Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Flora » 28. dec 2015, 15:59

Jeg kan supplere vasketøjs-irritationen. Jeg bruger en IKEA-pose til at transportere mit vasketøj fra lejligheden og ned til fællesvaskeriet og lader den ligge dernede mens tøjet vasker. Forleden da jeg skulle ned og hente mit vasketøj var der så en eller anden idiot der havde stjålet posen! Så står man der med en bunke vasketøj og ingenting at bære det i og kan så vælge mellem at prøve at holde det hele i favnen på vej op eller spæne tilbage i lejligheden efter en ny pose :rulle:

For dælen det er irriterende at folk ikke bare kan lade ens ting ligge i fred! Posen koster en femmer, så det er jo ikke engang fordi de får noget særligt ud af det og hvis de har kunnet transportere deres eget vasketøj derned, så kan de vel også transportere det op igen uden at behøve at stjæle andre folks poser! :evil:
2
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10761

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Muspel » 28. dec 2015, 18:43

Lykke skrev:
Persnikedy skrev:Min vasketøjs saga fortsætter..

Fandme om ikke den før mig havde kommet sit i tørretumbleren men efterladt den til at bare holde det varmt... Efter +20 mins venten i vaskerummet gad jeg ikke mere og fjernede personens tøj og kom mit i.
Vi er også andre der skal til!


Jeg tror ikke jeg helt forstår problemet. Vi har også fælles vaskekælder. Her tager man bare det færdige tøj og kommer i en kurv. De står der jo for ser samme.


Sådan er det altså også i min vaskekælder. Har aldrig overvejet det som et problem? Det er jo rent?

Men fair nok. Hvis I har en regel, der hedder 'Man skal tage sit tøj ud det øjeblik maskinen stopper, og ens vasketid er slut' så skal det selvfølgelig overholdes.

Hos os er det ok, at dem på 5. Sal fx venter med at hænge op, til de alligevel skal ned af trapperne for at handle eller lign. Men det er jo så bare vores 'regel' (håber jeg - den er ikke nedskrevet. Og måske er jeg til evig irritation for mine naboer?)
4
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Lykke » 28. dec 2015, 19:37

Muspel skrev:
Lykke skrev:
Persnikedy skrev:Min vasketøjs saga fortsætter..

Fandme om ikke den før mig havde kommet sit i tørretumbleren men efterladt den til at bare holde det varmt... Efter +20 mins venten i vaskerummet gad jeg ikke mere og fjernede personens tøj og kom mit i.
Vi er også andre der skal til!


Jeg tror ikke jeg helt forstår problemet. Vi har også fælles vaskekælder. Her tager man bare det færdige tøj og kommer i en kurv. De står der jo for ser samme.


Sådan er det altså også i min vaskekælder. Har aldrig overvejet det som et problem? Det er jo rent?

Men fair nok. Hvis I har en regel, der hedder 'Man skal tage sit tøj ud det øjeblik maskinen stopper, og ens vasketid er slut' så skal det selvfølgelig overholdes.

Hos os er det ok, at dem på 5. Sal fx venter med at hænge op, til de alligevel skal ned af trapperne for at handle eller lign. Men det er jo så bare vores 'regel' (håber jeg - den er ikke nedskrevet. Og måske er jeg til evig irritation for mine naboer?)


Ja det er vist også reglen her. Der er ikke nogen som skal stå og vente på mig. Der står en Ikea pose til formålet lige foran maskinen.
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf LadyFox » 28. dec 2015, 20:14

At 3 forskellige naboer er begyndt at nasse smøger hos os, fordi at de ikke gider gå ned efter deres egne OG at min kæreste troligt giver dem det. Jeg er normalt ikke nærig med med mine smøger, men når det er flere, og hver og hveranden dag og nogengange flere gange på en dag- vi desuden bor øverst og derfor har længest ned til kiosken så må det altså snart være SLUT.
1
...
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Persnikedy » 28. dec 2015, 20:57

Muspel skrev:
Lykke skrev:
Persnikedy skrev:Min vasketøjs saga fortsætter..

Fandme om ikke den før mig havde kommet sit i tørretumbleren men efterladt den til at bare holde det varmt... Efter +20 mins venten i vaskerummet gad jeg ikke mere og fjernede personens tøj og kom mit i.
Vi er også andre der skal til!


Jeg tror ikke jeg helt forstår problemet. Vi har også fælles vaskekælder. Her tager man bare det færdige tøj og kommer i en kurv. De står der jo for ser samme.


Sådan er det altså også i min vaskekælder. Har aldrig overvejet det som et problem? Det er jo rent?

Men fair nok. Hvis I har en regel, der hedder 'Man skal tage sit tøj ud det øjeblik maskinen stopper, og ens vasketid er slut' så skal det selvfølgelig overholdes.

Hos os er det ok, at dem på 5. Sal fx venter med at hænge op, til de alligevel skal ned af trapperne for at handle eller lign. Men det er jo så bare vores 'regel' (håber jeg - den er ikke nedskrevet. Og måske er jeg til evig irritation for mine naboer?)


Der sidder allerede flere sedler dernede med at rense filter (stort problem med de gamle maskiner som boligforeningen bare ikke vil udskifte - de går i stykker bar der kigges forkert på dem)og rydde op efter sig (tage sit vasketøj med sig, smide gamle pakker med vaskepulver ud mm) fordi folk simpelthen er for dårlige til at gøre det. Og ligger der vasketøj så bliver der ikke gjort rent. Der var engang hvor det ikke blev gjort i halvanden uge, det gulv bliver ret klamt kan jeg hilse og sige.

Jeg mener endda at det står i ordensreglamentet at maskinerne skal bruges indenfor tiden.

Jeg er normalt på ingen måde hissig med det (selvom overstående kunne tyde på andet :genert:)

Jeg forventer at folk rydder op efter sig og gør så det er til at komme til for andre når deres vasketid er slut, det var også grunden til at jeg ventede for at se om der kom nogle efter deres tøj i tørrertumbleren.

Og ja, tøjet er jo rent og bliver bare hurtigt flyttet. Men det er ikke min opgave at rydde op efter andre
4
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Persnikedy » 28. dec 2015, 20:59

LadyFox skrev:At 3 forskellige naboer er begyndt at nasse smøger hos os, fordi at de ikke gider gå ned efter deres egne OG at min kæreste troligt giver dem det. Jeg er normalt ikke nærig med med mine smøger, men når det er flere, og hver og hveranden dag og nogengange flere gange på en dag- vi desuden bor øverst og derfor har længest ned til kiosken så må det altså snart være SLUT.


Lyder virkelig belastende... og dyrt!
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf LadyFox » 28. dec 2015, 21:07

Persnikedy skrev:
LadyFox skrev:At 3 forskellige naboer er begyndt at nasse smøger hos os, fordi at de ikke gider gå ned efter deres egne OG at min kæreste troligt giver dem det. Jeg er normalt ikke nærig med med mine smøger, men når det er flere, og hver og hveranden dag og nogengange flere gange på en dag- vi desuden bor øverst og derfor har længest ned til kiosken så må det altså snart være SLUT.


Lyder virkelig belastende... og dyrt!

Jeg føler i vireligheden slet ikke jeg har råd til vores eget smøgforbrug, det bliver i hvert fald ikke billigere af at forsørge nærsten halvdelen af opgangen. :mellow:
0
...
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Flora » 28. dec 2015, 21:13

LadyFox skrev:At 3 forskellige naboer er begyndt at nasse smøger hos os, fordi at de ikke gider gå ned efter deres egne OG at min kæreste troligt giver dem det. Jeg er normalt ikke nærig med med mine smøger, men når det er flere, og hver og hveranden dag og nogengange flere gange på en dag- vi desuden bor øverst og derfor har længest ned til kiosken så må det altså snart være SLUT.


Årh, sådan nogle typer er belastende. Nu ryger jeg ikke mere, men da jeg gjorde læste jeg engang sammen med en som ALTID var i gang med at holde op og derfor ikke købte smøger selv. Men så kunne hun da liiiige nasse en enkelt hos mig :rulle:. Det endte så med at være et par stykker dagligt og det løber altså også op på et tidspunkt.

Hold dog helt op eller erkend du ikke kan og køb dine egne smøger! :evil:
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24632
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3199
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36797

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Daine » 28. dec 2015, 21:14

LadyFox skrev:
Persnikedy skrev:
LadyFox skrev:At 3 forskellige naboer er begyndt at nasse smøger hos os, fordi at de ikke gider gå ned efter deres egne OG at min kæreste troligt giver dem det. Jeg er normalt ikke nærig med med mine smøger, men når det er flere, og hver og hveranden dag og nogengange flere gange på en dag- vi desuden bor øverst og derfor har længest ned til kiosken så må det altså snart være SLUT.


Lyder virkelig belastende... og dyrt!

Jeg føler i vireligheden slet ikke jeg har råd til vores eget smøgforbrug, det bliver i hvert fald ikke billigere af at forsørge nærsten halvdelen af opgangen. :mellow:


Gem smøgerne? Så må din kæreste dele ud af sine egne. Eller ta en snak med kæresten :)


Det er da egentlig også utrolig dårlig stil af jeres naboer :gruble: Altså, den klassiske med at låne lidt sukker af naboen (sker det overhovedet mere?!?) er jo fordi man er midt i noget der kræver sukker her og nu. Men smøger?
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Persnikedy » 28. dec 2015, 21:14

LadyFox skrev:
Persnikedy skrev:
LadyFox skrev:At 3 forskellige naboer er begyndt at nasse smøger hos os, fordi at de ikke gider gå ned efter deres egne OG at min kæreste troligt giver dem det. Jeg er normalt ikke nærig med med mine smøger, men når det er flere, og hver og hveranden dag og nogengange flere gange på en dag- vi desuden bor øverst og derfor har længest ned til kiosken så må det altså snart være SLUT.


Lyder virkelig belastende... og dyrt!

Jeg føler i vireligheden slet ikke jeg har råd til vores eget smøgforbrug, det bliver i hvert fald ikke billigere af at forsørge nærsten halvdelen af opgangen. :mellow:


Da min mor var ung (og ryger) gik hun med en lille seddel i hendes lomme hvor hun satte en streg ud fra folks navne når de nassede en smøg af hende, så stoppede de hurtigt når hun så kunne indkassere en hel pakke fra dem.
Det virkede også for mig - for smøger er pisse dyre
2
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Viskelæder » 28. dec 2015, 21:17

LadyFox skrev:At 3 forskellige naboer er begyndt at nasse smøger hos os, fordi at de ikke gider gå ned efter deres egne OG at min kæreste troligt giver dem det. Jeg er normalt ikke nærig med med mine smøger, men når det er flere, og hver og hveranden dag og nogengange flere gange på en dag- vi desuden bor øverst og derfor har længest ned til kiosken så må det altså snart være SLUT.


Går de seriøst op til jer og banker på for at få smøger? Eller er det, fordi I mødes udenfor, når I ryger?
Uanset hvad så er det da træls.
1
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21053

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf 2SHY » 28. dec 2015, 21:21

Ladyfox: Var det en ide at gå over til at dampe? Det kan de vel ikke nasse af jer hvis de ikke selv damper?

Ellers er jeg med på foreslaget med at skrive op hvad der lånes og så måske en gang om måneden at opkræve det lånte :gogo: Mon ikke det snart stopper så? Alternativt - når de kommer for at låne, så sig "ej altså jeg var lige på vej hen til dig for at spørge om jeg kunne låne af dig" ;) (underforstået - jeg har ikke flere)
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf LadyFox » 28. dec 2015, 21:36

Daine skrev:Gem smøgerne? Så må din kæreste dele ud af sine egne. Eller ta en snak med kæresten :)


Det er da egentlig også utrolig dårlig stil af jeres naboer :gruble: Altså, den klassiske med at låne lidt sukker af naboen (sker det overhovedet mere?!?) er jo fordi man er midt i noget der kræver sukker her og nu. Men smøger?


Det er problemet når man deler penge. :( Og tro mig jeg snakker med min kæreste, han har bare endnu ikke fattet det der med at 3 kroner her og 3 kroner der pludselig løber op i mange penge.

Altså, normalt kan jeg godt selv låne lidt her og der, men forhelvede smøger, slik og shampoo? Når jeg låner noget er det ting som f.eks. rivejern, et ekstra fad osv.

Flora skrev:
Årh, sådan nogle typer er belastende. Nu ryger jeg ikke mere, men da jeg gjorde læste jeg engang sammen med en som ALTID var i gang med at holde op og derfor ikke købte smøger selv. Men så kunne hun da liiiige nasse en enkelt hos mig :rulle:. Det endte så med at være et par stykker dagligt og det løber altså også op på et tidspunkt.

Hold dog helt op eller erkend du ikke kan og køb dine egne smøger! :evil:


Præcis. Jeg har det sådan lidt lettere hvis det var en frivilligt valgt ven, for selvom jeg da er fine venner med mine naboer og sagtens kan grille med dem - så er vi altså ikke mere venner end at vi nok aldrig havde snakket sammen under andre omstændigheder og at "venskabet" slutter den dag jeg flytter, men selv mine egne venner gider jeg ikke nasser sådan hele tiden.

Persnikedy skrev:
Da min mor var ung (og ryger) gik hun med en lille seddel i hendes lomme hvor hun satte en streg ud fra folks navne når de nassede en smøg af hende, så stoppede de hurtigt når hun så kunne indkassere en hel pakke fra dem.
Det virkede også for mig - for smøger er pisse dyre


Det burde jeg overveje. Eller måske jeg skulle gå runden til nytår, og nasse øl, champange, whisky og en cubansk cigar :)

Viskelæder skrev:
Går de seriøst op til jer og banker på for at få smøger? Eller er det, fordi I mødes udenfor, når I ryger?
Uanset hvad så er det da træls.


Det er med banken på døren - gerne midt i maden :nerve:
1
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf LadyFox » 28. dec 2015, 21:39

2SHY skrev:Ladyfox: Var det en ide at gå over til at dampe? Det kan de vel ikke nasse af jer hvis de ikke selv damper?

Ellers er jeg med på foreslaget med at skrive op hvad der lånes og så måske en gang om måneden at opkræve det lånte :gogo: Mon ikke det snart stopper så? Alternativt - når de kommer for at låne, så sig "ej altså jeg var lige på vej hen til dig for at spørge om jeg kunne låne af dig" ;) (underforstået - jeg har ikke flere)

Dampe er ikke en mulighed, jeg holder af mine rigtige smøger - indtil jeg forhåbentlig snart nosser mig sammen til at rygestop! Den med at sige jeg var på vej til at låne har jeg brugt på den ene, bare den gang hun konstant ville låne penge.... :8: Det virkede faktisk. Jeg ved ikke om jeg kan bruge den samme med smøgerne, de ved jeg altid har :/ Og at jeg godt selv gider gå de 50 meter der ca. er til kiosken :stoned:
1
...
Brugeravatar
Puffi
Indlæg: 1085
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:06
Kort karma: 311
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2284

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Puffi » 28. dec 2015, 22:16

At jeg har glemt at købe en ny vaskepose.
0
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…

Tilbage til "Generelt"