Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11309
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23385

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Mani » 17. mar 2019, 18:39

kidkomb skrev:Min mor, som er holdt op med at like eller kommentere på noget som helst på min Facebook, men i stedet skrive det i privat besked.
Bare fordi min søster ikke må se at hun snakker med mig.
Det irriterer mig GRÆNSELØST!
I går fik jeg en privat besked hvor der stod: Sikke et sødt billede du har slået op af Vida :D
-Ja så skriv det sgu da under billedet som et normalt menneske. Og ikke den usle kujon du er!!

Jeg forstår dig - øv!

Men kom i øvrigt ind for at skrive det modsatte. Ville ønske min mor ikke skrev alenlange kommentarer til ALT hvad vi/drengene og drengenes efterskoler lægger op. Og hvis hun så endda holdt sig til kommentarene, men der kommer så efterfølgende 3-7 kommentarer med GIF/emojies - aaaargghhh :nej:
Og ja, jeg har sagt det til hende flere gange. Og jeg ved godt det blandt andet er fordi hun er syg og ikke fatter hvad det betyder - og derfor er hun heller ikke blokket, men aaaarggghhhh :blush:
Mine dregnge er mere rummelige end mig og siger 'Det er jo bare mormor'. Ellers havde jeg gået skrappere til værks.
2
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Aesel82
Indlæg: 2655
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4286

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Aesel82 » 18. mar 2019, 16:48

Ladhed! Hold kæft, hvor er det usexet :cuss:
5
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf LadyFox » 18. mar 2019, 17:35

Min ene cykel punkterede i dag, det er under en uge jeg er blevet nødt til at få skiftet styret på det. Cyklen er noget gammelt lort jeg normalt ikke ville bruge penge på at få fixet. Men.. Jeg skal bruge den i den praktik jeg er startet på i dag, så jeg blev nødt til at få den lavet. Men øv, hvor det irriterer mig.
0
...
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf ExCoastal » 19. mar 2019, 08:13

Actionfilm og deres urealistiske brug af håndvåben. Vi kender det allesammen, helten ruller rundt og skyder alle de der bad guys med sin pistol. Oftest en stor kaliber med en hånd. Jeg havde en god ven på besøg for efterhånden mange år siden, og vi besluttede os for at teste det helt enkle (ikke noget med at rulle rundt :D), men kan man skyde et håndvåben med én hånd (lille kaliber .22) og ramme noget som helst? Nej....overhovedet ikke, vi blev drillet med, at hvis vi skød op i loftet, så blev vi smidt ud :D Vi turde ikke teste med større kalibre, der måtte vi pænt stå med benene spredte, og begge hænder i brug. Men det ser fedt ud på film :lol:
0
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4382
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10735

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf BlueBunny » 19. mar 2019, 08:31

Folk der fiser i offentlige transportmidler
5
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2407
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Elvispop » 19. mar 2019, 08:36

Kvinderne i mit liv, lige nu...
Jeg kunne vræle af vrede...
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Pax Romana » 19. mar 2019, 11:26

ExCoastal skrev:Actionfilm og deres urealistiske brug af håndvåben. Vi kender det allesammen, helten ruller rundt og skyder alle de der bad guys med sin pistol. Oftest en stor kaliber med en hånd. Jeg havde en god ven på besøg for efterhånden mange år siden, og vi besluttede os for at teste det helt enkle (ikke noget med at rulle rundt :D), men kan man skyde et håndvåben med én hånd (lille kaliber .22) og ramme noget som helst? Nej....overhovedet ikke, vi blev drillet med, at hvis vi skød op i loftet, så blev vi smidt ud :D Vi turde ikke teste med større kalibre, der måtte vi pænt stå med benene spredte, og begge hænder i brug. Men det ser fedt ud på film :lol:
Det har også lidt med hvilken træning du har. Jeg kan godt skyde med min 9 mm tjenestepistol med en hånd og ramme målskiven på 25 m.
2
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Ghattner » 20. mar 2019, 07:47

Mistermor skrev:Det irriterer mig vanvittigt, at folk bruger betegnelsen pædagog så lemfældigt. Tag f.eks. deltagerne i "Hjem til gården". En af deltagernes stillingsbetegnelse er pædagogmedhjælper og skuespiller; i teksten står der, at han arbejder som pædagog. NEJ HAN GØR IKKE. Han arbejder som pædagogmedhjælper. (Det er 3 andre pædagoger ifølge tv2, men jeg gad nok vide, hvor mange der reelt ER pædagoger.)
Man bliver heller ikke pædagog af at arbejde på et opholdssted. Pædagog er en uddannelse.
Man bliver heller ikke tømrer af at bygge et skur eller revisor af at udfylde en selvangivelse.


Jeg forstår dig så godt, men jeg tænker at det er fordi at TV2 ikke vil komplicere det for meget. Måske fordi de frygter at seerne alligevel ikke forstår forskellen.

Jeg havde en studiekammerat der var i noget løntilskud lige efter sin uddannelse. I vores branche er det et meget kendt begreb. Han var så i TV2 Lorry ifm. med den stilling og de omtalte hans ansættelsesforhold som som noget andet. Husker ikke præcist hvad, men jeg spurgte ham hvorfor de havde ændret det, og han forklarede at det netop var fordi at TV2 Lorry alligevel ikke regnede med at deres kerneseere ville vide hvad løntilskud var.
1
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7625

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 20. mar 2019, 12:01

Den smid-væk kultur der er på min arbejdsplads. Hver gang vi har møbler der ikke lige kan bruges bliver de smidt i en stor container.
Lige p.t. kæmper jeg for at bevare 50 kontorstole der er 2-3 år gamle til en værdi af 50.000 kr. Vi har en stor tom kælder hvor de kan stå indtil vores nye bygning står klar om 1½ år og skal indrettes. Til den tid bliver der flere hundrede stole af samme type ledige fra vores nuværende lokaler, så der giver det perfekt mening at bruge dem alle til den nye bygning. Men dem har man vel også tænkt sig at kassere, for til den tid er der sikkert ikke nok stole til at indrette det nye :sarkasme:
Det der er dobbelt provokerende er at jeg arbejder indenfor det offentlige.
12
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf lillebjoern » 21. mar 2019, 07:59

Jeg ville gerne donere nogle penge til hjælpearbejdet i Mozambique. Jeg kunne ikke finde andre organisationer end det internationale Save the Children, hvor der blev doneret specifikt til redningsarbejdet efter cyklonen. Jeg vidste godt, at det langt fra var 100% af donationen der gik direkte til hjælpearbejdet, men da jeg har doneret, står der en lang tekst med "tak for din donation", osv., og til allersidst: "Ten percent of funds donated for emergencies go to helping our emergency team prepare for and provide critical assistance when and where children need us the most."

Ti procent?! :ticks: Er jeg så naiv? Jeg troede i det mindste, at det var 50%... :cuss: Det bliver da sidste gang, at jeg donerer gennem de store organisationer. Jeg håber det fremover er muligt at donere til organisationer, hvor man ikke bare lægger sine penge i rigmænds lommer...
5
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4382
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10735

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf BlueBunny » 21. mar 2019, 08:13

Folk der lugter rigtig kraftigt af (cigaret-)røg.

... ja jeg er begyndt at tage s-toget og jeg synes godt nok det er stramt med lugte og lyde :genert:
6
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24920

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf sigge » 21. mar 2019, 08:18

At man kun må tage Ipren (og andre smertestillende for den sags skyld) 3 gange i døgnet, når jeg nu kun er smertedækket i præcis 5½ time af dem.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4382
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10735

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf BlueBunny » 21. mar 2019, 08:22

Og i samme... folk der tror de er alene.

Der sidder en i en meeeeget fyldt kupé og taler meeeget højlydt i telefon. Det er en samtale jeg ville kategorisere som privat. Hun taler i hvert fald rimelig kritisk og med grimt sprog om en uenighed hun har. *suk!!
4
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Undtagelsen
Indlæg: 2244
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4593

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Undtagelsen » 21. mar 2019, 08:40

BlueBunny skrev:Folk der lugter rigtig kraftigt af (cigaret-)røg.

... ja jeg er begyndt at tage s-toget og jeg synes godt nok det er stramt med lugte og lyde :genert:


Og folk der hoster og snotter.
Jeg har aldrig været så meget syg som den her vinter, hvor jeg ikke længere kører bil til og fra arbejde :sur:
1
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Kalimsofie » 21. mar 2019, 21:31

lillebjoern skrev:Jeg ville gerne donere nogle penge til hjælpearbejdet i Mozambique. Jeg kunne ikke finde andre organisationer end det internationale Save the Children, hvor der blev doneret specifikt til redningsarbejdet efter cyklonen. Jeg vidste godt, at det langt fra var 100% af donationen der gik direkte til hjælpearbejdet, men da jeg har doneret, står der en lang tekst med "tak for din donation", osv., og til allersidst: "Ten percent of funds donated for emergencies go to helping our emergency team prepare for and provide critical assistance when and where children need us the most."

Ti procent?! :ticks: Er jeg så naiv? Jeg troede i det mindste, at det var 50%... :cuss: Det bliver da sidste gang, at jeg donerer gennem de store organisationer. Jeg håber det fremover er muligt at donere til organisationer, hvor man ikke bare lægger sine penge i rigmænds lommer...


Men fordi kun 10% går til nødhjælp, betyder det jo ikke, at 90% ryger i rigmænds lommer. Der bruges væsentligt flere midler på humanitært udviklingsarbejde generelt, som ikke er akut. Save the Children har jo mange flere udviklingsprojekter end akut nødhjælp i krisesituationer. Så en stor del af pengene ryger jo nok i den pulje, fordi det giver mere mening og de har midler nok til det umiddelbare hjælpearbejde?

Edit: Folkekirkens Nødhjælp og ADRA Danmark har forresten direkte indsamlinger til ofre for Idai, hvis det er :)
Senest rettet af Kalimsofie 22. mar 2019, 10:40, rettet i alt 1 gang.
8

Tilbage til "Generelt"