Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Studsgaard » 28. nov 2017, 13:05

Sool skrev:
Æble skrev:
Studsgaard skrev:
Æble skrev:Brændeovnen i vores nye hus ryger som ind i helvede. Så meget for nymalede vægge. Frøs, så prøvede at tænde op og må nu sidde med åbne vinduer under et tæppe og indånde en allerhelvedes masse røg :cuss:

Er skorstenen kontrolleret for nyligt?
Er du vandt til at tænde op?
Mange der ikke normalt bruger brændeovn får ofte ikke lavet godt nok aftræk igennem skorstenen når de tænder op hvilket kan medføre en del røg. Dog skal det da helts ikke komme ind i rummet. :gruble:


Ja har haft brændeovn i ti år med sine egne luner men den kunne jeg fint tænde op i. Brændet er tørt, jeg varmer op med et par briketter, har et vindue på klem osv osv. Skorstensfejeren har sagt at skorstenen ikke er lang nok og det derfor i blæsevejr kan være svært at tænde op. Men den røg også efter jeg havde fået varmet den op. Dumme lorteovn/skorsten - jeg fryser stadig og her stinker som en hel spejderlejr :sur:


Da vi fik installeret vores pejseindsats kunne den heller ikke komme af med røgen selvom der var god gennemgang i skorstenen. Skorstensfejeren kom ud og tændte noget let-brændbart (en avis tror jeg) i skorstenens renseluge (hedder det det? :gruble:) over flexrøret, da der kunne sidde en "kuldeprop" - jeg ved ikke hvordan, men det virkede, og nu fyrer vi lystigt :klap:

Vi tænder også altid nogle sammenkrossede stykker papir midt i brændeovnen når vi tænder op og der er meget koldt. Netop for at fjerne kuldebroen.
Man kan høre når der skabes aftræk igennem skorstenen, så suser det let inden i den lukkede brændeovn, og så skulle det gerne være lettere at tænde op uden os.
Det var også skorstensfejeren der lærte os det trick. Han sagde bare det er nok at gøre det i selve brændeovnen. Og det er rigtigt det virker super godt, og vi får altid gang i brændeovnen med det samme når vi gør det sådan.
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9844
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Spjaerten » 28. nov 2017, 13:17

1) der er stenslags skader i lakken på kølerhjelmen på min bil.
2) den lyskæde jeg har købt ikke virker
3) min skulderskade er blusset sindssygt op de sidste par uger, så har næsten konstant smerter.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7626

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 28. nov 2017, 13:31

At min kollega konstant spørger mig om jeg har husket det ene og det andet, som er opgaver der ligger hos mig. Ja, gu' fanden har jeg husket det. Jeg ved godt hvordan det der Outlook fungerer.
Men jeg mistænker hende lidt for at kede sig med sine egne opgaver, og derfor forsøger hun at udfylde tiden med at tjekke op på mine opgaver.

Og så irriterer det mig at træning i aften er blevet aflyst, og at jeg lige præcis ikke nåede at komme på et andet hold.
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf zembra1986 » 28. nov 2017, 16:11

Bedøvelsen hos tandlægen, som varer ved!

Der er gået 3 timer nu og jeg er suuuuuulten :sur: :whine:
0
Brugeravatar
Lisva
Indlæg: 1198
Tilmeldt: 11. apr 2016, 15:01
Kort karma: 135
Likede indlæg: 4408

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Lisva » 28. nov 2017, 18:47

Min kæreste. Vi har i de seneste uger ofte haft diskussionen om, hvem der skal stå op om morgenen med vores dreng på 1½ år. Min kærestes tilbagevendende argument er, at jeg skal stå op, fordi han er gået senere i seng.

Hallo, du har ligesom selv valgt at ligge på sofaen og glo fjernsyn til kl. 1.00. Det ville jeg også gerne gøre, hvis jeg kunne holde mig vågen, men det kan jeg ikke, FORDI JEG STÅR TIDLIGT OP SAMMEN MED VORES DRENG!!!!! :cuss: :cuss: :cuss:

Ah, det føltes faktisk godt at få ud. Hvor er det dejligt at råbe på internettet. :genert: :D
15
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 28. nov 2017, 18:48

Min morfar.

Da jeg søgte ind på universitet i England og fik tilbudt plads på min 1. prioritet, skulle jeg overveje om det ikke var bedre at sige nej tak, og så tage til min 2. prioritet i stedet fordi niveauet var lavere. Så var der jo en chance for at jeg kunne følge med ...
Derudover forstod han ikke hvorfor jeg ville af sted, min ex ville jo blive ked af det.

Første år bestået med lige under en 1st. 2 år bestået med en 1st. Bachelor-projekt der er blevet snakket om udgivelse af. Praktik hos forholdsvis gode steder indenfor hvad jeg vil arbejde med.

Hvordan har min kæreste det med at jeg flytter i en måneds tid for at være i praktik?

HVAD MED MIG?!
Helt ærligt. Jeg ved godt at hele min opvækst har været problem efter problem, men hvad med lige at give mig lidt anerkendelse for at have klaret mig selv - og have gjort det godt! Ikke bare middelmådigt, men rent faktisk fået nogle virkelig gode resultater. I stedet for at spørge ind til hvordan og hvor ledes med mig, så spørger han bare hvordan min kæreste har det med hele situationen.
Jeg er sur. Og virkelig skuffet. Jeg forventer ikke at få en krone og evig tilbedelse, men det ville da være rart hvis han virkede bare en smule interesseret i mig og ikke bare min kæreste ....
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf LadyFox » 28. nov 2017, 21:41

Jeg har snakket telefon med en gammel ven i dag, som jeg havde skrevet til for nogle uger siden fordi jeg var i krise og havde brug for at få sat nogle ord på mine negative følelser.
Han fortæller så i dag at det havde skabt krise i hans parforhold, fordi kæresten var sikker på jeg var ude på noget og han ligesom ikke kunne få hende overbevist om at jeg faktisk er ganske ufarlig og super reel.

Jeg har mistet så mange venner fordi kærester der aldrig har mødt mig, og heller ikke er interesseret i at møde mig har fået den idé jeg er en fandens en. Og jeg synes det er lidt træls.
Min nuværende ven siger dog at hun ikke bestemmer hvem han snakker med, men altså... han gider jo heller ikke konstante akænderier.

Han vælger selvfølgelig selv, jeg synes bare det er træls at det skal være så besværligt at have venner af det modsatte køn.
4
...
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 28. nov 2017, 23:20

Jeg så denne kommentar fra en jødisk mand på facebook i dag. Debatten var den gamle traver om Holocaust og dét jøderne og muslimerne gør ved hinanden i Israel:
"Yeah, they're so helpless that they've reconciled with Hamas. You cant put lipstick on a pig"

Det gør mig grænseløst irriteret. Sikke en nar!
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf ManicNinja » 29. nov 2017, 05:53

Folk, som kommer op i bus eller tog og STINKER af tobaksrøg: Ud af munden, fra tøj, hår, hud, fordi de absolut skal stå og pulse ved busstoppestedet og knapt har pustet den sidste røg ud, før de stiger på.

Sidder lige nu med seriøs kvalme og begyndende hovedpine. Føj for den lede, en stinker, der sidder bag mig. :badr:
9
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Pandesteg » 29. nov 2017, 08:05

At jeg er så usikker på mig selv, når det handler om at køre bil. Skal i morgen for første gang ud og køre alene fra KBH til Ringsted. En tur jeg har kørt før uden problemer. Men med min mand ved siden af mig. I morgen skal jeg så køre alene. Og er allerede ved at dø lidt af angst. Og omvendt er det bare en grænse jeg er nødt til at overskride. Han kan jo ikke sidde ved siden af mig hele livet. Og jeg kan jo for fanden godt!
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15654
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf 2SHY » 29. nov 2017, 08:30

Pandesteg skrev:At jeg er så usikker på mig selv, når det handler om at køre bil. Skal i morgen for første gang ud og køre alene fra KBH til Ringsted. En tur jeg har kørt før uden problemer. Men med min mand ved siden af mig. I morgen skal jeg så køre alene. Og er allerede ved at dø lidt af angst. Og omvendt er det bare en grænse jeg er nødt til at overskride. Han kan jo ikke sidde ved siden af mig hele livet. Og jeg kan jo for fanden godt!

Vil det være en hjælp for dig at bruge mobilen som gps? Det gør jeg altid på de lange ture også selvom jeg har kørt dem mange gange før
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Pandesteg » 29. nov 2017, 08:58

2SHY skrev:
Pandesteg skrev:At jeg er så usikker på mig selv, når det handler om at køre bil. Skal i morgen for første gang ud og køre alene fra KBH til Ringsted. En tur jeg har kørt før uden problemer. Men med min mand ved siden af mig. I morgen skal jeg så køre alene. Og er allerede ved at dø lidt af angst. Og omvendt er det bare en grænse jeg er nødt til at overskride. Han kan jo ikke sidde ved siden af mig hele livet. Og jeg kan jo for fanden godt!

Vil det være en hjælp for dig at bruge mobilen som gps? Det gør jeg altid på de lange ture også selvom jeg har kørt dem mange gange før


Ja det har jeg helt sikkert også tænkt mig at gøre. Men det er mere den der tanke om, at hvad nu hvis der sker et eller andet eller jeg pludselig ikke kan finde ud af at køre osv.

Tog kørekort for 6 år siden og har ikke turdet køre lige siden, har faktisk været panisk angst for at køre. Er først kommet igang her for et par måneder siden, fordi vi skal flytte og i den forbindelse har jeg brug for at kunne køre, så det ikke kun er min mand der hænger på at køre os steder hen (og på arbejdet ikke mindst). Har taget nogle timer hos en kørelærer, som hurtigt erklærede, at jeg altså sagtens kunne køre selv (og også opfordrede mig til at køre uden "støttepædagog") og at mine udfordringer er rent mentalt, fordi jeg har været så angst for at køre. Og siden da har min mand og jeg kørt en masse ture med mig bag rattet. Og selvom jeg har lidt udfordringer hist og pist (parkering bl.a. :-D), så er det gået superfint og jeg føler også selv, at jeg har rykket mig rigtig meget. Så det er så fjollet, at jeg er så bange for at køre alene. Og faktisk også netop derfor, at jeg har valgt at gøre det i morgen (kunne bare tage toget), for nu har jeg overvundet så mange grænser, at det her vil jeg fanme også kunne klare.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15654
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf 2SHY » 29. nov 2017, 09:01

Pandesteg skrev:
2SHY skrev:
Pandesteg skrev:At jeg er så usikker på mig selv, når det handler om at køre bil. Skal i morgen for første gang ud og køre alene fra KBH til Ringsted. En tur jeg har kørt før uden problemer. Men med min mand ved siden af mig. I morgen skal jeg så køre alene. Og er allerede ved at dø lidt af angst. Og omvendt er det bare en grænse jeg er nødt til at overskride. Han kan jo ikke sidde ved siden af mig hele livet. Og jeg kan jo for fanden godt!

Vil det være en hjælp for dig at bruge mobilen som gps? Det gør jeg altid på de lange ture også selvom jeg har kørt dem mange gange før


Ja det har jeg helt sikkert også tænkt mig at gøre. Men det er mere den der tanke om, at hvad nu hvis der sker et eller andet eller jeg pludselig ikke kan finde ud af at køre osv.

Tog kørekort for 6 år siden og har ikke turdet køre lige siden, har faktisk været panisk angst for at køre. Er først kommet igang her for et par måneder siden, fordi vi skal flytte og i den forbindelse har jeg brug for at kunne køre, så det ikke kun er min mand der hænger på at køre os steder hen (og på arbejdet ikke mindst). Har taget nogle timer hos en kørelærer, som hurtigt erklærede, at jeg altså sagtens kunne køre selv (og også opfordrede mig til at køre uden "støttepædagog") og at mine udfordringer er rent mentalt, fordi jeg har været så angst for at køre. Og siden da har min mand og jeg kørt en masse ture med mig bag rattet. Og selvom jeg har lidt udfordringer hist og pist (parkering bl.a. :-D), så er det gået superfint og jeg føler også selv, at jeg har rykket mig rigtig meget. Så det er så fjollet, at jeg er så bange for at køre alene. Og faktisk også netop derfor, at jeg har valgt at gøre det i morgen (kunne bare tage toget), for nu har jeg overvundet så mange grænser, at det her vil jeg fanme også kunne klare.

Åh ja den tur kender jeg godt. Tog kørekort da jeg bel 18 og brugte det også i en periode efterfulgt af mange år hvor jeg slet ikke kørte. Så skulle jeg kunne køre da jeg fik job i 2012 og der tog jeg også lige nogle køretimer. Men jeg var da ved at skide i bukserne af skræk selvom jeg faktisk fint kunne finde ud af det

Jeg er sikker på at det nok skal gå helt fint :banan: :pompom:
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1791
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 129
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2279

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf computermus » 29. nov 2017, 12:07

At jeg igen har haft besøg på min arbejdsplads af rengøringskontrollen ( sidste besøg var d. 18 / 10 ) og denne gang var der flere ting som åbenbart ikke var i orden :forvirret: ( derfor hedder min karakter denne gang 4 med pil nedad, hvor den sidste gang hed 4 )
Altsammen åbenbart på grund af en smule kalk ved børnenes håndvaske , en smule kalk ved en bundprop i en vask , og et gulv der åbenbart ser lidt stribet ud efter gulvvask. :wacko:
Jeg må åbenbart sande at helt tilfreds bliver denne her rengøringskontrollant nok aldrig. :rulle:
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Juki » 30. nov 2017, 07:36

Jeg får spat af mine irriterede øjne!! :cuss:

Det overordnede problem er kløe, svie og en stikkende fornemmelse, som om at der er kommet noget i øjet, fx en øjenvippe. Det er kun ved den del af øjet der er tættest mod næsen. Nogle gange er de så irriterede at jeg er nødt til at holde det ene eller begge øjne lukkede for at undgå yderligere irritation(selvom det er svært pga. smerter) De sidste par dage har jeg også haft svært ved at fokusere på tekst fordi mit syn er lettere sløret.

Udover at det er ret så generende så er det også virkelig frustrerende, specielt fordi min læge har flere ugers ventetid p.t. :whine:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Generelt"