Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Danseprinsesse » 17. apr 2016, 16:01

dgd2007 skrev:
Danseprinsesse skrev:[...]
Jeg sætter meget pris på at kunne se tv uden at blive bombarderet med reklamer - og jeg sætter det endnu mere højt, at jeg kan undgå reklamer, når mit barn skal se tv. Det alene giver DR en kæmpe eksistensberettigelse, synes jeg.

Det bestræber sig til gengæld for at lave reklamer for deres egne udsendelser, der er lige så enerverende som almindelige reklamer :D

(Men det kan selvfølgelig være, du ikke får dem med, når du streamer).


Der skal jo være kunstpauser, så man kan hente friske forsyninger. :)

Jeg synes nu heller ikke programreklamer er tilnærmelsesvis så frygtelige som produktreklamer - måske fordi jeg som regel er interesseret i de programmer, de reklamerer for (med undtagelser selvfølgelig).
Bortset fra det, så sender DR selvfølgelig også programmer, hvor jeg hellere vil gnave min ene arm af end at kigge på dem, f.eks. Bonderøven og en del af serierne på DR3. Men det ændrer nu ikke på, at det er de eneste kanaler, jeg ikke synes, jeg kan undvære.
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Novella » 17. apr 2016, 16:10

dgd2007 skrev:
Novella skrev:Det forstår jeg fandme godt.
[...]

Hvad forstår du godt? At der er like-mæssig kønsdiskrimination eller hur? :gruble:

Jeg forstår godt, at det irriterer advokaten. Jeg tror heller ikke, at det ville blive stillet omvendt op - flot at du forlod hende, mand :gogo: For kvinder er blide sårbare væsner, som skal støttes, ikke? Det bliver jeg også lidt træt af.
4
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14724
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19076

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Flora » 17. apr 2016, 17:04

Smiling_Goat skrev:Ooooog nu overvejer jeg at se Hammerslag...


Billede

:D
2
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24920

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf sigge » 17. apr 2016, 18:17

Smiling_Goat skrev:
Neej, men laver de noget, der rammer andet end de midaldrende og opefter? Sådan helt ærligt. Hvor mange under 40 år ser DR's programoversigt igennem og finder noget, hvor de tænker: "DET skal jeg bare se!"?

Mon ikke DR er lidt opmærksomme på, at den yngre generation i høj grad streamer, og ikke gider have deres TV-aften defineret af en TV-kanal, og derfor målretter DR, deres programflade den gruppe af befolkningen, der stadig ser ordinært TV, fordi de enten ikke har fået øjnene op for streaming eller ikke kan finde ud af det?

Det tror jeg helt ærligt. Andet ville være virkelig dumt.


Cwap, jeg skulle lige til at skrive, at jeg da jævnligt ser DR, men så kom jeg i tanke om, at jeg lige er fyldt 40, så jeg passer jo også i målgruppen jf. din analyse. :(
3
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 17. apr 2016, 18:42

Jeg vil for god ordens skyld sige, at jeg generelt synes at DR løfter deres opgave mht folkeoplysning på en tilfredsstillende måde.
De havde lige nogle sløje år i 0'erne, men de er virkelig kommet efter det.
Jeg synes dog at licens bør være over skatten. Det er uhensigtsmæssigt at det for mange føles som en stor ekstraudskrivning.
6
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18861

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Æble » 17. apr 2016, 18:46

sigge skrev:
Smiling_Goat skrev:
Neej, men laver de noget, der rammer andet end de midaldrende og opefter? Sådan helt ærligt. Hvor mange under 40 år ser DR's programoversigt igennem og finder noget, hvor de tænker: "DET skal jeg bare se!"?

Mon ikke DR er lidt opmærksomme på, at den yngre generation i høj grad streamer, og ikke gider have deres TV-aften defineret af en TV-kanal, og derfor målretter DR, deres programflade den gruppe af befolkningen, der stadig ser ordinært TV, fordi de enten ikke har fået øjnene op for streaming eller ikke kan finde ud af det?

Det tror jeg helt ærligt. Andet ville være virkelig dumt.


Cwap, jeg skulle lige til at skrive, at jeg da jævnligt ser DR, men så kom jeg i tanke om, at jeg lige er fyldt 40, så jeg passer jo også i målgruppen jf. din analyse. :(


Samme her :lol: Tænkte at jeg kan da godt lide DR og jeg er OVERHOVEDET ikke 40, indtil jeg kom i tanke om at der ikke er så langt igen fra 38 til 40.
1
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3316

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Minionine » 17. apr 2016, 19:17

Jeg synes nu, at DR3 har nogle ret gode og morsomme programmer til den yngre befolkning. Jeg ser det som regel ikke "live", men streamer gerne forskellige DR3 programmer :) Og til børnene er der Ramasjang? Kender dog ikke kvaliteten på den kanal.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32471

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf icelady » 17. apr 2016, 19:35

Smiling_Goat skrev:Ooooog nu overvejer jeg at se Hammerslag...


Du kan se dem på DRs side :D


Min yngste knægt på 21 og hans kæreste ser meget DR.
Han sagde på et tidspunkt "DR (også DR2, DR3 og DRK) er for min hjerne. TV3 og de andre er for min fornøjelse."
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Karkluden » 17. apr 2016, 19:35

Lykke skrev:
ManicNinja skrev:
Lykke skrev:Når folk beder om deres licenspenge retur. Jamen hvad regner man med? At DR laver programmer som skal ramme hver og en af danskernes smag?!


Er der nogen, der gør det? Doh! Det er da næsten lige så langt ude som at bede DSB refundere en billet, fordi man ikke blev kontrolleret på turen ... :stoned:


All the time.

-

Jeg er 24, og elsker DR. Synes tit det er på grund af genudsendelser, men altså for fanden. Hvad regner man med. Og TV koster kassen at producere. Jeg bliver bare så træt af den sætning.

Jeg er også 24 (om 3 uger, but still), og jeg ser også primært TLC, men jeg ser klart mest DR og netflix. Jeg synes fx, at spis & spar-programmerne samt de programmer med Erik Brandt og det med dem på hver sin side af vejen var rigtig gode.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32471

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf icelady » 17. apr 2016, 19:42

Har en veninde der for nogle dage siden lavede sådan en "Heeyyyyyyyy, mine venner. Tjek lige denne side og så like nr 87, Carl Esben Fredrik Søren, så han kan vinde."

Jeg tænkte bare "Hold nu kæft."

I går (mener jeg det var) taggede hun mig (og en del flere) i samme opslag "Vil I godt stemme på ham? Tak.:)"

Jeg tænkte "Næh."

FIk så PB tidligere på aftenen fra hende, om jeg ikke gad stemme. Svarede hende, at jeg kunne da godt tjekke siden ud, men HVIS jeg endelig gad stemme, så gjorde jeg på det barn jeg syntes var sødest."

Dét skulle jeg da ikke have skrevet :rulle: Fik svar tilbage "Jamen de har sådan fortjent det og han er jo sååååååååååååååå sød og dejlig og hjælp mig nu bare."

Mit svar: "Jeg tjekker."


En halv time senere får jeg så PB fra hende igen: "Kan se du ikke har stemt på ham?"

Jeg orker ikke at svare.........
9
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2402
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Badesandalen » 18. apr 2016, 04:21

At jeg har drømt om Jon Voight i nat fordi jeg så Anaconda i går aftes. :tie:
1
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Dirtylittledevil » 18. apr 2016, 06:33

Mennesker som fortæller mig, at hvis jeg vejer for meget så skal jeg prøve om ikke jeg kan skifte noget slik og kage ud med gulerødder og æbler. I sådan en positiv fortælletone som hvis man sad med et barn og sagde "Nu skal du bare høre en rigtig rigtig god historie!"
Man skal da virkelig være hjernedød for ikke at vide den slags i forvejen, og sikkert endda også have prøvet at gøre det masser af gange.
14
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24920

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf sigge » 18. apr 2016, 11:57

AldrigMedStort skrev:Den Cilit Bang reklame med ham mekanikeren der danser og gør rent. Helt ærligt, hans klud er helt ren, og han skal slet ikke skrubbe. Come on, lav dog en realistisk rengøringsreklame for en gangs skyld :stoned:


Til gengæld er han ganske nydelig at se på, så de er tilgivet en lille smule. :-D
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 18. apr 2016, 15:13

icelady skrev:Har en veninde der for nogle dage siden lavede sådan en "Heeyyyyyyyy, mine venner. Tjek lige denne side og så like nr 87, Carl Esben Fredrik Søren, så han kan vinde."

Jeg tænkte bare "Hold nu kæft."

I går (mener jeg det var) taggede hun mig (og en del flere) i samme opslag "Vil I godt stemme på ham? Tak.:)"

Jeg tænkte "Næh."

FIk så PB tidligere på aftenen fra hende, om jeg ikke gad stemme. Svarede hende, at jeg kunne da godt tjekke siden ud, men HVIS jeg endelig gad stemme, så gjorde jeg på det barn jeg syntes var sødest."

Dét skulle jeg da ikke have skrevet :rulle: Fik svar tilbage "Jamen de har sådan fortjent det og han er jo sååååååååååååååå sød og dejlig og hjælp mig nu bare."

Mit svar: "Jeg tjekker."


En halv time senere får jeg så PB fra hende igen: "Kan se du ikke har stemt på ham?"

Jeg orker ikke at svare.........


Nøj!!! Jeg havde ikke bare taget konflikten - jeg var gået blitzkrieg på hende! Jeg havde nok også stemt på sidemanden, og oprettede indlæg der anbefalede andre at gøre det samme, og delt dem med gud og hvermand - inkl. veninden.. Visse ting gider jeg bare ikke være konstruktiv med..
7
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 18. apr 2016, 15:16

Dirtylittledevil skrev:Mennesker som fortæller mig, at hvis jeg vejer for meget så skal jeg prøve om ikke jeg kan skifte noget slik og kage ud med gulerødder og æbler..


"Jeg har prøvet, men sukkermanglen forvandler mig til en sur, aggressiv kusse, der uden tøven beder magre folk om at holde deres kæft, og blande sig langt udenom mine sager - så for samfundets skyld lader jeg være..."
19
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.

Tilbage til "Generelt"