Royal snik-snak tråd

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
EmoJanice
Indlæg: 1372
Tilmeldt: 4. dec 2017, 15:17
Kort karma: 13
Geografisk sted: Rødovre
Likede indlæg: 331
Kontakt:

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf EmoJanice » 23. mar 2024, 07:29

Jeg ønsker at Kate kommer sig. Men sagen viser også at det kan forbundet med en risiko at "trimme" kongehusene. Der er en række forpligtelser at forholde sig til og der kan i et "trimmet" kongehus blive trukket store veksler på nogle få, når der skal bruges en prins eller prinsesse til at skabe opmærksomhed om en lokal begivenhed.
2
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6684
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 872
Likede indlæg: 19065

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Æble » 23. mar 2024, 07:40

Jeg forstår godt deres behov for at skabe en lille smule privatliv omkring denne situation. Og det er også helt naturligt at folk spekulerer, i mangel af klar udmelding. Jeg håber de får lidt fred i den kommende tid. Det må være super stressende at have hele verdens øjne på sig i sådan en sårbar situation.
2
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17410
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3598
Likede indlæg: 42496

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf LaMariposa » 23. mar 2024, 07:40

EmoJanice skrev:Jeg ønsker at Kate kommer sig. Men sagen viser også at det kan forbundet med en risiko at "trimme" kongehusene. Der er en række forpligtelser at forholde sig til og der kan i et "trimmet" kongehus blive trukket store veksler på nogle få, når der skal bruges en prins eller prinsesse til at skabe opmærksomhed om en lokal begivenhed.


Nu har jeg læst dit indlæg tre gange, og jeg forstår det simpelthen ikke. Hvad mener du med at trimme?
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11411
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1802
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23699

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Mani » 23. mar 2024, 07:55

LaMariposa skrev:
EmoJanice skrev:Jeg ønsker at Kate kommer sig. Men sagen viser også at det kan forbundet med en risiko at "trimme" kongehusene. Der er en række forpligtelser at forholde sig til og der kan i et "trimmet" kongehus blive trukket store veksler på nogle få, når der skal bruges en prins eller prinsesse til at skabe opmærksomhed om en lokal begivenhed.


Nu har jeg læst dit indlæg tre gange, og jeg forstår det simpelthen ikke. Hvad mener du med at trimme?

Tænker det er Harry og Meghan, der ikke tager aktiv del mere. Men det var, som jeg husker det, deres eget valg - og ikke som i DK hvor der blev begrænset i titler og forpligtelser.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
IrmaPigen
Indlæg: 7825
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12523

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf IrmaPigen » 23. mar 2024, 08:10

HerErJeg skrev:
IrmaPigen skrev:Håber sq der sidder nogle mennesker, med en dårlig smag i munden lige nu.

Lad nu de stakkels mennesker være i fred.

Både og.
Det er ikke en normal familie. De sætter sig aller øverst i hele landet, og betales af staten og borgerne.
Alt skal jo fremstå som en stor glad familie som er til for hele landet og enhver borger.
Så dur det ikke bare at forsvinde uden et ord, især når Charles viser vejen og melder ud, uden at gå i detaljer.


De sætter sig......hmmm, de er født ind i det, og det er ikke en situation de selv har valgt at sætte sig i.

De er ikke forsvundet uden et ord. Det har været meldt ud at hun er blevet opereret i maven, og ville være sygemeldt til og med påske og at hun ikke ville have officielle pligter i den periode. Det er sådan set ikke uden ord. Offentligheden har faktisk fået en forklaring.

Men folk vil gerne snage og vide mere, og de mener de har krav på at vide hvad hun fejler. Det er skruen uden ende. Hvis man giver pressen små lunser kød, vil de straks forsøge at æde sig helt ind til de nøgne ben. Jeg forstår sq godt de ikke gider dele ud af sig selv. Sygdom er og bliver en dybt privat ting. Offentligheden har ikke krav på at kende alle detaljer. Men folk har desværre ingen respekt i dag og ingen pli.
Senest rettet af IrmaPigen 23. mar 2024, 08:12, rettet i alt 1 gang.
6
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9668
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 789
Likede indlæg: 7933

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Sophies-mor » 23. mar 2024, 08:11

EmoJanice skrev:Jeg ønsker at Kate kommer sig. Men sagen viser også at det kan forbundet med en risiko at "trimme" kongehusene. Der er en række forpligtelser at forholde sig til og der kan i et "trimmet" kongehus blive trukket store veksler på nogle få, når der skal bruges en prins eller prinsesse til at skabe opmærksomhed om en lokal begivenhed.

Well.. I både DK og UK er de borttrimmede ikke det store tab for Kongehuset .UK valgte selv, DK der har Dronning Margrethe været fornuftig.
Vi havde under deres opvækst, to prinser. Nu har de hver 4 børn. Dvs fra 2-8.
Meget fornuftigt, at gå ned på "Kronprinsen" og hans 4 børn. 5 i alt. Mod 10, hvis man regner Joachims familie med. Uden konerne.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
fisken80
Indlæg: 22575
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1144
Likede indlæg: 53101

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf fisken80 » 23. mar 2024, 08:33

IrmaPigen skrev:
HerErJeg skrev:
IrmaPigen skrev:Håber sq der sidder nogle mennesker, med en dårlig smag i munden lige nu.

Lad nu de stakkels mennesker være i fred.

Både og.
Det er ikke en normal familie. De sætter sig aller øverst i hele landet, og betales af staten og borgerne.
Alt skal jo fremstå som en stor glad familie som er til for hele landet og enhver borger.
Så dur det ikke bare at forsvinde uden et ord, især når Charles viser vejen og melder ud, uden at gå i detaljer.


De sætter sig......hmmm, de er født ind i det, og det er ikke en situation de selv har valgt at sætte sig i.

De er ikke forsvundet uden et ord. Det har været meldt ud at hun er blevet opereret i maven, og ville være sygemeldt til og med påske og at hun ikke ville have officielle pligter i den periode. Det er sådan set ikke uden ord. Offentligheden har faktisk fået en forklaring.

Men folk vil gerne snage og vide mere, og de mener de har krav på at vide hvad hun fejler. Det er skruen uden ende. Hvis man giver pressen små lunser kød, vil de straks forsøge at æde sig helt ind til de nøgne ben. Jeg forstår sq godt de ikke gider dele ud af sig selv. Sygdom er og bliver en dybt privat ting. Offentligheden har ikke krav på at kende alle detaljer. Men folk har desværre ingen respekt i dag og ingen pli.


Men de har dog selv valgt at forblive i det. Og Kate har valgt at gifte sig ind i det.
Man KAN jo godt forlade det. Harry og Meghan har delvist forladt det. Kong Edward abdicerede tilbage i 30’erne.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
HerErJeg
Indlæg: 4263
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5074

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf HerErJeg » 23. mar 2024, 10:15

IrmaPigen skrev:
HerErJeg skrev:
IrmaPigen skrev:Håber sq der sidder nogle mennesker, med en dårlig smag i munden lige nu.

Lad nu de stakkels mennesker være i fred.

Både og.
Det er ikke en normal familie. De sætter sig aller øverst i hele landet, og betales af staten og borgerne.
Alt skal jo fremstå som en stor glad familie som er til for hele landet og enhver borger.
Så dur det ikke bare at forsvinde uden et ord, især når Charles viser vejen og melder ud, uden at gå i detaljer.


De sætter sig......hmmm, de er født ind i det, og det er ikke en situation de selv har valgt at sætte sig i.

De er ikke forsvundet uden et ord. Det har været meldt ud at hun er blevet opereret i maven, og ville være sygemeldt til og med påske og at hun ikke ville have officielle pligter i den periode. Det er sådan set ikke uden ord. Offentligheden har faktisk fået en forklaring.

Men folk vil gerne snage og vide mere, og de mener de har krav på at vide hvad hun fejler. Det er skruen uden ende. Hvis man giver pressen små lunser kød, vil de straks forsøge at æde sig helt ind til de nøgne ben. Jeg forstår sq godt de ikke gider dele ud af sig selv. Sygdom er og bliver en dybt privat ting. Offentligheden har ikke krav på at kende alle detaljer. Men folk har desværre ingen respekt i dag og ingen pli.

Når de vælger at bringe fotos som er fuskede i Photoshop, så er de lidt ude om det.
At melde ærligt ud og kalde sygdommen for kræft er ikke en 'detalje'. Charles gjorde det, endda uden at nævne hvilken type, og det var heller ikke nødvendigt.
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13088
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3548
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 56263
Kontakt:

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Ado » 23. mar 2024, 10:28

Hvis man nu lige skiller tingene ad, så kan man jo uden problemer have medfølelse med Kate og samtidig stadig mene, at photoshopstuntet var deres eget valg og at det valg fik naturlige konsekvenser.
Det er altid nemt at sidde bagefter og sige, at folk var slemme mod hende i denne forfærdelige situation. Men når et kongehus sender et billede ud til hele verden, og det billede er så dårligt photoshoppet, så er det klart det afføder en reaktion hos mange mennesker - og den reaktion gør dem ikke til dårlige uempatiske mennesker.

De skulle have gjort som Charles. Ingen detaljer, blot en kort udmelding.

Jeg håber hun snart er ovenpå igen.
14
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4686
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 684
Likede indlæg: 21510

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf catnip » 23. mar 2024, 10:51

Man kan vel godt synes at det var virkelig dårlig presshåndtering og samtidig mene, at dem der opdigter ondsindede konspirationsteorier har brug for mere konstruktive ting at tage sig til. Eller måske et lidt mere veljusteret moralsk kompas.
10
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23829
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1205
Likede indlæg: 22077

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf dgd2007 » 23. mar 2024, 11:45

Hende talsmanden for Det Hvide Hus omtalte Kate som "Duchess of Cambridge". Det må da være et brud på hofetiketten :panik:
Det er hun sikkert stadigvæk, men man plejer vel at bruge den fineste titel, hvis der er flere?
Senest rettet af dgd2007 24. mar 2024, 11:38, rettet i alt 1 gang.
0
Ettig1
Indlæg: 102
Tilmeldt: 1. jan 2020, 11:37
Kort karma: 2
Likede indlæg: 105

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Ettig1 » 23. mar 2024, 12:17

For det første fandt man først ud af at det er kræft i slut februar (det var derfor William blev væk fra en mindehøjtidelighed for Kong Konstantin med Ultra kort varsel).
Dernæst har der været et hensyn: Børnene. Jeg kan ikke forestille mig at kommunikationsfolkene har vist det, af frygt for at der blev lækket.
Beskeden er sunket ind hos William og Cathrine, børnene har fået det at vide på en ordentlig måde og er gået på ferie, så nu bliver det meldt ud.
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9620
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 995
Likede indlæg: 26931

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Santa » 23. mar 2024, 12:45

Jeg forestiller mig lige at jeg vågner op fra en større operation, med smerter, omtumlet og hvad der ellers følger med. Kort efter får jeg besked om at jeg mod forventning(!) faktisk har kræft og skal igennem hele kemo-moletjavsen. Jeg har små børn, jeg er offentlig person, som følges af fotografer stort set 100% af tiden, når jeg er udendørs. Der er enorm fokus på min person, mit udseende og alt hvad jeg foretager mig!

….der tror jeg sgu osse lige at jeg ville have brug for at synke beskeden, tude i fred, trøstes af min mand og få talt med mine børn og nærmeste familie, samt give dem tid til at fordøje tanker og følelser INDEN resten af verden fik besked. At jeg så forsøger (helt sikkert efter råd fra professionelle kommunikationsrådgivere) at trække tiden lidt ved at sende et dumt foto ud i verden er bare uheldigt og skidedumt, men altså….


Helt ærligt, jeg synes at folk skulle slappe lidt af. Og jeg er ikke royalist!
7
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
EmoJanice
Indlæg: 1372
Tilmeldt: 4. dec 2017, 15:17
Kort karma: 13
Geografisk sted: Rødovre
Likede indlæg: 331
Kontakt:

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf EmoJanice » 23. mar 2024, 12:54

LaMariposa skrev:
EmoJanice skrev:Jeg ønsker at Kate kommer sig. Men sagen viser også at det kan forbundet med en risiko at "trimme" kongehusene. Der er en række forpligtelser at forholde sig til og der kan i et "trimmet" kongehus blive trukket store veksler på nogle få, når der skal bruges en prins eller prinsesse til at skabe opmærksomhed om en lokal begivenhed.


Nu har jeg læst dit indlæg tre gange, og jeg forstår det simpelthen ikke. Hvad mener du med at trimme?


At skære i antallet af personer som kan sendes ud og være fotostat ved åbninger og fejringer. I England er nogen naturligt blevet skåret bort på grund af deres opførsel, andre har valgt helt at gå selv.

Så indtil at Kate og Williams børn kan bruges i butikken, så er det få personer som skal dække mange opgaver.

I Danmark skar man også en del af familien bort. Et problem som man har skabt ved ikke at vente med at udnævne dem til prinser og prinsesser til de er klar til at arbejde. Edwards børn har f.eks. ikke disse titler, men skulle der ske mere mandefald, kunne de aktiveres. Man kunne have valgt samme fremgangsmåde i Danmark. At degradere medlemmer når det ikke har været kutyme i tidligere generationer før de blev gift, har kun skabt problemer for kongehuset.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6684
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 872
Likede indlæg: 19065

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Æble » 23. mar 2024, 13:02

Jeg forstå godt at de prioriterer privatliv og deres børns privatliv over alle andres nysgerrighed og tager konspirationerne med i købet. De er jo så vant til at der bliver tolket alt muligt ubehageligt om dem, så det er nok mindre vigtigt i forhold til at skærme dem selv og deres børn lidt i sådan en sårbar tid. At kommunikationsholdet så gør et ynkeligt forsøg på mitigering undervejs er lidt en anden sag.
1

Tilbage til "Generelt"