Royal snik-snak tråd

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Rapfisk » 6. sep 2017, 12:49

Wizzze skrev:Tænkte mere at han nok ville ende med at få en tjans hos en af vennerne, dvs. Bestseller, Ecco, Lego eller Danfoss og/eller de dertil knyttede fonde.
Selvfølgelig har de også udenlandske afdelinger, men der ser jeg ham ikke rigtig ende :gruble:

Hvorfor ikke?
0
Livslinjen: 70 201 201
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Akehurst2 » 6. sep 2017, 13:12

Ado skrev:

Og jeg skrev folk. Og hvis du ikke har en Facebookprofil, kan du vist ikke bruge et link?


Det der gør mig virkelig glad for at jeg ikke har en Facebook-profil. Gudfaderbevares for en skraldespand.
3
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Aspargsen » 6. sep 2017, 13:50

Ado skrev:
Akehurst2 skrev:
Ado skrev:Jeg ville sådan ønske, at folk kunne lade manden være i fred nu. Men det er nok for meget at forlange.


Hvorfor tror du det? Jeg synes da, den danske presse generelt er gode til at respektere, hvis nogen beder om fred pga. sygdom.

I den her sag har de jo hidtil IKKE bedt om fred og ro. Tværtimod var Lene Balleby ude med det samme og fortælle om, hvorfor prins Henrik ikke ville begraves ved siden af sin kone og i den grad med til at understøtte diskussionen. Joakim og Frederik har også udtalt sig om beslutningen i stedet for at bede om ro. Kommunikationsmæssigt har kongehuset da håndteret det helt håbløst.

Har du læst kommentarerne på Facebook til denne udmelding fra hoffet? Der sidder stadig tilbagestående mennesker derude, som ikke engang nu kan stoppe sig selv med nedladende bemærkninger.


Som tidligere sagt, der findes folk på Facebook der er så dumme at jeg gætter på at de har fået hjælp til at oprette kontoen
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Aspargsen » 6. sep 2017, 13:55

Akehurst2 skrev:
Ado skrev:
Akehurst2 skrev:
Ado skrev:Jeg ville sådan ønske, at folk kunne lade manden være i fred nu. Men det er nok for meget at forlange.


Hvorfor tror du det? Jeg synes da, den danske presse generelt er gode til at respektere, hvis nogen beder om fred pga. sygdom.

I den her sag har de jo hidtil IKKE bedt om fred og ro. Tværtimod var Lene Balleby ude med det samme og fortælle om, hvorfor prins Henrik ikke ville begraves ved siden af sin kone og i den grad med til at understøtte diskussionen. Joakim og Frederik har også udtalt sig om beslutningen i stedet for at bede om ro. Kommunikationsmæssigt har kongehuset da håndteret det helt håbløst.

Har du læst kommentarerne på Facebook til denne udmelding fra hoffet? Der sidder stadig tilbagestående mennesker derude, som ikke engang nu kan stoppe sig selv med nedladende bemærkninger.


Jeg er ikke på Facebook, så nej. Har du et link?

Men jeg tænkte nu også mest på pressen, som jeg også skrev.


http://kongehuset.dk/nyheder/hkh-prins-henriks-helbred
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Hunkat » 6. sep 2017, 13:58

Ado skrev:
Akehurst2 skrev:
Ado skrev:
Akehurst2 skrev:
Ado skrev:Jeg ville sådan ønske, at folk kunne lade manden være i fred nu. Men det er nok for meget at forlange.


Hvorfor tror du det? Jeg synes da, den danske presse generelt er gode til at respektere, hvis nogen beder om fred pga. sygdom.

I den her sag har de jo hidtil IKKE bedt om fred og ro. Tværtimod var Lene Balleby ude med det samme og fortælle om, hvorfor prins Henrik ikke ville begraves ved siden af sin kone og i den grad med til at understøtte diskussionen. Joakim og Frederik har også udtalt sig om beslutningen i stedet for at bede om ro. Kommunikationsmæssigt har kongehuset da håndteret det helt håbløst.

Har du læst kommentarerne på Facebook til denne udmelding fra hoffet? Der sidder stadig tilbagestående mennesker derude, som ikke engang nu kan stoppe sig selv med nedladende bemærkninger.


Jeg er ikke på Facebook, så nej. Har du et link?

Men jeg tænkte nu også mest på pressen, som jeg også skrev.



Og jeg skrev folk. Og hvis du ikke har en Facebookprofil, kan du vist ikke bruge et link?


De to første staver så dårligt at jeg først troede det var på norsk :gruble: Så godt nok også de havde meget stærke meninger om Danmarks kongehus... :stoned:
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Akehurst2 » 6. sep 2017, 14:05

Flora skrev:Betyder det at hoffet kan overrule hans beslutning om ikke at ville begraves ved siden af Margrethe, så han alligevel bliver begravet i Roskilde Domkirke? Altså med henvisning til at han var syg da han traf beslutningen. Eller tror I hans egen beslutning stadig står ved magt? :gruble:


Altså, helt konkret kan de jo altid overrule beslutningen, når han er død.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14722
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Flora » 6. sep 2017, 14:29

Akehurst2 skrev:
Flora skrev:Betyder det at hoffet kan overrule hans beslutning om ikke at ville begraves ved siden af Margrethe, så han alligevel bliver begravet i Roskilde Domkirke? Altså med henvisning til at han var syg da han traf beslutningen. Eller tror I hans egen beslutning stadig står ved magt? :gruble:


Altså, helt konkret kan de jo altid overrule beslutningen, når han er død.


Jo, men det gør de vel ikke, hvis det var et reelt ønske. Det virker da forkert i hvert fald. Men hvis de mener ønsket er et produkt af hans sygdom, så ser man måske bort fra det, fordi man ikke mener det er et reelt ønske. Altså som en slags umyndiggørelse. Men det afhænger vel af hvor syg han var da han ytrede ønsket? :gruble:
0
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Akehurst2 » 6. sep 2017, 14:48

DetSorteCirkus skrev:De har næppe fundet ud af det her efter udmeldingen om graven.
Det er da helt forkert grebet an.


Det har de så tilsyneladende, for Henriks beslutning om graven er åbenbart taget tidligere end den er kommunikeret af ham: https://www.b.dk/kultur/prins-henriks-o ... r-uaendret

"Ikke af nyere dato" er selvfølgelig noget upræcist, men i hvert fald så tidligt at det ikke ændrer noget at han nu er diagnosticeret dement.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 6. sep 2017, 15:32

Akehurst2 skrev:Det har de så tilsyneladende, for Henriks beslutning om graven er åbenbart taget tidligere end den er kommunikeret af ham: https://www.b.dk/kultur/prins-henriks-o ... r-uaendret

"Ikke af nyere dato" er selvfølgelig noget upræcist, men i hvert fald så tidligt at det ikke ændrer noget at han nu er diagnosticeret dement.


Jeg mener udmeldingen til offentligheden. Da den kom ud, var udredningen i gang, og jeg undrer mig over, at man valgte den rækkefølge.
De kulørte medier siger, at de vil vise hensyn fremover, så Henrik havde nok fået en anderledes behandling, hvis de først havde fået at vide, at han er dement. Også selvom beslutningen om graven blev truffet for mange år siden.
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Wizzze » 7. sep 2017, 14:16

Bare for at det hele ikke skal handle om Henrik

http://www.bbc.com/news/uk-41177670
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55890
Kontakt:

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Ado » 7. sep 2017, 14:27

Åh gud, han er køn!
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Wizzze » 8. sep 2017, 09:54

Tamara skrev:
Wizzze skrev:Bare for at det hele ikke skal handle om Henrik

http://www.bbc.com/news/uk-41177670



The four-year-old is attending Thomas's Battersea, an £18,000-a-year preparatory school in London. :wacko:


Det er faktisk ikke ret meget mere end hvad andre betaler i London.
https://www.standard.co.uk/news/london/ ... 65856.html

UK har helt andre børnepasningsregler og muligheder end DK.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3078
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Charly » 8. sep 2017, 10:02

Tamara skrev:
Wizzze skrev:
Tamara skrev:
Wizzze skrev:Bare for at det hele ikke skal handle om Henrik

http://www.bbc.com/news/uk-41177670



The four-year-old is attending Thomas's Battersea, an £18,000-a-year preparatory school in London. :wacko:


Det er faktisk ikke ret meget mere end hvad andre betaler i London.
https://www.standard.co.uk/news/london/ ... 65856.html

UK har helt andre børnepasningsregler og muligheder end DK.


Det er næppe på linje med den almindelige borgers muligheder eller folkeskolen i UK.

Ærligt, jeg finder det der så fisefornemt og forlorent. Og distancerende fra det folk, som kongefamilien skal 'tjene'.

Nej, der er da sikkert mange, der ikke har råd til det, men England er skruet noget anderledes sammen end Danmark, så det er altså ikke så unormalt. I øvrigt er det ikke sikkert, at han får fred og ro på en almindelig folkeskole som Frederiks og Marys børn gør herhjemme. Den engelske presse er noget mere hardcore.
4
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 8. sep 2017, 10:07

Charly skrev:Nej, der er da sikkert mange, der ikke har råd til det, men England er skruet noget anderledes sammen end Danmark, så det er altså ikke så unormalt. I øvrigt er det ikke sikkert, at han får fred og ro på en almindelig folkeskole som Frederiks og Marys børn gør herhjemme. Den engelske presse er noget mere hardcore.


Det har du fuldstændig ret i. Det er ikke så meget kongefamilien, som jeg finder fisefornem og forloren, men hele det engelske samfundshierarki. På den måde kan man godt sige, at de kongelige netop afspejler deres omgivelser.
0
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf fisken80 » 8. sep 2017, 16:33

Prins Nikolaj går på Herlufsholm, det er sørme heller ikke billigt da.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Generelt"