Royal snik-snak tråd

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Æble » 30. nov 2018, 08:40

Det er ellers godt nok flot. Ved ikke lige hvornår jeg skulle bruge det. Kan ikke have cykelhjelm udenpå :lol:
1
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16229
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1407
Likede indlæg: 30210

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf TinaW » 30. nov 2018, 08:47

Æble skrev:Det er ellers godt nok flot. Ved ikke lige hvornår jeg skulle bruge det. Kan ikke have cykelhjelm udenpå :lol:


Du kan vel sætte det uden på cykelhjelmen? Evt med sekundlim :D
5
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf IrmaPigen » 30. nov 2018, 15:13

0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Rapfisk » 30. nov 2018, 15:17

Dronningen laver julekalender på FB, hvor "Nisserne" på Fredensborg finder ting i gemmerne, som fortæller historier om de kongelige.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Wizzze » 30. nov 2018, 17:12

Rapfisk skrev:Dronningen laver julekalender på FB, hvor "Nisserne" på Fredensborg finder ting i gemmerne, som fortæller historier om de kongelige.


https://www.instagram.com/p/BqzUkm5gpAY ... hare_sheet
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Wizzze » 22. dec 2018, 20:48

Julehilsen fra Kronprinsefamilien

https://www.instagram.com/p/BrpLfZ7gbMy/
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Wizzze » 8. jan 2019, 08:09

Vincent og Josephine bliver 8år i dag, så der er kommet fødselsdagsbilleder:

http://nyheder.tv2.dk/2019-01-08-de-kon ... e-billeder
1
Do as I say! :whip:
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf fisken80 » 30. jan 2019, 16:20

Prins Joakim og familiem flytter til Paris et år

https://www.dr.dk/nyheder/indland/prins ... l-frankrig
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Akehurst2 » 30. jan 2019, 16:28

fisken80 skrev:Prins Joakim og familiem flytter til Paris et år

https://www.dr.dk/nyheder/indland/prins ... l-frankrig


Nu kommer jeg til at lyde som en bitterfisse, men so be it: Hvis en dansker kunne få mulighed for at få hvad der omtales som en meget betydningsfuld og nyttig militæruddannelse, inklusive det netværk, det giver, skulle man så ikke forsøge at sende en, der faktisk arbejder aktivt for det danske forsvar og derfor virkelig kunne bruge det, og ikke en eller anden, der har det som en lille alibi-hobbytjans?
2
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Lys » 30. jan 2019, 16:30

Akehurst2 skrev:
fisken80 skrev:Prins Joakim og familiem flytter til Paris et år

https://www.dr.dk/nyheder/indland/prins ... l-frankrig


Nu kommer jeg til at lyde som en bitterfisse, men so be it: Hvis en dansker kunne få mulighed for at få hvad der omtales som en meget betydningsfuld og nyttig militæruddannelse, inklusive det netværk, det giver, skulle man så ikke forsøge at sende en, der faktisk arbejder aktivt for det danske forsvar og derfor virkelig kunne bruge det, og ikke en eller anden, der har det som en lille alibi-hobbytjans?


Jeg er tilbøjelig til at være enig (omend jeg ikke ved, om du har belæg for din afsluttende påstand), men jeg læser det som at det er en personlig invitation fra den franske forsvarsminister, så spørgsmålet er om det er noget, som Danmark har haft indflydelse på?
0
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Akehurst2 » 30. jan 2019, 16:36

Lys skrev:
Akehurst2 skrev:
fisken80 skrev:Prins Joakim og familiem flytter til Paris et år

https://www.dr.dk/nyheder/indland/prins ... l-frankrig


Nu kommer jeg til at lyde som en bitterfisse, men so be it: Hvis en dansker kunne få mulighed for at få hvad der omtales som en meget betydningsfuld og nyttig militæruddannelse, inklusive det netværk, det giver, skulle man så ikke forsøge at sende en, der faktisk arbejder aktivt for det danske forsvar og derfor virkelig kunne bruge det, og ikke en eller anden, der har det som en lille alibi-hobbytjans?


Jeg er tilbøjelig til at være enig (omend jeg ikke ved, om du har belæg for din afsluttende påstand), men jeg læser det som at det er en personlig invitation fra den franske forsvarsminister, så spørgsmålet er om det er noget, som Danmark har haft indflydelse på?


Det kan sagtens være, at det er en personlig invitation, der retter sig mod prinsen, og så skal han da bare tage imod. Det undrer mig dog, at uddannelsen så skulle være så vigtig og betydningsfuld, hvis kvalifikationen er, at man er (fransktalende) royal, og ikke at man har en vigtig funktion i det danske forsvar.
1
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Lys » 30. jan 2019, 16:41

Akehurst2 skrev:
Lys skrev:
Akehurst2 skrev:
fisken80 skrev:Prins Joakim og familiem flytter til Paris et år

https://www.dr.dk/nyheder/indland/prins ... l-frankrig


Nu kommer jeg til at lyde som en bitterfisse, men so be it: Hvis en dansker kunne få mulighed for at få hvad der omtales som en meget betydningsfuld og nyttig militæruddannelse, inklusive det netværk, det giver, skulle man så ikke forsøge at sende en, der faktisk arbejder aktivt for det danske forsvar og derfor virkelig kunne bruge det, og ikke en eller anden, der har det som en lille alibi-hobbytjans?


Jeg er tilbøjelig til at være enig (omend jeg ikke ved, om du har belæg for din afsluttende påstand), men jeg læser det som at det er en personlig invitation fra den franske forsvarsminister, så spørgsmålet er om det er noget, som Danmark har haft indflydelse på?


Det kan sagtens være, at det er en personlig invitation, der retter sig mod prinsen, og så skal han da bare tage imod. Det undrer mig dog, at uddannelsen så skulle være så vigtig og betydningsfuld, hvis kvalifikationen er, at man er (fransktalende) royal, og ikke at man har en vigtig funktion i det danske forsvar.


Det tror jeg heller ikke er det generelle kvalifikationskriterium ;), men der hvor jeg læste om det, fremgik det, at det var kommet i stand i forbindelse med Macrons statsbesøg i sensommeren.

Men det havde da været smukt, hvis hoffet havde bedt om, at pladsen gik til mere operationel person (hvis det da ikke er sket), eller hvis det bliver startskuddet til et fuldtids-ish job for prinsen.
0
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf fisken80 » 30. jan 2019, 16:46

Men Joachim arbejder da for forsvaret? Hvorfor skulle han ikke kunne bruge den uddannelse han nu får i Frankrig til noget i det job?
Jeg må ærligt indrømme, at jeg synes man går i for små sko, hvis man synes det er et problem, at han får en uddannelse i det franske forsvar.

Det er galt når manden ikke laver noget, men det er også galt når han gør.
11
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55896
Kontakt:

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Ado » 30. jan 2019, 16:55

Jeg synes det er skønt for Joachim og Marie. Og jeg er lidt forarget over kommentarerne på Facebook. Det er godt nok hårde ord. Joachim er heller ikke min yndlingsperson i kongehuset, men manden kan jo intet gøre rigtigt. Så tror da pokker at han bliver mere modsat og indelukket.
5
Donna Martin Graduates!
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Lys » 30. jan 2019, 17:06

fisken80 skrev:Men Joachim arbejder da for forsvaret? Hvorfor skulle han ikke kunne bruge den uddannelse han nu får i Frankrig til noget i det job?
Jeg må ærligt indrømme, at jeg synes man går i for små sko, hvis man synes det er et problem, at han får en uddannelse i det franske forsvar.

Det er galt når manden ikke laver noget, men det er også galt når han gør.


Jeg ved ikke, hvilken funktion han reelt har i forsvaret eller hvor mange timer han egentlig arbejder. Men hvis det kan give ham bedre kvalifikationer for det eller et andet job, så er det jo fint. Jeg kan blot godt være enig i, at man da kan overveje, om han er den i det danske forsvar, som giver forsvaret det største udbytte af uddannelsen :)
2

Tilbage til "Generelt"