Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Skorstenen
Kort karma: 161
Likede indlæg: 2496

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Skorstenen » 22. aug 2018, 09:42

LadyFox skrev:
LadyFox skrev:Jeg er utryg ved en ny holdkammerat jeg var i gruppe med de sidste par dage inden weekenden. Jeg skal heldigvis ikke være i gruppe med ham i næste uge, men jeg kan mærke jeg ikke har lyst til at være i nærheden af ham, da jeg ser ham som dybt ustabil.

Manden er en stor mand på min mors alder. Han har generelt en negativ tilgang til verden synes jeg. I torsdags, var han irriteret over støjniveauet hos nogle af de andre, hvilket var fuldt berettiget, det er slet ikke det - men han gjorde ikke noget ved det, så som at bede folk pænt om at dæmpe sig. Lidt før vi får fri arbejder vi stadig i min gruppe, men gruppen ved siden af går i gang med at rydde op og stole op, og den ene, en 18 årig pige taber en stol på gulvet, hvilket får manden til at banke så hårdt i bordet 10 cm. Fra mig så hårdt at min kaffekop flyver 15 cm. Op i luften mens han rejser sig op og råber og skriger af den unge pige. Det i sig selv er intimiderende, men hans størrelse gør det endnu mere intimiderende.
Altså.. Hvis det er hans første reaktion på nogen irriterer ham....

Det gør så at jeg anser ham som ustabil og utilregnelig. Og det skræmmer mig at en mand som ham vil arbejde med at tage vare på andre mennesker.

Om fredagen endte jeg med at melde mig ud af gruppearbejdet og hænge med en anden gruppe, da jeg kunne mærke at jeg ikke havde lyst til at være så tæt på ham, lige der.

Skæbnen vil selvfølgelig at jeg skal i praktik samme sted som ham... I 5 måneder!

Tænker at hans opførsel hurtigt får ham væk fra en praktikplads. Så lad du bare naturen gå sin gang, han er sikkert snart væk :)
1
AgentPixie
Kort karma: 109
Likede indlæg: 1844

Indlægaf AgentPixie » 22. aug 2018, 10:13

Vi skal åbenbart have skiftet vandrør i dag. Det fandt jeg ud af da jeg havde slæbt 100 poser tøj ned i vaskehuset, proppet det i maskinerne og startet dem. Så hang der sørme en seddel om at vandet er lukket mlm 8 og 15.
Kunne de måske godt liiiige have gjort opmærksom på, fx ved at hænge sedler i opgangene, og ikke kun på opslagstavlen i vaskehuset.
2
That awkward moment between birth and death.
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1295
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 21705

Indlægaf LadyFox » 22. aug 2018, 13:52

Skorstenen skrev:
LadyFox skrev:
LadyFox skrev:Jeg er utryg ved en ny holdkammerat jeg var i gruppe med de sidste par dage inden weekenden. Jeg skal heldigvis ikke være i gruppe med ham i næste uge, men jeg kan mærke jeg ikke har lyst til at være i nærheden af ham, da jeg ser ham som dybt ustabil.

Manden er en stor mand på min mors alder. Han har generelt en negativ tilgang til verden synes jeg. I torsdags, var han irriteret over støjniveauet hos nogle af de andre, hvilket var fuldt berettiget, det er slet ikke det - men han gjorde ikke noget ved det, så som at bede folk pænt om at dæmpe sig. Lidt før vi får fri arbejder vi stadig i min gruppe, men gruppen ved siden af går i gang med at rydde op og stole op, og den ene, en 18 årig pige taber en stol på gulvet, hvilket får manden til at banke så hårdt i bordet 10 cm. Fra mig så hårdt at min kaffekop flyver 15 cm. Op i luften mens han rejser sig op og råber og skriger af den unge pige. Det i sig selv er intimiderende, men hans størrelse gør det endnu mere intimiderende.
Altså.. Hvis det er hans første reaktion på nogen irriterer ham....

Det gør så at jeg anser ham som ustabil og utilregnelig. Og det skræmmer mig at en mand som ham vil arbejde med at tage vare på andre mennesker.

Om fredagen endte jeg med at melde mig ud af gruppearbejdet og hænge med en anden gruppe, da jeg kunne mærke at jeg ikke havde lyst til at være så tæt på ham, lige der.

Skæbnen vil selvfølgelig at jeg skal i praktik samme sted som ham... I 5 måneder!

Tænker at hans opførsel hurtigt får ham væk fra en praktikplads. Så lad du bare naturen gå sin gang, han er sikkert snart væk :)

Forhåbentlig, fristes jeg til at sige. Men det kræver jo at han også skal gå crazy på et plejecenter, og det må man jo trods alt håbe at han ikke gør.
0
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"
bluetof1
Kort karma: 732
Likede indlæg: 4596

Indlægaf bluetof1 » 22. aug 2018, 18:20

Jeg skal giftes på lørdag. Jeg kan ikke passe min kjole.
Lige midt på maven sidder der noget, der i hvert fald ikke var der sidst jeg prøvede den. Det er fanme alletiders. Den kan lukkes hvis jeg trækker nederdelen helt op under armene, men det får min overkrop til at forsvinde totalt og jeg bliver totalt firkantet at se på. Derudover bliver den noget for kort når jeg gør det.
Det er jo helt til grin.
0
Har lige barberet ben for første gang i meget, meget lang tid. Min bodyoil kunne ikke længere fugte min hud. Til gengæld havde jeg virkelig blank pels.
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1956
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 19985

Indlægaf Daine » 22. aug 2018, 18:32

bluetof1 skrev:Jeg skal giftes på lørdag. Jeg kan ikke passe min kjole.
Lige midt på maven sidder der noget, der i hvert fald ikke var der sidst jeg prøvede den. Det er fanme alletiders. Den kan lukkes hvis jeg trækker nederdelen helt op under armene, men det får min overkrop til at forsvinde totalt og jeg bliver totalt firkantet at se på. Derudover bliver den noget for kort når jeg gør det.
Det er jo helt til grin.

Shapewear?
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
bluetof1

Indlægaf bluetof1 » 22. aug 2018, 18:48

Daine skrev:
Det er jo helt til grin.

Shapewear?

Ja og vanddrivende. Men lige nu er jeg faktisk ikke sikker på at det kan gøre det.
0
Har lige barberet ben for første gang i meget, meget lang tid. Min bodyoil kunne ikke længere fugte min hud. Til gengæld havde jeg virkelig blank pels.
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1956
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 19985

Indlægaf Daine » 22. aug 2018, 19:00

bluetof1 skrev:
Daine skrev:
Det er jo helt til grin.

Shapewear?

Ja og vanddrivende. Men lige nu er jeg faktisk ikke sikker på at det kan gøre det.

Ej for noget skidt! Man kan få shapewear der virkelig presser ind, men du skal jo også kunne holde til at sidde ned - og spise/drikke.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
bluetof1

Indlægaf bluetof1 » 22. aug 2018, 19:03

Daine skrev:
bluetof1 skrev:
Daine skrev:
Det er jo helt til grin.

Shapewear?

Ej for noget skidt! Man kan få shapewear der virkelig presser ind, men du skal jo også kunne holde til at sidde ned - og spise/drikke.

Ja, men er ikke lige kommet over noget, der virkelig virker. Jeg tror det mest er vand og oppustethed fordi jeg snart får mens, men det er jo sådan set lige meget hvad det er, der gør det. Det når ikke at forsvinde på 2½ døgn.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 476
Likede indlæg: 5851

Indlægaf Guilded_Lily » 23. aug 2018, 08:28

Vi har stadig ikke netforbindelse. I tirsdags - efter en hulens masse ringen rundt med laaaange ventetider - fik min mand fat i nogen, der måske kunne sende en teknikker ud i dag, hvis der var nogen hjemme. Det var der så ikke, men skæbnen vil så, at jeg blev syg og derfor er hjemme i dag. Nu er der bare ingen teknikker at skaffe. For helvede! Jeg kan ikke forberede min undervisning til næste uge uden net. Og det er umuligt at gøre på telefonen.
0
Sof
Kort karma: 35
Likede indlæg: 1052

Indlægaf Sof » 23. aug 2018, 08:31

Guilded_Lily skrev:Vi har stadig ikke netforbindelse. I tirsdags - efter en hulens masse ringen rundt med laaaange ventetider - fik min mand fat i nogen, der måske kunne sende en teknikker ud i dag, hvis der var nogen hjemme. Det var der så ikke, men skæbnen vil så, at jeg blev syg og derfor er hjemme i dag. Nu er der bare ingen teknikker at skaffe. For helvede! Jeg kan ikke forberede min undervisning til næste uge uden net. Og det er umuligt at gøre på telefonen.

Kan du lave netdeling fra telefonen med nogenlunde succes?
Vi har et område af huset hvor forbindelse er umulig at fange, pånær med internetdeling fra telefon :)
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2304
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 22140

Indlægaf kidkomb » 23. aug 2018, 08:38

Naboens hane :rulle:
MEN jeg prøver at messe for mig selv at det er lysår bedre end skrigende børn, boldspil og værst af alt: trampoliner! *gys*
Her er endda ikke engang naboer tæt på med gøende hunde. En gang imellem kan man høre dem svagt.
Så vi er heldige. Det skal jeg bare lige huske mig selv på, når lortekræet har galet hele dagen.
0
Min yndlingsstilling er søstjernen.
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 23. aug 2018, 10:12

Sof skrev:
Guilded_Lily skrev:Vi har stadig ikke netforbindelse. I tirsdags - efter en hulens masse ringen rundt med laaaange ventetider - fik min mand fat i nogen, der måske kunne sende en teknikker ud i dag, hvis der var nogen hjemme. Det var der så ikke, men skæbnen vil så, at jeg blev syg og derfor er hjemme i dag. Nu er der bare ingen teknikker at skaffe. For helvede! Jeg kan ikke forberede min undervisning til næste uge uden net. Og det er umuligt at gøre på telefonen.

Kan du lave netdeling fra telefonen med nogenlunde succes?
Vi har et område af huset hvor forbindelse er umulig at fange, pånær med internetdeling fra telefon :)

Det dur heller ikke. Det er alt for ustabilt.
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2304
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 22140

Indlægaf kidkomb » 24. aug 2018, 07:57

En ellers udmærket programserie på DR om de mennesker der lever på kanten af samfundet og deres historie op gennem 1800- og 1900-tallet.
Fortælleren siger konsekvent "formilie" og "formilier", kender ikke forskel på "hans" og "sin", bruger ordet "fatalt" forkert og så er det en endeløs moraliseren overfor seeren, der jo bør kunne forstå at vi, Danmark, altid har været et koldt, ufølsomt og umenneskeligt samfund, der behandler dårligt stillede mennesker og udlændinge helt horribelt og urimeligt. Helt uden at tage i betragtning at der altså er et tidsperspektiv at regne ind i ligningen.
Det jeg får ud af den serie er at Danmark altid har været foregangsland på mange områder, vores velfærd er vokset sig stærk med tidernes skiften og vi har aldrig været bange for at fornye os og revidere vores holdninger.
Men arg, hold nu op hvor er det super latterligt at skulle tales ned til som seer.
2
Min yndlingsstilling er søstjernen.
Sof
Kort karma: 35
Likede indlæg: 1052

Indlægaf Sof » 24. aug 2018, 08:05

Drømte noget om lus i nat og i dag har jeg den der klamme følelse af at det klør i hovedbunden. Det er voldsomt irriterende.
3
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 24. aug 2018, 08:12

Jeg er kommet på arbejde i dag efter fire dages sygdom. Jeg er bange for, det er stressrelateret. I onsdags kom første udgave at mit skema for de kommende uger, og jeg tjekker og bestiller tid hos lægen på mandag. Nu er der så kommet en ny udgave af skemaet, og jeg må flytte min lægetid. Der er bare ingen tider, der passer. Alternativet er at gå ind til den grumpy sekretær og bede om en vikar. Ikke skideheldigt efter så mange sygedage.
1

Tilbage til "Generelt"