Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Planten
Kort karma: 782
Likede indlæg: 4545

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Planten » 19. sep 2018, 05:33

kartoffelpizza skrev:
Planten skrev:
mulledit skrev:At voksne mennesker, uden børn, VIL have fri i skolernes ferier. Bare fordi.

Og ferieloven siger så, at medarbejdere med skolesøgende børn har fortrinsret til ferie i skolernes sommerferie :)

Det gør den, ja. Det bliver bare af mange med børn tolket som 28, 29, 30 om sommeren, men det kan reelt ligeså godt være 26, 27, 28 eller 26, 27 og 31 da du kan risikere at skulle splitte din ferie op hvis det er nødvendigt.

Vi har lige haft den hos fagforeningen hos os, da en med barn tolkede den som at hun altid skulle have førstevalg til al ferie og helligdags-planlægning... så fortalte fagforeningen hende at hun ganske rigtigt havde fortrinsret til ferie i skolernes ferie og at de fx ville foreslå 26, 27, 28 samt fx uge 42 og 7. Men det var hun ikke tilfreds med. Hun ville have jul, påske og 28, 29, 30. Det er bare svært på et sygehus hvor jul og påske ee mega-travlt....

Hehe, folk er nogle egoister :D
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1275
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 21168

Indlægaf LadyFox » 19. sep 2018, 05:47

HerErJeg skrev:
LadyFox skrev:
HerErJeg skrev:At det nærmest er værre end døden at bo i provinsen eller endda selve Jylland.
De DR medarbejdere som flyttede til Aarhus, det er sur røv at arbejdet lukker og slukker, men det fremstilles også som om at hver dag har nok i sin plage, nu hvor det er Jylland man bor i.
I Ringsted er det pendlere som er flyttet ud af hovedstaden fordi man venter på den nye togbane. Sur røv at den ikke kan køre med fuld kraft, men det vil løse sig, bare med forsinkelse. Men overskriften lyder at 'flere er flyttet til provinsen'.

Jeg tænker faktisk at jorden ER flad og Jylland og provinsen er definitionen på selve den yderste kant.

Du kan ikke se at det er fedt at være flyttet til at andet sted, pga. Ens arbejde er flyttet og altså ikke fordi man har særlig meget lyst, for så kort tid at finde ud af ens arbejde lukker?

Jeg ville være ret ked af at have forladt mit hjem i København for et arbejde, for så kort tid efter at blive fyret og skulle til at starte forfra med at finde og opbygge et hjem i København igen + at skulle finde et nyt job. Så havde det da været mere fordelagtigt at være blevet i København og fundet et nyt arbejde til at starte med, og ikke mindst billigere.

Jeg er udmærket med på at det er træls, sagt på godt jysk. Men hvornår er man egentligt fuldstændig sikker på noget? DR's afdeling lukker vel i 2020 eller 2021, så spørgsmålet er om man ikke vil holde fat i sin nye base og finde nyt arbejde der? Selv om det er træls, så kan man vel kun se det som en udfordring der skal løses på bedst mulige vis, og at pakke sine ting og ræse hjem til København er vel ikke pr. automatisk bedst mulige løsning?

Hvis man er flyttet på grund af jobbet, og man ikke ville være flyttet hvis ikke jobbet flyttede, så kan det da meget vel være den bedste mulighed at flytte tilbage til København? Hvorfor blive hvis man egentlig bedre kan lide byen København, end byen Århus, det er i København ens venner og familie bor, det er i København man føler man har en tilknytning og føler som ens hjem og det egentlig kun var jobbet der gjorde Århus relevant i forhold til København.
0
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Kort karma: 183
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 2819

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 19. sep 2018, 07:29

At de pejsemontøre der er hjemme hos os lige nu, siger at de måske bliver nødt til at banke noget af den væg ned som jeg lige har muret op. De mener åbenbart at en del af det først skulle have været muret efter pejseindsatsen var monteret. Så må de sgu være mere tydelig i deres kommunikation. Nu risikerer jeg at skulle lave hele lortet om. Væggen var både muret, spartlet og malet :cuss:
Og så ville jeg ønske at min kone ikke skulle stå alene med både dem, fibermanden og en kat der skal til dyrlæge.
0
Sof
Kort karma: 31
Likede indlæg: 914

Indlægaf Sof » 19. sep 2018, 08:07

Har fået en mail om forsalg på nogle koncertbilletter via Spotify, men man skal bruge en kode... HVAD ER DET FOR EN KODE?!?!

Der ståe intet i mailen, det er ikke min Spotifykode og det er heller ikke min kode til bruger på portalen. Bliver åndssvag
0
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 382
Likede indlæg: 4234

Indlægaf lillebjoern » 19. sep 2018, 09:07

At ham, der sidder overfor mig på kontoret, sidder og vipper med sin fod, så det ryster hele mit skrivebord. Jeg har sagt til ham én gang, om han vil være opmærksom på det, men det er jo sådan en ting, man ikke altid kan styre - så når han sidder fordybet i en tekst el. lign., så rykker foden, og både mit vandglas og min lampe står og dirrer.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1316
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 15747
Kontakt:

Indlægaf Ado » 19. sep 2018, 09:07

dgd2007 skrev:
Ado skrev:At der aldrig kom en sæson 5 af "Soap". #serieabstinenser

Er det den gode gamle du mener? :lun:
"... confused? You won't be after today's episode."

Jaaa! Den! Den er fantastisk.
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
MissHindenburg
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1195

Indlægaf MissHindenburg » 19. sep 2018, 11:00

At det er sådan en totalt kaotisk dag på arbejde - jeg glæder mig til min fridag i morgen!!!
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 802
Likede indlæg: 11442

Indlægaf dgd2007 » 19. sep 2018, 11:11

Ado skrev:Jaaa! Den! Den er fantastisk.

Ja, den var sjov. Men den er jo ældgammel. :D

0
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1316
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 15747
Kontakt:

Indlægaf Ado » 19. sep 2018, 11:36

dgd2007 skrev:
Ado skrev:Jaaa! Den! Den er fantastisk.

Ja, den var sjov. Men den er jo ældgammel. :D

Ja. Men humoren holder stadig. :D Vi har lige genset alle sæsoner. Dog var de første to mærkbart bedst.
1
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 333
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 10941

Indlægaf Hunkat » 19. sep 2018, 11:41

En kollega som ikke er i stand til at give en fælles besked uden at vi alle sammen skal høre alt om hvor frygtelig travlt h*n har.
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Aviva
Kort karma: 21
Likede indlæg: 221

Indlægaf Aviva » 22. sep 2018, 12:47

At den kartoffelsalat jeg købte igår, var mht 18/9, så den blev smidt ud..
-den så noget underlig og vandet ud da jeg åbnede

Troede ellers rema havde bedre styr på deres madvarer :(
0
Palestine never existed!

Gud velsigne ISRAEL

Næste år i Jerusalem :banan:
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1897

Indlægaf twinkle » 22. sep 2018, 14:43

Jeg havde sådan glædet mig til at tage vores nye tørretumbler i brug. Da vi så får sat den op på bordet i byggerset og pakket den ud opdager vi fandme, at lågen er gået i stykker og en del af den er brækket af :nej:

Der var intet at se på emballagen, så tænker næsten den har været i stykker inden vi fik den.. øv, altså. Og fordi det er weekend kan vores reklamation først behandles på mandag. Vil egentlig bare gerne have skiftet lågen, så jeg er fri for at hænge vasketøj ud :ninja:
0
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1897

Indlægaf twinkle » 22. sep 2018, 14:47

Hunkat skrev:En kollega som ikke er i stand til at give en fælles besked uden at vi alle sammen skal høre alt om hvor frygtelig travlt h*n har.

Åh, hvor jeg kender typen. De har sjovt nok altid masser af tid til at brokke sig, selv om de bare har SÅ travlt.
0
bluetof1
Kort karma: 674
Likede indlæg: 4323

Indlægaf bluetof1 » 22. sep 2018, 18:50

At en, der har lovet at hjælpe mig med noget vigtigt er gået i flyverskjul.
0
Har lige barberet ben for første gang i meget, meget lang tid. Min bodyoil kunne ikke længere fugte min hud. Til gengæld havde jeg virkelig blank pels.
LaMariposa
Kort karma: 313
Likede indlæg: 5451

Indlægaf LaMariposa » 22. sep 2018, 19:46

Rod og oprydning. Hvorfor er det så svært at holde bare et minimum af orden?
0
:lun: Be brave...

When it all goes wrong, I'll pull myself together, keep on holding on...

Tilbage til "Generelt"