Royal snik-snak tråd

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Wizzze » 25. apr 2019, 09:24

Akehurst2 skrev:Nå da, Benedikte: https://ekstrabladet.dk/flash/kongelige ... ry/7608056

Det er noget usædvanligt med sådan et angreb.

Jeg er i øvrigt ikke helt uenig. Selvom Mary har udviklet sig meget fra begyndelsen, hvor hendes interesser virkede til mest at være mode og andre overfladiske emner, hvor hun nu engagerer sig i mere seriøse emner, så kan det jo ikke nægtes at hun klæder sig endog overordentlig dyrt og at hende og Frederik i høj grad alene omgås 'jetsettet'.


Det er jo ikke nogen hemmelighed at Ekstrabladet er imod kongehuset og helst så republikken Danmark. At de så får Søren Jakobsen, der er så rød og anti establishmentet som de kommer, han lever af kritiske bøger og artikler om kongehus og storkapital, til at udlægge Benediktes udtalelser, som anti-Mary, det giver jeg ikke meget for.
Som jeg læser Benediktes udtalelser, så snakker hun om snusfornuft, og er for god kvalitet der holder, og så om “klasse”, som i god opførsel, og leve op til nogle idealer og være gode rollemodeller, fremfor det man ser hos mange “nyrige” og kendisser, som opfører sig som uopdragne børn i en slikbutik, og ikke holder sig for gode til hverken ulovligheder eller opførsel som ihvertfald ikke skal efterlignes/efterfølges.
Jeg læser slet ikke Mary ind i de udtalelser, da hun faktisk opfører sig som det ideal Benedicte taler for. Jeg ser slet ikke den konflikt, som hr. Jakobsen og EB prøver at trække ud af teksten, jeg læser den faktisk lige modsat af hvad de gør.
6
Do as I say! :whip:
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33854

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf JoyNips » 25. apr 2019, 10:03

catnip skrev:
Akehurst2 skrev:Nå da, Benedikte: https://ekstrabladet.dk/flash/kongelige ... ry/7608056

Det er noget usædvanligt med sådan et angreb.

Jeg er i øvrigt ikke helt uenig. Selvom Mary har udviklet sig meget fra begyndelsen, hvor hendes interesser virkede til mest at være mode og andre overfladiske emner, hvor hun nu engagerer sig i mere seriøse emner, så kan det jo ikke nægtes at hun klæder sig endog overordentlig dyrt og at hende og Frederik i høj grad alene omgås 'jetsettet'.


Ah men, korrekt eller ej, så er Benedikte ikke ligefrem den der har stået sidst i køen i forhold til at bruge svimlende summer på super lækre dressurheste med hvad der dertil hører. Det er vel også en slags unødvendigt jet set?


Strengt taget går Benedikte mere op i selv at avle og sælge heste end at købe dyre dressurheste. Tjekker man Nathalies resultater på Go! er halvdelen jo hjemmeavlede...
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4563
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 665
Likede indlæg: 20863

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf catnip » 25. apr 2019, 10:08

JoyNips skrev:
catnip skrev:
Akehurst2 skrev:Nå da, Benedikte: https://ekstrabladet.dk/flash/kongelige ... ry/7608056

Det er noget usædvanligt med sådan et angreb.

Jeg er i øvrigt ikke helt uenig. Selvom Mary har udviklet sig meget fra begyndelsen, hvor hendes interesser virkede til mest at være mode og andre overfladiske emner, hvor hun nu engagerer sig i mere seriøse emner, så kan det jo ikke nægtes at hun klæder sig endog overordentlig dyrt og at hende og Frederik i høj grad alene omgås 'jetsettet'.


Ah men, korrekt eller ej, så er Benedikte ikke ligefrem den der har stået sidst i køen i forhold til at bruge svimlende summer på super lækre dressurheste med hvad der dertil hører. Det er vel også en slags unødvendigt jet set?


Strengt taget går Benedikte mere op i selv at avle og sælge heste end at købe dyre dressurheste. Tjekker man Nathalies resultater på Go! er halvdelen jo hjemmeavlede...


Korrekt, men nu skriver jeg heller ikke noget om at hun køber dem, og at avle og holde heste i den klasse er bestemt ikke billigt.

At jeg så aldrig har set lyset i fx Digby er noget helt andet...
0
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6643
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18791

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Æble » 25. apr 2019, 16:32

Jeg læser ikke citaterne som en kritik af nogen og slet ikke Mary. Det er så typisk EB “journalistik” og en såkaldt ekspert.
2
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7722
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11406

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Kerrigan » 25. apr 2019, 16:43

Akehurst2 skrev:Nå da, Benedikte: https://ekstrabladet.dk/flash/kongelige ... ry/7608056

Det er noget usædvanligt med sådan et angreb.

Jeg er i øvrigt ikke helt uenig. Selvom Mary har udviklet sig meget fra begyndelsen, hvor hendes interesser virkede til mest at være mode og andre overfladiske emner, hvor hun nu engagerer sig i mere seriøse emner, så kan det jo ikke nægtes at hun klæder sig endog overordentlig dyrt og at hende og Frederik i høj grad alene omgås 'jetsettet'.


Synes det er mere interessant at Mary bliver set som den mest fremtrædende kvinde i Kongehuset (ifølge artiklen). Den rolle synes jeg nu umiddelbart tilhører vores dronning.
4
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11454
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18448

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf PaleSeptember » 29. apr 2019, 19:03

Gæstelisten til Benediktes fødselsdag
http://kongehuset.dk/nyheder/gaestelist ... oedselsdag

Gad vide, hvad forskellen er på en kammerdame og en kammerherreinde?
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9480
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Sophies-mor » 29. apr 2019, 19:33

PaleSeptember skrev:Gæstelisten til Benediktes fødselsdag
http://kongehuset.dk/nyheder/gaestelist ... oedselsdag

Gad vide, hvad forskellen er på en kammerdame og en kammerherreinde?

Kammerdamerne er tjenestepigerne, hvis man kan sættedet lidt groft op
Kammerherreinde, er gift med en kammerherre.

Dronning Margrethe 2. har også udnævnt kvindelige kammerherrer, der tillægges titlen kammerdame. Kammerdamerne har ikke uniform. Mens en kammerherres hustru benævnes kammerherreinde, findes der ingen tilsvarende titel til en kammerdames ægtemand.

Som jeg forstår det :gruble:
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Wizzze » 29. apr 2019, 19:48

PaleSeptember skrev:Gæstelisten til Benediktes fødselsdag
http://kongehuset.dk/nyheder/gaestelist ... oedselsdag

Gad vide, hvad forskellen er på en kammerdame og en kammerherreinde?


Oprindeligt var kammerdamerne, de særligt udvalgte fra hoffet, som hjalp Dronningen i hendes kammer (toilette, tøj af og på, natpotten osv.)
Det var ombejlede stillinger, for de var den tætteste inderkreds, de overhørte samtalerne, kendte de intime hemmeligheder, og den slags var der penge og indflydelse i, og adgang til de gode gifte partier, eller gode godser. Efter Enevælden og Grundloven, så er kammer/hofdamerne blevet en slags personlige assistenter, men vælges stadig blandt bedsteborgerne, et netværk man lige kan låne et fly eller skib af, eller slå for et bidrag til operaen, balletten eller lign ;)
0
Do as I say! :whip:
D.itsen
Indlæg: 3287
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8871

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf D.itsen » 29. apr 2019, 20:22

Hvad er en friherrerinde?
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
fisken80
Indlæg: 22014
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1122
Likede indlæg: 51940

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf fisken80 » 30. apr 2019, 04:21

D.itsen skrev:Hvad er en friherrerinde?


En adelstitel, der svaret til baron. Bruges mest i Sverige.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Wizzze » 2. maj 2019, 06:57

Kgl ceremonier er anderledes i Thailand. De må have en god tæpperenser :D

http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-05-02 ... tewardesse

Kunne i se Mary mave sig frem på gulvet? :-D
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20376
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43764

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf paint » 2. maj 2019, 11:56

Wizzze skrev:Kgl ceremonier er anderledes i Thailand. De må have en god tæpperenser :D

http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-05-02 ... tewardesse

Kunne i se Mary mave sig frem på gulvet? :-D


Ikke bare Mary, men hele hoffet skulle krybe rundt på gulvet :D

Billede
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3063
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 432
Likede indlæg: 7992

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Charly » 2. maj 2019, 11:57

Men hvad laver de så dernede på gulvet - er det for at vise deres underdanighed?
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Wizzze » 2. maj 2019, 12:18

Charly skrev:Men hvad laver de så dernede på gulvet - er det for at vise deres underdanighed?


Det gætter jeg på, men det er nok også svært at snigmyrde kongen liggende på gulvet? :gruble:

Som jeg husker det også så japanske traditioner, så har kongen/kejseren gude lignende status, så igen må "trone" over kongen/kejseren. I Japan, løste man det ved at placere kejseren på forhøjet podium, og så nærme sig på knæ, eller bukket helt sammen (næse mod tåspidser). Thaierne maver sig frem i stedet, men ideebaggrunden må være det samme.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20376
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43764

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf paint » 2. maj 2019, 12:33

I det danske Kongehus, er der også nogle lidt specielle rutiner. Er man til audiens hos Dronningen, SKAL man bære hvide handsker. Indtil et vist tidspunkt, var det også reglen at man ikke måtte vende ryggen til Dronningen - man måtte krabbe sig baglæns ud af lokalet, men man bukkede og skrabede.

Her er Mary ned på knæ for Dronningen.

Billede
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Generelt"