Royal snik-snak tråd

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Wizzze » 27. maj 2018, 13:08

fisken80 skrev:Haha, jeg læste om talen på min telefon i morges da jeg lige var vågnet, så det første jeg sagde til min kæreste i dag var: ej, kronprinsen har onkel-humor...

Fantastisk tale. Kæft jeg elsker vores kongehus. Jeg er ellers ikke specielt royalistisk, men vi har verdens bedste kongehus, og det ville jeg til enhver tid stemme for at beholde.


Med tanke på at dette er formanden for Danmarks hidtil mest republikanske parti, og gårsdagens fejring. Så tror jeg godt at republikanerne kan pakke sammen i en generations tid eller mere :D
Billede

Tror der har været et lille håb i republikansk kredse at når Dronningen døde, så var der en chance for et systemskifte. Den kan de godt gave dybt ned i baghaven. Nu er deres håb at Prins Christian udvikler sig til en rigtig møgunge, men det er der jo ikke mange tegn til.

http://underholdning.tv2.dk/royale/2018 ... iderne-her
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. maj 2018, 13:36

Jeg vil nu nok mene, at EL er Danmarks mest republikanske parti.

Personligt ønsker jeg ikke systemskifte på baggrund af personsager, men fordi der bliver flertal mod monarkiet i sig selv.
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Slettet bruger » 27. maj 2018, 13:57

DetSorteCirkus skrev:Jeg vil nu nok mene, at EL er Danmarks mest republikanske parti.

Personligt ønsker jeg ikke systemskifte på baggrund af personsager, men fordi der bliver flertal mod monarkiet i sig selv.


Hvordan kan man være mere eller mindre republikansk? Er det noget med hvor vrede de er?
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. maj 2018, 14:04

abcd skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg vil nu nok mene, at EL er Danmarks mest republikanske parti.

Personligt ønsker jeg ikke systemskifte på baggrund af personsager, men fordi der bliver flertal mod monarkiet i sig selv.


Hvordan kan man være mere eller mindre republikansk? Er det noget med hvor vrede de er?


Altså, uden at have statistisk belæg ved hånden, forestiller jeg mig, at EL har flere republikanske medlemmer og tilhængere, end SF har, og så er der jo bl.a. også det med at rejse sig for de kongelige og deltagelse i royale begivenheder.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Slettet bruger » 27. maj 2018, 14:22

DetSorteCirkus skrev:
abcd skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg vil nu nok mene, at EL er Danmarks mest republikanske parti.

Personligt ønsker jeg ikke systemskifte på baggrund af personsager, men fordi der bliver flertal mod monarkiet i sig selv.


Hvordan kan man være mere eller mindre republikansk? Er det noget med hvor vrede de er?


Altså, uden at have statistisk belæg ved hånden, forestiller jeg mig, at EL har flere republikanske medlemmer og tilhængere, end SF har, og så er der jo bl.a. også det med at rejse sig for de kongelige og deltagelse i royale begivenheder.


Jeg køber det med antallet af medlemmer der er republikanere. Det andet køber jeg ikke. Man er ikke nødvendigvis mere indædt i sin holdning fordi man har behov for at manifestere den fysisk frem for blot at tale om den.
0
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf avdotja » 27. maj 2018, 16:06

Det er første gang jeg hører kronprinsessen tale. Troede egentlig hun havde et mere flydende dansk. Snakker de engelsk derhjemme?
0
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Planten » 27. maj 2018, 16:14

avdotja skrev:Det er første gang jeg hører kronprinsessen tale. Troede egentlig hun havde et mere flydende dansk. Snakker de engelsk derhjemme?

Man kunne nemlig godt få den tanke, at de taler engelsk hjemme.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11295
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Mani » 27. maj 2018, 16:59

avdotja skrev:Det er første gang jeg hører kronprinsessen tale. Troede egentlig hun havde et mere flydende dansk. Snakker de engelsk derhjemme?

Hun lyder som vores australske ven. Han har boet i DK i 18 år og de taler dansk hjemme. Men han arbejder et sted hvor de taler engelsk. Jeg tror, at det er svært, hvis man jævnligt taler sit modersmål.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. maj 2018, 17:09

Jeg har optakten til aftenens koncert kørende i baggrunden, og det er godt nok noget af det mest røvsyge, jeg længe har set.
"Almindelige menneskers" floskelfyldte fødselsdagshilsner til kronprinsen afløst af værter og reporteres træden vande afløst af "almindelige mennesker" i vindjakker, der myldrer rundt om arenaen.
3
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9549
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26694

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Santa » 27. maj 2018, 17:25

DetSorteCirkus skrev:Jeg har optakten til aftenens koncert kørende i baggrunden, og det er godt nok noget af det mest røvsyge, jeg længe har set.
"Almindelige menneskers" floskelfyldte fødselsdagshilsner til kronprinsen afløst af værter og reporteres træden vande afløst af "almindelige mennesker" i vindjakker, der myldrer rundt om arenaen.

Jeg zappede osse lige væk fra Netflix og kiggede lidt på det...gab, hvor kedeligt.
Fuldstændigt ukendte menneskers pladder, journalister der interviewer journalister, semikendte, som glade stiller op til tåbelige interviews.....træde vande træde vande.
Jeg skal bare se hvad Mary har på, nå.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. maj 2018, 17:35

Jeg har det altså lidt svært med voksne kvinder, der er iført plastikdiadem til royale begivenheder.
Jeg synes, det er sådan ret - uoriginalt, og jeg tror faktisk, at mange selv synes, at de er rigtig kreative.
9
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20481
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43964

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf paint » 27. maj 2018, 17:41

Frederik, burde vel have inviteret mig med til festlighederne. Vi var legekammerater som børn - sådan da. Da jeg var omkring 5 år og blev passet af min mormor, som boede lige op ad Østre Anlæg, var vi ofte ovre på en legeplads i anlægget. En særlig legeplads med opsyn af en 'legetante' ved navn Fru Dwinge, som holdt til i en skurvogn på legepladsen og serverede saftevand og småkager inde i skurvognen, som havde gardiner og sjove plakater på væggene.

En dreng som var noget ældre end mig, vel omkring 11 år dengang - jeg var sikkert 5 år, kørte mig ofte rundt i en lille legevogn og skubbede på, når jeg sad på gyngen. Det var Frederik, fortalte min mormor mig. Jeg spurgte hende om han da var konge. Det var han ikke, sagde hun. Og så syntes jeg ikke det var interessant.

Men han fortalte mig, at ham den mand der stod lidt oppe på en bakke ved legepladsen, var en der var der for at holde øje med, hvad han lavede. ;)
11
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. maj 2018, 17:50

DR har truffet nogle underlige tekniske valg på det seneste.
I England havde værterne sol i øjnene, og i aften er de placeret et sted, hvor opvarmningen gungrer løs i baggrunden.
1
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9549
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26694

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Santa » 27. maj 2018, 17:51

Frede er klædt som en cubansk gangster....
2
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9549
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26694

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Santa » 27. maj 2018, 17:52

....mens Mary som altid ser forrygende ud, i et gennemført outfit.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)

Tilbage til "Generelt"