er jo heldigvis håb for, at der sker noget på et tidspunkt. Det var ellers et godt forslag.

Mht. Tingbjerg ved jeg ikke, om vi er skrevet op der, men jeg vil tro det. Min kæreste har vist nærmest skrevet os op til alt med fire vægge og et tag.

Jeg har prøvet at lave et opslag på facebook nu, som er ved at blive delt (jeg kom frem til at boligbytte-ideen var et forsøg værd,) så jeg håber, det måske kan lede til noget.

Men er du sikker på i må bytte lejlighed, i har så vidst jeg ved ikke boet der særlig længe, og mange selskaber har en grænse for hvor kort tid man må bo der før man må bytte?
1
...
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Fru Sunshine » 4. dec 2016, 20:09

Jeg kan ikke finde min gamle kinabog med juleopskrifterne i. Og jeg ved, den kom med i skurvognen.
Det er sgu da begrænset med steder den kan gemme sig på 18 sølle kvm.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22963

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf POCKETKITTEN » 4. dec 2016, 20:23

At ingen af de julegaver, jeg skal købe på nettet, kan bestilles på samme side. Det bliver jo 10 gange porto i størrelsesordenen mellem 30 og 75 kr.
1
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf 2SHY » 4. dec 2016, 20:27

At jeg ikke kan få iTunes til at virke :sur:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf ManicNinja » 4. dec 2016, 20:54

Smiling_Goat skrev:Ifølge lejeloven er der vist ikke nogen grænse for, hvor længe man skal have boet i et lejemål, før man bytter :)


Ked af at være en lyseslukker. Men det er desværre ikke helt rigtigt. Jeg slog det efter, fordi jeg huskede noget om, at man mindst skal have boet pågældende sted i 2-3 år, før man må bytte sig til en anden lejebolig: http://www.familieadvokaten.dk/emner/747.html

Uanset, så håber jeg virkelig for jer, at I finder en løsning snart, Smiling Goat.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf 2SHY » 4. dec 2016, 23:10

At jeg stadig ikke sover og derfor har været nødt til at tage noget at falde i søvn på
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Studsgaard » 5. dec 2016, 07:21

Vores internet.
Syntes godt nok tit det driller. Og det er dælme ikke let når de ikke kan finde nogen fejl fra deres ende. :cuss:
0
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Aspargsen » 5. dec 2016, 08:25

Studsgaard skrev:Vores internet.
Syntes godt nok tit det driller. Og det er dælme ikke let når de ikke kan finde nogen fejl fra deres ende. :cuss:


Mit gik ned i går :(
lige pludselig DØD :(
så går man ind på deres netside, hvor der bare er en stor grøn lampe :gisp:
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24916

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf sigge » 5. dec 2016, 09:06

Jeg er i gang med at afstøde huden på begge hænder, bare fordi jeg vaskede skabe ned uden handsker på i 2½ time i går.
0
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Generelt"