Royal snik-snak tråd

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 19. feb 2018, 19:36

milisa skrev:
Undtagelsen skrev:Jeg er ved at blive vanvittig over de personer, som bliver interviewet om hvorfor de er forbi Amalienborg/Christiansborg slotskirke ol og de så fortæller at det er fordi de er royale.
NEJ, I ER EJ, I TÅBER!! :cuss:


Aah, det var godt at få luft :blush:


Måske er de også etniske............

Etnisk royale....


Royal: noget, alt for mange tror, at de er
Etnisk: noget, alt for få tror, at de er
4
Undtagelsen
Indlæg: 2243
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4589

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Undtagelsen » 19. feb 2018, 19:46

Lemonella skrev:
DetSorteCirkus skrev:
milisa skrev:
Undtagelsen skrev:Jeg er ved at blive vanvittig over de personer, som bliver interviewet om hvorfor de er forbi Amalienborg/Christiansborg slotskirke ol og de så fortæller at det er fordi de er royale.
NEJ, I ER EJ, I TÅBER!! :cuss:


Aah, det var godt at få luft :blush:


Måske er de også etniske............

Etnisk royale....


Royal: noget, alt for mange tror, at de er
Etnisk: noget, alt for få tror, at de er


Folk tager vel bare fejl af ordene royal og royalist. Det tror jeg sker tit. :)


Men det er da en temmelig væsentlig fejl.
Jeg forstår ikke det er så svært at kende forskel på de to ord og det irriterer mig grænseløst, når en fortæller at hun er forbi ved prins Henrik, for hendes mor er royal.
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf ina » 19. feb 2018, 19:46

Lemonella skrev:
Denlilleglademy skrev:
Lemonella skrev:Jeg synes nu prins Nikolaj er kønnere end knægten på billedet.


Men det er jo altså Nikolaj på billedet.


Ups. Jeg følger vist for lidt med i sladderpressen :blush: . jeg kunne simpelthen ikke genkende ham. Synes han plejer at være ret køn.


Altså, BT skriver at Burberry Skandinavien ikke vil bekræfte at det er ham, men at det ifølge deres oplysninger altså skulle være ham.

Jeg kan godt se at det ligner Prins Nikolai, men synes alligevel der er et eller andet der gør at jeg er i tvivl. :lol:
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7374

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Neenah » 19. feb 2018, 19:50

ina skrev:
Lemonella skrev:
Denlilleglademy skrev:
Lemonella skrev:Jeg synes nu prins Nikolaj er kønnere end knægten på billedet.


Men det er jo altså Nikolaj på billedet.


Ups. Jeg følger vist for lidt med i sladderpressen :blush: . jeg kunne simpelthen ikke genkende ham. Synes han plejer at være ret køn.


Altså, BT skriver at Burberry Skandinavien ikke vil bekræfte at det er ham, men at det ifølge deres oplysninger altså skulle være ham.

Jeg kan godt se at det ligner Prins Nikolai, men synes alligevel der er et eller andet der gør at jeg er i tvivl. :lol:

Modellen har præcis de samme modermærker i ansigtet som Nikolaj.
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf ina » 19. feb 2018, 19:53

Neenah skrev:
ina skrev:
Lemonella skrev:
Denlilleglademy skrev:
Lemonella skrev:Jeg synes nu prins Nikolaj er kønnere end knægten på billedet.


Men det er jo altså Nikolaj på billedet.


Ups. Jeg følger vist for lidt med i sladderpressen :blush: . jeg kunne simpelthen ikke genkende ham. Synes han plejer at være ret køn.


Altså, BT skriver at Burberry Skandinavien ikke vil bekræfte at det er ham, men at det ifølge deres oplysninger altså skulle være ham.

Jeg kan godt se at det ligner Prins Nikolai, men synes alligevel der er et eller andet der gør at jeg er i tvivl. :lol:

Modellen har præcis de samme modermærker i ansigtet som Nikolaj.


Ah ja, det kan jeg se nu. Tak. :genert: Synes virkelig hans øjenparti ser anderledes ud.
0
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Akehurst2 » 19. feb 2018, 19:58

Nu er det så bekræftet: https://ekstrabladet.dk/flash/kongelige ... el/7047670

Og med hans forældres fulde opbakning.
1
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf avdotja » 19. feb 2018, 20:05

Jeg synes han er en køn knægt :) På modeopvisningsbillederne minder han mig lidt om en ung udgave af Benedict Cumberbatch
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24634
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36807

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Daine » 19. feb 2018, 20:17

Jeg kunne overhovedet ikke genkende ham :genert: Jeg tror aldrig jeg har set et billede af ham, hvor pandehåret ikke var strøget bagover. Men jeg synes det er fint for ham, hvis han kan tjene penge på sit udseende på den måde, selvom jeg godt kan læse at nogen* synes det er SKANDALØST! at en fra kongehuset er model. De har tydeligvis glemt, at den yngste af Anne Maries piger er skuespiller :lol:

*ikke herinde :)
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24916

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf sigge » 19. feb 2018, 20:30

Hvis nu, man kan føre sin slægt helt tilbage til Gorm den Gamle, må man så godt kalde sig royal? :-D
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf landsbytossen » 19. feb 2018, 20:34

Royal kan være flere ting
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 19. feb 2018, 20:38

Undtagelsen skrev:Jeg er ved at blive vanvittig over de personer, som bliver interviewet om hvorfor de er forbi Amalienborg/Christiansborg slotskirke ol og de så fortæller at det er fordi de er royale.
NEJ, I ER EJ, I TÅBER!! :cuss:


Aah, det var godt at få luft :blush:


Hov, det kan godt betyde "tilhænger af kongehuset", omend det kun har været brugt sådan siden 60erne. Sikkert startende med ukorrekt sprogbrug.

http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=royal
0
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Akehurst2 » 20. feb 2018, 09:18

DetSorteCirkus skrev:Jeg tror også, at Nikolaj har fået dispensation eller særlig tilladelse. Det har jo givetvis været planlagt længe.

Jeg er ekstremt konservativ, når det gælder de ældste traditioner i kongehuset, samtidig med jeg er 200% republikaner, og et modeshow midt i hofsorgen skurrer lidt i mine ører, sådan instinktivt, og selvom det er arbejde, men - og det er det, der efter min mening trods alt vejer tungest - man kan dårligt forlange rigid hofsorg af en person, der hverken får apanage eller er forsørget af hoffet.


Jeg tænker lidt over det med "tilladelse". Tror, I der er tale om en helt formel tilladelse til at passe sit arbejde, og at dronningen reelt kunne finde på at sige nej?

Altså, Nikolai er virkelig perifær i kongehuset, han er nr. 7 i tronfølgen og han har så vidt jeg kan huske aldrig haft noget som helst, der minder om officielle kongelige opgaver. Han passer sin skole i total stilhed dernede i Næstved og så tager aviserne lige et billede til hans 18-års fødselsdag, og det er det. Han er end ikke nævnt på kongehusets hjemmeside som en del af den kongelige famile, men blot under Joakim som et barn, også selvom han som myndig formelt set er rigsforstander.

Jeg synes, det ville være det glade vanvid at forlange han skulle sætte sit liv i stå for at holde hofsorg. Hofsorg er noget for den officielle del af kongehuset og deres ansatte, da ikke noget for et barnebarn, der hverken har eller sandsynligvis kommer til at have noget (særlig) funktion i kongehuset. Ja, han er rigsforstander og det er da ikke helt umuligt at dronningen, Frederik, Joakim og Benedikte allesammen er ude af landet samtidg på et eller andet tidspunkt i løbet af de næste fem år (indtil Christian så er rigsforstander og også skal være væk før Nikolai er relevant), men det bliver nok ikke ligefrem en hverdagsforteelse.

Og at gå på arbejde 4 dage efter at ens bedstefar er død i en alder af 83 år - ja, selvfølgelig. Det er præcis det samme alle andre forventes at gøre, og selvom kongefamilien på mange måder har en særstatus i samfundsmæssig sammenhæng, så sørger de jo ikke mere inderligt eller dybt end andre mennesker, der mister deres bedstefar.
15
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Lys » 20. feb 2018, 09:26

Akehurst2 skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg tror også, at Nikolaj har fået dispensation eller særlig tilladelse. Det har jo givetvis været planlagt længe.

Jeg er ekstremt konservativ, når det gælder de ældste traditioner i kongehuset, samtidig med jeg er 200% republikaner, og et modeshow midt i hofsorgen skurrer lidt i mine ører, sådan instinktivt, og selvom det er arbejde, men - og det er det, der efter min mening trods alt vejer tungest - man kan dårligt forlange rigid hofsorg af en person, der hverken får apanage eller er forsørget af hoffet.


Jeg tænker lidt over det med "tilladelse". Tror, I der er tale om en helt formel tilladelse til at passe sit arbejde, og at dronningen reelt kunne finde på at sige nej?

Altså, Nikolai er virkelig perifær i kongehuset, han er nr. 7 i tronfølgen og han har så vidt jeg kan huske aldrig haft noget som helst, der minder om officielle kongelige opgaver. Han passer sin skole i total stilhed dernede i Næstved og så tager aviserne lige et billede til hans 18-års fødselsdag, og det er det. Han er end ikke nævnt på kongehusets hjemmeside som en del af den kongelige famile, men blot under Joakim som et barn, også selvom han som myndig formelt set er rigsforstander.

Jeg synes, det ville være det glade vanvid at forlange han skulle sætte sit liv i stå for at holde hofsorg. Hofsorg er noget for den officielle del af kongehuset og deres ansatte, da ikke noget for et barnebarn, der hverken har eller sandsynligvis kommer til at have noget (særlig) funktion i kongehuset. Ja, han er rigsforstander og det er da ikke helt umuligt at dronningen, Frederik, Joakim og Benedikte allesammen er ude af landet samtidg på et eller andet tidspunkt i løbet af de næste fem år (indtil Christian så er rigsforstander og også skal være væk før Nikolai er relevant), men det bliver nok ikke ligefrem en hverdagsforteelse.

Og at gå på arbejde 4 dage efter at ens bedstefar er død i en alder af 83 år - ja, selvfølgelig. Det er præcis det samme alle andre forventes at gøre, og selvom kongefamilien på mange måder har en særstatus i samfundsmæssig sammenhæng, så sørger de jo ikke mere inderligt eller dybt end andre mennesker, der mister deres bedstefar.


Nej, det tror jeg ikke. Jeg tænker, at de har drøftet det i familien (som man sikkert ville gøre i mange familier) herunder også med dronningen, og så har man formentlig overvejet, hvordan det ville blive opfattet i offentligheden.

Men hvis det kom frem, at han holdt fri fra arbejde i ugevis pga dødsfaldet, ville han sikkert også blive kritiseret for ikke at passe sit arbejde som alle andre ville være nødt til.
5
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Akehurst2 » 20. feb 2018, 09:36

Lys skrev:Men hvis det kom frem, at han holdt fri fra arbejde i ugevis pga dødsfaldet, ville han sikkert også blive kritiseret for ikke at passe sit arbejde som alle andre ville være nødt til.


Det er rigtig meget damned if you do, damned if you don't for en familie, der er så meget i offentligheden og som folk har så mange holdninger til :-D

Mit gæt er bare, at hvis Nikolai havde holdt fri i længere tid efter dødsfaldet var det aldrig blevet opdaget, fordi der er så lidt opmærksomhed på netop ham i hans dagligdag.
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Wizzze » 20. feb 2018, 09:38

Ringer kirkeklokkerne der hvor I er?
Selv med åbne vinduer kan vi intet høre, var det ikke over hele landet de skulle lyde? :gruble:
0
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Generelt"