Royal snik-snak tråd

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf LadyFox » 19. feb 2018, 17:55

Denlilleglademy skrev:
LadyFox skrev:
Denlilleglademy skrev:Det er han. Men alligevel vildt at han lige tog et modeshow i London i lørdags når farfar lige er død og det er jo ikke en almindelig familie hvor man opvejer til og fra i sådan en situation. Og så alligevel. Fin arbejdsmoral hvis det endelig er. But still, Wtf- på den spøjse måde

Det er vel ret almindeligt at gå på arbejde 4 dage efter at have mistet et familiemedlem. Det er jo ikke fordi han missede begravelsen eller noget ved at vælge også at passe noget af sin hverdag. Jeg tænker det for mange er en god ting at livet går videre og ikke kun handler om tab og sorg efter et dødsfald.


Almindeligt ja, men det er jo en ualmindelig familie. Det er ikke fordi jeg synes der er noget galt i det, absolut ikkeZ Men uanset hvad, så synes jeg da at en prins som går model er bemærkelsesværdigt. I særdelseshed i Danmark. Jeg antager at det er godkendt hele vejen rundt og det er positivt st kongehuset er lidt mere fremme i skoene efterhånden

Men selvom det er en ualmindelig familie er de jo stadig ikke så anderledes end os almindelige dødelige igen.
De modeller jeg har kendt har synes deres job var ret fedt, og hvis der har været et godt job har det været sådan at de ligefrem har glædet sig til at være med.
Prinsen er en ung gut, det skal være med til et modeshow, selv hvis han havde sagt at han gerne ville blive hos familien mon så ikke de ældre generationer havde rådet ham til at tage ud og opleve det frem for bare at sørge derhjemme.
1
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf LadyFox » 19. feb 2018, 18:04

Denlilleglademy skrev:
LadyFox skrev:
Denlilleglademy skrev:
LadyFox skrev:
Denlilleglademy skrev:Det er han. Men alligevel vildt at han lige tog et modeshow i London i lørdags når farfar lige er død og det er jo ikke en almindelig familie hvor man opvejer til og fra i sådan en situation. Og så alligevel. Fin arbejdsmoral hvis det endelig er. But still, Wtf- på den spøjse måde

Det er vel ret almindeligt at gå på arbejde 4 dage efter at have mistet et familiemedlem. Det er jo ikke fordi han missede begravelsen eller noget ved at vælge også at passe noget af sin hverdag. Jeg tænker det for mange er en god ting at livet går videre og ikke kun handler om tab og sorg efter et dødsfald.


Almindeligt ja, men det er jo en ualmindelig familie. Det er ikke fordi jeg synes der er noget galt i det, absolut ikkeZ Men uanset hvad, så synes jeg da at en prins som går model er bemærkelsesværdigt. I særdelseshed i Danmark. Jeg antager at det er godkendt hele vejen rundt og det er positivt st kongehuset er lidt mere fremme i skoene efterhånden

Men selvom det er en ualmindelig familie er de jo stadig ikke så anderledes end os almindelige dødelige igen.
De modeller jeg har kendt har synes deres job var ret fedt, og hvis der har været et godt job har det været sådan at de ligefrem har glædet sig til at være med.
Prinsen er en ung gut, det skal være med til et modeshow, selv hvis han havde sagt at han gerne ville blive hos familien mon så ikke de ældre generationer havde rådet ham til at tage ud og opleve det frem for bare at sørge derhjemme.


Jeg kn ikke rigtig se at jeg har givet udtryk for andet end det du skriver? Jeg har hverken synes, mener eller har skrevet at det er forkert eller andet. Tværtimod. Men ikke desto mindre er det da overraskende. Jeg ville være ligeså overrasket hvis han sad ved kassen i Netto. Hvorimod det ville være mindre overraskende hvis han var piccolo hos Lego eller de andre venner


Det var også mere at du synes det var vildt at han gik jobbet kort tid efter et dødsfald jeg undrede mig over du synes var vildt. Fordi det at tage til London på et kort job slet ikke et noget jeg ville overveje var finurligt uanset hvem der gjorde det når nu det alligevel både er så tæt på Danmark og på samme tid en positiv oplevelse.
Så det var mere det, end selve jobbet. :)
1
...
Brugeravatar
differentdaydifferentperson
Indlæg: 881
Tilmeldt: 27. sep 2016, 19:04
Kort karma: 99
Likede indlæg: 1124

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf differentdaydifferentperson » 19. feb 2018, 18:05

Denlilleglademy skrev:Jeg ved vitterligt ikke om det er her eller i wtf, men Prins Nikolaj er blevet model og har simpelthen lige gået Burberry modeshow


Wtf
Overraskende og så alligevel ikke. Ved ikke helt hvad jeg synes om det.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Æble » 19. feb 2018, 18:18

Jeg synes personligt det er fint at han arbejder. Synes ikke han er specielt køn, men han ligner de andre modeller, lange og tynde.

Men han må have fået en form for dispensation for der er deklareret hofsorg frem til 14. Marts tror jeg hvor kongefamilien ikke deltager i officielle begivenheder og skal bære mørkt tøj og flage på halv.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Akehurst2 » 19. feb 2018, 18:22

Vira skrev:Gud ved hvor mange i den kongelige familie der falder ind under den erklærede måneds hofsorg. Hvis Prins Nikolai var indbefattet af det, ville han vel formentligt ikke gå modeshow :gruble:


Godt spørgsmål - hofsorg er jo også for personale, og så burde det vel også omfatte så tæt familie som børnebørn. Omend jeg finder det forkert at pålægge børn sorg på den måde, men Nikolaj er jo selvfølgelig (lige netop) voksen.

Kongehusets hjemmeside:

I sørgeperioden deltager Hendes Majestæt Dronningen og den kongelige familie samt hoffet ikke i selskabelige eller underholdende arrangementer. Under hofsorgen bæres der mørkt tøj ved offentlig fremtræden. Personale i uniform vil bære sørgebind på venstre overarm. 

Arbejde er vel ikke "selskabelige eller underholdende arrangementer". Til gengæld kan det blive lidt svært at forklare designerne til modeshows at man altså kun vil bære mørkt tøj :-D
1
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Akehurst2 » 19. feb 2018, 18:23

Æble skrev:Jeg synes personligt det er fint at han arbejder. Synes ikke han er specielt køn, men han ligner de andre modeller, lange og tynde.

Men han må have fået en form for dispensation for der er deklareret hofsorg frem til 14. Marts tror jeg hvor kongefamilien ikke deltager i officielle begivenheder og skal bære mørkt tøj og flage på halv.


Det er "selskabelige eller underholdende arrangementer" de ikke deltager i, ikke officielle begivenheder. Så jeg tror godt, de kan gå på arbejde.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Æble » 19. feb 2018, 18:25

Akehurst2 skrev:
Æble skrev:Jeg synes personligt det er fint at han arbejder. Synes ikke han er specielt køn, men han ligner de andre modeller, lange og tynde.

Men han må have fået en form for dispensation for der er deklareret hofsorg frem til 14. Marts tror jeg hvor kongefamilien ikke deltager i officielle begivenheder og skal bære mørkt tøj og flage på halv.


Det er "selskabelige eller underholdende arrangementer" de ikke deltager i, ikke officielle begivenheder. Så jeg tror godt, de kan gå på arbejde.


Ja ok så er det vel et temperamentspørgsmål on et modeshow er af underholdende karakter. Men det kan man måske godt sige at det ikke er når man er det for at arbejde.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Akehurst2 » 19. feb 2018, 18:27

Æble skrev:
Akehurst2 skrev:
Æble skrev:Jeg synes personligt det er fint at han arbejder. Synes ikke han er specielt køn, men han ligner de andre modeller, lange og tynde.

Men han må have fået en form for dispensation for der er deklareret hofsorg frem til 14. Marts tror jeg hvor kongefamilien ikke deltager i officielle begivenheder og skal bære mørkt tøj og flage på halv.


Det er "selskabelige eller underholdende arrangementer" de ikke deltager i, ikke officielle begivenheder. Så jeg tror godt, de kan gå på arbejde.


Ja ok så er det vel et temperamentspørgsmål on et modeshow er af underholdende karakter. Men det kan man måske godt sige at det ikke er når man er det for at arbejde.


Jeg vil bestemt kalde et modeshow for arbejde for modellerne.
11
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf LadyFox » 19. feb 2018, 18:37

Denlilleglademy skrev:
LadyFox skrev:
Denlilleglademy skrev:
LadyFox skrev:
Denlilleglademy skrev:
LadyFox skrev:
Denlilleglademy skrev:Det er han. Men alligevel vildt at han lige tog et modeshow i London i lørdags når farfar lige er død og det er jo ikke en almindelig familie hvor man opvejer til og fra i sådan en situation. Og så alligevel. Fin arbejdsmoral hvis det endelig er. But still, Wtf- på den spøjse måde

Det er vel ret almindeligt at gå på arbejde 4 dage efter at have mistet et familiemedlem. Det er jo ikke fordi han missede begravelsen eller noget ved at vælge også at passe noget af sin hverdag. Jeg tænker det for mange er en god ting at livet går videre og ikke kun handler om tab og sorg efter et dødsfald.


Almindeligt ja, men det er jo en ualmindelig familie. Det er ikke fordi jeg synes der er noget galt i det, absolut ikkeZ Men uanset hvad, så synes jeg da at en prins som går model er bemærkelsesværdigt. I særdelseshed i Danmark. Jeg antager at det er godkendt hele vejen rundt og det er positivt st kongehuset er lidt mere fremme i skoene efterhånden

Men selvom det er en ualmindelig familie er de jo stadig ikke så anderledes end os almindelige dødelige igen.
De modeller jeg har kendt har synes deres job var ret fedt, og hvis der har været et godt job har det været sådan at de ligefrem har glædet sig til at være med.
Prinsen er en ung gut, det skal være med til et modeshow, selv hvis han havde sagt at han gerne ville blive hos familien mon så ikke de ældre generationer havde rådet ham til at tage ud og opleve det frem for bare at sørge derhjemme.


Jeg kn ikke rigtig se at jeg har givet udtryk for andet end det du skriver? Jeg har hverken synes, mener eller har skrevet at det er forkert eller andet. Tværtimod. Men ikke desto mindre er det da overraskende. Jeg ville være ligeså overrasket hvis han sad ved kassen i Netto. Hvorimod det ville være mindre overraskende hvis han var piccolo hos Lego eller de andre venner


Det var også mere at du synes det var vildt at han gik jobbet kort tid efter et dødsfald jeg undrede mig over du synes var vildt. Fordi det at tage til London på et kort job slet ikke et noget jeg ville overveje var finurligt uanset hvem der gjorde det når nu det alligevel både er så tæt på Danmark og på samme tid en positiv oplevelse.
Så det var mere det, end selve jobbet. :)


Jamen det er såmænd i lyset af at det ikke bare er en gammel mand der er død. Det kommer naturligvis an på hvem man er og ens syn på de kongelige. Men det er jo et større show med hele offentligheden som er publikum. Alle de andre i den kongelige familie har fået ryddet kalenderen de her dage.

For Prins Nikolaj er det vel først og fremmest hans farfar der er død. Kongelig eller ej.
Jeg har et godt og positivt syn på de kongelige, jeg synes også bare det et godt (og ikke overraskende) at en temmelig ung knægt vælger at passe et sjovt job midt i sorgen, fordi jeg virkelig tror på det er sundt at gøre gode ting for sig selv i sorte tider.
1
...
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Hunkat » 19. feb 2018, 18:38

Nå, så fik jeg også set kisten. Efter 2,5 time i kø (og kulde). 15 minutter før dørene blev lukket.

Virkeligt fint og meget højtideligt, jeg er glad for jeg tog mig tid. Men fuck hvor er jeg KOLD! :syg:
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 19. feb 2018, 18:39

Jeg tror også, at Nikolaj har fået dispensation eller særlig tilladelse. Det har jo givetvis været planlagt længe.

Jeg er ekstremt konservativ, når det gælder de ældste traditioner i kongehuset, samtidig med jeg er 200% republikaner, og et modeshow midt i hofsorgen skurrer lidt i mine ører, sådan instinktivt, og selvom det er arbejde, men - og det er det, der efter min mening trods alt vejer tungest - man kan dårligt forlange rigid hofsorg af en person, der hverken får apanage eller er forsørget af hoffet.
3
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf PaleSeptember » 19. feb 2018, 19:04

Prins Nikolai er fyldt 18,og han skal forsørge sig selv, så SELVFØLGELIG beder man ham ikke om at sætte et formentlig godt betalt job på standby en måned, heller ikke selvom han måske synes, det er et sjovt job.
12
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Lys
Indlæg: 5807
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10456

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Lys » 19. feb 2018, 19:07

Et arbejde er vel et arbejde og når manden skal forsørge sig selv, kan man da ikke tvinge ham til ikke at møde. Jeg kan slet ikke følge jer, der mener at det skulle være “underholdende” at gå model. Og slet ikke i en branche, hvor man kunne forestille sig at et afbud i sidste øjeblik kunne påvirke mulighederne for fremtidige jobs.
12
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Undtagelsen » 19. feb 2018, 19:24

Jeg er ved at blive vanvittig over de personer, som bliver interviewet om hvorfor de er forbi Amalienborg/Christiansborg slotskirke ol og de så fortæller at det er fordi de er royale.
NEJ, I ER EJ, I TÅBER!! :cuss:


Aah, det var godt at få luft :blush:
7
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf milisa » 19. feb 2018, 19:33

Undtagelsen skrev:Jeg er ved at blive vanvittig over de personer, som bliver interviewet om hvorfor de er forbi Amalienborg/Christiansborg slotskirke ol og de så fortæller at det er fordi de er royale.
NEJ, I ER EJ, I TÅBER!! :cuss:


Aah, det var godt at få luft :blush:


Måske er de også etniske............

Etnisk royale....
2
Tally-ho

Tilbage til "Generelt"