Folk på nettet - hvad tænker de på?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Kantstenen Knud
Indlæg: 24
Tilmeldt: 4. apr 2016, 17:19
Kort karma: 3
Geografisk sted: Langå
Likede indlæg: 17
Kontakt:

Folk på nettet - hvad tænker de på?

Indlægaf Kantstenen Knud » 6. apr 2016, 20:14

En ting, blandt alt for mange, jeg har tænkt meget over er, når man online er på div. internationale forummer.

Normalt snakker man engelsk, men, igen, her idag oplevede jeg en italiener der forsøger (tror jeg) at tilføre en debat (på et engelsk snakkende forum) men på italiensk.

Min tanke er: hvorfor?

1) du virker dum når du åbenbart godt kan læse engelsk, siden du vil kontribuere, men ikke svare tilbage på engelsk (hvorfor ellers skrive?)
2) regner du med at alle i hele verden kan læse italiensk? hvorfor skulle forummet ellers være på engelsk? (så selvfed er de vel ikke alle dernede?)
3) tror du at det gavner den debat du tilføjer noget til? (eller prøver? måske er det bare ævl?)
4) hvis du ikke kan engelsk, hvad laver du så på et engelsk tekst baseret forum? (det gav mening hvis det var billeder, men her er kun tekst)

Jeg forstår ikke motivet. Jeg kan have misforstået et eller andet, men jeg blev simpelthen nød til at svare ham direkte med "?" for jeg fattede ham ikke på noget plan.

Godt nok er der lunt i italien, men det er for tidligt at få hedeslag.
0
-------------
Rock and Roll
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Folk på nettet - hvad tænker de på?

Indlægaf Annione » 6. apr 2016, 20:32

Der er folk på instagram, der kommenterer på mine billeder på russisk, tyrkisk, spank og arabisk. Jeg forstår det ikke :forvirret:
Kommenterer jeg på andres billeder, er det altid på engelsk. Dog bruger jeg af og til dansk til skandinaver. Men ellers: konsekvent engelsk.
0
Brugeravatar
Kantstenen Knud
Indlæg: 24
Tilmeldt: 4. apr 2016, 17:19
Kort karma: 3
Geografisk sted: Langå
Likede indlæg: 17
Kontakt:

Re: Folk på nettet - hvad tænker de på?

Indlægaf Kantstenen Knud » 6. apr 2016, 21:04

Jeg kan bare ikke lade være med at tænke på hvordan den persons væremåde må være på?
Altså hvis man er så off mht. den måde man vælger at reagere på, hvordan vil det så ikke gå når man ikke har tænketiden som nettet jo tillader en at have?

"Elevatoren er langsom? der er tyve etager? fyldt med fremmede? det må være den rette tid at slå en led prut... godt jeg fik æg igår"

Og for at gøre hele historien bedre, så konfronterede jeg ham jo med det. Det viste sig at være fordi han kom med et italiensk ordsprog som betød at man skulle tale ordentligt italiensk. "Talk like you eat" eller noget i den stil.

Jeg forklarede ham venligt at ikke alle kunne italiensk og specielt ikke på en international side. Det resulterede i at jeg fik beskeden "the last guy who talked to me like that watch the roses from the roots"

Social skillz = not so much :)
1
-------------
Rock and Roll

Tilbage til "Generelt"