Royal snik-snak tråd

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Akehurst2
Indlæg: 14124
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40530

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Akehurst2 » 6. jan 2020, 10:47

Lys skrev:
Akehurst2 skrev:
Lys skrev:
Akehurst2 skrev:Hvordan er det lykkedes kronprinseparret at købe en hytte i Verbier uden at nogen vidste det?

Ekstra Bladet skrev om, hvor dyrt det ville blive for parret at leje en hytte mens børnene skulle gå i skole: https://ekstrabladet.dk/flash/kongelige ... er/7835151 Selvfølgelig med den forargelse, man forventer fra den avis, men sådan er det jo, og det er rigtigt nok, at leje af hytte i Verbier er dyrt.

Men her fremgår det så, at de har en hytte dernede og har haft det længe: https://www.bt.dk/royale/kronprinsparre ... ed-danmark

De fire børn, prins Christian, prinsesse Isabelle, prins Vincent og prinsesse Josephine skal bo sammen med deres forældre i en hytte, som Kronprinsen fortæller, de erhvervede for ti år siden. Det føles som et hjem, lyder det fra ham, og folkene i byen er heller ikke fremmede overfor de kongelige.


Er det bare mig, der ikke følger med? Eller, det er i hvert fald også Ekstra Bladet :-D

Og er en skihytte i Verbier den rette brug af apanage? Apanagen er ikke for lav må man jo kunne konstatere.


Det er meget godt gået at have holdt det hemmeligt :D

Måske har de personlig formue også? Det er ikke noget, jeg ved, men det kan vel ikke udelukkes.


Ja, jeg er også lidt imponeret over deres diskretion.

Tjo, privat formue - men hvor kommer den private formue fra? Mener da ikke, Mary kom med mange penge, og jeg kan ikke rigtig gennemskue hvor Frederik skulle have fået privat formue fra. Har han måske arvet sin mormor eller noget?


Jeg ved det ikke, men arv er vel et meget godt bud. Måske har han haft en trustfund:D Og måske har de bare været gode til at spare op af apanagen :D


Nu prøvede jeg at google lidt og fandt dette: https://nordjyske.dk/nyheder/kronprinse ... 1d617b1975

Der fremgår i hvert fald noget om at han har ejendomme i udlandet (men ikke hvor), og at der er tale om både arv og formue i kongehuset.
2
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Wizzze » 6. jan 2020, 10:53

Akehurst2 skrev:
Lys skrev:
Akehurst2 skrev:Hvordan er det lykkedes kronprinseparret at købe en hytte i Verbier uden at nogen vidste det?

Ekstra Bladet skrev om, hvor dyrt det ville blive for parret at leje en hytte mens børnene skulle gå i skole: https://ekstrabladet.dk/flash/kongelige ... er/7835151 Selvfølgelig med den forargelse, man forventer fra den avis, men sådan er det jo, og det er rigtigt nok, at leje af hytte i Verbier er dyrt.

Men her fremgår det så, at de har en hytte dernede og har haft det længe: https://www.bt.dk/royale/kronprinsparre ... ed-danmark

De fire børn, prins Christian, prinsesse Isabelle, prins Vincent og prinsesse Josephine skal bo sammen med deres forældre i en hytte, som Kronprinsen fortæller, de erhvervede for ti år siden. Det føles som et hjem, lyder det fra ham, og folkene i byen er heller ikke fremmede overfor de kongelige.


Er det bare mig, der ikke følger med? Eller, det er i hvert fald også Ekstra Bladet :-D

Og er en skihytte i Verbier den rette brug af apanage? Apanagen er ikke for lav må man jo kunne konstatere.


Det er meget godt gået at have holdt det hemmeligt :D

Måske har de personlig formue også? Det er ikke noget, jeg ved, men det kan vel ikke udelukkes.


Ja, jeg er også lidt imponeret over deres diskretion.

Tjo, privat formue - men hvor kommer den private formue fra? Mener da ikke, Mary kom med mange penge, og jeg kan ikke rigtig gennemskue hvor Frederik skulle have fået privat formue fra. Har han måske arvet sin mormor eller noget?


Ja, han arvede faktisk en ret stor sum efter Ingrid. Hun efterlod en ret stor sum, primært til Margrethe, Anne Marie og Benedikte, men altså også Frederik. Rygterne har altid gået på at Ingrid fik forvaltet formuen privat gennem Mærsk McKinney Møller, så der var langt over 100mio. da hun døde i 2000, og med fremgangen i økonomien siden da, er de nok blevet til endnu mere.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20376
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43765

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf paint » 6. jan 2020, 11:05

Det kan jo være, at de stuver sig sammen i et mindre 'chalet', til kun 5 mio. Når Frederik kan købe en bil til 1 mio, kan der vel også findes 5 mio til en lille skihytte :gruble:
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16840
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20889

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Misantropen » 6. jan 2020, 17:22

TV 2 har vist klip med kronprinsefamilien i dag i anledning af at børnene skal på kostskole.

Prins Christian svarede på spørgsmål og jeg skal da lige love for at han "pludselig" er blevet teenager :-D Han både ligner og lyder som sin far :D
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Wizzze » 8. jan 2020, 13:17

5
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Wizzze » 8. jan 2020, 18:56

Harry og Megan laver en Prins Henrik/Prins Joachim, og trækker sig som "senior" royals, de vil selv tjene deres penge, og bruge mere af deres tid i Nordamerika væk fra medierne, men vil dog fortsat opfylde deres royale forpligtigelser :gruble:

https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-0 ... mer-af-det
1
Do as I say! :whip:
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf zembra1986 » 8. jan 2020, 19:34

Wizzze skrev:Harry og Megan laver en Prins Henrik/Prins Joachim, og trækker sig som "senior" royals, de vil selv tjene deres penge, og bruge mere af deres tid i Nordamerika væk fra medierne, men vil dog fortsat opfylde deres royale forpligtigelser :gruble:

https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-0 ... mer-af-det



Jeg læste det lige nu her på tv2.

Jeg kan 100% forstå dem. Siden Diana's død har Harry's forhold til den britiske presse været mildest talt, anstrengt. Jeg kan sgu godt forstå han på en måde sætter foden ned og delvis trækker sig fra det. Det er jo ikke ligefrem fordi den britiske presse er blevet mildere over årene, tvært imod!
6
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf zembra1986 » 8. jan 2020, 19:43

Men tror der er mange britere der er utilfredse med det og skuffede over deres beslutning, og det vil unægteligt skabe meget postyr og snak, så det skal blive spændende at se hvad det hele ender med.......Det britisk kongehus har nu altid været god for en skandale.
1
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7454
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1758
Likede indlæg: 24344

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Moxy-lady » 8. jan 2020, 20:01

Wizzze skrev:Harry og Megan laver en Prins Henrik/Prins Joachim, og trækker sig som "senior" royals, de vil selv tjene deres penge, og bruge mere af deres tid i Nordamerika væk fra medierne, men vil dog fortsat opfylde deres royale forpligtigelser :gruble:

https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-0 ... mer-af-det


Synes nu ikke at de laver en henrik/Joakim. De vil gerne selv tjene deres penge. Jeg kan virkelig godt forstå dem!
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16840
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20889

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Misantropen » 8. jan 2020, 20:17

Wizzze skrev:Harry og Megan laver en Prins Henrik/Prins Joachim, og trækker sig som "senior" royals, de vil selv tjene deres penge, og bruge mere af deres tid i Nordamerika væk fra medierne, men vil dog fortsat opfylde deres royale forpligtigelser :gruble:

https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-0 ... mer-af-det

Lyder det ikke mere som Norges Märtha Louise og Sveriges Madeleine?

Joachim og Henrik har da vist aldrig frasagt sig hverken titler eller apanage :gruble:
6
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16840
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20889

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Misantropen » 8. jan 2020, 20:19

Trappestige skrev:Jeg begynder at tro mere og mere på de rygter om at Meghan er meget manipulerende og svær at omgås. Flere i deres staff har sagt op i løbet af året, Harry og William er ikke længere tætte, knap på talefod stod der nogle steder, og han isolerer sig mere og mere fra familien for hendes skyld. Og nu dette.
Jeg vil gerne tro på at de bare er et ungt par der gerne vil have noget privatliv udenfor offentlighedens søgelys, fordi Meghan er mega cute og alt det, men jeg tror at det har været et enten-eller ultimatum hun har stillet Harry.

Det kan også være hun har været hans "billet" ud af det liv. Hun kan sagtens være en strigle, men jeg tror ikke Harry er hverken kuet eller under tøflen.

Rygterne siger også at livet i det britiske kongehus har været hårdere end hun havde troet. Er det rigtigt må det også være sindssygt opslidende som par.

Min personlige holdning er at flere kongelige burde tage samme beslutning og at tiden er løbet fra monarkiet. Dagens melding er for mig derfor hverken kontroversiel eller forrykt, tværtimod :D
4
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf zembra1986 » 8. jan 2020, 20:32

Trappestige skrev:Jeg begynder at tro mere og mere på de rygter om at Meghan er meget manipulerende og svær at omgås. Flere i deres staff har sagt op i løbet af året, Harry og William er ikke længere tætte, knap på talefod stod der nogle steder, og han isolerer sig mere og mere fra familien for hendes skyld. Og nu dette.
Jeg vil gerne tro på at de bare er et ungt par der gerne vil have noget privatliv udenfor offentlighedens søgelys, fordi Meghan er mega cute og alt det, men jeg tror at det har været et enten-eller ultimatum hun har stillet Harry.


Det er umuligt at sige noget med sikkerhed, men jeg tror ikke på de anklager om at hun skulle være manipulerende. Jeg har ikke set noget der skulle være bevis for dette.

Pressen har været BRUTAL mod hende......uretfærdig brutal, og jeg tror ikke nogen kunne have foreberedt hende på det hun er blevet udsat for efter hun blev en del af kongehuset. Ja, hun var kendt før, men jeg kan kun forstille mig der må være kæmpe forskel på, at være en gennemsnitlig B-liste celebrity og, at blive medlem af det største og mest berygtede kongehus i verden og repræsentant for flere lande.

Pressen og også visse dele af befolkningen er gået hårdt til hende og jeg tror ikke hun har kunnet holde det ud i længden, hvilket hun også gav udtryk for i den der dokumentar der var for få måneder tilbage. Samtidig har Harry mange gang før han mødte Meghan udtrykt hans modvilje mod den britiske presse og han har endda også luftet tanken om at have lyst til at flytte udenfor landet, så hvis man lægger de 2 faktorer sammen: altså det gigantiske pres der er blevet lagt på Meghan og den uretfærdighed hun har været udsat for, som vel helt sikkert har mindsket hendes evne til at føle sig tilpas i hendes nye land, og så Harry's modvilje mod pressen og længslen væk fra det, ja, så vil jeg personligt konkludere at det er en beslutning som de er nået frem til i fællesskab og som de er enige om er den rigtige for dem begge.
10
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Wizzze » 9. jan 2020, 05:19

zembra1986 skrev:
Trappestige skrev:Jeg begynder at tro mere og mere på de rygter om at Meghan er meget manipulerende og svær at omgås. Flere i deres staff har sagt op i løbet af året, Harry og William er ikke længere tætte, knap på talefod stod der nogle steder, og han isolerer sig mere og mere fra familien for hendes skyld. Og nu dette.
Jeg vil gerne tro på at de bare er et ungt par der gerne vil have noget privatliv udenfor offentlighedens søgelys, fordi Meghan er mega cute og alt det, men jeg tror at det har været et enten-eller ultimatum hun har stillet Harry.


Det er umuligt at sige noget med sikkerhed, men jeg tror ikke på de anklager om at hun skulle være manipulerende. Jeg har ikke set noget der skulle være bevis for dette.

Pressen har været BRUTAL mod hende......uretfærdig brutal, og jeg tror ikke nogen kunne have foreberedt hende på det hun er blevet udsat for efter hun blev en del af kongehuset. Ja, hun var kendt før, men jeg kan kun forstille mig der må være kæmpe forskel på, at være en gennemsnitlig B-liste celebrity og, at blive medlem af det største og mest berygtede kongehus i verden og repræsentant for flere lande.

Pressen og også visse dele af befolkningen er gået hårdt til hende og jeg tror ikke hun har kunnet holde det ud i længden, hvilket hun også gav udtryk for i den der dokumentar der var for få måneder tilbage. Samtidig har Harry mange gang før han mødte Meghan udtrykt hans modvilje mod den britiske presse og han har endda også luftet tanken om at have lyst til at flytte udenfor landet, så hvis man lægger de 2 faktorer sammen: altså det gigantiske pres der er blevet lagt på Meghan og den uretfærdighed hun har været udsat for, som vel helt sikkert har mindsket hendes evne til at føle sig tilpas i hendes nye land, og så Harry's modvilje mod pressen og længslen væk fra det, ja, så vil jeg personligt konkludere at det er en beslutning som de er nået frem til i fællesskab og som de er enige om er den rigtige for dem begge.


Det er vel også bare en realistisk tilgang til at Harry og endnu mere Archie ikke skal være konge osv. Arvefølgen er sikret med William og George, så the spare (Harry) bliver der ikke brug for. Tænk på hvor lidt vi hørte til Andrew indtil han lavede lort i den, og hvor lidt vi hører til Edward og Sophie. Hvis Harry og Meghan blev behandlet som Edward og Sophie, så ville de nok ikke tage dette skridt :gruble:
De prøver bare at få et mere normalt liv, også for Archie, som jo ikke skal være prins eller kongelig, andet end han er nummer XYZ i arvefølgen og står til at arve titlen som jarl af Dumbarton når han bliver ældre.
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. jan 2020, 21:39

Jeg forstår godt parret. Især fordi de tilhører det britiske kongehus. Og det er bl.a. også den type af afvikling af monarkiet, jeg håber på. De kongeliges eget fravalg.

Men - jeg er yderst overrasket over, at parret bare har startet med at offentliggøre deres beslutning uden at have lagt en plan sammen med den øvrige kongefamilie.
2
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16840
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20889

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Misantropen » 11. jan 2020, 21:58

FletpArkett skrev:
Trappestige skrev:Jeg begynder at tro mere og mere på de rygter om at Meghan er meget manipulerende og svær at omgås. Flere i deres staff har sagt op i løbet af året, Harry og William er ikke længere tætte, knap på talefod stod der nogle steder, og han isolerer sig mere og mere fra familien for hendes skyld. Og nu dette.
Jeg vil gerne tro på at de bare er et ungt par der gerne vil have noget privatliv udenfor offentlighedens søgelys, fordi Meghan er mega cute og alt det, men jeg tror at det har været et enten-eller ultimatum hun har stillet Harry.

Jeg har tænkt nøjagtigt det samme. Der har været flere eksempler på, hun ikke har forstået hvad det at være medlem af en royal familie betyder, hvilke pligter og hvilket ansvar der følger med, hvordan man følger etikette osv. Ganske enkelt en nærmest manglende respekt for monarkiet synes jeg.

Jeg tror hun er vandt til at få sin vilje. Hun bryder sig ikke om, at skulle indordne sig, som hun jo hele tiden skal som royal. Hun bryder sig ikke om at være politisk neutral og ikke måtte udtale sig om egne holdninger.

En anden faktor der sikkert også vejer tungt på vægtskålen for Meghan er det faktum, at hun ikke kan tage sin søn med til Amerika, i tilfældet at skilsmisse. At hun reelt ingen rettigheder har over ham, så længe de er "royale" og Archie er prins og dermed en del af den engelske tronfølge (omend langt ude) tror jeg også har en kæmpe betydning.

Synes du det taler for at hun har fået sin vilje? Hvis det betød meget for Harry at forblive royal kunne han vel bare det. Det lyder ikke til at det er ham der har noget at miste ved det eller skilsmisse :gruble:
2

Tilbage til "Generelt"