Royal snik-snak tråd

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Akehurst2 » 27. apr 2018, 10:09



Opkaldt efter dr. Hansen :love: :love:
4
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Wizzze » 27. apr 2018, 10:10

Akehurst2 skrev:


Opkaldt efter dr. Hansen :love: :love:


Nok mere Lord Louis Mountbatten, men her i DK ved vi jo bedre :D
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Wizzze » 6. maj 2018, 08:15

0
Do as I say! :whip:
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Akehurst2 » 7. maj 2018, 16:28

Hvor umiddelbart interessant: https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... ve/7147435

Eller, det bliver det så selvfølgelig ikke:

Kulturministeriet afviste aktindsigt. Ministeriet henviste til, at det var interne dokumenter.

Kulturministeriet har genoptaget sagen efter dialog mellem Ombudsmanden og Kulturministeriet og Justitsministeriet.

Ombudsmanden mener, at dokumenterne ikke er interne. Derfor er der ret til aktindsigt.

Kulturministeriet vil nu se på, om dokumenterne måske kan undtages efter andre bestemmelser i offentlighedsloven end dem, der angår interne dokumenter.


Oversat: Vi skal nok finde en måde at holde offentligheden ude af det her. Skide være med, hvordan kongehuset går og agerer og hvordan de forvalter deres position - det rager ikke undersåtterne.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Wizzze » 15. maj 2018, 21:05

Hvad mener debatten om det ny afslørede maleri af Alexandra?

Billede

https://www.bt.dk/royale/maleri-af-letp ... nde-kikser

Kan man ikke stå model til sådan et billede når man er "kongelig", eller er hun fri som fuglen, nu hun ikke længere er gift med Jokke, og kan gøre som hun vil? og er billedet så slemt som ham eksperten giver udtryk for?
Ja det er ikke hvad man normalt finder på Frederiksborg Slot, men er det ikke af tiden? Jeg synes der er lidt fantasy og tegneserie over det, og det må da siges at være oppe i tiden.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Daine » 15. maj 2018, 21:39

Zinde skrev:
Wizzze skrev:Hvad mener debatten om det ny afslørede maleri af Alexandra?

Billede

https://www.bt.dk/royale/maleri-af-letp ... nde-kikser

Kan man ikke stå model til sådan et billede når man er "kongelig", eller er hun fri som fuglen, nu hun ikke længere er gift med Jokke, og kan gøre som hun vil? og er billedet så slemt som ham eksperten giver udtryk for?
Ja det er ikke hvad man normalt finder på Frederiksborg Slot, men er det ikke af tiden? Jeg synes der er lidt fantasy og tegneserie over det, og det må da siges at være oppe i tiden.


Jeg synes, det er upassende. Man skal sgu ikke vise brystvorter, når man er grevinde.

Jeg er vel egentlig enig, men samtidig er jeg også ret ligeglad. Hun er kun i medierne ret sladdermæssigt, så der er næppe nogen der kan blive forargede. Men jeg forstår ikke, ar man selv vælger at få malet sådan et billede, men jeg er også lidt småsnerpet anlagt :D Dog undrer det mig, at hun har fået malet et portræt hvor hun ser 10-15 år yngre ud - mindst.
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf fisken80 » 16. maj 2018, 05:12

Wizzze skrev:Hvad mener debatten om det ny afslørede maleri af Alexandra?

Billede

https://www.bt.dk/royale/maleri-af-letp ... nde-kikser

Kan man ikke stå model til sådan et billede når man er "kongelig", eller er hun fri som fuglen, nu hun ikke længere er gift med Jokke, og kan gøre som hun vil? og er billedet så slemt som ham eksperten giver udtryk for?
Ja det er ikke hvad man normalt finder på Frederiksborg Slot, men er det ikke af tiden? Jeg synes der er lidt fantasy og tegneserie over det, og det må da siges at være oppe i tiden.


Man ser ikke andre i baronesse eller grevinde-klassen, der får lavet noget tilsvarende (siger ham eksperten) øøøøøøh mød Caroline Fleming...
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf fisken80 » 16. maj 2018, 05:15

Jeg synes det er et vildt flot billede og jeg kan overhovedet ikke se problemet. Hun er ikke længere en del af den kongelige familie og hendes sønner bliver aldrig regenter, der står trods alt en del foran dem.

Hvis jeg skulle males ville jeg også bede maleren om at få mig til at se pissegodt ud, væk med rynker og appelsinhud og deller og slappe bryster.
6
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7852

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Nicolait » 16. maj 2018, 07:49

Zinde skrev:
Daine skrev:
Zinde skrev:
Wizzze skrev:Hvad mener debatten om det ny afslørede maleri af Alexandra?

Billede

https://www.bt.dk/royale/maleri-af-letp ... nde-kikser

Kan man ikke stå model til sådan et billede når man er "kongelig", eller er hun fri som fuglen, nu hun ikke længere er gift med Jokke, og kan gøre som hun vil? og er billedet så slemt som ham eksperten giver udtryk for?
Ja det er ikke hvad man normalt finder på Frederiksborg Slot, men er det ikke af tiden? Jeg synes der er lidt fantasy og tegneserie over det, og det må da siges at være oppe i tiden.


Jeg synes, det er upassende. Man skal sgu ikke vise brystvorter, når man er grevinde.

Jeg er vel egentlig enig, men samtidig er jeg også ret ligeglad. Hun er kun i medierne ret sladdermæssigt, så der er næppe nogen der kan blive forargede. Men jeg forstår ikke, ar man selv vælger at få malet sådan et billede, men jeg er også lidt småsnerpet anlagt :D Dog undrer det mig, at hun har fået malet et portræt hvor hun ser 10-15 år yngre ud - mindst.


Ja, det er sgu lidt kikset.


Det er virkelig kikset. Først og fremmest, hvorfor ikke bare stå ved sin alder. Tiden tærer på os alle.

Derudover synes jeg, at hun som royal/ tidligere royal har for lidt tøj på.
Jeg har set side 9 piger med mere tøj på, hvis det havde været et foto, så var det lige til side 9 - det er ihvertfald lige kikset som det ekstra bladet kan præstere.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Akehurst2 » 16. maj 2018, 07:55

fisken80 skrev:Jeg synes det er et vildt flot billede og jeg kan overhovedet ikke se problemet. Hun er ikke længere en del af den kongelige familie og hendes sønner bliver aldrig regenter, der står trods alt en del foran dem.

Hvis jeg skulle males ville jeg også bede maleren om at få mig til at se pissegodt ud, væk med rynker og appelsinhud og deller og slappe bryster.


Helt enig. Og jeg ville i øvrigt synes præcis det samme om det så var dronningen eller andre af den kongelige familie.

Hvad skader et frækt billede? Ikke spor. Skulle man gå op i, hvad der har egentlige konsekvenser er der andre mere oplagte kongehusrelaterede emner, der ligger mere lige for. Frederiks IOC-ageren, fx.
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Wizzze » 16. maj 2018, 08:36

Nicolait skrev:
Zinde skrev:
Daine skrev:
Zinde skrev:
Wizzze skrev:Hvad mener debatten om det ny afslørede maleri af Alexandra?

Billede

https://www.bt.dk/royale/maleri-af-letp ... nde-kikser

Kan man ikke stå model til sådan et billede når man er "kongelig", eller er hun fri som fuglen, nu hun ikke længere er gift med Jokke, og kan gøre som hun vil? og er billedet så slemt som ham eksperten giver udtryk for?
Ja det er ikke hvad man normalt finder på Frederiksborg Slot, men er det ikke af tiden? Jeg synes der er lidt fantasy og tegneserie over det, og det må da siges at være oppe i tiden.


Jeg synes, det er upassende. Man skal sgu ikke vise brystvorter, når man er grevinde.

Jeg er vel egentlig enig, men samtidig er jeg også ret ligeglad. Hun er kun i medierne ret sladdermæssigt, så der er næppe nogen der kan blive forargede. Men jeg forstår ikke, ar man selv vælger at få malet sådan et billede, men jeg er også lidt småsnerpet anlagt :D Dog undrer det mig, at hun har fået malet et portræt hvor hun ser 10-15 år yngre ud - mindst.


Ja, det er sgu lidt kikset.


Det er virkelig kikset. Først og fremmest, hvorfor ikke bare stå ved sin alder. Tiden tærer på os alle.

Derudover synes jeg, at hun som royal/ tidligere royal har for lidt tøj på.
Jeg har set side 9 piger med mere tøj på, hvis det havde været et foto, så var det lige til side 9 - det er ihvertfald lige kikset som det ekstra bladet kan præstere.


Altså på det her punkt er hun da så royal som man kan være, de er gennem alle tider blevet malet yngre end de var, og på toppen af skønhed og virilitet, og var der ikke skønhed irl, så er lærred jo eftergivende, især når maleren gerne vil betales, og opholde sig ved hoffet ;) :-D
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf landsbytossen » 16. maj 2018, 09:11

Grevinden af det nedlagte amt var en ubetydelig pausefisk i det danske kongehus. Hvad hun laver som ex-kongelig er ligegyldigt. Men det er da lidt trist, hun får malet et billede, hvor hun ligner en deltager i Paradise Hotel.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Flora » 16. maj 2018, 09:17

Jeg synes, hun minder om Zena the warrior princess :D

Billede
0
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Pax Romana » 16. maj 2018, 09:38

Kongelig eller ej. Det rager vel ikke andre mennesker hvordan man ønsker at blive afbilledet.
2
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Æble » 16. maj 2018, 11:42

Jeg synes billedet er lidt kikset. Men jeg synes ingen andre end Alexandra har ret til en holdning om hvordan hun “bør” portrætteres.
3

Tilbage til "Generelt"