Royal snik-snak tråd

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
IrmaPigen
Kort karma: 376
Likede indlæg: 4579

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf IrmaPigen » 27. dec 2017, 21:22

sigge skrev:
Spjaerten skrev:Meget fint program om Joakim. Men ændrer ikke så meget at jeg stadig synes han er lidt stiv i det og meget officiel i sin fremtoning.

Ja, han virker noget mere "stiff upperlip" end Frederik.
Jeg sad også og tænkte på, at han på en måde ville være bedre som konge end Frederik, fordi han virker mere tilpas med offentlig optræden (og tale) og mere tilpasset de begrænsninger, der følger med familiearven.

Det var i øvrigt lidt sjovt, da Athena skulle vælge et tøjdyr, og hun automatisk blev tiltrukket af alt lyserødt, mens Joachim desperat forsøgte at få hende til at vælge noget mere naturtro end en pink enhjørning. :D

Der er ingen tvivl om, at Joachim er den intellektuelle og mest følsomme af de to.

Jeg synes jeg sidder tilbage med et andet og meget mere nuanceret indtryk af Joachim, end jeg gjorde inden jeg så udsendelsen.

Jeg fik faktisk et rigtig godt indtryk af privatpersonen Joachim.

Det må være svært at skulle sidde foran hele Danmarks befolkning (hvis de kigger med) og sige om en følsom periode i sit liv "jeg havde meget få venner".
4
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 609
Likede indlæg: 8562

Indlægaf Moxy-lady » 9. feb 2018, 07:27

Er jeg i øvrigt den eneste der tror mere og mere på rygterne om at prins Henrik er homoseksuel? Det er absolut ikke for at bashe ham, for jeg er komplet ligeglad, men det at han bruger al sin tid i Egypten hos sin "ven"... Jo, det er da helt sikkert rart at komme væk fra den danske presse, men jeg tænker også at der må være en grund til at det er lige præcis dér han tager hen, når demensen bliver grel, at det er ham vennen der kan trøste oh støtte Henrik bedst og det kun er ham han vil se.

Jeg ved godt at Henrik er hjemme nu, men det var en tanke jeg havde for noget tid siden, som jeg havde glemt indtil et indlæg om ham i en anden tråd.
0
:dåne: baby Z 12.10.18 :dåne:
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 2845
Likede indlæg: 18123

Indlægaf Wizzze » 9. feb 2018, 07:28

0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 360
Likede indlæg: 4428

Indlægaf Æble » 9. feb 2018, 07:29

Puha det tegner ikke godt...

Hvordan tror i de vil håndtere begravelsen når han engang dør, set i lyset af hans udtalelser?
0
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 9. feb 2018, 07:34

Æble skrev:Puha det tegner ikke godt...

Hvordan tror i de vil håndtere begravelsen når han engang dør, set i lyset af hans udtalelser?

Sikkert mere privat end en royal begravelse ellers ville være :gruble:
0
Brugeravatar
Zinde
Kort karma: 433
Likede indlæg: 5182

Indlægaf Zinde » 9. feb 2018, 07:37

Måske hans udtalelser kan ses bort fra, nu de ved han var dement?
Hvis han ikke var sig selv, da han sagde det, er det jo skrækkeligt trist, at han ikke bliver begravet sammen med sin kone (altså når hun engang dør).
0
Mann tracht und Gott lacht
Brugeravatar
Æble

Indlægaf Æble » 9. feb 2018, 07:40

Zinde skrev:

Hvis han ikke var sig selv, da han sagde det, er det jo skrækkeligt trist, at han ikke bliver begravet sammen med sin kone (altså når hun engang dør).

Ja netop. Det er jo noget af et dilemma. Både menneskeligt ift at de ikke skal begraves sammen men også praktisk ift sarkofagen og alt det der, og tror også det er svært for Margrethe ift at der er offentlige "problemer".
1
Brugeravatar
Æble

Indlægaf Æble » 9. feb 2018, 07:41

Wizzze skrev:

Ja helt sikkert. Men tror du de efterkommer hans ønske?
0
kartoffelpizza
Kort karma: 65
Likede indlæg: 1423

Indlægaf kartoffelpizza » 9. feb 2018, 07:48

Zinde skrev:

Man må ikke fravige et udtrykkeligt ønske, medmindre personen er umyndiggjort.
Vi har ofte demente personer på mit afsnit, og de er fx også i deres gode ret til at afvise behandling, tilbud om plejebolig eller hjælp, medmindre de er umyndiggjort.
Det kan sagtens virke skørt for os andre, men mange demente er stadig i fin stand til at mærke ønsker og behov.

Vi ves jo så ikke om prinsen er umyndiggjort.
1
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 9. feb 2018, 07:49

Æble skrev:
Wizzze skrev:

Ja helt sikkert. Men tror du de efterkommer hans ønske?

Det vil jeg da tro.
0
Brugeravatar
Æble

Indlægaf Æble » 9. feb 2018, 07:51

kartoffelpizza skrev:
Zinde skrev:

Man må ikke fravige et udtrykkeligt ønske, medmindre personen er umyndiggjort.
Vi har ofte demente personer på mit afsnit, og de er fx også i deres gode ret til at afvise behandling, tilbud om plejebolig eller hjælp, medmindre de er umyndiggjort.
Det kan sagtens virke skørt for os andre, men mange demente er stadig i fin stand til at mærke ønsker og behov.

Vi ves jo så ikke om prinsen er umyndiggjort.

Men gælder det også ønsker for en død krop? Altså hvis man fx har sagt at man vil kremeres så kan de efterladte jo godt beslutte at man skal begraves.

Lissom Prins Henrik kan sige han vil være konge, men det bliver han jo ikke bare fordi han ønsker det.
1
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 335
Likede indlæg: 3319

Indlægaf Neenah » 9. feb 2018, 07:53

Men kongehuset har vist tidligere udtalt at selvom PH er ramt af demens, så står han ved sit ønske, og de støtter ham i det. Det mener jeg i hvert fald jeg læste ifbm. hele den palaver, der var tidligere.
4
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 413
Likede indlæg: 8601

Indlægaf sigge » 9. feb 2018, 07:58

Æble skrev:
Men gælder det også ønsker for en død krop? Altså hvis man fx har sagt at man vil kremeres så kan de efterladte jo godt beslutte at man skal begraves.

Lissom Prins Henrik kan sige han vil være konge, men det bliver han jo ikke bare fordi han ønsker det.

Det var også min tanke, at der er forskel på at følge personens ønsker, mens denne stadig er i live, og så at beslutte, hvad er skal ske med de jordiske rester, når personen er død.

F.eks. ønskede min faster at komme i "de ukendtes grav", men det kunne min farmor ikke klare, så hendes urne blev sat ned på familiegravstedet med en lille sten i stedet. Jeg ved dog ikke, om min faster var umyndiggjort på det tidspunkt. Hun havde sklerose og var meget skidt til sidst, hvor min farmor klarede alt for hende.

Men nu har kongehuset jo været ude og sige officielt, at de vil respektere Henriks ønsker ifm. begravelsen. Så jeg tror ikke, de vil være bekendt at løbe fra det, fordi han nu officielt er erklæret dement. Internt i familien må de have vidst, at noget var galt, allerede da de kom med den udtalelse.
Jeg er dog ikke godt nok inde i tingene til at vide, hvor en kongelig kan blive begravet så. Men som jeg husker det, sagde Henrik selv, at han gerne ville begraves i Danmark - bare ikke i domkirken sammen med dronningen.
3
:deer: :deer: :deer: :deer: :deer:
Skal du ikke være med til at skrive årets debatjulekalender? Tilmeld dig her: http://debatten.net/forum/viewtopic.php?f=29&t=12933
Brugeravatar
PaleSeptember
Kort karma: 163
Likede indlæg: 2969

Indlægaf PaleSeptember » 9. feb 2018, 08:45

Kongehuset har udtalt sidste år, at Henriks ønske om begravelse selvfølgelig vil blive efterkommet.
0
Brugeravatar
Zinde
Kort karma: 433
Likede indlæg: 5182

Indlægaf Zinde » 9. feb 2018, 08:46

Det er en trist situation :(
0
Mann tracht und Gott lacht

Tilbage til "Generelt"