Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Santa
Kort karma: 239
Likede indlæg: 6241

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Santa » 19. okt 2018, 12:25

Kolibrien skrev:At min svigerfar kommer uanmeldt på besøg flere gange om ugen - sjovt nok altid lige omkring aftensmadstid. Det er simpelthen så irriterende, og han sætter sig bare ned og forventer, at vi har tid til at underholde ham samt mad at servere.

Vi har flere gange sagt, at det ikke lige passer eller at vi lige kan aftale en dag, hvor vi kan spise sammen, men manden fatter det ikke og kommer alligevel i tide og utide.

Lav mad, som er portionsanrettet, fx bøffer eller store koteletter etc.
Der skal bare kun være een til hver i familien, ikke nogen til ham.
Sig det direkte; nej, hvor trist, svigerfar, men vi vidste ikke at du kom, så vi har ikke købt ind til dig.
Du kan få salat?

Eller osse så kunne du bare afvise ham i døren: Hej! Vi har ikke tid til besøg lige i dag, så kan du ikke komme igen en anden dag? *lukker døren*
6
Kolibrien
Kort karma: 36
Likede indlæg: 167

Indlægaf Kolibrien » 19. okt 2018, 12:29

Præcis hvad vi gjorde i går, men det hindrede ham ikke. Han satte sig bare ned ved bordet og snakkede mens vi spiste - hvilket fuldstændige ødelagde måltidet. På intet tidspunkt tilbød jeg ham så meget som en glas vand.
Han banker skam ikke engang på, han vader bare lige ind. Vi er af samme årsag faktisk begyndt at låse døren, men havde glemt det i går.

Han forstår bare ikke altid en hentydning eller de sociale spilleregler, for alle andre normale mennesker vil kunne fornemme på min "velkomst", når han kommer, at man ikke er særlig velkommen.. Undtaget ham - grrrrr…
0
Sof
Kort karma: 35
Likede indlæg: 1052

Indlægaf Sof » 19. okt 2018, 12:33

Så ville jeg prøve at huske at låse i fremtiden og have en aftale om ikke at åbne, medmindre man ved man venter nogen, fx postbuddet.

Her kan naboens dreng ringe på så tosset han vil (vi skruer ned for ringetonen) når han skyder bolden ind over hækken, men tidsrummet mellem 17 og 19, hvor vores søn får mad, bad og bliver puttet, der bliver der ikke åbnet. Han er vist begyndt at lære det.
2
Brugeravatar
Santa
Kort karma: 239
Likede indlæg: 6241

Indlægaf Santa » 19. okt 2018, 12:46

Kolibrien skrev:Præcis hvad vi gjorde i går, men det hindrede ham ikke. Han satte sig bare ned ved bordet og snakkede mens vi spiste - hvilket fuldstændige ødelagde måltidet. På intet tidspunkt tilbød jeg ham så meget som en glas vand.
Han banker skam ikke engang på, han vader bare lige ind. Vi er af samme årsag faktisk begyndt at låse døren, men havde glemt det i går.

Han forstår bare ikke altid en hentydning eller de sociale spilleregler, for alle andre normale mennesker vil kunne fornemme på min "velkomst", når han kommer, at man ikke er særlig velkommen.. Undtaget ham - grrrrr…

Men hvad hvis I beder ham direkte om at gå?
Det ville jeg gøre, men jeg er bestemt heller ikke konfliktsky på nogen måde.
1
Kolibrien
Kort karma: 36
Likede indlæg: 167

Indlægaf Kolibrien » 19. okt 2018, 12:47

Sof skrev:Så ville jeg prøve at huske at låse i fremtiden og have en aftale om ikke at åbne, medmindre man ved man venter nogen, fx postbuddet.

Her kan naboens dreng ringe på så tosset han vil (vi skruer ned for ringetonen) når han skyder bolden ind over hækken, men tidsrummet mellem 17 og 19, hvor vores søn får mad, bad og bliver puttet, der bliver der ikke åbnet. Han er vist begyndt at lære det.

Tak for gode råd, men som sagt, så mangler han fornemmelse for de sociale spilleregler, for åbner vi ikke, så går han bare rundt om huset. Vi kan desværre ikke skjule os. Vores datter løber i øvrigt også ud til døren, så snart det ringer på.

Vi venter et barn i løbet af de næste par uger, og i går sagde jeg til min mand, at han SKAL få ham til at forstå, at når baby kommer, så skal han ikke komme uanmeldt. Det magter jeg simpelthen ikke. Og kan min mand ikke få ham til at forstå det, så skal jeg nok gøre det, men så bliver det ikke på den høflige måde.
1
LaMariposa
Kort karma: 359
Likede indlæg: 6032

Indlægaf LaMariposa » 19. okt 2018, 15:10

Strømmen er gået i hele vores område netop som vi skulle til at lave aftensmad. Tanken gik på pizza, men vi skal virkelig langt væk for at finde et pizzeria, der har strøm. Jeg er sulten, og havde glædet mig til at få den aftensmad, jeg havde købt ind til. Gider virkelig ikke spise rugbrød.

Øv...
0
:lun: Be brave...

When it all goes wrong, I'll pull myself together, keep on holding on...
bluetof1
Kort karma: 732
Likede indlæg: 4596

Indlægaf bluetof1 » 19. okt 2018, 15:37

Jeg skulle have været til en telefonisk jobsamtale i dag kl 13.30.
De har åbenbart fundet en mere interessant ansøger for jeg har ikke hørt fra dem.
En stor offentlig virksomhed. Altså, hvad fanden :rulle:
0
Har lige barberet ben for første gang i meget, meget lang tid. Min bodyoil kunne ikke længere fugte min hud. Til gengæld havde jeg virkelig blank pels.
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 219
Likede indlæg: 4072

Indlægaf Confucius » 19. okt 2018, 15:44

Statisk elektricitet. Kan ikke have det lort! Det kommer ud af det blå, og man kan ikke få hævn over det.
5
Alle mennesker er lige - uanset om de er sorte, brune, gule, røde eller normale.
Smiling_Goat
Kort karma: 799
Likede indlæg: 13214

Indlægaf Smiling_Goat » 20. okt 2018, 20:57

Jeg gider seriøst ikke være mere voksen nu..

Jeg er SÅ tæt på at bare stikke af til det første varme sted, jeg finder en rejse til. Og så kun komme tilbage igen, hvis jeg rent faktisk får lyst til at ordne vasketøj og være fornuftig!

Hvis jeg ikke skulle på arbejde i morgen.. Så!

:rulle:
6
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1995

Indlægaf Nicolait » 20. okt 2018, 21:45

At jeg er blevet forkølet. Det er ikke så slemt, men det er slemt nok til, at jeg ikke skal ud og skyde imorgen, hvilket ellers havde glædet mig til.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Pityt
Kort karma: 386
Likede indlæg: 3315

Indlægaf Pityt » 23. okt 2018, 15:48

At min tidligere arbejdsgiver (jeg får stadig løn) har lavet en fejl på min lønseddel, så jeg bliver nødt til at ringe derud i morgen :cuss: Jeg gider VIRKELIG ikke have mere med dem at gøre.
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Lisva
Kort karma: 80
Likede indlæg: 2152

Indlægaf Lisva » 23. okt 2018, 17:13

At min kæreste forsøger at give mig skylden for, at han har mistet sit dankort. "Du lånte det også en dag, hvor du havde glemt din pung". Gu' fanden gjorde jeg ej!
0
Aviva
Kort karma: 26
Likede indlæg: 227

Indlægaf Aviva » 23. okt 2018, 18:15

Den billist der lige skulle køre igennem en vandpyt så der sprøjtede vand op på mig -godt jeg havde støvler på og ikke klip klapper.

H*n fik lige en fin fuck finger som hævn. (en automat reaktion)
0
Palestine never existed!

Gud velsigne ISRAEL

Næste år i Jerusalem :banan:
Brugeravatar
Prosperity74
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1089

Indlægaf Prosperity74 » 23. okt 2018, 22:06

At mit ondt i maven ikke er gået væk endnu :sur:
0
Smiling_Goat
Kort karma: 799
Likede indlæg: 13214

Indlægaf Smiling_Goat » 24. okt 2018, 09:34

Der er ikke nogen, der kommer med kage til mig :sur:

Hvad er pointen i at flytte tættere på sit netværk, hvis de ikke tilbyder at komme med kage til én? :nej:
1

Tilbage til "Generelt"