Royal snik-snak tråd

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7062
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13274

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Rapfisk » 21. apr 2016, 09:04

Sød nederdel :lun:

Commonwealths Dronning Elizabeth fylder jo 90 i dag. (I dag er hun altså 10 gange så gammel som Isabella ;) ), så jeg ville lige dele en facebookprofil med jer, som jeg følger. Den er tydeligvis satire, men den er også ret lun og underholdende: https://www.facebook.com/royalginoclock/?fref=ts

Ginoclock birthday.PNG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Livslinjen: 70 201 201
Akehurst2
Indlæg: 14128
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40537

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Akehurst2 » 21. apr 2016, 09:31

Jeg er også med :-)

Der sker jo alt muligt i og omkring kongehuset for tiden med Henrik, der ikke vil være prinsgemal, Alexandra, der sælger hus og Martin Jørgensen, der bliver taget for spritkørsel og slæbt i fogedretten oveni.

Og en ny prins i Sverige, hvor der snart kommer navn på: http://www.bt.dk/royale/hvad-skal-sveri ... ternes-bud Meget tilfreds med at svenskerne ikke trækker den til dåben.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7062
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13274

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Rapfisk » 21. apr 2016, 09:33

Snydt igen. Han hedder Alexander :gisp:

Edit: Alexander Erik Hubertus (!!) Bertil, hertug af Södermanland.
Senest rettet af Rapfisk 21. apr 2016, 09:37, rettet i alt 1 gang.
2
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24985
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29986

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Wizzze » 21. apr 2016, 09:51

Den engelske Dronning fylder 90 i dag :8:
Så England er på den anden ende, desværre er de helt store fester først i juni, hvor det er varmere, men der er da lidt gang i London i dag også, som vi skal ud og kigge lidt på.

Med barn, børnebørn og børnebørnebørn :D

image.jpeg


image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24985
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29986

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Wizzze » 21. apr 2016, 09:54

Rapfisk skrev:Sød nederdel :lun:

Commonwealths Dronning Elizabeth fylder jo 90 i dag. (I dag er hun altså 10 gange så gammel som Isabella ;) ), så jeg ville lige dele en facebookprofil med jer, som jeg følger. Den er tydeligvis satire, men den er også ret lun og underholdende: https://www.facebook.com/royalginoclock/?fref=ts

Ginoclock birthday.PNG


Helt satire er det så ikke, Maaamm drikker åbenbart en Gin og Dubonet hver dag, det skulle være hemmeligheden bag det lange liv i familien :D
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf HappyPaww » 21. apr 2016, 10:00

^^ Jeg elsker billedet af George oppe på "skamlen" :lun: Han minder mig nemlig om min egen søn (som jo selvfølgelig er tanden mere nuttet :lol:).

Synes sgu at Kate og Will gør det godt. Han fortæller også i sit seneste interview at de opdrager deres børn så almindeligt som de kan, og George får ikke noget at vide om sin særstatus før han er ældre, for netop at bevare normaliteten :gogo:
3
Akehurst2
Indlæg: 14128
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40537

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Akehurst2 » 21. apr 2016, 10:08

Wizzze skrev:
Helt satire er det så ikke, Maaamm drikker åbenbart en Gin og Dubonet hver dag, det skulle være hemmeligheden bag det lange liv i familien :D


Det er derfor, Gin & Dubonnet hjemme hos os går under betegnelsen "en Dronninge-gin". Det smager godt - og det slår hårdt :tie:
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24985
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29986

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Wizzze » 21. apr 2016, 11:04

HappyPaww skrev:^^ Jeg elsker billedet af George oppe på "skamlen" :lun: Han minder mig nemlig om min egen søn (som jo selvfølgelig er tanden mere nuttet :lol:).

Synes sgu at Kate og Will gør det godt. Han fortæller også i sit seneste interview at de opdrager deres børn så almindeligt som de kan, og George får ikke noget at vide om sin særstatus før han er ældre, for netop at bevare normaliteten :gogo:


De bliver meget kritiseret for at være "slackers" herovre, altså være dovne, ikke ude til begivenheder, røde løbere og være pressesky. Det sidste kan man jo slet ikke forstå :sarkasme:

De har givet interviews her i forbindelse med fødselsdagen, hvor de har sagt at de prøver at være så normal en familie som muligt, og give børnene så normal en opvækst som muligt, så de vil ikke leve samme mediecirkus som tidligere generationer.
Hun bliver i øvrigt også kritiseret for sin stil, der er for almindelig og kedelig, og for at hun er slank, og der derfor ikke er talje og kurver nok til at kjoler er pæne på hende. Ja ja, velkommen i den engelske presse :stoned:
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24985
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29986

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Wizzze » 24. apr 2016, 07:57

2
Do as I say! :whip:
Akehurst2
Indlæg: 14128
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40537

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Akehurst2 » 28. apr 2016, 16:05

Fy, slemme Henrik: http://www.bt.dk/royale/henrik-chokerer ... oedselsdag

Eller hvad? Altså, nu er han jo på pension, og så behøver han jo netop ikke deltage i alt muligt. Det var vel hele pointen. Og den forargede del af artiklen, der fokuserer på, at kongen jo er Margrethes fætter forstår jeg ikke. Prioriteringen af deltagelse i hinandens mere eller mindre tætte familiers arrangementer rager da ikke nogen. Der er i hvert flad ingen, der skal blande sig i, om jeg gider deltage i min mands fætters runde fødselsdag.
0
Akehurst2
Indlæg: 14128
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40537

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Akehurst2 » 19. maj 2016, 09:58

Det her hører måske mere hjemme i en tråd om dårlige overskrifter: http://herognu.dk/kongelige/sadan-motio ... -hver-dag/

Ifølge artiklen motionerer de jo slet ikke med deres børn. Men de opfordrer til at man dyrker sport og børnene ser tit deres forældre i træningstøj. De opfordrer dog andre forældre til at motionere med deres børn.

Hvor er det dog fjollet at fremstille dem som sådan nogle superforældre, fordi de selv dyrker meget sport.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7062
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13274

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Rapfisk » 19. maj 2016, 10:09

Akehurst2 skrev:Det her hører måske mere hjemme i en tråd om dårlige overskrifter: http://herognu.dk/kongelige/sadan-motio ... -hver-dag/

Ifølge artiklen motionerer de jo slet ikke med deres børn. Men de opfordrer til at man dyrker sport og børnene ser tit deres forældre i træningstøj. De opfordrer dog andre forældre til at motionere med deres børn.

Hvor er det dog fjollet at fremstille dem som sådan nogle superforældre, fordi de selv dyrker meget sport.

Jeg tror, det er i kategorien "dårlig skribentvirksomhed" i det hele taget. Der står jo heller ikke noget om, at de ikke dyrker sport med deres børn, kun at børnene endnu ikke kan være med på ekstremsport som iron man og maraton. Til gengæld spiller børnene fx tennis, ligesom kronprinsparret også selv gør (jeg ved ikke, om de spiller sammen).

Det er ikke svært, men jeg er neget enig i, at det er vigtigt, børnene ser forældrene i sportstøjet, selv om det ikke altid involverer dem. Jeg ville fx gå meget op i, at mine børn så mig med en bog, også selv om det kun var for mig (det viser også børnene, at de voksne har egne interesser). Det udelukker ikke, at der også læses godnathistorie, eller at de ikke ville blive opfordret til selv at læse. De tre ting hænger for mig tæt sammen, og jeg tror, det var kronprinsens budskab i forhold til sport.
1
Livslinjen: 70 201 201
Akehurst2
Indlæg: 14128
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40537

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Akehurst2 » 19. maj 2016, 10:47

Rapfisk skrev:
Akehurst2 skrev:Det her hører måske mere hjemme i en tråd om dårlige overskrifter: http://herognu.dk/kongelige/sadan-motio ... -hver-dag/

Ifølge artiklen motionerer de jo slet ikke med deres børn. Men de opfordrer til at man dyrker sport og børnene ser tit deres forældre i træningstøj. De opfordrer dog andre forældre til at motionere med deres børn.

Hvor er det dog fjollet at fremstille dem som sådan nogle superforældre, fordi de selv dyrker meget sport.

Jeg tror, det er i kategorien "dårlig skribentvirksomhed" i det hele taget. Der står jo heller ikke noget om, at de ikke dyrker sport med deres børn, kun at børnene endnu ikke kan være med på ekstremsport som iron man og maraton. Til gengæld spiller børnene fx tennis, ligesom kronprinsparret også selv gør (jeg ved ikke, om de spiller sammen).

Det er ikke svært, men jeg er neget enig i, at det er vigtigt, børnene ser forældrene i sportstøjet, selv om det ikke altid involverer dem. Jeg ville fx gå meget op i, at mine børn så mig med en bog, også selv om det kun var for mig (det viser også børnene, at de voksne har egne interesser). Det udelukker ikke, at der også læses godnathistorie, eller at de ikke ville blive opfordret til selv at læse. De tre ting hænger for mig tæt sammen, og jeg tror, det var kronprinsens budskab i forhold til sport.


Jeg er nok lidt farvet af, at de forældre, jeg kender der dyrker sport som fx ironman eller andet på eliteplan, der kræver rigtig meget træning, der går der en masse tid fra børnene og jeg synes ikke, de lærer spor af at se deres forældre i sportstøj på vej ind og ud af døren.

Der har kronprinseparret så et helt andet liv og uden 37-timers arbejdsuge og husligt arbejde, så de har jo mere tid til sport, men jeg synes ikke som sådan det er spor beundringsværdigt at dyrke ironman, når man har fire børn under 12 år. Heller ikke selvom forældre selvfølgelig skal have eget liv og egne interesser.
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7062
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13274

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Rapfisk » 19. maj 2016, 10:54

Akehurst2 skrev:
Rapfisk skrev:
Akehurst2 skrev:Det her hører måske mere hjemme i en tråd om dårlige overskrifter: http://herognu.dk/kongelige/sadan-motio ... -hver-dag/

Ifølge artiklen motionerer de jo slet ikke med deres børn. Men de opfordrer til at man dyrker sport og børnene ser tit deres forældre i træningstøj. De opfordrer dog andre forældre til at motionere med deres børn.

Hvor er det dog fjollet at fremstille dem som sådan nogle superforældre, fordi de selv dyrker meget sport.

Jeg tror, det er i kategorien "dårlig skribentvirksomhed" i det hele taget. Der står jo heller ikke noget om, at de ikke dyrker sport med deres børn, kun at børnene endnu ikke kan være med på ekstremsport som iron man og maraton. Til gengæld spiller børnene fx tennis, ligesom kronprinsparret også selv gør (jeg ved ikke, om de spiller sammen).

Det er ikke svært, men jeg er neget enig i, at det er vigtigt, børnene ser forældrene i sportstøjet, selv om det ikke altid involverer dem. Jeg ville fx gå meget op i, at mine børn så mig med en bog, også selv om det kun var for mig (det viser også børnene, at de voksne har egne interesser). Det udelukker ikke, at der også læses godnathistorie, eller at de ikke ville blive opfordret til selv at læse. De tre ting hænger for mig tæt sammen, og jeg tror, det var kronprinsens budskab i forhold til sport.


Jeg er nok lidt farvet af, at de forældre, jeg kender der dyrker sport som fx ironman eller andet på eliteplan, der kræver rigtig meget træning, der går der en masse tid fra børnene og jeg synes ikke, de lærer spor af at se deres forældre i sportstøj på vej ind og ud af døren.

Der har kronprinseparret så et helt andet liv og uden 37-timers arbejdsuge og husligt arbejde, så de har jo mere tid til sport, men jeg synes ikke som sådan det er spor beundringsværdigt at dyrke ironman, når man har fire børn under 12 år. Heller ikke selvom forældre selvfølgelig skal have eget liv og egne interesser.

Det er jeg langt hen ad vejen enig med dig i, men uden madlavning og sikkert også uden rengøring og tøjvask, tror jeg, de får det til at gå op. På mange måder er motionen sikkert også en del af deres arbejdsdag, som du også er inde på :)
0
Livslinjen: 70 201 201
Akehurst2
Indlæg: 14128
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40537

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Akehurst2 » 26. maj 2016, 16:48

Man kan altid diskutere, hvorvidt kongehuset skal reagere på de mange historier, gætterier og gisninger, der kommer i pressen, men her forstår jeg godt, de siger fra: http://ekstrabladet.dk/flash/kongelige/ ... ab/6097769
0

Tilbage til "Generelt"