Royal snik-snak tråd

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20420
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43836

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf paint » 20. jun 2018, 17:09

Akehurst2 skrev:
paint skrev:
Akehurst2 skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Wizzze skrev:Jeg tror vi er en generation for sent til rigtigt at have haft et forhold til hende og hendes brødre :gruble:
Og så hjalp det der fætter-kusine ægteskab altså ikke på generne, og var nok også med til at den gren af familien blev lidt til en side.


Plejer "lidt til en side" ikke at hentyde til en persons mentale udvikling?
Der har mig bekendt aldrig været noget i vejen med de tre søskende.

Jeg er klar over, at de sommetider gennem årene er blevet latterliggjort pga. deres udseende, hvor de jo egentlig bare som så mange andre har lignet deres forældre, men den slags er så også i mine øjne på niveau med al pladderen om prins Henrik.

Der er godt nok mange royale, der skal dømmes "lidt til en side", hvis nært beslægtede forældre er et kriterium i sig selv.


Ja, Elisabeth passede i årevis sit arbejde i Udenrigsministeriet, grev Ingolf sit landbrug og grev Christian sit arbejde som orlogskaptajn i Søværnet, samtidig med at de optrædte pænt og diskret og loyalt i forhold til kongehuset, der ikke altid var synderligt respektfulde over for den del af familien. De var da aldeles velfungerende og - set udefra, jeg kender dem jo ikke - gode, ordentlige mennesker.

Men lad os da håne dem for deres overbid. Særligt her samme dag som Elisabeth er død.


Grev Ingolf, havde nok være noget mere i søgelyset i dag, hvis ikke tronfølgerrækken, var blevet ændret. Så havde han været konge i dag.



Hvordan er det et svar på mit indlæg? :gruble:


Det er det ikke. Det var en fejl ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29991

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Wizzze » 24. jun 2018, 12:34

Nikolai er på podiet igen, nu hos Dior, hvad siger folket, lækker lækker? eller tjaa?

Billede



http://www.dazeddigital.com/fashion/art ... shion-week
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Æble » 24. jun 2018, 12:38

Han er meget modelagtig. Men lækker, nej. Synes generelt ikke modeller er lækre.
3
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf sigge » 24. jun 2018, 12:45

Nu er han jo aaaalt for ung til at være rigtigt lækker, men jeg er med Æble: Han har et godt modellook, og det er ikke nødvendigvis det samme som at være sexet eller objektivt smuk.
3
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf landsbytossen » 24. jun 2018, 13:36

paint skrev:
Grev Ingolf, havde nok være noget mere i søgelyset i dag, hvis ikke tronfølgerrækken, var blevet ændret. Så havde han været konge i dag.

Billede

Nej. Han giftede sig borgerligt og blev derfor slettet af tronfølgen.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29991

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Wizzze » 24. jun 2018, 13:42

landsbytossen skrev:
paint skrev:
Grev Ingolf, havde nok være noget mere i søgelyset i dag, hvis ikke tronfølgerrækken, var blevet ændret. Så havde han været konge i dag.

Billede

Nej. Han giftede sig borgerligt og blev derfor slettet af tronfølgen.


Indtil 1953 stod han til at blive konge, og var loven ikke blevet ændret, så havde han jo nok ikke giftet sig med Inge i ´68. Og så var han blevet konge i ´72 da Kong Fredrik døde.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf landsbytossen » 24. jun 2018, 13:46

Wizzze skrev:
landsbytossen skrev:
paint skrev:
Grev Ingolf, havde nok være noget mere i søgelyset i dag, hvis ikke tronfølgerrækken, var blevet ændret. Så havde han været konge i dag.

Billede

Nej. Han giftede sig borgerligt og blev derfor slettet af tronfølgen.


Indtil 1953 stod han til at blive konge, og var loven ikke blevet ændret, så havde han jo nok ikke giftet sig med Inge i ´68. Og så var han blevet konge i ´72 da Kong Fredrik døde.

Det er ren gætteri, hvem han ellers ville have giftet sig med
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Akehurst2 » 24. jun 2018, 18:40

Nu giftede Margrete sig altså også borgerligt, og hun blev jo dronning. Frederik bliver også konge selvom han har giftet sig borgerligt.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Daine » 24. jun 2018, 18:52

Akehurst2 skrev:Nu giftede Margrete sig altså også borgerligt, og hun blev jo dronning. Frederik bliver også konge selvom han har giftet sig borgerligt.

Mjaa, Margrethe gifte sig med en greve, så hun giftede sig vel ikke borgerligt-borgerligt (som feks Frederik og Joachim) :gruble: Men heller ikke kongeligt, det kan vel nærmest kaldes et adeligt giftermål? Det jeg kunne læse mig frem til vedr. borgerlige giftermål er, at det er den siddende regent der afgør om man mister sin titel eller ej ved borgerligt giftermål - og om ægtefællen skal have en titel.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Akehurst2 » 24. jun 2018, 18:59

Daine skrev:
Akehurst2 skrev:Nu giftede Margrete sig altså også borgerligt, og hun blev jo dronning. Frederik bliver også konge selvom han har giftet sig borgerligt.

Mjaa, Margrethe gifte sig med en greve, så hun giftede sig vel ikke borgerligt-borgerligt (som feks Frederik og Joachim) :gruble: Men heller ikke kongeligt, det kan vel nærmest kaldes et adeligt giftermål? Det jeg kunne læse mig frem til vedr. borgerlige giftermål er, at det er den siddende regent der afgør om man mister sin titel eller ej ved borgerligt giftermål - og om ægtefællen skal have en titel.


Nu havde Frankrig jo ikke ligefrem en adel af betydning efter revolutionen, og Henrik er ikke hvad vi i Danmark ville forstå som adelig. Men de har selvfølgelig forsøgt at få det til at lyde af noget for at ikke at trække for meget opmærksomhed til, at tronfølgeren giftede sig borgerligt.

https://da.m.wikipedia.org/wiki/Greve_af_Monpezat
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Daine » 24. jun 2018, 19:14

Akehurst2 skrev:
Daine skrev:
Akehurst2 skrev:Nu giftede Margrete sig altså også borgerligt, og hun blev jo dronning. Frederik bliver også konge selvom han har giftet sig borgerligt.

Mjaa, Margrethe gifte sig med en greve, så hun giftede sig vel ikke borgerligt-borgerligt (som feks Frederik og Joachim) :gruble: Men heller ikke kongeligt, det kan vel nærmest kaldes et adeligt giftermål? Det jeg kunne læse mig frem til vedr. borgerlige giftermål er, at det er den siddende regent der afgør om man mister sin titel eller ej ved borgerligt giftermål - og om ægtefællen skal have en titel.


Nu havde Frankrig jo ikke ligefrem en adel af betydning efter revolutionen, og Henrik er ikke hvad vi i Danmark ville forstå som adelig. Men de har selvfølgelig forsøgt at få det til at lyde af noget for at ikke at trække for meget opmærksomhed til, at tronfølgeren giftede sig borgerligt.

https://da.m.wikipedia.org/wiki/Greve_af_Monpezat

Ja, dengang har der nok ikke været den store fokus på baggrunden for grevetitlen fra pressens side, gætter jeg på. Men pudsigt at tænke på, at det kunne have været Benedicte der nu var dronning, selvom hun giftede sig sidst - som den eneste giftede hun sig med en, for Danmark, reglementeret kongelig :D
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. jun 2018, 19:17

Daine skrev:Ja, dengang har der nok ikke været den store fokus på baggrunden for grevetitlen fra pressens side, gætter jeg på. Men pudsigt at tænke på, at det kunne have været Benedicte der nu var dronning, selvom hun giftede sig sidst - som den eneste giftede hun sig med en, for Danmark, reglementeret kongelig :D


Det gjorde Anne-Marie også.
3
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Daine » 24. jun 2018, 19:19

DetSorteCirkus skrev:
Daine skrev:Ja, dengang har der nok ikke været den store fokus på baggrunden for grevetitlen fra pressens side, gætter jeg på. Men pudsigt at tænke på, at det kunne have været Benedicte der nu var dronning, selvom hun giftede sig sidst - som den eneste giftede hun sig med en, for Danmark, reglementeret kongelig :D


Det gjorde Anne-Marie også.

Ja ... og nej. Hun skulle konventere for at blive gift - og så er man ikke længere arveberettiget til den danske trone. Så for Danmark var det ikke brugbart :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29991

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Wizzze » 24. jun 2018, 19:20

Daine skrev:
Akehurst2 skrev:
Daine skrev:
Akehurst2 skrev:Nu giftede Margrete sig altså også borgerligt, og hun blev jo dronning. Frederik bliver også konge selvom han har giftet sig borgerligt.

Mjaa, Margrethe gifte sig med en greve, så hun giftede sig vel ikke borgerligt-borgerligt (som feks Frederik og Joachim) :gruble: Men heller ikke kongeligt, det kan vel nærmest kaldes et adeligt giftermål? Det jeg kunne læse mig frem til vedr. borgerlige giftermål er, at det er den siddende regent der afgør om man mister sin titel eller ej ved borgerligt giftermål - og om ægtefællen skal have en titel.


Nu havde Frankrig jo ikke ligefrem en adel af betydning efter revolutionen, og Henrik er ikke hvad vi i Danmark ville forstå som adelig. Men de har selvfølgelig forsøgt at få det til at lyde af noget for at ikke at trække for meget opmærksomhed til, at tronfølgeren giftede sig borgerligt.

https://da.m.wikipedia.org/wiki/Greve_af_Monpezat

Ja, dengang har der nok ikke været den store fokus på baggrunden for grevetitlen fra pressens side, gætter jeg på. Men pudsigt at tænke på, at det kunne have været Benedicte der nu var dronning, selvom hun giftede sig sidst - som den eneste giftede hun sig med en, for Danmark, reglementeret kongelig :D


Uha nej, du har glemt at han var tysker, og krigsgenerationen stadig levede, der var meget ballade om Benedictes valg af mand dengang. Ja ja, det blå blod var i orden, men det blev opfattet meget sort.
1
Do as I say! :whip:
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Akehurst2 » 24. jun 2018, 19:21

DetSorteCirkus skrev:
Daine skrev:Ja, dengang har der nok ikke været den store fokus på baggrunden for grevetitlen fra pressens side, gætter jeg på. Men pudsigt at tænke på, at det kunne have været Benedicte der nu var dronning, selvom hun giftede sig sidst - som den eneste giftede hun sig med en, for Danmark, reglementeret kongelig :D


Det gjorde Anne-Marie også.


Ja, men var kong Constatin ikke blevet afsat havde hun vel ikke kunne blive dronning alligevel - man kan da ikke have to statsoverhoveder, der er gift, tænker jeg.
0

Tilbage til "Generelt"