Er Nets/mobilepay nede?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Er Nets/mobilepay nede?

Indlægaf Kattefjæs » 23. apr 2016, 10:41

Forsøgte at bestille noget fra en netbutik, men siden kørte sindssygt langsomt, og til sidst kunne jeg alligevel ikke komme til at betale med dankort da online-betalingssystemet var nede.

Gik så med møje og besvær tilbage og valgte at betale med mobilepay i stedet.

Men jeg kan ikke logge på mobilepay. Den venter og venter og bede så om adgangskode igen. Og igen. Og igen...

Er der et eller andet galt med Nets eller er det bare hos mig alting er udkneppet? Jeg ved ikke ret meget om hvordan tingene hænger sammen, så måske er jeg på afveje med mit spørgsmål. Men jeg husker flere tidligere episoder hvor Nets var nede og ingen kunne bruge dankort i hele landet. Jeg forestiller mig at mobilepay ville være nede også hvis det var tilfældet.

Jeg gider ikke gå ned i nabobutikken og spørge om dankort er nede..... :genert:
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Er Nets/mobilepay nede?

Indlægaf Kattefjæs » 23. apr 2016, 10:46

ShuruQ skrev:Altså jeg har lige åbnet min MP uden problemer.

Kan det være din internetudbyder der har problemer :)?


Det tvivler jeg på - alt andet fungerer normalt.
0
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Er Nets/mobilepay nede?

Indlægaf Anne Droid » 23. apr 2016, 10:48

Jeg kan ikke komme ind på danske banks hjemmeside, men kunne godt logge på mobilbank.
Jeg prøvede lige mobilepay og der kunne jeg også logge på og sende penge. Tror min søn bliver glad for den uventede pengegave, 1 krone :-D
0
Klimatosse
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Er Nets/mobilepay nede?

Indlægaf Kattefjæs » 23. apr 2016, 10:50

Jeg prøver lige at genstarte min telefon igen og se om der evt. er en opdatering til mobilepay-app'en - det kunne jo være.

Det forklarer selvfølgelig ikke hvorfor hjemmesiden ikke kunne tage imod dankortbetaling, men whatever.

Det plejer at havne i medierne øjeblikkeligt når der er et landsdækkende Nets-nedbrud, så det kan sagtens bare være mig, men derfor er det jo stadig enormt mærkeligt.
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Er Nets/mobilepay nede?

Indlægaf Kattefjæs » 23. apr 2016, 10:57

Der var ikke lige nogle opdateringer, men da jeg havde genstartet, kunne det godt lade sig gøre at logge på mobilepay via mobilen.

Jeg prøvede så at gennemføre betalingen via hjemmesiden, men fik en fejlmeddelelse. På hjemmesiden stod der bare teknisk fejl og prøv igen, og på mobilepay-kvitteringen stod der at modparten endnu ikke er bruger af mobilepay... :stoned:

Nå, men betalingen står som gennemført i min mobilepay-oversigt, og jeg er logget ind på min brugerkonto på hjemmesiden hvor ordren står som gennemført med mobilepay, så jeg vil da satse på at den er gået igennem alligevel.

Det håber jeg virkelig, for jeg har bestilt dåsemad til det næste halve år, og det er altså noget fedteri at sidde og smide alt det i indkøbskurven igen. :lol: :lol:
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Er Nets/mobilepay nede?

Indlægaf Rapfisk » 23. apr 2016, 11:37

Jeg har brugt MP for en god time siden, og kvitteringen "rullede" langsomt, men betalingen gik igennem. Jeg tror godt på, at der er noget med forbindelsen :)
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Er Nets/mobilepay nede?

Indlægaf Kattefjæs » 23. apr 2016, 11:54

Jeg har ikke fået en endelig bekræftelse fra butikken, men det sker nok heller ikke før nogen manuelt godkender ordren på mandag - men indtil videre kunne det godt se ud til at handlen er gået igennem på trods af fejlmeddelelse i begge ender. Ét eller andet er wonky, men jeg ved ikke præcis hvad. :D
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Er Nets/mobilepay nede?

Indlægaf 2SHY » 23. apr 2016, 11:57

Jeg kunne godt betale med kort ude i Bilka tidligere i dag
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate

Tilbage til "Generelt"