Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf dgd2007 » 14. maj 2016, 16:28

Annione skrev:[...] Det er jo muligt, at vi en gang i fremtiden finder ud af, at den er god nok - og at sølvpapirshatte virkelig er vejen frem.

Arh, forhåbentlig ikke ...
Det er jo ikke os alle, dette ville klæde lige godt.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Annione » 14. maj 2016, 17:50

Bimmerdyret skrev:
Annione skrev:Strålingsoverfølsomhed er vel ikke meget værre end duftoverfølsomhed?


Bob...det skal jeg ikke udtale mig om, det kan vel kun den person, der lider af begge dele. Er en brækket arm værre end et brækket ben??
Spørgsmålet er nok mere om hvad der har størst indvirkning på arbejdspladsens medarbejdere og funktion.
Der har en sølvpapirshat ikke nogen betydning som sådan for kollegaer og kirkens funktion som sådan.
Men hvis organisten var duftoverfølsom, så ville en "tilpasning" af arbejdspladsen have store konsekvenser:
- ingen blomster til bryllup, begravelser osv
- alle kirkegængere skulle undlade at tage parfume på osv.

Og hvis det er så slemt, så vil vedkommende ikke kunne varetage sit arbejde, hvilket jo også er den virkelighed for de mennesker, der er kraftigt ramt af det. De isolerer sig i hjemmet, går sjældent ud i offentligheden osv.
Der kunne man måske sige, at den pågældende organist så skal have hazmat suit på ???


Det var nu ikke ment som en sammenligning mellem de 2 former for overfølsomhed - men nærmere en sammenligning af at duftoverfølsomhed bliver mere og mere udbredt, og er en overfølsomhed som folk kan relatere til, fordi mange kender folk med duftoverfølsomhed.

Havde organisten duftoverfølsomhed kunne det fx være fikset med et glas"bur" med egen udsugning og evt. indgang.

Min mor har forøvrigt begge former for overfølsomhed - og der er duftoverfølsomheden hendes største "handicap".
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Bimmerdyret » 14. maj 2016, 18:29

Annione skrev:Havde organisten duftoverfølsomhed kunne det fx være fikset med et glas"bur" med egen udsugning og evt. indgang.


Nej, for hvis organisten kan gå ud af sit hjem og over til kirken uden at være i glasbur, så kan organisten godt arbejde uden.
Det er ikke kirken som organisten er overfølsom overfor :)
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Bimmerdyret » 14. maj 2016, 18:59

Dikus skrev:
Bimmerdyret skrev:
Annione skrev:Havde organisten duftoverfølsomhed kunne det fx være fikset med et glas"bur" med egen udsugning og evt. indgang.


Nej, for hvis organisten kan gå ud af sit hjem og over til kirken uden at være i glasbur, så kan organisten godt arbejde uden.
Det er ikke kirken som organisten er overfølsom overfor :)


Fedt. Så hvis en bevægehandicappet kan gå fra bioen og ind til sin stol, så kan personen også gå en tur på 10 km.

Det er nu smart, så horisontudvidende det kan være her på debatten.


Det er da godt du udvider din horisont :)
Det lader til at der er noget der er fløjet heelt hen over hovedet på dig, fordi din sammenligning er længere ude end 10 km :D

Hvis man skulle sammenligne med en bevægehandicappet som du angiver, så svarer det til at man giver vedkommende en kørestol på arbejdet, fordi vedkommende ikke kan gå så langt, men for at komme på arbejde, så skal vedkommende gå 10 km derhen.
Når der er tale om folk med lidelser der har så stor indvirkning på deres dagligdag, så er det absurd at man på en arbejdsplads igangsætter ting for at skærme dem for deres lidelse når de er på arbejde, da de på vej til arbejde og ellers påvirkes så meget at de lider og får det dårligt :fløjt:
0
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1763
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6445

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Mulan » 14. maj 2016, 19:47

Bimmerdyret skrev:Når der er tale om folk med lidelser der har så stor indvirkning på deres dagligdag, så er det absurd at man på en arbejdsplads igangsætter ting for at skærme dem for deres lidelse når de er på arbejde, da de på vej til arbejde og ellers påvirkes så meget at de lider og får det dårligt :fløjt:

Det har vi skrevet under på, at vi skal. Det kaldes inklusion.
1
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7851

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Nicolait » 14. maj 2016, 20:06

30'000 kr. er småpenge i forhold til at skulle finde en ny medarbejder med tilsvarende kompetencer, samt løn til den tidligere ansatte. Samtidig har jeg hørt andre historier om medarbejderimødekommelser, som har været dyrere end i dette tilfælde.

Det eneste som reelt skuffer mig, er at der ikke er et billede af outfittet eller kontoret. Det lyder alt for fantastisk. :dåne:
1
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Aesel82
Indlæg: 2635
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4244

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Aesel82 » 14. maj 2016, 20:44

Nicolait skrev:30'000 kr. er småpenge i forhold til at skulle finde en ny medarbejder med tilsvarende kompetencer, samt løn til den tidligere ansatte. Samtidig har jeg hørt andre historier om medarbejderimødekommelser, som har været dyrere end i dette tilfælde.

Det eneste som reelt skuffer mig, er at der ikke er et billede af outfittet eller kontoret. Det lyder alt for fantastisk. :dåne:


Outfit + skærm kan ses her:

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-05-1 ... hat-maling
0

Tilbage til "Generelt"