Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
AgentPixie
Kort karma: 94
Likede indlæg: 1594

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf AgentPixie » 13. jul 2018, 13:43

Stitch skrev:
AgentPixie skrev:At min kærestes arbejdsgiver åbenbart ikke har betalt pension (nogensinde), selvom det står på lønsedlerne.

What? :tie: :nej:

Hvordan? Og hvorfor? Sikke nogle idioter og stakkels din kæreste.

Det kan chefen ikke helt svare på. Oprindeligt troede vi kun det var den nyansatte der ikke havde fået pensionen, men jeg tvang min kæreste til at tjekke, og han har heller ikke fået(de er kun de to ansatte).
Jeg er ret sikker på chefen har overført dem til firmaets kassekredit. Han er blevet påmindet om manglende pension tre gange nu, og intet er sket.
0
That awkward moment between birth and death.
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1871
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 18574

Indlægaf Daine » 13. jul 2018, 14:31

AgentPixie skrev:
Stitch skrev:
AgentPixie skrev:At min kærestes arbejdsgiver åbenbart ikke har betalt pension (nogensinde), selvom det står på lønsedlerne.

Det kan chefen ikke helt svare på. Oprindeligt troede vi kun det var den nyansatte der ikke havde fået pensionen, men jeg tvang min kæreste til at tjekke, og han har heller ikke fået(de er kun de to ansatte).
Jeg er ret sikker på chefen har overført dem til firmaets kassekredit. Han er blevet påmindet om manglende pension tre gange nu, og intet er sket.

Er din kærestes fagforening inde over? Ellers er det nok en god ide at få en af deres jurister til at kontakte chefen, det plejer at speede processen noget op.
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 669
Geografisk sted: Slagelse
Likede indlæg: 4304

Indlægaf Vira » 13. jul 2018, 14:33

At jeg er blevet ringet op af elselskabet Modstrøm i dag, til trods af jeg er på Robinsonlisten, i forrige uge var det cbb mobil. Nu har jeg meldt lortet til forbrugerombudsmanden
8
I'm not limited edition, I'm weird.
AgentPixie

Indlægaf AgentPixie » 13. jul 2018, 15:09

Daine skrev:
AgentPixie skrev:
Stitch skrev:

Er din kærestes fagforening inde over? Ellers er det nok en god ide at få en af deres jurister til at kontakte chefen, det plejer at speede processen noget op.

Fagforeningen er kontaktet, men der er først nogen i den afdeling på mandag :sarkasme:
0
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 13. jul 2018, 15:21

AgentPixie skrev:
Daine skrev:
AgentPixie skrev:
Stitch skrev:

Fagforeningen er kontaktet, men der er først nogen i den afdeling på mandag :sarkasme:

I guder! Men om ikke andet så håber jeg de kan hjælpe med at få styr på tingene, for det er ... temmelig bedragerisk af chefen.
1
AgentPixie

Indlægaf AgentPixie » 13. jul 2018, 16:14

Daine skrev:
AgentPixie skrev:
Daine skrev:
AgentPixie skrev:
Stitch skrev:

I guder! Men om ikke andet så håber jeg de kan hjælpe med at få styr på tingene, for det er ... temmelig bedragerisk af chefen.

Gu er det så. Har han overført dem til sin kassekredit er det på grænsen til tyveri, synes jeg.
0
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 13. jul 2018, 16:18

AgentPixie skrev:
Daine skrev:
AgentPixie skrev:
Daine skrev:
AgentPixie skrev:
Stitch skrev:

Gu er det så. Har han overført dem til sin kassekredit er det på grænsen til tyveri, synes jeg.

Enig. Og jeg håber sgu, han som minimum får en bøde for det. Det er en lumpen opførsel er det.
0
Brugeravatar
differentdaydifferentperson
Kort karma: 6
Likede indlæg: 111

Indlægaf differentdaydifferentperson » 13. jul 2018, 16:25

kidkomb skrev:
differentdaydifferentperson skrev:
kidkomb skrev:Selvom jeg selvfølgelig er enig med dig i at man aldrig skal have sin hund løs blandt andre mennesker, hvis man ikke har fuldkommen styr på den (og det er der desværre ikke mange der har) så tænker jeg at du, som angst, må forsøge at formidle noget bedre.
Hvis du bare siger at du er bange for hunde, så tænker folk ikke umiddelbart på galoperende og invaliderende angst.
De gør det jo ikke for at være onde. Du må nok bruge nogle mere slagfærdige ord omkring din angst, når du skal forklare den.
Det lyder virkelig ikke rart at have det sådan, får du noget hjælp til det? Måske kunne det blive bedre?

Ja okay, det kan jeg godt se.. Har du nogle forslag? :) Lige nu gør jeg sådan at jeg altid spørger folk i god tid inden jeg kommer på besøg, om de har hund, hvis ja, spørger jeg ind til hvordan den er; Hopper den op? Gør den hysterisk af folk den ikke kender? Snapper den ud efter en umotiveret? Hvis ja, forklarer jeg alvorligt at jeg er meget angst for hunde med den adfærd, at jeg kan gå i panik osv. Derefter plejer hundeejeren og jeg at finde en løsning fællesskab, men når vi kommer frem til hjemmet/dagen kommer hvor jeg skal besøge dem, opstår der alligevel komplikationer. Hvis der er går noget tid fra jeg fortæller om min angst og selve besøget, minder jeg selvfølgelig min ven/hundeejeren om min angst igen kort tid inden besøget, så der ikke er fare for at h*n har glemt det.

Hvis det er sådan du forklarer det, især den del med "at gå i panik" så synes jeg egentlig at du gør hvad du kan. Specielt når du også minder dem om det.
Det kan være svært for mennesker, der ikke har oplevet at være angst, at forstå og anerkende hvad der sker når folk med angst bliver udsat for noget de er bange for.
Jeg har selv en tendens til, indeni, at nå at tænke "arh så er det vist ikke værre" før jeg når at tænke "nå, ja det kan jo være rigtig angst".
Begrebet angst er en smule udvandet, lidt ligesom ordet mobning, som burde dække over meget grov og måske ligefrem farlig adfærd overfor andre. Al drilleri er ikke mobning. Ligesom almindelig utilpashed overfor edderkopper ikke er angst.
Når man så har reel angst kan det derfor være svært at få folk til at tage alvorligt, tror jeg, er det sådan du oplever det?
Som sagt, så synes jeg at du gør det helt rigtige.
Når folk har oplevet at du bliver angst, forstår de det så?
Kan du evt blive hjulpet med angsten? Jeg tror faktisk godt man kan få en henvisning fra sin læge til noget behandling (kognitivt feks) hvis man har angst. Det må være så ubehageligt at få det sådan :kram:

Det er lidt forskelligt om folk forstår det efter de har set det. Ofte glemmer de det meget hurtigt igen - det er jo også forståeligt nok, de er jo ikke vant til at de skal have øjnene konstant på deres hund når de er hjemme. Men ligegyldig hvad, må jeg blive bedre til at udtrykke det klart. Det er bare ikke altid den mest populære frygt at have, ofte prøver folk at overbevise mig om at der ikke er noget af være bange for, og slet ikke deres hund, og så fremstår jeg snerpet hvis jeg bliver ved med at holde fast i hvor angst jeg er. Nogle bliver decideret fornærmet over at jeg trækker mig sammen og siger "er du ikke sød at fjerne ham fra mig - det er ikke fordi jeg ikk kan lide ham, jeg er bare bange"

Mange tak for din støtte :-*

Mht. at få kureret angsten, så kunne det være så dejligt at være bedre til at holde hovedet koldt. Det er ikke kun hunde, men generelt aggressive, utilregnelige dyr der viser "jeg spiser dig om lidt" adfærd. Fx. besøgte jeg på et tidspunkt en ven med den sygeste kat. Hvis man kom indenfor 1 m afstand klatrer den op af din ryg, sætter sig fast på ryggen af en og så går den ellers bare fuldstændig amok på dine øjne hvis den kan komme til det - den har gjort hans stedfar blind på det ene øje. Så det var sådan noget med at man blev advaret og fik af vide at det var på eget ansvar inden man kom hjem til dem. Har aldrig haft noget problem med katte, men en dag gjorde den kat virkelig bange. En dag da jeg var alene hjemme hos ham i kort tid, stod den pludselig foran toiletdøren, da jeg skulle forbi, rejste børster, hvæssede og gjorde klar til at klatre op af min ryg. Der begyndte jeg også at svede og min puls steg og jeg skulle lige tænke igennem nogle ekstra gange, hvad fanden jeg lige gjorde her. Så det er ikke kun hunde, men bare generelt aggressive, utilregnelige dyr.
Nu når jeg tænker over det, tror jeg at jeg får angst fordi jeg ikke føler jeg kan forsvare mig hvis det skulle være nødvendigt. I og med at det er en jeg holder afs kæledyr, er det svært bare at kaste den væk hvis den angriber, så jeg føler mig totalt forsvarsløs og fanget i et dilemma, - mig eller min kæres dyr?
0
Brugeravatar

Indlægaf differentdaydifferentperson » 13. jul 2018, 16:33

kidkomb skrev:
kidkomb skrev:Selvom jeg selvfølgelig er enig med dig i at man aldrig skal have sin hund løs blandt andre mennesker, hvis man ikke har fuldkommen styr på den (og det er der desværre ikke mange der har) så tænker jeg at du, som angst, må forsøge at formidle noget bedre.
Hvis du bare siger at du er bange for hunde, så tænker folk ikke umiddelbart på galoperende og invaliderende angst.
De gør det jo ikke for at være onde. Du må nok bruge nogle mere slagfærdige ord omkring din angst, når du skal forklare den.
Det lyder virkelig ikke rart at have det sådan, får du noget hjælp til det? Måske kunne det blive bedre?

Ja okay, det kan jeg godt se.. Har du nogle forslag? :) Lige nu gør jeg sådan at jeg altid spørger folk i god tid inden jeg kommer på besøg, om de har hund, hvis ja, spørger jeg ind til hvordan den er; Hopper den op? Gør den hysterisk af folk den ikke kender? Snapper den ud efter en umotiveret? Hvis ja, forklarer jeg alvorligt at jeg er meget angst for hunde med den adfærd, at jeg kan gå i panik osv. Derefter plejer hundeejeren og jeg at finde en løsning fællesskab, men når vi kommer frem til hjemmet/dagen kommer hvor jeg skal besøge dem, opstår der alligevel komplikationer. Hvis der er går noget tid fra jeg fortæller om min angst og selve besøget, minder jeg selvfølgelig min ven/hundeejeren om min angst igen kort tid inden besøget, så der ikke er fare for at h*n har glemt det.

Hvis det er sådan du forklarer det, især den del med "at gå i panik" så synes jeg egentlig at du gør hvad du kan. Specielt når du også minder dem om det.
Det kan være svært for mennesker, der ikke har oplevet at være angst, at forstå og anerkende hvad der sker når folk med angst bliver udsat for noget de er bange for.
Jeg har selv en tendens til, indeni, at nå at tænke "arh så er det vist ikke værre" før jeg når at tænke "nå, ja det kan jo være rigtig angst".
Begrebet angst er en smule udvandet, lidt ligesom ordet mobning, som burde dække over meget grov og måske ligefrem farlig adfærd overfor andre. Al drilleri er ikke mobning. Ligesom almindelig utilpashed overfor edderkopper ikke er angst.
Når man så har reel angst kan det derfor være svært at få folk til at tage alvorligt, tror jeg, er det sådan du oplever det?
Kan du evt blive hjulpet med angsten? Jeg tror faktisk godt man kan få en henvisning fra sin læge til noget behandling (kognitivt feks) hvis man har angst. Det må være så ubehageligt at få det sådan :kram:

Det er lidt forskelligt om folk forstår det efter de har set det. Ofte glemmer de det meget hurtigt igen - det er jo også forståeligt nok, de er jo ikke vant til at de skal have øjnene konstant på deres hund når de er hjemme. Men ligegyldig hvad, må jeg blive bedre til at udtrykke det klart. Det er bare ikke altid den mest populære frygt at have, ofte prøver folk at overbevise mig om at der ikke er noget af være bange for, og slet ikke deres hund, og så fremstår jeg snerpet hvis jeg bliver ved med at holde fast i hvor angst jeg er. Nogle bliver decideret fornærmet hvis siger pænt "er du ikke sød at holde ham væk fra mig - det er ikke fordi jeg ikk kan lide ham, jeg er bare angst"

Mht. at få bugt med angsten, så kunne det væredejligt at være bedre til at holde hovedet koldt. Det er ikke kun hunde, men generelt aggressive, utilregnelige dyr der viser "jeg spiser dig om lidt" adfærd jeg er bange for. Fx. besøgte jeg på et tidspunkt en kammerat med den sygeste kat. Hvis man kom indenfor 1 m afstand klatrer den op af din ryg, sætter sig fast på ryggen af en og så går den ellers bare fuldstændig amok på dine øjne hvis den kan komme til det - den har gjort hans stedfar blind på det ene øje! Så det var sådan noget med at man blev advaret og fik af vide at det var på eget ansvar inden man kom hjem til dem. Har aldrig haft noget problem med katte, men en dag gjorde den kat mig virkelig bange; Jeg var alene hjemme hos ham i kort tid, pludselig stod den foran toiletdøren, da jeg skulle ud, den rejste børster, hvæssede og gik fuldstændig amok på mig. Der begyndte jeg også at svede og min puls steg og jeg skulle lige tænke igennem nogle ekstra gange, hvad fanden jeg lige gjorde her. Så det er ikke kun hunde, men bare generelt aggressive, utilregnelige dyr.
Når jeg tænker dybere over det, tror jeg at i og med det er nogens kæledyr, så føler jeg ikke jeg kan forsvare mig hvis det skulle være nødvendigt. Det kommer ud på et spørgsmål om mig eller dyret, og da jeg ved at der er mennesker der holder af dyret, er det et svært valg.
0
Brugeravatar

Indlægaf differentdaydifferentperson » 13. jul 2018, 16:34

kidkomb skrev:

Det er lidt forskelligt om folk forstår det efter de har set det. Ofte glemmer de det meget hurtigt igen - det er jo også forståeligt nok, de er jo ikke vant til at de skal have øjnene konstant på deres hund når de er hjemme. Men ligegyldig hvad, må jeg blive bedre til at udtrykke det klart. Det er bare ikke altid den mest populære frygt at have, ofte prøver folk at overbevise mig om at der ikke er noget af være bange for, og slet ikke deres hund, og så fremstår jeg snerpet hvis jeg bliver ved med at holde fast i hvor angst jeg er. Nogle bliver decideret fornærmet hvis siger pænt "er du ikke sød at holde ham væk fra mig - det er ikke fordi jeg ikk kan lide ham, jeg er angst"

Mht. at få bugt med angsten, så kunne det væredejligt at være bedre til at holde hovedet koldt. Det er ikke kun hunde, men generelt aggressive, utilregnelige dyr der viser "jeg spiser dig om lidt" adfærd jeg er bange for. Fx. besøgte jeg på et tidspunkt en kammerat med den sygeste kat. Hvis man kom indenfor 1 m afstand klatrer den op af din ryg, sætter sig fast på ryggen af en og så går den ellers bare fuldstændig amok på dine øjne hvis den kan komme til det - den har gjort hans stedfar blind på det ene øje! Så det var sådan noget med at man blev advaret og fik af vide at det var på eget ansvar inden man kom hjem til dem. Har aldrig haft noget problem med katte, men en dag gjorde den kat mig virkelig bange; Jeg var alene hjemme hos ham i kort tid, pludselig stod den foran toiletdøren, da jeg skulle ud, den rejste børster, hvæssede og gik fuldstændig amok på mig. Der begyndte jeg også at svede og min puls steg og jeg skulle lige tænke igennem nogle ekstra gange, hvad fanden jeg lige gjorde her. Så det er ikke kun hunde, men bare generelt aggressive, utilregnelige dyr.
Når jeg tænker dybere over det, tror jeg at i og med det er nogens kæledyr, så føler jeg ikke jeg kan forsvare mig hvis det skulle være nødvendigt. Det kommer ud på et spørgsmål om mig eller dyret, og da jeg ved at der er mennesker der holder af dyret, er det et svært valg.
0
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 372
Likede indlæg: 7913

Indlægaf sigge » 13. jul 2018, 16:42

- Jeg har været nødt til at tage arbejde med hjem i min ferie. Det er lige godt aldrig sket før. Selvom jeg er glad for mit job, så arbejder jeg for at leve, jeg lever ikke for at arbejde. Så jeg plejer at være god til at holde fri, mår jeg har fri. Og jeg havde virkelig glædet mig til at slippe for at tænke på den l*rtesag i tre uger.

- Vaskemaskinen i min bygning er gået i stykker, og jeg ville godt vaske her i weekenden.

- Jeg har kradset mig i ganen med et stykke brød.
1
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 775
Likede indlæg: 10972

Indlægaf dgd2007 » 13. jul 2018, 22:45

AgentPixie skrev:Gu er det så. Har han overført dem til sin kassekredit er det på grænsen til tyveri, synes jeg.

Det lyder potentielt ret alvorlig i hvert fald. :genert:
0
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 461
Likede indlæg: 5990

Indlægaf Dmitra » 14. jul 2018, 22:00

De der "pakke kan ikke leveres mails" fra et hav af ikke-eksisterende firmaer. Nu har der været stille i måske 6 uger, i dag har jeg så fået ikke mindre end tre nye fra tre nye ikke-eksisterende firmaer. Ja, ja, de ryger bare på spamlisten, men troede det var slut.
0
Nobody dies a virgin, life fucks us all :deer:
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 367
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 3853

Indlægaf Pjeps » 15. jul 2018, 00:15

Myg
1
:ninja:
Brugeravatar
Santa
Kort karma: 211
Likede indlæg: 5487

Indlægaf Santa » 15. jul 2018, 06:54

At vi ikke har fået besked om - trods en sms rykker i går - hvornår vi kan få nøgle til sommerhuset i dag!
Det er det hus, som jeg har købt, og som vi låner en uges af sælger (fordi vi først kan overtage i august, når ferien er slut). Vi havde aftalt i dag søndag, og han ville give besked om, hvad tid vi kunne komme.
Jeg skrev til ham kl 17 i går, for han havde endnu ikke selv skrevet. Han svarede at, han lige skulle aftale med kæresten og ville vende tilbage.
Jeg har stadig ikke hørt fra ham! Men har lige skrevet at vi ankommer kl 12.

Han er ellers rigtig sød og virker hæderlig på alle måder. Da vi lånte huset i sidste uge, var der ingen problemer.
0

Tilbage til "Generelt"