Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55661
Kontakt:

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Ado » 9. nov 2015, 11:13

lillebjoern skrev:At nogle debattører herinde åbenbart får fripas til at svine andre - og andre, der gør det samme, får verbale prygl over det. Jeg elsker at være herinde på den ny debat, men jeg kan godt nok (stadig) mærke hvor stor line nogle debattører får af andre.

Jeg må være enig med dig i denne. Jeg synes godt nok weekenden har været alt andet end hyggelig herinde. Og det er sgu skide ærgerligt. For denne debat overhaler Jubii på så mange områder. Blandt andet med at der ikke er "unavngiven"-tråden.
Jeg brugte den selv voldsomt meget på Jubii og nu kan jeg virkelig mærke, hvilken forskel det gør, at den ikke er herinde. Men ja...altså, jeg synes godt nok stemningen har været træls herinde.
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf lillebjoern » 9. nov 2015, 13:27

Ado skrev:
lillebjoern skrev:At nogle debattører herinde åbenbart får fripas til at svine andre - og andre, der gør det samme, får verbale prygl over det. Jeg elsker at være herinde på den ny debat, men jeg kan godt nok (stadig) mærke hvor stor line nogle debattører får af andre.

Jeg må være enig med dig i denne. Jeg synes godt nok weekenden har været alt andet end hyggelig herinde. Og det er sgu skide ærgerligt. For denne debat overhaler Jubii på så mange områder. Blandt andet med at der ikke er "unavngiven"-tråden.
Jeg brugte den selv voldsomt meget på Jubii og nu kan jeg virkelig mærke, hvilken forskel det gør, at den ikke er herinde. Men ja...altså, jeg synes godt nok stemningen har været træls herinde.


Ja, lige netop. Den tråd opfordrede til interne svinere. Og det er mit indlæg jo også - altså internt rettet her på debatten, men det er virkelig noget, som har irriteret mig. Og som jeg virkelig ikke savner fra den gamle debat :(
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22017

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf dgd2007 » 9. nov 2015, 14:40

lillebjoern skrev:Ja, lige netop. Den tråd opfordrede til interne svinere. Og det er mit indlæg jo også - altså internt rettet her på debatten, men det er virkelig noget, som har irriteret mig. Og som jeg virkelig ikke savner fra den gamle debat :(

Mor ... hvad snakker de om? :genert:
4
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Karkluden » 9. nov 2015, 15:45

Det irriterer mig grænseløst, at min svigerinde (min kærestes brors kone) syntes, at det lige var hendes call at latterliggøre vores interne kælenavn i laaang tid til julefrokost/vennehygge i lørdags. Næh, "musse" er ikke det mest sexede i hele verden, men det er nu engang blevet "vores" navn til hinanden, når vi ikke bruger hinandens navne, og hvis jeg siger "skat" eller sådan noget, vil han gerne have, at jeg siger "musse" i stedet.
Hun syntes så lige, hun skulle holde et langt foredrag om, hvor bøsset og klamt det var. Jeg synes, det er virkelig ucharmerende at bruge "bøsse" som skældsord, og derudover så forstår jeg ikke, hvad det rager hende, når vi synes, det er fint. jeg ville kalde min kæreste noget andet pronto, hvis han pludseligt fandt det træls.

Hun var generelt on fire. Jeg havde en lidt nedringet kjole på, ikke til navlen eller noget, men jeg kan nu godt lide at vise lidt barm til festlige lejligheder. Jeg går meget tækkeligt klædt til hverdag og til almindelig fritid, og har et studie/job med uniformering, så jeg kan godt lide at være lidt mere udfordrende til fest. Der syntes hun lige, hun skulle markere, at hun "ALDRIG havde haft brug for at stille patterne sådan frem". Wtf. Det var altså en helt almindelig wrapkjole fra ASOS med lidt udringning.
2
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf lillebjoern » 9. nov 2015, 15:47

dgd2007 skrev:
lillebjoern skrev:Ja, lige netop. Den tråd opfordrede til interne svinere. Og det er mit indlæg jo også - altså internt rettet her på debatten, men det er virkelig noget, som har irriteret mig. Og som jeg virkelig ikke savner fra den gamle debat :(

Mor ... hvad snakker de om? :genert:


Det er ikke fordi det er hemmeligt. Her på det sidste har jeg bare oplevet ret forskelligt toleranceniveau i forhold til, hvem der skriver hvad her på debatten - og det irriterer mig, men ærgrer mig egentlig mest :)
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Akehurst2
Indlæg: 14145
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40598

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Akehurst2 » 9. nov 2015, 15:48

Karkluden skrev:
Hun var generelt on fire. Jeg havde en lidt nedringet kjole på, ikke til navlen eller noget, men jeg kan nu godt lide at vise lidt barm til festlige lejligheder. Jeg går meget tækkeligt klædt til hverdag og til almindelig fritid, og har et studie/job med uniformering, så jeg kan godt lide at være lidt mere udfordrende til fest. Der syntes hun lige, hun skulle markere, at hun "ALDRIG havde haft brug for at stille patterne sådan frem". Wtf. Det var altså en helt almindelig wrapkjole fra ASOS med lidt udringning.


Om du så havde været nedringet til navlen kan hun da passe sin egen biks og undlade at kommentere andres påklædning på den uforskammede måde. Lede gimpe, helt ærligt.
6
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Karkluden » 9. nov 2015, 15:53

Akehurst2 skrev:
Karkluden skrev:
Hun var generelt on fire. Jeg havde en lidt nedringet kjole på, ikke til navlen eller noget, men jeg kan nu godt lide at vise lidt barm til festlige lejligheder. Jeg går meget tækkeligt klædt til hverdag og til almindelig fritid, og har et studie/job med uniformering, så jeg kan godt lide at være lidt mere udfordrende til fest. Der syntes hun lige, hun skulle markere, at hun "ALDRIG havde haft brug for at stille patterne sådan frem". Wtf. Det var altså en helt almindelig wrapkjole fra ASOS med lidt udringning.


Om du så havde været nedringet til navlen kan hun da passe sin egen biks og undlade at kommentere andres påklædning på den uforskammede måde. Lede gimpe, helt ærligt.

Ja, du har egentlig ret, og det er sgu også for dårligt somehow, at jeg nu føler, at jeg skal "forsvare", at jeg af og til godt kan lide nedringede kjoler med, at jeg går tækkeligt klædt til hverdag. Det er jo ikke en kriminel handling at gå udfordrende klædt :forvirret: Tak for det spark!
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6597

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Sophaya » 9. nov 2015, 16:00

At jeg skal sidde op for at være i stand til at trække vejret. Tak for det, dumme hals og næse.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Pityt » 9. nov 2015, 16:08

Akehurst2 skrev:
Karkluden skrev:
Hun var generelt on fire. Jeg havde en lidt nedringet kjole på, ikke til navlen eller noget, men jeg kan nu godt lide at vise lidt barm til festlige lejligheder. Jeg går meget tækkeligt klædt til hverdag og til almindelig fritid, og har et studie/job med uniformering, så jeg kan godt lide at være lidt mere udfordrende til fest. Der syntes hun lige, hun skulle markere, at hun "ALDRIG havde haft brug for at stille patterne sådan frem". Wtf. Det var altså en helt almindelig wrapkjole fra ASOS med lidt udringning.


Om du så havde været nedringet til navlen kan hun da passe sin egen biks og undlade at kommentere andres påklædning på den uforskammede måde. Lede gimpe, helt ærligt.

Enig! Og samtidig kunne hun passende blande sig uden om jeres kælenavne til hinanden! Det rager fandme ikke andre hvad man kalder hinanden af mere eller mindre fjollede kælenavne i et forhold!!!
1
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Aima » 9. nov 2015, 16:13

lillebjoern skrev:
dgd2007 skrev:
lillebjoern skrev:Ja, lige netop. Den tråd opfordrede til interne svinere. Og det er mit indlæg jo også - altså internt rettet her på debatten, men det er virkelig noget, som har irriteret mig. Og som jeg virkelig ikke savner fra den gamle debat :(

Mor ... hvad snakker de om? :genert:


Det er ikke fordi det er hemmeligt. Her på det sidste har jeg bare oplevet ret forskelligt toleranceniveau i forhold til, hvem der skriver hvad her på debatten - og det irriterer mig, men ærgrer mig egentlig mest :)


Har du overvejet enten at tage den med dem, du synes, sviner andre til, at kommentere det direkte når du ser det, eller, såfremt du ikke har mod på noget af det, kontakte en af stedets moderatorer og klage din nød dér, så det potentielt kan blive påtalt. Eller stoppet hvis det sker en anden gang?

Jeg kan udmærket forstå, man ærgrer sig, hvis man synes, stemningen er ubehagelig. Jeg kan slet ikke forstå, man vælger at håndtere det ved selv at smide passive stikpiller i andre tråde.
4
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf lillebjoern » 9. nov 2015, 16:58

Aima skrev:
lillebjoern skrev:
dgd2007 skrev:
lillebjoern skrev:Ja, lige netop. Den tråd opfordrede til interne svinere. Og det er mit indlæg jo også - altså internt rettet her på debatten, men det er virkelig noget, som har irriteret mig. Og som jeg virkelig ikke savner fra den gamle debat :(

Mor ... hvad snakker de om? :genert:


Det er ikke fordi det er hemmeligt. Her på det sidste har jeg bare oplevet ret forskelligt toleranceniveau i forhold til, hvem der skriver hvad her på debatten - og det irriterer mig, men ærgrer mig egentlig mest :)


Har du overvejet enten at tage den med dem, du synes, sviner andre til, at kommentere det direkte når du ser det, eller, såfremt du ikke har mod på noget af det, kontakte en af stedets moderatorer og klage din nød dér, så det potentielt kan blive påtalt. Eller stoppet hvis det sker en anden gang?

Jeg kan udmærket forstå, man ærgrer sig, hvis man synes, stemningen er ubehagelig. Jeg kan slet ikke forstå, man vælger at håndtere det ved selv at smide passive stikpiller i andre tråde.



Ja, selvfølgelig har jeg det. Men jeg mener ikke det er noget, som moderatorerne skal moderere omkring - det har noget at gøre med stedets sociale spilleregler, interne (u)venskaber, uheldig dialog, og så meget andet, som jeg personligt ikke mener, moderatorerne bør pille ved, siden det ofte ikke er overlagt, men simpelthen bare er integreret i de mange sociale strukturer, som eksisterer herinde. Sådan er det jo bare. Jeg hentyder ikke til, at der bliver mobbet eller talt grimt til folk, men jeg oplever - som jeg også skrev i mit første indlæg - at nogen får længere snor end andre. Her menes der ikke lang snor af moderatorerne, som jeg også ret tydeligt fik skrevet ("(... ) Jeg elsker at være herinde på den ny debat, men jeg kan godt nok (stadig) mærke hvor stor line nogle debattører får af andre").

Og jeg er egentlig fløjtende ligeglad med, om du mener, det er en passiv stikpille eller hvad du ikke kan forstå. Det er ikke relevant for mig. Det er noget, der irriterer mig, og om det er her på debatten eller min gamle moster Oda der gør det, er vel sagen irrelevant? Jeg har påpeget, at det ikke er hemmeligt og dermed heller ikke "en passiv stikpille", men derimod noget, som jeg finder nærværende herinde. Men jeg kan da godt sætte navne på og hænge folk ud, hvis det er dét, du er ude efter? Eller man kan rent faktisk spørge mig, om jeg henviser til nogen specifikt, hvis man er interesseret i det, istedet for at tolke derudaf?

Du er min ignore, og jeg ved ikke hvorfor jeg har fået en notifikation om din citering, men nu får du et svar alligevel.
2
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Aima » 9. nov 2015, 17:57

lillebjoern skrev:
Aima skrev:
lillebjoern skrev:
dgd2007 skrev:
lillebjoern skrev:Ja, lige netop. Den tråd opfordrede til interne svinere. Og det er mit indlæg jo også - altså internt rettet her på debatten, men det er virkelig noget, som har irriteret mig. Og som jeg virkelig ikke savner fra den gamle debat :(

Mor ... hvad snakker de om? :genert:


Det er ikke fordi det er hemmeligt. Her på det sidste har jeg bare oplevet ret forskelligt toleranceniveau i forhold til, hvem der skriver hvad her på debatten - og det irriterer mig, men ærgrer mig egentlig mest :)


Har du overvejet enten at tage den med dem, du synes, sviner andre til, at kommentere det direkte når du ser det, eller, såfremt du ikke har mod på noget af det, kontakte en af stedets moderatorer og klage din nød dér, så det potentielt kan blive påtalt. Eller stoppet hvis det sker en anden gang?

Jeg kan udmærket forstå, man ærgrer sig, hvis man synes, stemningen er ubehagelig. Jeg kan slet ikke forstå, man vælger at håndtere det ved selv at smide passive stikpiller i andre tråde.



Ja, selvfølgelig har jeg det. Men jeg mener ikke det er noget, som moderatorerne skal moderere omkring - det har noget at gøre med stedets sociale spilleregler, interne (u)venskaber, uheldig dialog, og så meget andet, som jeg personligt ikke mener, moderatorerne bør pille ved, siden det ofte ikke er overlagt, men simpelthen bare er integreret i de mange sociale strukturer, som eksisterer herinde. Sådan er det jo bare. Jeg hentyder ikke til, at der bliver mobbet eller talt grimt til folk, men jeg oplever - som jeg også skrev i mit første indlæg - at nogen får længere snor end andre. Her menes der ikke lang snor af moderatorerne, som jeg også ret tydeligt fik skrevet ("(... ) Jeg elsker at være herinde på den ny debat, men jeg kan godt nok (stadig) mærke hvor stor line nogle debattører får af andre").

Og jeg er egentlig fløjtende ligeglad med, om du mener, det er en passiv stikpille eller hvad du ikke kan forstå. Det er ikke relevant for mig. Det er noget, der irriterer mig, og om det er her på debatten eller min gamle moster Oda der gør det, er vel sagen irrelevant? Jeg har påpeget, at det ikke er hemmeligt og dermed heller ikke "en passiv stikpille", men derimod noget, som jeg finder nærværende herinde. Men jeg kan da godt sætte navne på og hænge folk ud, hvis det er dét, du er ude efter? Eller man kan rent faktisk spørge mig, om jeg henviser til nogen specifikt, hvis man er interesseret i det, istedet for at tolke derudaf?

Du er min ignore, og jeg ved ikke hvorfor jeg har fået en notifikation om din citering, men nu får du et svar alligevel.


Om du vil stå ved det eller ej, så var din tidligere kommentar en passiv-aggressiv stikpillebemærkning. Jeg er klar over, det var din foretrukne måde at få afløb for dine frustrationer (særligt alle dem, du har mod mig) på, på den anden debat, men her er det nu engang vedtaget kollektivt, at de ikke accepteres. Det bliver ikke okay, blot fordi du rykker dem til andre tråde, og det kan du forberede dig på, jeg har tænkt mig at påpege, hver eneste gang, jeg ser det ske.

Du er meget velkommen til at kontakte mig privat, hvis du har noget, du skal have afløb for, du kan anmelde samtlige af mine indlæg, der provokerer dig og du kan endda anfægte mig alt det, du vil, sålænge du gør det direkte til mit fjæs og giver mig mulighed for at forsvare mig selv for hvadend jeg måtte have gjort, der igen og igen kan pisse dig sådan af. Men din konsekvente indebrændthed mod min person er jeg definitivt færdig med at lade passere, når den kommer til udtryk på så spydig og hyklerisk vis, som det er, når du leverer den på den der måde.

I øvrigt er mit indtryk, at det mest af alt er min postulerede good-will der trigger en nerve hos dig, den kan jeg nu engang ikke selv gøre noget ved, og i øvrigt forsvinder den ikke, blot fordi du sætter mig på ignore. Den nager dig jo tydeligvis stadig, så måske skulle du, mest af alt for din egen skyld, overveje at slutte fred med den?
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 9. nov 2015, 18:00

I to! Behersk jer lige.
Tag den på pb.
12
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf lillebjoern » 9. nov 2015, 18:08

Log_Lady skrev:Men som jeg ser det, er anklager om forskelsbehandling og dobbeltmoral ret intetsigende, og også lidt nedbrydende, når de ikke bliver adresseret direkte. Jeg har da flere gange i dag overvejet, om jeg skulle føle mig truffet, men jeg synes egentlig ikke selv, at jeg opfører mig på en måde, der strider mod mine egne principper. Alligevel føler jeg, at det er lidt irriterende, at tanken er plantet i min knold.

Det er lidt som at være udsat for en kollektiv skideballe: selvom chefen understreger, at folk jo godt ved med sig selv, om de skal føle sig ramt, så kan selv den reneste samvittighed ikke forhindre mig i at føle mig lidt skyldig per association. Det er en ufed følelse, og jeg kunne egentlig godt tænke mig at få det at vide, hvis nogen synes at jeg er en af de formastelige. Ikke fordi jeg nødvendigvis har tænkt mig at ændre adfærd, men jeg vil alligevel nødig være med til at ødelægge en god debat, hvis nu jeg uforvarende gør noget, som falder andre for brystet. Der er vel altid plads til forbedring :)


Jeg tænkte nok der ville komme en masse kommentarer på det. Men ærligt talt, så synes jeg, jeg har lov til at ytre mig om noget, jeg er irriteret over - det synes jeg alle har. Denne her tråd bruger jeg personligt til at lufte ud og komme lidt af med mine frustrationer i forhold til ting, jeg oplever i min hverdag, og min hensigt er hverken at være opbyggende eller konstruktiv; det er bare at pointere, at jeg normalt synes rigtig godt om stedet, men jeg har haft nogle dårlige oplevelser på det seneste. Jeg har jo selvfølgelig ikke lyst til at hænge folk ud, og jeg føler mig bestemt ikke berettiget til at påtale det overfor folk, medmindre jeg decideret ser noget, der er over stregen. Og det har jeg ikke. Jeg har bare, som nævnt, følt, at nogen får længere snor end andre. Og det synes jeg er en lidt ærgerlig tendens. Det er ikke noget, jeg regner med bliver gjort noget ved, og jeg har ikke tænkt mig at starte rygter i krogene, som jeg synes I får det til at lyde som om.

Jeg er glad for, at "Hvad vil du sige til en unavngiven debattør?"-tråden ikke er her længere – virkelig – men jeg gik ikke ud fra, at man ikke måtte ærgre sig over noget som helst længere. Det er ikke noget stort, det er noget JEG har oplevet, og føler man sig truffet (som i øvrigt ikke var min hensigt at føre til), er man da mere end velkommen til at spørge ind til det skrevne eller kommentere på det. Men jeg gider ikke anklages for at skrive passive stikpiller eller være nedbrydende overfor debatten. Jeg synes der går lidt touchy-feely i den.

Men jeg beklager da, hvis der er nogen der er kede af det/føler sig ramt.
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Aima » 9. nov 2015, 18:17

kidkomb skrev:I to! Behersk jer lige.
Tag den på pb.


Hør her, én gang for alle. Jeg tager intet på PB, der i første omgang er lagt ud i en offentlig tråd. Når noget potentielt behandler min person negativt, så markerer jeg min grænse lige dér, hvor jeg ser det.

Hvis jeg tager nogen på fersk gerning i at bagtale mig i frokoststuen på mit job, så konfronterer jeg dem også når jeg ser det, hvor jeg ser det. Jeg går ikke hjem om sender en mail. Det kan godt være det ikke er kønt, men det er bagtaleriet fandme heller ikke, og måske var det i virkeligheden dét, altså trashtalken, man skulle opponere mod, fremfor den der rent faktisk bare, på egne vegne siger fra overfor det.
0
I'll stick with hell no's and headphones...

Tilbage til "Generelt"